Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2006, 18:55
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Die schichtige gezichten die elkaar lijken te herkennen. Zat ik daar niet vroeger mee op de basisschool? Ik wenste dat ik weg was hier maar gelukkig smste een vriendin die aan mij dacht. En dit op Goede Vrijdag. Prettig Pasen hoor! Eindeloos papierwerk schoot tussen mijn vingers en ik dacht aan wat er vroeger doorheen schoot. Die vragen leken op de waarheid en de waarheid verschool zich misschien wel binnenin mij. Het overdonderde me dat ik er aan zou kunnen overlijden.

‘Gaat u zitten, mevrouw’. Nou, nee. Ik blijf liever staan, dan kan ik wegrennen mocht het eng worden. O God, had ik toen maar. ‘Hoe lang is het geweest sinds uw laatste contact?’ Contact? Ik voelde mijn wangen kleuren bij die vragen. Vragen die ik alleen bij goede vrienden zonder schaamrood uitvoerig besprak. Of tegen een totaal onbekende, zo ook die nacht. Ik ben bang, vreselijk bang, want ik voel me niet goed. Niet wetend of het komt doordat ik met opa heb gepraat of doordat het door dit komt. Ik gok op beide. Terwijl ik daar zat, door twee zuster uitvoerig bezocht en besproken hoorde ik dat mijn menstruatie was begonnen. De co-assistent moest erom lachen dat ik het onderzoek letterlijk en figuurlijk ‘kut’ vond. Ik vond het niet meer dan logisch.

Bloed afnemen? Het schiet weer door mijn hoofd, en ik wil voor het zingen de kerk uit. Ik kan hier dood aan gaan. En ik voel me al zo ontzettend raar down under de laatste tijd. Geen vlooien, maar een vies en goor gevoel. Kon ik iedereen maar duidelijk maken hoe ik me voel, wat ik meemaak. Kon ik al die mensen maar wat meegeven. Alsjeblieft. Die ervaring van tegen een kerk neuken ben ik rijker. Ik ben ook zeker christelijk tot een hoogtepunt gekomen. Maar een SOA? O God. Alsjeblieft, ik hoop het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2006, 11:58
Verwijderd
Je krijgt als lezer heel erg het gevoel dat je je schaamt en dat je bang bent. Volgens mij is dat ook je bedoeling dus dat is je goed gelukt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 14:10
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Thanks Mijns, nu hopen dat ik een goed bericht krijg van het ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 15:20
Verwijderd
Vragen die ik alleen bij goede vrienden zonder schaamrood uitvoerig zou bespreken.

Niet wetend of het komt omdat ik met opa heb gepraat of doordat het door dit komt.

Ik gok op beide.
Omdat het naar een zaak verwijst weet ik niet of er nu wel of niet een extra n bij komt.

Verhaaltje is interessant om te lezen. De eerste en de tweede vind ik niet zo leuk en de taalgrappen vond ik niet zo heel grappig. De laatste alinea vind ik wel erg leuk geschreven.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:30
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Ik wenste dat ik weg was hier maar gelukkig smste een vriendin die aan mij dacht.
Ik wenste dat ik hier weg was, maar...
Lijkt me mooier.
Citaat:
O God, had ik toen maar.
O God, had ik toen maar...
Die puntjes voegen naar mijn idee net iets extra's toe. En daarna een enter.

Ik had al zo'n vermoeden dat het over die bewuste nacht ging, waarom weet ik niet. Anyway, als ik jou was zou ik nog eens goed naar de eerste alinea kijken, die vind ik het slechtst en het past naar mijn idee niet bij de rest.
Die laatste alinea is erg sterk, vind ik

Sterkte, honey! *knuv geeft*
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:29
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
waw leuk chaotish geschreven

als het op waarheid gebaserd is duim ik voor je en wens ik je steun!
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Samenvatting: Forum, bijna hele boek
numen
1 25-09-2007 14:37
Levensbeschouwing & Filosofie Islam en Wetenschap
jjorden
26 24-08-2007 00:28
Levensbeschouwing & Filosofie Asatru
EvilConduct
50 11-03-2007 00:55
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vraagjes over geloven topic
T_ID
501 29-06-2006 23:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen literatuur stromingen
Verwijderd
12 07-06-2005 19:33
De Kantine Wat staat er onder je control+v deel II
Tommie/Aligogo
500 23-04-2004 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.