Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 17:50
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
ciao vera...alla tua festa giov vengo moltovolentieri...magari cipotremmo incontrare a mondovi...
perché non me la sentodi venire fino a cuneo da sola
e poi ci vediamo saboto x il giorno piú impegnativo della tua vita...
sono contenta di esserci... un bacia grande...
ci sentiamo x giov.. ciao ciao
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 26-04-2005 @ 18:50 :
ciao vera...alla tua festa giov vengo moltovolentieri...magari cipotremmo incontrare a mondovi...
perché non me la sentodi venire fino a cuneo da sola
e poi ci vediamo saboto x il giorno piú impegnativo della tua vita...
sono contenta di esserci... un bacia grande...
ci sentiamo x giov.. ciao ciao

Ik neem aan dat het een antwoord is op een uitnodiging van een feest?

Er staat iig dat ze graag zal komen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:40
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 26-04-2005 @ 21:29 :
Ik neem aan dat het een antwoord is op een uitnodiging van een feest?

Er staat iig dat ze graag zal komen
nee ik vraag dit voor een ander,mss kun je voor mij de letterlijke vertaling neerzetten
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 27-04-2005 @ 17:40 :
nee ik vraag dit voor een ander,mss kun je voor mij de letterlijke vertaling neerzetten
dat zal ik zo doen dan
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 26-04-2005 @ 18:50 :
ciao vera...alla tua festa giov vengo moltovolentieri...magari cipotremmo incontrare a mondovi...
perché non me la sentodi venire fino a cuneo da sola
e poi ci vediamo saboto x il giorno piú impegnativo della tua vita...
sono contenta di esserci... un bacia grande...
ci sentiamo x giov.. ciao ciao
Hoi Vera

Ik ben blij dat ik naar jouw feest op donderdag mag komen. Misschien kunnen we zelfs elkaar ontmoeten in Mondovi (plaats bij Turijn).
Omdat ik er niet veel voor voel om alleen naar Cuneo te gaan.
En dan zien we elkaar zaterdag voor de meest belangrijke/ 'verbindende' dag van jouw leven. (misschien haar trouwdag?) Ik ben erg blij daar te zijn. Een dikke zoen
We zien elkaar donderdag
dag dag

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 22:37
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 27-04-2005 @ 18:36 :
Hoi Vera

Ik ben blij dat ik naar jouw feest op donderdag mag komen. Misschien kunnen we zelfs elkaar ontmoeten in Mondovi (plaats bij Turijn).
Omdat ik er niet veel voor voel om alleen naar Cuneo te gaan.
En dan zien we elkaar zaterdag voor de meest belangrijke/ 'verbindende' dag van jouw leven. (misschien haar trouwdag?) Ik ben erg blij daar te zijn. Een dikke zoen
We zien elkaar donderdag
dag dag
Mooi wat goed zeg !!
Hey hartstikke bedankt voor de moeite ,echt heel tof van je
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 05:53
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 27-04-2005 @ 23:37 :
Mooi wat goed zeg !!
Hey hartstikke bedankt voor de moeite ,echt heel tof van je
di niente
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:24
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-04-2005 @ 06:53 :
di niente
geen dank?
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 28-04-2005 @ 19:24 :
geen dank?
ja, zo moeilijk is die taal niet
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 28-04-2005 @ 20:11 :
ja, zo moeilijk is die taal niet
half italiaans? of loi?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ERICx schreef op 29-04-2005 @ 15:24 :
half italiaans? of loi?
beide niet
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 17:50
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-04-2005 @ 20:11 :
ja, zo moeilijk is die taal niet
niet als je het leert oid
maareh wel tof iig ,want ik snap er dus echt geen hout van (mss toch maar een cursusje volgen )
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 19:04
Verwijderd
ik ken geen italiaans, maar heb wel al 4 jaar frans en een jaartje spaans. italiaans kan ik wel lezen omdat het nogal er op lijkt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 06:48
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 30-04-2005 @ 18:50 :
niet als je het leert oid
maareh wel tof iig ,want ik snap er dus echt geen hout van (mss toch maar een cursusje volgen )
doe dat

