Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2007, 16:41
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Hey jongens,
Ik heb hier een coupon liggen waardoor ik voor een paar euro windows vista kan krijgen...
nou vraag ik me af als ik dat installeer:
- Ik eerst de oude windows moet verwijderen?
- Ik mijn bestanden, zoals muziek,spellen nog gewoon hou?

Het betreft hier trouwens als het goed is een upgrade, weet niet of dat wat helpt.

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2007, 16:49
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je kunt upgraden, dus je hoeft niets te verwijderen en je behoudt ook gewoon al je bestanden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 17:11
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
oke bedankt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 17:56
YellowTomato
Avatar van YellowTomato
YellowTomato is offline
Ik zou voorlopig gewoon nog even helemaal geen vista gaan gebruiken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 18:21
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
en waarom?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 18:35
NuSuN
Avatar van NuSuN
NuSuN is offline
veel bugs waarschijnlijk nog
__________________
Are u there?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 19:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
NuSuN schreef op 14-01-2007 @ 19:35 :
veel bugs waarschijnlijk nog
Daar heb je windows update voor

Citaat:
M@rco schreef op 14-01-2007 @ 17:49 :
Je kunt upgraden, dus je hoeft niets te verwijderen en je behoudt ook gewoon al je bestanden.
Upgraden? Vroeger was dat vragen naar problemen, maar hoe zit dat nu?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:27
NuSuN
Avatar van NuSuN
NuSuN is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-01-2007 @ 20:53 :
Daar heb je windows update voor
Jep maar toch nog maar effe een maandje wachten voordat het prettig is ermeer tewerken.
__________________
Are u there?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 23:53
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
NuSuN schreef op 14-01-2007 @ 21:27 :
Jep maar toch nog maar effe een maandje wachten voordat het prettig is ermeer tewerken.
een jaar geleden kwam de eerste betaversie uit, daarna de tweede, toen twee RC's, inmiddels valt er heus wel mee te werken. ik ben zeker geen microsoft fanboy, maar er is uitgebreid getest, een maand wachten heeft weinig nut.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 00:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Agreed.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 01:16
Barry K
Barry K is offline
Heb hier een computer draaien op laatste rc en beta van nieuwe office en daarbij waren al zeer weinig problemen.
Ik zou hem gewoon aanschaffen, indien zich grote fouten voordoen wordt dit vast snel verholpen dmv update.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:48
YellowTomato
Avatar van YellowTomato
YellowTomato is offline
Waarom?

Driver support is nog niet optimaal ( oke, daar is windows update voor maar dan nog) Ik vind Vista gewoon een stuk langzamer en het is daarom niet handig vind ik

Windows XP voldoet toch nog prima? Of niet soms?
Het word alleen maar zwaarder allemaal.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 19:53
Verwijderd
Veel concepten binnen Vista zijn behoorlijk veranderd, waardoor er ook veel aanpassingen nodig zijn voor third party producten.

Als je over wil stappen op Vista, raad ik je aan:
- eerst te controleren of al je hardware wel ondersteund wordt (heeft de leverancier al Vista drivers gemaakt, etc)
- te controleren of alle software die je dagelijks gebruikt het wel doet op Vista
- het niet meteen op je belangrijkste PC te doen

Vista belooft veel, vooral op het gebied van graphics en security, maar of dat waargemaakt zal worden moeten we nog even afwachten Een collega van me heeft het inmiddels al op z'n laptop staan en is er enthousiast over (alleen moest hij zijn draadloze laser mouse inruilen voor een muisje met een staartje ).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:08
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb vernomen dat het nog niet echt heel stabiel is.

Als je hem alleen nu voor korte tijd goedkoop kunt krijgen zou ik hem nu kopen en dan nog een paar maanden wachten met serieus installeren (behalve misschien op een andere partitie ofzo). Die licenties vergaan niet, daar kun je nog jaren gebruik van maken.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
******** schreef op 15-01-2007 @ 20:53 :
Vista belooft veel, vooral op het gebied van graphics
Nee, ik vind het grafisch zwáár achterhaald. Ik ben daar echt niet enthousiast over.

