Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2006, 09:32
Riantje
Riantje is offline
Ik weet dat dit een opleiding is en het dus eigenlijk hoort bij School en Studie, maar omdat het zo specifiek op schrijven gericht is, hoop ik dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
Het is een studie waar je op alle mogelijke manieren met schrijven bezig bent en er gaat een drie-daagse selectieprocedure aan vooraf. Heeft iemand ervaring met de studie of de selectieprocedure en kan mij er wat over vertellen?
Ik denk er namelijk over om me op te geven voor die drie dagen, maar weet absoluut niet wat ik moet verwachten. Ligt het niveau erg hoog?

Alvast bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2006, 20:46
Verwijderd
Ik heb twee keer meegedaan met de selectie, twee keer niet toegelaten en twee keer gefrustreerd geweest (de eerste keer wat erger dan de tweede.)
Het leek mij een heel erg leuke opleiding, maar de nadruk ligt toch vooral op het schrijven van toneel (waar ik dus niet zo goed in ben). Verder krijg je vakken in scenarioschrijven, proza en poëzie. Die vier dingen komen ook terug in het weekend, je volgt gewoon vakken zeg maar. Verder heb je nog een motivatiegesprek en een eindopdracht (die volgens mij vrij zwaar meetelt.)

Argh ik zou zo wel weer toelating willen doen...

Het enige jammere is dat het absoluut geen baangarantie geeft, sterker nog, er zijn maar weinig mensen die zo aan een baan komen die met hun opleiding te maken heeft.

Over het niveau kan ik nog wel even wat zeggen, het ligt vrij hoog volgens mij, maar er wordt vooral gekeken naar wat je kunt op dat moment en minder naar wat je allemaal gedaan hebt. Dat was voor mij wel positief, maar niet genoeg. Ik heb me er ondertussen een beetje bij neergelegd dat ik nooit die opleiding zal gaan doen, maar ik vind het nog steeds jammer, omdat schrijven toch is wat ik het liefste doe.

Maar ik zou zeggen: doe vooral die toelating en geniet van dat weekend, want het is heel erg leuk! En als je dat weekend leuk vindt, vind je de opleiding ook
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:56
first eror
first eror is offline
De selectie geeft slecht deels een indicatie van hoe het er op school aan toe gaat. Het niveau is absoluut niet hoog.
Er mooi uitzien als vrouw heeft geen zin, want ws 3/4 van de leraren die je gaat krijgen in het selectieweekend is homoseksueel.
De opleiding is op zich wel leuk en het wordt ook steeds leuker, maar hou er rekening mee dat je bij tijd en wijlen taalziek zal zijn.
Misschien zie je me broodjes smeren in maart of april.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 08:27
Mooneh
Mooneh is offline
Mijn interesse gaat ook uit naar deze opleiding... Maar ik twijfel er ontzettend aan of ik ooit toegelaten zou worden. Ik wil eerst proberen toegelaten te worden op de filmacademie, als dat niet lukt wil ik dit ook graag proberen. Het lijkt me inderdaad niet onwaarschijnlijk dat je op een moment echt helemaal gek wordt van de taal als je er continu mee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 14:46
Riantje
Riantje is offline
Ik heb toch besloten me niet aan te melden voor de selectieprocedure waardoor ik dus meteen ook niet voor de studie kies. Het gebrek aan baangarantie en mijn vwo-diploma die ik waarschijnlijk in juni heb, hebben mij tegen gehouden. Nu ga ik een universitaire studie doen en daarna een journalistieke master. Heeft veel meer baangarantie en een hoger niveau.
In ieder geval bedankt voor de informatie die jullie me gegeven hebben !
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Riantje schreef op 07-03-2006 @ 15:46 :
Nu ga ik een universitaire studie doen en daarna een journalistieke master. Heeft veel meer baangarantie en een hoger niveau.
Nee, dat is niet waar. Het is inderdaad universiteit, maar een journalistieke opleiding is wel heel iets anders dan een scenarioschrijfopleiding...
Bovendien kan zoiets als WfP helemaal niet als WO studie, omdat het daar te praktisch voor is. Iets wat journalistiek eigenlijk óók is, het is niet voor niets dat steeds minder universiteiten de master aanbieden.

Citaat:
Mooneh schreef op 07-03-2006 @ 09:27 :
Mijn interesse gaat ook uit naar deze opleiding... Maar ik twijfel er ontzettend aan of ik ooit toegelaten zou worden. Ik wil eerst proberen toegelaten te worden op de filmacademie, als dat niet lukt wil ik dit ook graag proberen.
Gewoon aanmelden en toelating doen, dan zie je vanzelf wat er gebeurt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten