Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 21:30
Verwijderd
16 maart loopt mijn abonnement af en wil ik overstappen op een sim only abonnement. Ik weet alleen niet bij welke provider ik het best af ben wat betreft het bereik.
Nu zit ik bij T-Mobile en merk ik dat als ik in huis zit de verbinding met enige regelmaat verbroken word omdat ik geen ontvangst heb (heel vervelend als je een zakelijk telefoontje moet plegen, en bij min 10 buiten staan is alles behalve prettig)

Wie weet kan mij vertellen waar ik van iedere provider het bereik kan vinden en wat zijn jullie ervaringen met de verschillende providers?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 03:42
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
telfort in iedergeval niet
Maar ik denk dat KPN wel een goede netwerk heeft, attans ik hoor mijn vader nooit klagen over een slechte verbinding
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 09:34
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
KPN en Vodafone hebben dacht ik de grootste dekking. Ik heb in ieder geval nooit dat m'n verbinding enzo uitvallen met Vodafone. Daarentegen is Vodafone wel iets duurder.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 09:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Yes vodafone, maar dat is wel kwaliteit. Al heb ik liever Orange.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 10:11
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Leuk om te bekijken, de dekkingskaarten.

KPN
Orange
T-Mobile
Telfort
Vodafone

Nu valt op dat Vodafone best veel witte plekken heeft, maar ik heb echt nog nooit last gehad van uitval, geen bereik etc. Raar.
Ik weet trouwens niet van welk jaar de kaartjes zijn.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 10:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb ook Vodafone, maar ik heb best vaak geen bereik, hoor. Maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen, die is ook niet al te best meer
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 12:13
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
ik heb telfort, en ik hoor vaak dat dat slecht zou zijn.
maar ik heb nog nooit gehad dat ik geen bereik heb
__________________
no fun
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:23
Verwijderd
Ik wilde overstappen op Telfort ivm de vele minuten voor geen geld. Nu woon ik in amsterdam (noord)-oost, en met T-mobile heb ik dus geregeld uitval.

Eigenlijk is het dus een grote gok... Misschien moet ik het eerst maar eens met een pre paid kaart proberen (oh, wat zijn we weer slim )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:25
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 12-03-2006 @ 11:11 :
Leuk om te bekijken, de dekkingskaarten.

KPN
Orange
T-Mobile
Telfort
Vodafone

Nu valt op dat Vodafone best veel witte plekken heeft, maar ik heb echt nog nooit last gehad van uitval, geen bereik etc. Raar.
Ik weet trouwens niet van welk jaar de kaartjes zijn.
zit, mijns inziens, bijna geen verschil in. Ik zou ook kijken naar tarieven en service e.d.
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:36
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
DeuS schreef op 12-03-2006 @ 15:25 :
zit, mijns inziens, bijna geen verschil in. Ik zou ook kijken naar tarieven en service e.d.
In de praktijk is het toch vaak anders hoor.

Ik denk dat de prijs/kwaliteit het beste is bij KPN. Vodafone is ook zeer goed alleen iets duurder.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:37
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Dekking per provider verschilt wel degelijk. Op mijn weg naar school (Deventer -> Arnhem) viel met Orange m'n verbinding wel een aantal keer weg, als ik onderweg belde. Met KPN Hi valt ie nooit meer uit. Als je altijd in dezelfde (grote) stad zit zul je niet veel merken van dekkingsverschillen, maar als je vrij veel reist heb je wel degelijk baat bij een provider met een fatsoenlijke dekking. En dan kom je, zoals eerder gezegd, snel uit bij KPN of Vodafone.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:03
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 12-03-2006 @ 13:13 :
ik heb telfort, en ik hoor vaak dat dat slecht zou zijn.
maar ik heb nog nooit gehad dat ik geen bereik heb
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
KPN en Vodafone hebben de beste dekking.
Hoewel ik met Orange eigenlijk nooit last heb van een slecht bereik (m.u.v tunnels e.d.)
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 07:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Heb je wel al je oude abonnement opgezegd? Anders ben je daar wel te laat mee nml.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-03-2006 @ 08:38 :
Heb je wel al je oude abonnement opgezegd? Anders ben je daar wel te laat mee nml.
ik quote: '16 maart loopt mijn abonnement af...'

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 09:58
Verwijderd
Ik zit nu heel erg te twijfelen, want ik moet echt meer belminuten per maand hebben en bij telfort kon ik er 400 voor 17, 95 (oid) krijgen. Maar bereik is ook belangrijk helemaal omdat ik best afgelegen woon en toch wel het meeste thuis bel...

hmpf...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 14:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als je bij jou thuis geen bereik hebt kun je volgens mij het contract met de provider gewoon beeindigen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:19
Verwijderd
Ik heb ervaring met T-mobile en Hi van KPN. Maar ik ben toch een stuk meer tevreden over KPN! veel betere ontvangst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2006, 15:59
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Dukko schreef op 13-03-2006 @ 16:19 :
Ik heb ervaring met T-mobile en Hi van KPN. Maar ik ben toch een stuk meer tevreden over KPN! veel betere ontvangst.
Same here. Geen Hi, maar gewoon KPN.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:50
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Dukko schreef op 13-03-2006 @ 16:19 :
Ik heb ervaring met T-mobile en Hi van KPN. Maar ik ben toch een stuk meer tevreden over KPN! veel betere ontvangst.
Dat gaat niet denk ik. Dat gaat allemaal over hetzelfde netwerk. (Lijkt me, want KPN zal niet zo dom zijn om 2 netwerken voor bijna dezelfde dienst aan te leggen)
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:18
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 13-03-2006 @ 17:50 :
Dat gaat niet denk ik. Dat gaat allemaal over hetzelfde netwerk. (Lijkt me, want KPN zal niet zo dom zijn om 2 netwerken voor bijna dezelfde dienst aan te leggen)
Ik had er ook last van.

KPN beheerd sowieso alle netwerken en die verlenen ze dan aan andere diensten de een heeft net iets meer en T-Mobile dan misschien minder ?
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 13-03-2006 @ 10:55 :
ik quote: '16 maart loopt mijn abonnement af...'
Ja dus?

Ik heb mensen dat vaak zat horen zeggen terwijl ze hun abonnement niet stop hadden gezet. Dan denken ze dat dat automatisch gebeurt oid.

Ik heb overigens het beste bereik gehad met hi (kpn). Vodafone is hier een stuk minder.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:28
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik heb met hi kpn nog nooit geen bereik gehad. mijn zusje heeft met tele2 (telfort netwerk) behoorlijk vaak geen bereik
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:51
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 13-03-2006 @ 18:18 :
Ik had er ook last van.

KPN beheerd sowieso alle netwerken en die verlenen ze dan aan andere diensten de een heeft net iets meer en T-Mobile dan misschien minder ?
Fout. Een aantal grote telecomaanbieders hebben een eigen GSM netwerk. Denk hier aan KPN Mobile, Vodafone, Orange, Telfort en T-Mobile. Deze hebben allemaal eigen zendmasten.
Nu zijn er ook nog bedrijven zoals Debitel waarbij het lijkt dat ze een eigen netwerk hebben, maar dit gaat altijd via een netwerk van KPN, Vodafone T-mobile etc.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:57
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 13-03-2006 @ 10:55 :
ik quote: '16 maart loopt mijn abonnement af...'
Heb jij het zelf opgezegd of denk je dit automatisch gaat?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 18:23
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 13-03-2006 @ 18:51 :
Fout. Een aantal grote telecomaanbieders hebben een eigen GSM netwerk. Denk hier aan KPN Mobile, Vodafone, Orange, Telfort en T-Mobile. Deze hebben allemaal eigen zendmasten.
Nu zijn er ook nog bedrijven zoals Debitel waarbij het lijkt dat ze een eigen netwerk hebben, maar dit gaat altijd via een netwerk van KPN, Vodafone T-mobile etc.
(Post verwijderd
Het zou anders een discussie zou worden die uiteindelijk toch leid naar wat je nu zegt.)

