Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2006, 10:43
Verwijderd
Ik ben sinds 3 maanden extreem vermoeid. Dat wil zeggen dat ik me overdag op school soms niet kan concentreren en dan vooral als ik vroeg opgestaan ben.
Als ik de wekker om bijv 10 uur sochtends zet en ik ben de vorige dag om 11 uur naar bed gegaan kan ik mijn bed niet uitkomen, zo moe ben ik dan.
Ik heb ook erg last van extreme vergeetachtigheid. Ik vergeet altijd dingen mee te nemen en omdat ik in het weekend bij mn ouders ben en door de week op mn kamer vergeet ik heel vaak hele belangrijke spullen van het ene huis naar het andere te nemen. Ik vergeet ook afspraken enz.
Ik ben naar de huisarts geweest en ik heb me op alles laten testen. Mijn HB was perfect, ik had 7. Voor de rest heb ik me op pfeiffer en allerlei soorten infecties laten testen maar er kwam niks uit.
Mijn huisarts en psycholoog denken dat het misschien psychisch ligt. Ik ben sinds kort op kamers en dat loopt nog niet helemaal lekker. We hebben een heel close huis (met vriendinnen) maar ik val daar een beetje buiten. Dat ligt ook aan mezelf, ik ben van mezelf erg verlegen.
Ik heb een vriend en das heel leuk maar soms twijfel ik eraan of ik de relatie door wil zetten omdat hij nogal wat niet leuke eigenschappen heeft.
De mensen waar ik vorig jaar mee omging op school spreek ik niet meer omdat ik veel dingen van vorig jaar in moet halen. Dit geeft mij ook veel stress, mede doordat ik mijn opleiding niet af kan maken in de tijd wat er voor staat.
En ik vind het ook jammer dat ik die contacten kwijt raak. Het is op school moeilijk om met anderen in contact te komen want ik ben daar erg moeilijk in. Mijn opleiding is erg zwaar voor me en ik heb soms het gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen hoewel ik dit jaar tot nu toe alles heb gehaald.
Ik heb dus veel stress.
Weten jullie misschien de oorzaak, zou het kunnen komen door veel stress?
Voor de rest zou ik graag willen weten of meer mensen dit gehad hebben? En weten jullie iets wat ik er tegen kan doen?
Oud 17-02-2006, 10:48
Verwijderd
Sommige mensen krijgen dit soort klachten ook door iets psychisch idd. Laatst zag ik een programma over een meisje met ongeveer dezelfde klachten en ze had ook geen pfeiffer en zo, bleek het een depressie te zijn...

Ik weet verder niet hoe dat bij jou precies is, maar het zou goed psychisch kunnen zijn, kunnen ze daar niet naar zoeken?
Oud 17-02-2006, 10:58
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Laat je eens op de ziekte van Lyme testen (de tekenziekte dus)
Ik was al bijna een jaar doodmoe en vergat werkelijk alles en liet me op Lyme testen, ik bleek het te hebben.
Antibioticakuurtje en je bent er vanaf, de klachten moeten slijten.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 17-02-2006, 11:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Het kan idd iets psychisch zijn.

Daarbij heb ik nog wel de vraag of je structuur in je leven hebt. De ene dag om 11 uur naar bed en 10 uur op, de volgende 12 uur naar bed en 7 uur op en daarna weer 10 uur naar bed en 10 uur op (bijvoorbeeld), daar word je ook moe van. Ook al slaap je nog zo uit. Als je elke avond rond 10 uur naar bed gaat en rond 8 uur op staat, scheelt dat al een hoop. Maar dat hoeft het niet te zijn, hoor, waarschijnlijk is het een combinatie van factoren. Je geest kan ontzettend veel met je lichaam doen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 17-02-2006, 20:24
Verwijderd
Ik heb dat ook tijdenlang gehad. Bij mij kwam het waarschijnlijk door iets psychisch, ik was licht psychotisch en was depressief. Als je in je hoofd met van alles bezig bent kan dat inderdaad leiden tot vermoeidheid en vergeetachtigheid. Als je op een dag heel veel moet leren ben je ook veel moe, dat kost gewoon veel energie en dan is het moeilijk om nog veel meer dingen in je geheugen te proppen. Wat ik wil zeggen: het kan dus inderdaad van stress komen, maar misschien is het wel iets anders, ik ken niet je hele situatie. Zorg zoals ekki zegt dat je een regelmatig leven leidt en eet ook gezond, dat wil ook wel eens helpen.

