Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2005, 16:12
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Van de zomer ga ik voor 2 maanden naar Ierland om daar te werken. Ik moet daar -vanzelfsprekend- Engels praten. Nu is mijn lees, luister en schrijfvaardigheid wel redelijk, maar bij het spreken heb ik toch 't idee dat 't niet helemaal lekker gaat dus dit wil ik graag nog wat verbeteren.

De laatste tijd ben ik al wat Engelse boeken aan 't lezen en af-en-toe BBC (maar ik kan vaak niet echt een leuk programma vinden..) aan 't kijken maar ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn om mijn spreekvaardigheid toch wat te verbeteren zodat ik toch wat zekerder die kant opga!

Ik hoop dat jullie wat tips hebben en alvast bedankt!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2005, 18:02
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Probeer iemand te vinden die goed Engels spreekt en oefen daarmee.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Spreek met vrienden af alleen in het Engels te communiceren. Zou ik leuk vinden....maar ja, dat ben ik hè.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 19:32
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Op de BBC zijn genoeg leuke programma's. Helaas is de Britse humor soms wat verloren aan anderen.

Ik zou iemand zoeken die ook Engels wil leren spreken en daarmee dan in het Engels communiceren op school. Maar het is wel beter als je iemand vind die het als moedertaal heeft, want anders krijg je zon lelijk nederlands accent. MIsschien op "Contact GEzocht" dat daar iemand uit jouw regio is die goed Engels kan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:01
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Jammergenoeg spreken al mijn vrienden niet al te goed Engels maar het valt te proberen! Heel erg bedankt voor die tip!

En wat voor programma's dan op de BBC? Nadat "My Hero" is gestopt heb ik niet meer iets leuks kunnen vinden..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:07
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
ik kijk op vrijdag "Have I Got News For You" is de voorloper van "Dit was het nieuws" en ergens anders in de week is "DeadRingers" op, doen ze allemaal impressies van beroemde mensen. En probeer ook eens de radio. Op www.bbc.co.uk/radio4 hebben ze echt geweldige comedy programma's die je kan beluisteren wanneer je maar wilt. Ik vind "Just a minute", "Hitchhikers Guide to the Galaxy" en "The Museum of Everything" heel goed, maar ze draaien niet heel het jaar door.

Je kan ook het nieuws kijken, dan begrijp je de grappen in de programma's misschien wat beter.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:17
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 15-05-2005 @ 15:01 :
Jammergenoeg spreken al mijn vrienden niet al te goed Engels maar het valt te proberen!
Probeer dan een "native speaker" te vinden door bijvoorbeeld een advertentie te plaatsen. Misschien kent je leraar of lerares Engels zo iemand, die jou zou kunnen helpen met het oefenen van je spreekvaardigheid.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:55
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Post anders eens op contact gezocht met waar je vandaan komt etc.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 21:27
Verwijderd
Kijk naar de BBC en ga naar teletekstpagina 888, probeer de ondertiteling na te zeggen. Je zult zien dat je soms een andere uitspraak bij een bepaald woord denkt. Ook kun je hierdoor cent (amerikaanse can't) 'afleren'.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:26
Verwijderd
Spreekvaardigheid is inderdaad het moeilijkste om te oefenen. Ik zie een paar mogelijkheden:
* Ga naar je docent en vraag hem/haar om extra les. Ik geloof dat je diegene best over kunt halen.
* Spendeer wat centjes en koop een boek die je uitspraak moet verbeteren. Een mogelijkheid is Sounding Better (ISBN 90-6675-719-1). Dit boek is speciaal geschreven voor Nederlandssprekenden en het bevat veel oefenzinnen per klank met voorbeeld op CD. Dit draait wel voornamelijk om uitspraak.
* Lees veel artikelen hardop. Als je een boek met veel dialoog (=gesproken taal op schrift!) hardop leest, zal dit je vloeiendheid ten goede komen.
* Spendeer wat meer centjes en vraag om bijles. Bel de dichtstbijzijnde hogeschool met de lerarenopleiding Engels op en vraag of ze een mailing aan de docenten rond willen sturen of een poster op willen hangen met de vraag of iemand uitspraakbijles wil geven. Dit kost natuurlijk wel €'s per uur. Veel studenten zullen dit wel willen doen, omdat ze er vrije studiepunten voor kunnen krijgen.
* Gebruik MSN! Als je een native speaker vindt die je wil helpen, kunnen jullie met een microfoon praten.

Hope this helps! Good luck!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Gezocht: Engels sprekende vrijwilligers voor een project met kinderen in Zuid Afrika
africavolunteer
0 19-07-2014 16:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah"
Gatara
500 10-10-2004 14:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels: Brits of Amerikaans?
Rabbi Daniel
52 30-01-2004 01:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels presentatie
Aileen
8 03-09-2003 18:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen iets voor engels
tourios
6 03-06-2003 21:04
ARTistiek together again (opdracht voor engels)
fruitmand
0 18-11-2001 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.