ik heb het overigens mezelf aangeleerd, maar ik begon er al vroeg mee (toen ik een jaar of 9 was)
en ik moet zeggen, het is erg nuttig geweest
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 16:12
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 01-05-2005 @ 07:48 :
doe dat

ik heb het overigens mezelf aangeleerd, maar ik begon er al vroeg mee (toen ik een jaar of 9 was)
en ik moet zeggen, het is erg nuttig geweest
hmm, dan zal je er toch ook wel een bepaalde feeling voor hebben ,neem ik aan ?
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 01-05-2005 @ 17:12 :
hmm, dan zal je er toch ook wel een bepaalde feeling voor hebben ,neem ik aan ?
Ik denk het wel, ik kan vaak Portugees en Spaans gemakkelijk vertalen en bij het bedrijf waar ik werk komt dat goed uit
Al zou ik veel liever meer feeling voor andere taalgroepen hebben, Oegrisch bv (oa. Ests)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 22:24
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 01-05-2005 @ 17:19 :
Ik denk het wel, ik kan vaak Portugees en Spaans gemakkelijk vertalen en bij het bedrijf waar ik werk komt dat goed uit
Al zou ik veel liever meer feeling voor andere taalgroepen hebben, Oegrisch bv (oa. Ests)
ja maar die talen liggen toch heel dicht bij elkaar wat ritme,klanken en grammatica betreft ?
ik ben trouwens wel bezig met spaans,en dat gaat me goed af ,dus mss neem ik ooit nog wel is een cursusje
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 01-05-2005 @ 23:24 :
ja maar die talen liggen toch heel dicht bij elkaar wat ritme,klanken en grammatica betreft ?
ik ben trouwens wel bezig met spaans,en dat gaat me goed af ,dus mss neem ik ooit nog wel is een cursusje
Nou Portugees en Spaans zijn erg verbonden en dan Spaans weer wel aan het Italiaans (al is het niet een verbintenis zoals Nederlands - Fries oid)
Dus vertalen via logische beredenatie is goed te doen

Ik wil ook nog wel een cursus Spaans doen, ik twijfel of ik het zal doen of mijn Italiaans juist op een hoger peil zal brengen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2005, 19:45
para siempre
para siempre is offline
spaans is tof
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:47
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-05-2005 @ 19:11 :
Nou Portugees en Spaans zijn erg verbonden en dan Spaans weer wel aan het Italiaans (al is het niet een verbintenis zoals Nederlands - Fries oid)
Dus vertalen via logische beredenatie is goed te doen

Ik wil ook nog wel een cursus Spaans doen, ik twijfel of ik het zal doen of mijn Italiaans juist op een hoger peil zal brengen.
Ik persoonlijk zou kiezen voor de tweede optie,want dan heb je één taal die je zeer goed beheerst ipv één goed en de ander matig
Maar ik zal er eerst maar eens tijd voor vrij moeten maken
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 04-05-2005 @ 17:47 :
Ik persoonlijk zou kiezen voor de tweede optie,want dan heb je één taal die je zeer goed beheerst ipv één goed en de ander matig
Maar ik zal er eerst maar eens tijd voor vrij moeten maken
Dat is ook wel zo idd, maar dan wil ik het liever mezelf aan leren dan op cursus. Ik heb namelijk op cursus gezeten, met een stuk of 10 mensen van 40 tot 60 jaar en ik wist alles al en de rest kwam totaal niet mee.
Maar ja, het komt er niet echt van om zelf te gaan studeren enz

Zou je op de universiteit cursussen kunnen volgen, puur voor geinteresseerden? Dus spaans, italiaans enz? (zodra ik zelf studente ben bedoel ik)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 16:07
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Ik begrijp wel wat je bedoeld,het is ook wel lastig als je het snel oppakt en anderen je dan eigenlijk tegen houden.



