Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2007, 16:15
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Het is al meerdere keren voorgekomen dat mijn computer zich opnieuw opstart nadat ik hem nota bene twee uur van te voren zelf heb afgesloten. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Ik dacht zelf aan hackers ofzo, maar dat lijkt me sterk. Gezien de aanknop van de computer toch niet van verre bestuurd kan worden.

Het is trouwens een recente HP, een jaartje oud en voor de rest vertoont hij geen afwijkingen ofzo.

Alvast bedankt voor de reactie

Marc

Laatst gewijzigd op 02-02-2007 om 16:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2007, 16:17
durex
Avatar van durex
durex is offline
wake up on lan uitzetten in de bios als het dan nog gebeurd dan kan je ergens in je instellingen van je netwerkkaart in windows nog iets uitzetten dan is het waarschijnlijk opgelost
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 16:35
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
durex schreef op 02-02-2007 @ 17:17 :
wake up on lan uitzetten in de bios als het dan nog gebeurd dan kan je ergens in je instellingen van je netwerkkaart in windows nog iets uitzetten dan is het waarschijnlijk opgelost
Euhhh waar bevindt de bios zich dan??? Want mijn computerkennis is niet optimaal en bevat hiaten. Ik heb al eens gekeken bij het configuratiescherm, maar aldaar was niets te vinden
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 16:44
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
In apparaatbeheer (zie systeem in config scherm) kan je de eigenschappen van je netwerk adapter aanpassen, WOL (wake on lan) uitzetten.

In het bios (meestal F5 of F2 tijdens boot induwen) kan dit ook aangepast worden, maar als je nog niet weet was het bios is lijkt me dit niet al te verstandig.

Voor hetzelfde geld ligt het niet aan WOL maar ik heb verder nog nooit iets dergelijks meegemaakt/tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 20:28
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2007 @ 17:44 :
In apparaatbeheer (zie systeem in config scherm) kan je de eigenschappen van je netwerk adapter aanpassen, WOL (wake on lan) uitzetten.
ff een kleine handleiding (windows xp):
  • Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> tabblad hardware -> apparaatbeheer.
  • Selecteer bij je apparaatbeheer -> netwerkadapters
  • rechtermuisknop op een van je netwerkkaarten -> eigenschappen -> tabblad geadvanceerd -> wakeup capabilities -> none


Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2007 @ 17:44 :
In het bios (meestal F5 of F2 tijdens boot induwen) kan dit ook aangepast worden, maar als je nog niet weet was het bios is lijkt me dit niet al te verstandig.
Je kan beter nooit een leek de weg wijzen naar zijn bios.

Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2007 @ 17:44 :
ik heb verder nog nooit iets dergelijks meegemaakt/tegengekomen.
Ik alleen bij WOL.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 09:23
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-02-2007 @ 17:44 :

Voor hetzelfde geld ligt het niet aan WOL maar ik heb verder nog nooit iets dergelijks meegemaakt/tegengekomen.
Ik heb dit ook met andere wake functies ervaren, al ligt dit in het verlengde hiervan. Wake on ring etc. Ik heb een keer bij iemand gehad dat steeds als de telefoon ging (via het modem) de computer aan ging. Mijn ervaring is dat vooral Gigabyte moederborden hier gevoelig voor zijn. De remedie is dus idd alle wake functies uit zetten in het bios.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 14:35
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Dit probleem had ik eerst ook. Ik zette 'm uit. En standaard ging die weer aan. Eerst na 2 uur, toen na steeds kortere tijd. Op een gegeven moment ging die niet meer uit tot ik de stroom eraf zette.

Toen op een gegeven moment was ie dood. R.I.P

Maar nieuwe voeding heeft dit probleem verholpen bij mij..
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [PC Algemeen] Pc valt uit binnen 10 min
flipkip
7 21-05-2007 11:05
Levensbeschouwing & Filosofie creationistische wetenschapsfilosofie
Kapee
271 15-04-2006 12:54
Levensbeschouwing & Filosofie verdere evolutie van de mens
Amy16
56 14-10-2005 14:14
Software & Hardware [Win XP] Crasht bij opstarten
filmfreak
8 15-09-2005 20:08
Software & Hardware [Win XP] Opstartperikelen
luckyleo
26 24-05-2004 14:50
Software & Hardware Win XP (Morrowind)
[DnC]
4 21-12-2002 19:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.