succes!
Oud 17-02-2006, 20:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Te lang slapen kan trouwens ook vermoeiend zijn. Je lichaam went eraan als je elke dag vrij laat (wat tien uur is) opstaat, waardoor je vermoeid raakt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-02-2006, 15:31
KMBA
KMBA is offline
Het klinkt wel pfeiffer, maar probeer vooral goed te eten, te slapen (en goed slapen betekent niet lang slapen! gewoon houd je aan ongeveer 7 uren), en vooral bewegen. En niet meteen jezelf te pletter rennen/fietsen ofzo, maar miss wel yoga, tai chi, gewoon jezelf activeren als het ware door langzame bewegingen.. maar voor de rest: --> dokter dokter
Oud 18-02-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 18-02-2006 @ 16:31 :
Het klinkt wel pfeiffer, maar probeer vooral goed te eten, te slapen (en goed slapen betekent niet lang slapen! gewoon houd je aan ongeveer 7 uren), en vooral bewegen. En niet meteen jezelf te pletter rennen/fietsen ofzo, maar miss wel yoga, tai chi, gewoon jezelf activeren als het ware door langzame bewegingen.. maar voor de rest: --> dokter dokter
7 uur is wel weinig hoor . Ik weet dat het per persoon verschilt, maar ik dacht dat de gemiddelde persoon toch wel 8 uur nodig heeft.
Oud 18-02-2006, 15:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-02-2006 @ 11:58 :
Laat je eens op de ziekte van Lyme testen (de tekenziekte dus)
Ik was al bijna een jaar doodmoe en vergat werkelijk alles en liet me op Lyme testen, ik bleek het te hebben.
Antibioticakuurtje en je bent er vanaf, de klachten moeten slijten.
Dat is hartstikke zeldzaam joh. De kans is 1000x groter dat haar klachten door iets anders veroorzaakt worden.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 18-02-2006, 15:51
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-02-2006 @ 16:42 :
Dat is hartstikke zeldzaam joh. De kans is 1000x groter dat haar klachten door iets anders veroorzaakt worden.
13.000 mensen per jaar is idd niet veel maar nadat mijn huisarts overal opgetest had wilde hij als laatste Lyme testen, en jawel, ik had het.

Ik zeg ook niet dát ze het heeft maar het misschien even kan melden zodater evt. op getest kán worden.
Lyme is in het ergste geval dodelijk (uitzonderlijk, maar toch..) dus dan is het prettig om te weten dat je het hebt.

Maar goed, het kan idd door zoveel komen, probeer eerst alle andere dingen dan kan je het altijd later nog overwegen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 26-02-2006, 18:23
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
Ik heb ongeveer ook hetzelfde. Ben de laatste tijd erg moe, al slaap ik genoeg. Daarbij vergeet ik ook veel te veel dingen naar mijn zin.
Ik denk persoonlijk dat het meer mentaal is dan fysiek, maar dat kan per persoon verschillen.

In mijn geval voel ik me de laatste tijd erg rot, en als ik zo jouw beschrijving lees kan ik me voorstellen dat je niet lekker in je vel zit.
Wellicht dat dat het is, maar het kan geen kwaad als je langs de dokter gaat ervoor. Wie weet kan hij ook wat aan het mentale doen
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Oud 30-12-2007, 19:15
Verwijderd
heb precies hetzelfde
Oud 30-12-2007, 21:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Geupt topic.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Werchter 2006
Escapism
234 05-07-2006 20:35
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.