Het is ook zeker mogelijk het bij je studie in te nemen,maar dan gaan ze geloof ik wel heel diep op de stof in.
Ik denk dat je dan ook vooral veel gaat leren over verschillende dialecten,grammatica,en nog dieper op de uitspraak enz
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 06-05-2005 @ 17:07 :
Ik begrijp wel wat je bedoeld,het is ook wel lastig als je het snel oppakt en anderen je dan eigenlijk tegen houden.



Het is ook zeker mogelijk het bij je studie in te nemen,maar dan gaan ze geloof ik wel heel diep op de stof in.
Ik denk dat je dan ook vooral veel gaat leren over verschillende dialecten,grammatica,en nog dieper op de uitspraak enz
ook als je het gewoon als 'bij cursus' neemt?
ik weet ook niet echt hoe dat zit eigenlijk..hmm
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:23
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 06-05-2005 @ 19:02 :
ook als je het gewoon als 'bij cursus' neemt?
ik weet ook niet echt hoe dat zit eigenlijk..hmm
Ik weet het eerlijk gezegt ook niet helemaal,maar ik denk dat het ong. zoiets zal zijn als wat er in mijn bovenstaande post staad.

Ik vind het trouwens wel tof dat je zulke dingen wilt ondernemen
Het is echt jammer dat ik daar niet de tijd voor kan vinden ,anders had ik het zeker wel gedaan.
Lijkt me erg leuk om gewoon een taal onder de knie te krijgen ,ern er dieper op in te gaan dan 'gewoon maar een cursus'
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 06-05-2005 @ 21:23 :
Ik weet het eerlijk gezegt ook niet helemaal,maar ik denk dat het ong. zoiets zal zijn als wat er in mijn bovenstaande post staad.

Ik vind het trouwens wel tof dat je zulke dingen wilt ondernemen
Het is echt jammer dat ik daar niet de tijd voor kan vinden ,anders had ik het zeker wel gedaan.
Lijkt me erg leuk om gewoon een taal onder de knie te krijgen ,ern er dieper op in te gaan dan 'gewoon maar een cursus'
ja maar dan moet je het of studeren aan een universiteit, of in het land waar het wordt gesproken gaan wonen of zelf erachter gaan

en dat kost heel veel tijd
ik heb heel lang niets anders gedaan dan italiaans gechat, geschreven, gepraat, de taal uitgeplozen enz enz

gewoon maar een cursus is echt niets nee, dan liever zelf een boek kopen en erachter aan gaan, maar dan moet je er wel iets van kunnen, anders lukt het nog niet qua uitspraak enz

maar het is zo onmogelijk eigenlijk om zonder cursus, opleiding enz een taal te leren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2005, 16:41
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 06-05-2005 @ 22:20 :
ja maar dan moet je het of studeren aan een universiteit, of in het land waar het wordt gesproken gaan wonen of zelf erachter gaan

en dat kost heel veel tijd
ik heb heel lang niets anders gedaan dan italiaans gechat, geschreven, gepraat, de taal uitgeplozen enz enz

gewoon maar een cursus is echt niets nee, dan liever zelf een boek kopen en erachter aan gaan, maar dan moet je er wel iets van kunnen, anders lukt het nog niet qua uitspraak enz

maar het is zo onmogelijk eigenlijk om zonder cursus, opleiding enz een taal te leren
ja maar dat is toch ook een mogelijkheid
Ik zou dat zeker wel kunnen doen wat de spaans betreft,want als ik met mijn studie klaar ben,dan ga ik nl voor een jaar naar zuid-amerika.
Het is dan denk ik wel een goed idee om hier alvast de taal een beetje onder de knie te krijgen,en dan daar de taal verder te leren

Toch denk ik wel dat zo'n cursus of een boek je een end op weg kan helpen,en in zo'n boek of cursus staad toch ook wel hoe je het uit moet spreken (of een cd-rom ofzo)?
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 08-05-2005 @ 17:41 :
ja maar dat is toch ook een mogelijkheid
Ik zou dat zeker wel kunnen doen wat de spaans betreft,want als ik met mijn studie klaar ben,dan ga ik nl voor een jaar naar zuid-amerika.
Het is dan denk ik wel een goed idee om hier alvast de taal een beetje onder de knie te krijgen,en dan daar de taal verder te leren

Toch denk ik wel dat zo'n cursus of een boek je een end op weg kan helpen,en in zo'n boek of cursus staad toch ook wel hoe je het uit moet spreken (of een cd-rom ofzo)?

Ja, een eind op weg, maar echt perfect natuurlijk niet
Je zou idd een cursusboek spaans kunnen kopen en daaruit gaan leren omdat je naar Zuid Amerika gaat
Daar leer je wel veel van, maar pas in de praktijk kan je het perfect leren natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 21:24
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 08-05-2005 @ 18:11 :
Ja, een eind op weg, maar echt perfect natuurlijk niet
Je zou idd een cursusboek spaans kunnen kopen en daaruit gaan leren omdat je naar Zuid Amerika gaat
Daar leer je wel veel van, maar pas in de praktijk kan je het perfect leren natuurlijk
Ja idd ,en dan heb ik iig wat voorkennis.
Verder zal ik de taal toch van de mensen daar leren,aangezien ik het daar ook zal moeten gaan spreken.

oefening baart kunst zeggen ze

Ik zal dan ook een cursus zuid-afrikaans moeten nemen
Zouden ze die ook geven.
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 06:23
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 08-05-2005 @ 22:24 :
Ja idd ,en dan heb ik iig wat voorkennis.
Verder zal ik de taal toch van de mensen daar leren,aangezien ik het daar ook zal moeten gaan spreken.

oefening baart kunst zeggen ze

Ik zal dan ook een cursus zuid-afrikaans moeten nemen
Zouden ze die ook geven.
zuid afrikaans? voor in zuid amerika? of je wil gewoon meer leren dan alleen 'amperbroekie' of 'hijsbakkie' ?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:36
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-05-2005 @ 07:23 :
zuid afrikaans? voor in zuid amerika? of je wil gewoon meer leren dan alleen 'amperbroekie' of 'hijsbakkie' ?
Haha,nee hoor mijn packplan is om 1jaar in australië te zwerven, dan pak ik daarna zuid-amerika en dan zuid-afrika voor een 1 á anderhalf jaar
Dit natuurlijk wel met pauze
dus vandaar ,maar als het goed is wordt het niet echt een probleem die taal te beheersen.
Het is toch een mengin van frans, engels ,nederlands en wat eigen ingevingen van die mensen ?
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 09-05-2005 @ 16:36 :
Haha,nee hoor mijn packplan is om 1jaar in australië te zwerven, dan pak ik daarna zuid-amerika en dan zuid-afrika voor een 1 á anderhalf jaar
Dit natuurlijk wel met pauze
dus vandaar ,maar als het goed is wordt het niet echt een probleem die taal te beheersen.
Het is toch een mengin van frans, engels ,nederlands en wat eigen ingevingen van die mensen ?

Ah, hoe ga je dat regelen met geld enz?
In Zuid Afrika spreken ze of Engels of Afrikaans (dat is dan Nederlands maar ze hebben veel andere woorden, die soms wel logisch zijn zoals hijsbakkie enz, maar het is iig verstaanbaar voor ons)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:46
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-05-2005 @ 17:30 :
Ah, hoe ga je dat regelen met geld enz?
In Zuid Afrika spreken ze of Engels of Afrikaans (dat is dan Nederlands maar ze hebben veel andere woorden, die soms wel logisch zijn zoals hijsbakkie enz, maar het is iig verstaanbaar voor ons)
Ik neem 5000 euro mee ,en de rest in australië heb ik 2 werk en slaap adressen,in zuid amerika 1 en afrika ga ik op de gok doen.
Ik neem pauzes als dat nodig is om in nederland bij te verdienen