Klopt, heb het ff gezocht op Google.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 13-03-2006 @ 18:57 :
Heb jij het zelf opgezegd of denk je dit automatisch gaat?
ik lees welleens de kleine lettertjes uit mijn contracten die ik aanga (vind zichzelf nu heel raar ) en daar staat dat je het op moet zeggen, dat heb ik dus ruim van tevoren gedaan en dan krijg je een mooie brief waarin staat dat 16 maart je contract afloopt...

maar goed, tot nu toe dus vooral knp (veel te duur voor mijn telefoongedrag) en vodafone (same...) beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:35
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 13-03-2006 @ 20:11 :
ik lees welleens de kleine lettertjes uit mijn contracten die ik aanga (vind zichzelf nu heel raar ) en daar staat dat je het op moet zeggen, dat heb ik dus ruim van tevoren gedaan en dan krijg je een mooie brief waarin staat dat 16 maart je contract afloopt...

maar goed, tot nu toe dus vooral knp (veel te duur voor mijn telefoongedrag) en vodafone (same...) beetje jammer
..Als je je nummer wil houden heb je nu een klein probleempje. Je moet nog geluk hebben zou je dat nog mee kunnen nemen.

Citaat:
MTpower schreef op 13-03-2006 @ 15:41 :
Als je bij jou thuis geen bereik hebt kun je volgens mij het contract met de provider gewoon beeindigen.
Niet als je alleen in je huis geen bereik hebt. De providers geven geen garantie op dekking binnenshuis.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 10:50
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik heb tele2 wat het netwerk van telfort gebruikt en ik reis eigenlijk veel door heel nederland en heb eigenlijk nooit problemen. Natuurlijk weleens als je onder een tunnel doorgaat, maar dat is denk ik moeilijk te voorkomen. Ik denk ook dat ik na mijn abbonement overga op een simonly van telfort.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 13-03-2006 @ 10:58 :
Ik zit nu heel erg te twijfelen, want ik moet echt meer belminuten per maand hebben en bij telfort kon ik er 400 voor 17, 95 (oid) krijgen. Maar bereik is ook belangrijk helemaal omdat ik best afgelegen woon en toch wel het meeste thuis bel...

hmpf...
Telfort is overgenomen door KPN. Dus KPN en Telfort gebruiken hetzelfde netwerk. Ik zou me niet druk maken over het mogelijke gebrek aan dekking van Telfort
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 12:46
J-roenn
J-roenn is offline
niet MEER nee, maar in het verleden bij telfort nooit fatsoenlijk bereik gehad, zwaar belabberde service ( volgens ons heb je thuis wel bereik ! ) die je de hele tijd behandeld alsof je een 3 jarige negroide digibeet en analfabeet bent... zieke mensen daar.

voor de rest kloppen die dekkingskaarten van hierboven totaal niet, en de beste provider ligt er ook aan waar je woont/vaak belt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 12:50
Verwijderd
Gelukkig is het verleden niet het heden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 12:03 :
Telfort is overgenomen door KPN. Dus KPN en Telfort gebruiken hetzelfde netwerk. Ik zou me niet druk maken over het mogelijke gebrek aan dekking van Telfort
Ik hoop van harte dat dit juist is ja, want dan is er geen probleem meer.

