Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 16:51
filmfreak
filmfreak is offline
Sinds kort loopt de pc ineens vast bij het laden van Windows XP:

Het scherm met het logo van Windows XP blijft langer staan dan normaal, het blauwe schuifbalkje in de balk onderin het beeld blijft maar heen en weer gaan. Tot ong. een minuut en dan staat het scherm (incl. blauwe balkje) helemaal stil.

Sinds een aantal weken waren er wat problemen met het booten van de pc. Bij het opstarten wist hij ineens niet meer hoe de pc geboot moest worden, via HD of CDROM. Als ik dan naar de BIOS SETUP pagina ging en zag dat de instellingen goed stonden, weer wegging zonder iets op te slaan en de pc opnieuw startte was het weer goed.
Ik dacht dat dit te wijten was aan een lege batterij van het moederbord. Die vervangen en daarna dat probleem niet weer gezien. PC liep verder prima.
Maar nu dus ineens bovenstaand probleem. Windows opstarten in 'de laatst bekende werkende configuratie' werkt ook niet. Hij blijft maar vastlopen.
Wat wel werkt is het opstarten in de veilige modes. Als ik dan vervolgens Systeem Herstel doe, en de pc herstel naar een aantal dagen terug (toen hij nog normaal werkte), loop hij toch weer vast in het Windows scherm. Heel irritant!

Waar kan het aan liggen, en hoe zou ik het kunnen verhelpen?

Bij voorbaat heel hartelijk dank!

(het gaat om een AMD 1400Mhz pc, 256 mb Ram)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2007, 12:33
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
drivertje?
virusje misschien?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:14
Kyoki
Kyoki is offline
Ik zou in jouw geval niet eens meer moeite doen en het als een typisch geval van 'WIndows cd erin rossen en alles opnieuw installeren' verklaren.

Heb exact hetzelfde gehad in zowel Windows98, en in 2000, geformatteerd en boel opnieuw installeren werkte voor mij. In XP heb ik het een paar keer gezien, maar dat werd gewoon verholpen door Laatst Bekende Goede Instellingen (of hoe dat ook heet).

Heb je in Veilige Modus al je hele pc aan de kant gezet? Dus Spybot S&D, AdAware, Hijack This, een antivirus doen, je startuplijst beetje opschonen (heb je goede progjes voor op internet die je laten zien wat je allemaal opstart aan onzin), CCleaner draaien (en als je dat niet hebt, handmatig even al je TEMPzooi leeggooien, da's iig beter dan niks), en vervolgens, het belangrijkste, defragmenteren?


Oh, heb je al een windowscd erin gepropt, ik weet niet of die optie nog bestaat, maar je had toch altijd zo'n repair optie vroeger? *draait XP pas sinds kort* Misschien kan je dat proberen.

Laatst gewijzigd op 05-01-2007 om 14:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 14:35
Software & Hardware [Software] Norton verwijderen zonder uninstall??
flipkip
5 23-05-2005 17:30
Software & Hardware Pc Loopt vast bij opstarten
Bananeneter
1 19-03-2004 10:02
Software & Hardware Rpc
juventus
3 08-02-2004 12:32
Software & Hardware Help! Mijn Computer Start Plotseling Opnieuw Op
juventus
6 08-02-2004 12:22
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.