maareh geen frans dus?,hmm oke dat afrikaans zal ik me in moeten verdiepen dan, voor dat ik h daadwerkelijk naar afrika ga (al lijkt me dit niet me grootste zorg )
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 09-05-2005 @ 17:46 :
Ik neem 5000 euro mee ,en de rest in australië heb ik 2 werk en slaap adressen,in zuid amerika 1 en afrika ga ik op de gok doen.
Ik neem pauzes als dat nodig is om in nederland bij te verdienen


maareh geen frans dus?,hmm oke dat afrikaans zal ik me in moeten verdiepen dan, voor dat ik h daadwerkelijk naar afrika ga (al lijkt me dit niet me grootste zorg )
idd en met Engels kan je je sowieso wel redden daar, je grootste zorg zou eerder het Spaans zijn
Vandaag begon mijn docente ineens Spaans tegen me te praten en toen praatte ik een beetje terug (mijn docente CKV, niet een of andere docente Spaans )
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:10
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-05-2005 @ 20:25 :
idd en met Engels kan je je sowieso wel redden daar, je grootste zorg zou eerder het Spaans zijn
Vandaag begon mijn docente ineens Spaans tegen me te praten en toen praatte ik een beetje terug (mijn docente CKV, niet een of andere docente Spaans )
Dat heb ik nou nooit he,dat mensen ineens spaans tegen me beginnen te praten

Maar idd spaans zal de grootste zorg zijn wat taal betreft(en dan vooral als het plat gesproken wordt)
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 10-05-2005 @ 17:10 :
Dat heb ik nou nooit he,dat mensen ineens spaans tegen me beginnen te praten

Maar idd spaans zal de grootste zorg zijn wat taal betreft(en dan vooral als het plat gesproken wordt)
Je kan wel goed het verschil horen tussen het 'zuivere' Spaans wat in Spanje wordt gesproken en het Mexicaans-Spaans of het Argentijns-Spaans. Ik weet niet of je wel eens wat Spaanstalige films hebt gezien, maar bv in 'hable con ella' (spaanse film) is de taal heel zuiver en goed te verstaan. Maar 'historias minimas' (argentijns) is het wel een stuk moeilijker, maar op zich wel begrijpbaar.
Maar echt plat Spaans heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, dus ik weet niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:50
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
tornedorush schreef op 09-05-2005 @ 17:46 :

maareh geen frans dus?,hmm oke dat afrikaans zal ik me in moeten verdiepen dan, voor dat ik h daadwerkelijk naar afrika ga (al lijkt me dit niet me grootste zorg )
Engels is de meest gesproken taal in Zuid-afrika, steeds minder mensen spreken Afrikaans.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2005, 16:22
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 10-05-2005 @ 17:15 :
Je kan wel goed het verschil horen tussen het 'zuivere' Spaans wat in Spanje wordt gesproken en het Mexicaans-Spaans of het Argentijns-Spaans. Ik weet niet of je wel eens wat Spaanstalige films hebt gezien, maar bv in 'hable con ella' (spaanse film) is de taal heel zuiver en goed te verstaan. Maar 'historias minimas' (argentijns) is het wel een stuk moeilijker, maar op zich wel begrijpbaar.
Maar echt plat Spaans heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, dus ik weet niet
Ja wat is plat ...ik doelde ook meer op het andere dialect van de taal die ze daar spreken.
het is al wat je zelf zegt,dat deze dialecten gewoon lastiger te vertstaan zijn.

met plat bedoel ik dus niet,schelden in die taal,of een spaanse versie van oet mon ofzo
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 11-05-2005 @ 17:22 :
Ja wat is plat ...ik doelde ook meer op het andere dialect van de taal die ze daar spreken.
het is al wat je zelf zegt,dat deze dialecten gewoon lastiger te vertstaan zijn.