dankjullie voor de tips
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:55
Verwijderd
Persbericht over de overname van Telfort door KPN hier.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:09
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 12:03 :
Telfort is overgenomen door KPN. Dus KPN en Telfort gebruiken hetzelfde netwerk. Ik zou me niet druk maken over het mogelijke gebrek aan dekking van Telfort
Eer dat door is zijn we weer wat jaartjes verder.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 14-03-2006 @ 20:09 :
Eer dat door is zijn we weer wat jaartjes verder.
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 19:55 :
Persbericht over de overname van Telfort door KPN hier.
Het is dus al goedgekeurd door de NMa enzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2006, 19:48
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 20:23 :
Het is dus al goedgekeurd door de NMa enzo.
Dat weet ik. Maar zoiets doe je niet even in een half jaartje.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 14-03-2006 @ 20:48 :
Dat weet ik. Maar zoiets doe je niet even in een half jaartje.
Het openstellen van elkaars netwerk lijkt me toch dat dat wel binnen een half jaar gedaan moet kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 20:01
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 20:50 :
Het openstellen van elkaars netwerk lijkt me toch dat dat wel binnen een half jaar gedaan moet kunnen zijn
Er zit nog heel wat administratiefs achter.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 20:09
Verwijderd
Valt wel mee, ik meen me te herinneren (maar kheb knallende koppijn dus tja ) dat Telfort als 100% dochter zou opereren. Papieren rompslomp valt dus in principe wel mee vergeleken met een "echte" overname.
Of ben ik nou echt aan het hallucineren?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 01:05
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 12:03 :
Telfort is overgenomen door KPN. Dus KPN en Telfort gebruiken hetzelfde netwerk. Ik zou me niet druk maken over het mogelijke gebrek aan dekking van Telfort
Zoals ik het inschat gaat het nooit gebeuren dat die 2 netwerken 1 worden. Volgens mij moeten het helemaal los opererende bedrijven, dit zie je ook in bijvoorbeeld de supermarktwereld (Ahold)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 01:07
Verwijderd
Die kaarten op gsmworld.com zijn trouwens verre van gedetailleerd. Wil je het echt weten, bel de providers op bij wie jij eventueel een nieuw abonnement wil nemen en laat ze een postcode-check doen, dat is veel nauwkeuriger
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 14:01
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Alex schreef op 15-03-2006 @ 02:07 :
Die kaarten op gsmworld.com zijn trouwens verre van gedetailleerd. Wil je het echt weten, bel de providers op bij wie jij eventueel een nieuw abonnement wil nemen en laat ze een postcode-check doen, dat is veel nauwkeuriger
ja , en telfort die beweerde dus dat ze wel bereik hadden op alle plaatsen waar ik duidelijk geen bereik had, en zelfs op uit het hoofd verzonnen en niet eens bestaande postcodes hadden hun bereik...... ( volgens die syndroom van downers aan de klantenservice daar )
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 15-03-2006 @ 15:01 :
ja , en telfort die beweerde dus dat ze wel bereik hadden op alle plaatsen waar ik duidelijk geen bereik had, en zelfs op uit het hoofd verzonnen en niet eens bestaande postcodes hadden hun bereik...... ( volgens die syndroom van downers aan de klantenservice daar )
Oke, ik sprak vanuit mijn eigen ervaring. Wij (werk ook bij een telecomprovider) Kunnen aan de hand van de postcode zien of je bereik hebt, waar de antenne's staan e.d. Het bereik binnenshuis is alleen inschatbaar, we zijn nooit bij je thuis geweest om te meten
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 23:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 12:03 :
Telfort is overgenomen door KPN. Dus KPN en Telfort gebruiken hetzelfde netwerk. Ik zou me niet druk maken over het mogelijke gebrek aan dekking van Telfort
Telfort gebruikt niet, ik herhaal, niet "hetzelfde netwerk" als KPN. Ja, wel hetzelfde netwerk (dat doen ze immers allemaal), maar de contracten van Telfort zijn bij de overname niet veranderd. Dat betekent dus dat Telfort nog steeds dezelfde "palen" gebruikt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-03-2006 @ 00:30 :
Telfort gebruikt niet, ik herhaal, niet "hetzelfde netwerk" als KPN. Ja, wel hetzelfde netwerk (dat doen ze immers allemaal), maar de contracten van Telfort zijn bij de overname niet veranderd. Dat betekent dus dat Telfort nog steeds dezelfde "palen" gebruikt.
Kčk, bron?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 09:23
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-03-2006 @ 00:00 :
Oke, ik sprak vanuit mijn eigen ervaring. Wij (werk ook bij een telecomprovider) Kunnen aan de hand van de postcode zien of je bereik hebt, waar de antenne's staan e.d. Het bereik binnenshuis is alleen inschatbaar, we zijn nooit bij je thuis geweest om te meten
Weet ji jtoevalliig had waarom mijn bereik zo idioot op en neer springen. Het ene moment heb ik perfect bereikt en het andere moment geen.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 13:24
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-03-2006 @ 18:53 :
KPN en Vodafone hebben de beste dekking.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 16-03-2006 @ 00:45 :
Kčk, bron?
Telfort zelf
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.