Ik draai inmiddels al een jaar Windows XP 64bit en kan er alles mee, zowel games als applicaties, hoewel het soms wat extra moeite kost. Ik denk dat ik Vista ook wel aan de praat krijg. Sterker nog, het is me al gelukt met de RC2.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:12
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
******** schreef op 15-01-2007 @ 20:53 :
Vista belooft veel, vooral op het gebied van graphics en security, maar of dat waargemaakt zal worden moeten we nog even afwachten Een collega van me heeft het inmiddels al op z'n laptop staan en is er enthousiast over (alleen moest hij zijn draadloze laser mouse inruilen voor een muisje met een staartje ).
Ja, lees dit maar eens: Vista copy protection is defended
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee hè, niet dát gejammer weer.
Citaat:
He said Vista did have the capability of downgrading video and audio quality, like other devices, but that it would only be activated "when required by the policy associated with the content being played".
Er is niets meer dan een mogelijkheid tot iets, nota bene omdat de entertainmentindustrie dat graag wil. Er gebeurt echt niets met je mp3'tjes ofzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 19:27
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-01-2007 @ 19:53 :
Nee hè, niet dát gejammer weer.Er is niets meer dan een mogelijkheid tot iets, nota bene omdat de entertainmentindustrie dat graag wil. Er gebeurt echt niets met je mp3'tjes ofzo.
Ik had het niet over de mp3'tjes, maar over de HD-DVD.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2007, 19:50
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die Peter Gutmann is gewoon een aap (ik heb hier al meer van zijn onzin gelezen, en volgens mij is dat stukje van BBC daar ook op gebaseerd). Dat hele DRM heeft op zich helemaal niets met Vista te maken, het zijn de bedrijven achter HD-DVD/BluRay die het hebben bedacht. MS implementeert het alleen maar, als ze dat níet zouden doen kun je helemaal geen HD content bekijken met Vista, en dat is ook niet bepaald wenselijk.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 03:32
Verwijderd
Tja, het blijft toch windhoos dus ik ben benieuwd wat de uiteindelijke release ons gaat brengen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 10:20
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
ik ben benieuwd naar mensen die hem al hebben van het forum misschien zouden die ons iets meer kunnen vertellen.
ik heb hem waarschijnlijk over 4 weekjes binnen.
(jesus wat doet microsoft lang over een bestelling!)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 10:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 28-01-2007 @ 11:20 :
ik ben benieuwd naar mensen die hem al hebben van het forum misschien zouden die ons iets meer kunnen vertellen.
Mogen het ook mensen zijn die vista getest hebben?
Zo ja, gebruik dan zoekfunctie:
Zoek op trefwoord: vista
Doorzoek de volgende fora...: software & multimedia.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 13:40
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Ik zou je ook geen vista aanraden, ik heb t nu al draaien (sinds dat ie uit is voor bedrijven). Is op zich prima, maar het enige wat heel vervelend is is gebrek aan drivers en support.
Heb nou dualboot met xp en vista, maar zit toch voornamelijk nog in xp.

Zou een paar maanden wachten als ik jou was
Vooral als je een ac97 geluidschip hebt, of andere "exotische" hardware zoals een tv-kaart, of een oudere video/netwerk kaart.
Ik heb alles bij elkaar vele dagen eraan besteed om mn webcam (philips 200nc ofzo), een oude netwerkkaart van compaq, mn draadloze netwerk(kaart) en mn geluidskaart werkend te krijgen.
Tv kaart heb ik voor alsnog niet werkend, geluidskaart werkt enkel 2kanaals. Zelfs met de drivers die 4 dagen geleden zijn gereleased.

Laatst gewijzigd op 28-01-2007 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 13:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ook Vista64 draait hier nu vloeiend, alleen moet ik gewoon zeggen dat het de moeite (nog) niet waard geweest is.

Ik ben wel aan het overwegen XP64 eraf te gooien.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 19:03
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
ik krijg hem sowieso pas over 4 weken, alsie snel is..

edit: he jakkes verkeerde account.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 20:23
Verwijderd
Hetgeen mij dan nog het meest zou tegenhouden is dat er vrijwel geen enkele game op Vista kan draaien. Maargoed, als je niet gamed is dat natuurlijk geen enkel probleem.

En...hoe zit dat met bijvoorbeeld (Open)Office? Ik neem aan dat Office 2003 niet op Vista draait...
Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor vele, vele andere programma's.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 21:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb gelezen dat ze binnen een jaar na de release van vista alweer een service pack verwachten. En ook dat ze nog zeker minstens een jaar of 5 support blijven bieden voor xp, en er waarschijnlijk nog een service pack 3 voor xp komt.

Ik blijf voorlopig nog wel bij xp. Laat ze eerst de ergste bugs er maar uithalen enzo. Mijn pc draait nu tenminste stabiel en zonder problemen
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 20:37
Verwijderd
Ik verwacht niet zo bar veel bugfixes als destijds bij XP. Laten we niet vergeten dat ze al hun Windows XP ervaring ook in Vista hebben gestopt.