met plat bedoel ik dus niet,schelden in die taal,of een spaanse versie van oet mon ofzo
nee, dat is ook zo
en anders vraag je het gewoon twee keer als een Spanjaard ineens in plat spaans gaat praten
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:34
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-05-2005 @ 20:42 :
nee, dat is ook zo
en anders vraag je het gewoon twee keer als een Spanjaard ineens in plat spaans gaat praten
ghehehe ,nee das veel te makkelijk .

ik ga daar straks gewoon lekker heen ,en leer daar wel verder van de mensen.
En mocht ik er echt niet uikomen gebruik ik wel gebaren taal
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:35
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
te quiero much mi amor ......betekent??
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 17-05-2005 @ 18:35 :
te quiero much mi amor ......betekent??
ik hou veel van je mijn liefje
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:50
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
per piacere schreef op 17-05-2005 @ 18:42 :
ik hou veel van je mijn liefje







jij Weer bedankt
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
tornedorush schreef op 17-05-2005 @ 18:50 :







jij Weer bedankt
ik ben thuis in elke taal
te quiero = ik hou van je
mucho = veel (of misschien gebruikte hij/zij wel engels, gewoon much dus, ik weet niet zeker of mucho wel goed is in zinsverband, dat het toch niet muy in de betekenis van veel moet zijn, maar dat zal wel niet, muy klinkt raar erbij )
en mi amor = mijn liefde, mijn liefje, mijn schatje, je snapt het
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 23:55
deurwaarder
deurwaarder is offline
Citaat:
per piacere schreef op 17-05-2005 @ 19:12 :
ik ben thuis in elke taal
te quiero = ik hou van je
mucho = veel (of misschien gebruikte hij/zij wel engels, gewoon much dus, ik weet niet zeker of mucho wel goed is in zinsverband, dat het toch niet muy in de betekenis van veel moet zijn, maar dat zal wel niet, muy klinkt raar erbij )
en mi amor = mijn liefde, mijn liefje, mijn schatje, je snapt het
como e possivel que conheces tantas linguas? tiveste pais fanaticos que te fizerao aprender linguas? mas so e bom! linguas sao muito importante! quanto mais, melhor. espero que podes responder a minha pregunta
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 06:24
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik kan wel antwoorden Ik denk dat het begrijpen van Italiaans meestal niet zo moeilijk is als je Frans (en Latijn) hebt gedaan, dat je daar geen taalfanaticus voor hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 07:37
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Keith schreef op 25-05-2005 @ 07:24 :
Ik kan wel antwoorden Ik denk dat het begrijpen van Italiaans meestal niet zo moeilijk is als je Frans (en Latijn) hebt gedaan, dat je daar geen taalfanaticus voor hoeft te zijn.
Idd
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
deurwaarder schreef op 25-05-2005 @ 00:55 :
como e possivel que conheces tantas linguas? tiveste pais fanaticos que te fizerao aprender linguas? mas so e bom! linguas sao muito importante! quanto mais, melhor. espero que podes responder a minha pregunta
minha assinatura
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
deurwaarder schreef op 25-05-2005 @ 00:55 :
como e possivel que conheces tantas linguas? tiveste pais fanaticos que te fizerao aprender linguas? mas so e bom! linguas sao muito importante! quanto mais, melhor. espero que podes responder a minha pregunta
nee dat deden ze niet, ik weet niet waarom, zo moeilijk is het niet
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:28
Verwijderd
kan iemand dit vertalen

ne scuola
delirano
la media, leda mia
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:52
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
nog steeds up
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Ilona Mitrecey - C'est les vacances (vertaling)
IrmZjeuh
3 04-06-2007 09:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Portugees - stukje vertalen
vedetje
23 17-09-2006 21:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand dit voor mij vertalen? (spaans? Italiaans?)
lucy48
5 09-10-2003 22:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie kan dit vertalen naar Italiaans?
Angeloes
9 04-05-2003 10:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen oud nederlands...vraagje
Toet0r
13 18-02-2003 13:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Italiaans vertalen??
DR-ONLINE
1 23-11-2002 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.