En overstappen is niet noodzakelijk. Als je een auto hebt, en de fabrikant komt met een nieuw model, dan hoef je die toch ook niet persé meteen te hebben?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 21:38
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Dukko schreef op 31-01-2007 @ 21:37 :
En overstappen is niet noodzakelijk. Als je een auto hebt, en de fabrikant komt met een nieuw model, dan hoef je die toch ook niet persé meteen te hebben?
Nou, Microsoft begint weer te dwingen.
De pc versie van het spel Gears of War word "Vista Only".
Het is mijn keuze of ik wel/niet overschakel en niet de keuze van microsoft.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 23:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
freyk schreef op 31-01-2007 @ 22:38 :
Nou, Microsoft begint weer te dwingen.
De pc versie van het spel Gears of War word "Vista Only".
Het is mijn keuze of ik wel/niet overschakel en niet de keuze van microsoft.
Ja, dat is het toch ook?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 10:08
Bogdan
Avatar van Bogdan
Bogdan is offline
Citaat:
freyk schreef op 31-01-2007 @ 22:38 :
Nou, Microsoft begint weer te dwingen.
De pc versie van het spel Gears of War word "Vista Only".
Het is mijn keuze of ik wel/niet overschakel en niet de keuze van microsoft.
Vista biedt te weinig nieuws onder de zon om een overstap te rechtvaardigen lijkt me.

De overstap van Windows ME naar XP destijds was er één die ze echt konden rechtvaardigen. Immers, de 9X kernel werd eindelijk bij het grof vuil gezet en vervangen door de vele malen stabielere NT-kernel. Ook vond ik het persoonlijk fijn dat de grijze GUI opgeleukt werd naar een in de verte aan OSX doen denkend, flashy geheel. Ook waren de systeemeisen voor XP destijds niet zo'n heel groot verschil met de voorgaande windows-generatie, waardoor de meeste gebruikers makkelijk konden overstappen.

De Aero-interface die Microsoft nu echter biedt, is in mijn ogen niet veel meer dan een pressiemiddel om de consument snellere hardware aan te laten schaffen. Er zijn natuurlijk wel enkele facelifts gedaan, en onderhuids zal het best wat stabieler draaien, maar ik zie Vista vooralsnog vooral als een lichtelijk overbodige melkkoe voor Microsoft en partners. Gelukkig is de lifecycle van XP gegarandeerd t/m 2017, dus de gebruikers die niet willen/kunnen upgraden kunnen gerustgesteld zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Bogdan schreef op 01-02-2007 @ 11:08 :
Vista biedt te weinig nieuws onder de zon om een overstap te rechtvaardigen lijkt me.
Even de feitjes lezen voor je wat zegt .

Windows Vista biedt zo'n enorme hoop vernieuwing dat het eng is.
De kernel is compleet herschreven, draait heel anders en is veel moeilijker om overhoop te gooien. BSOD's zullen bijna alleen nog maar door hardwarefouten of (slechte) lowlevel drivers voorkomen.
Het netwerkgedeelte is geheel herschreven, de GINA is bijvoorbeeld weg en vervangen door iets nieuws en beters. Het 16-bits subsysteem is er uitgesloopt. Het is duisentkeer veiliger, vele nieuwe features, betere out-of-the-box hardware ondersteuning.
Het zoeken is beter geintegreerd in het OS en gaat makkelijker en sneller.
Outlook Expres is weg en in de plaats daarvoor is Windows Mail, eindelijk geen Windows MSGAPI meer (ramp voor systeembeheerders)
Windows Contacts is een aparte applicatie waarin je al je contacten makkelijk kunt beheren en eventueel met andere computers of mobile devices (al dan niet draadloos/gsm) kan syncen.
Met Fax en Scan kan je eindelijk direct scannen
DirectX 10 (no matter wat John Romero says)
Volumecontrol per applicatie
Compleet herschreven printkernel
Standaard IPv6
Netwerkprofielen en SMB2
Eindelijk ondersteuning voor Transactional NTFS
Windows Driver Foundation

en nog duisentmeer

Citaat:

De Aero-interface die Microsoft nu echter biedt, is in mijn ogen niet veel meer dan een pressiemiddel om de consument snellere hardware aan te laten schaffen. Er zijn natuurlijk wel enkele facelifts gedaan, en onderhuids zal het best wat stabieler draaien, maar ik zie Vista vooralsnog vooral als een lichtelijk overbodige melkkoe voor Microsoft en partners. Gelukkig is de lifecycle van XP gegarandeerd t/m 2017, dus de gebruikers die niet willen/kunnen upgraden kunnen gerustgesteld zijn.
Aero is overrated, indeed. Maar je kan het toch uitschakelen. De GUI wordt vaak als belangrijkste feature gezien, maar de nieuwe featureset is toch wel wat uitgebreider dan dat alleen. Die GUI zou ook beschikbaar worden voor XP trouwens, alhoewel ik niet weet of hoe dat met GDI en GDI+ apps gaan die nog redelijk wat onder XP gedraaid worden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 08:44
Strever
Strever is offline
Heb nou vista op de pc. Het is echt geweldig! En absoluut geen bugs.
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Strever schreef op 05-02-2007 @ 09:44 :
Heb nou vista op de pc. Het is echt geweldig! En absoluut geen bugs.
Geen bugs, dat kunnen jij, ik en 90% van de mensen hier niet zeggen. Vista is zo'n extreem groot project, daar gaan zeker weten een paar honderd foutjes in gevonden worden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 12:44
Strever
Strever is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-02-2007 @ 13:12 :
Geen bugs, dat kunnen jij, ik en 90% van de mensen hier niet zeggen. Vista is zo\'n extreem groot project, daar gaan zeker weten een paar honderd foutjes in gevonden worden.
True, maar zover nog geen bugs ontdekt Zo goed?
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 15:59
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Heeft vista betere netwerk capaciteiten, helemaal in 98 maar vaak ook nog in 2K/XP had ik vaak genoeg de meest rare shit.?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2007, 16:11
Verwijderd
Capaciteiten op welk gebied wil je zien?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Strever schreef op 05-02-2007 @ 13:44 :
True, maar zover nog geen bugs ontdekt Zo goed?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 07:46
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-02-2007 @ 17:11 :
Capaciteiten op welk gebied wil je zien?
Nouja bedoel meer dat het deze keer een keer deugt en werkt. Windows netwerken zijn gewoon raar. Dan duurt het opeens 20 seconden voordat ik een pc kan benaderen en de andere keer werkt het meteen. Of de random melding dat ik geen machtigingen heb over de netwerk bron. Of dat ik geen andere werkgroepen zie etc.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 08:53
Verwijderd
Dat is eigenlijk altijd een configuratieprobleem.

Maar met SMB2.0 moet dat minder erg worden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 14:19
Bogdan
Avatar van Bogdan
Bogdan is offline
Ons thuisnetwerk (router met 4 computers en switch op de bovenverdieping) draait nu al anderhalf jaar zonder problemen, onder XP, en met minimale configuratie (beetje de maximale doorvoer getweakt). Zoals Deadlock al aangeeft, zal je configuratie niet helemaal goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 15:43
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Bogdan schreef op 10-02-2007 @ 15:19 :
Ons thuisnetwerk (router met 4 computers en switch op de bovenverdieping) draait nu al anderhalf jaar zonder problemen, onder XP, en met minimale configuratie (beetje de maximale doorvoer getweakt). Zoals Deadlock al aangeeft, zal je configuratie niet helemaal goed zijn.
Um, als ik iets fout doe, dan is er al wat mis aan die interface, maarja het verschilt gewoon per dag. Er zitten ook bugs in die interface zoals bepaalde compatibiliteits problemen tussen xp met fat32 en xp met ntfs.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 18:42
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
idd, ik kan maar heeel weinig mensen met netwerkproblemen in windows. Geen zelfs, om precies te zijn. Altijd als er iets niet goed is, ligt het aan de instellingen. Makkelijker een netwerk maken dan in windows kan volgens mij niet echt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:30
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 10-02-2007 @ 19:42 :
idd, ik kan maar heeel weinig mensen met netwerkproblemen in windows. Geen zelfs, om precies te zijn. Altijd als er iets niet goed is, ligt het aan de instellingen. Makkelijker een netwerk maken dan in windows kan volgens mij niet echt.
Het topic op tweakers is inmiddels gepruned maar het kwam door een incompatibiliteit, goede ervaringen sluiten ook niks uit. Ik heb ook een goed werkend lan onder '98 gehad, nou en.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 11:39
Verwijderd
Leg mij uit wat je met Vista wel kunt wat je met XP absoluut niet kunt.

If it ain't broke, don't fix it. Microsoft brengt Vista echt niet (in de eerste plaats) op de markt omdat XP zo hard aan vervanging toe is, maar omdat ze gewoon omzet- en winsttargets hebben die ze moeten halen.

Met andere woorden, niet de technisch ingenieurs vinden dat jij een nieuw OS moet gaan gebruiken, maar de aandeelhouders vinden dat.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:48
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
******** schreef op 15-01-2007 @ 20:53 :
Veel concepten binnen Vista zijn behoorlijk veranderd, waardoor er ook veel aanpassingen nodig zijn voor third party producten.

Als je over wil stappen op Vista, raad ik je aan:
- eerst te controleren of al je hardware wel ondersteund wordt (heeft de leverancier al Vista drivers gemaakt, etc)
- te controleren of alle software die je dagelijks gebruikt het wel doet op Vista
- het niet meteen op je belangrijkste PC te doen

Vista belooft veel, vooral op het gebied van graphics en security, maar of dat waargemaakt zal worden moeten we nog even afwachten Een collega van me heeft het inmiddels al op z'n laptop staan en is er enthousiast over (alleen moest hij zijn draadloze laser mouse inruilen voor een muisje met een staartje ).
Ik heb m ook geprobeer maarja geen drivers

was 2 a 3 weken voor de relaese datum
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 15-01-2007 @ 20:53 :
Vista belooft veel, vooral op het gebied van graphics en security (...)
Leg mij uit hoe het eruit slopen van native OpenGL-support en het emuleren ervan via de DirectX-wrapper veelbelovend is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 21:42
Verwijderd
Ach ja, mensen geilen nou eenmaal op eye candy. Daar is de populariteit van de Ipod ook aan te danken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 08:06
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-02-2007 @ 16:30 :
DirectX 10 (no matter wat John Romero says)
Dat was Carmack

Citaat:
deadlock schreef op 04-02-2007 @ 16:30 :
Volumecontrol per applicatie
, geef mij maar de oude volumeinstillingen van windows, want de meeste applicaties hebben zijn eigen instellingen.

Offtopic:
Citaat:
Dukko schreef op 11-02-2007 @ 22:42 :
Ach ja, mensen geilen nou eenmaal op eye candy. Daar is de populariteit van de Ipod ook aan te danken.
Voor mij is eye-candy een tijdelijk effect.
Had een weekje beryl (aftakking van xgl) op mijn laptop draaien:
Al mijn bureabladen op een ronddraaiend kubus, schommelende vensters, enz.
Erg leuk allemaal, maar een aantal dagen later ergerde ik er aan.
Mijn zus, die ff met mijn laptop ging websurfen, vond het niet prettig om ermee te werken.
Omdat het niet functioneel genoeg is, heb ik het weer verwijderd.
Volgends mij is ipod popolair is geworden vanwege zijn functionaliteit (voor-leken-makkelijke-interface, besturing, itunes, enz) en niet zijn eyecandy.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 13:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 14:55 :
Leg mij uit hoe het eruit slopen van native OpenGL-support en het emuleren ervan via de DirectX-wrapper veelbelovend is.
En het verschil met de vorige versies is?

Citaat:
Microsoft's OpenGL driver bundled with Windows versions before Windows Vista provides no hardware acceleration or direct support for extensions. These versions of Windows thus require that user install installable client drivers (ICD) developed by GPU manufacturers for OpenGL hardware support.
De drivers om hardware te kunnen accelerern moeten sowieso door de producent van het product meegeleverd worden....


Daarnaast:
Citaat:
Windows Vista will include three OpenGL implementations. The first maps OpenGL calls to Direct3D ones. This allow for hardware acceleration through OpenGL from a standard install, but this implementation only implements OpenGL 1.4, and features of versions after this must be accessed as extensions. The second uses legacy Interface Control Documents available for Windows XP. This will disable the Aero desktop but otherwise functions as expected. The third is a full implementation that will work alongside the desktop and still allow access to the GPU.
Er verandert dus niets....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware help had windows vista maar nu xp geinstalleerd nu geen drivers
crazy88
7 13-09-2008 15:37
Software & Hardware windows vista, geen geldige win32-toepassing
ninie
4 12-03-2008 15:23
Software & Hardware Welk cijfer geef jij Windows Vista?
Verwijderd
90 09-10-2007 13:21
Software & Hardware Windows Vista
elledc
2 12-02-2007 11:56
Software & Hardware Windows Vista, is hij al uit?
Pufsnuivert
4 25-12-2006 11:21
Software & Hardware Windows Vista Build 5600 RC1
Gimme more beer
45 07-10-2006 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.