Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2007, 10:12
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik vroeg me af of het mogelijk is op bijv. elk uur of halfuur de inhoud van een bepaalde site automatisch op te slaan, zonder dat ik dat zelf elk uur moet doen. Ik moet namelijk bepaalde informatie hebben die na verloop van tijd weer van die site verdwijnt, en er is geen archief voorhanden.

Als dit mogelijk is, kan iemand mij vertellen hoe ik te werk moet gaan? (Bepaalde programma's nodig ofzo?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2007, 10:21
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Kijk eens op http://www.archive.org/ en typ bovenaan bij de ''Waybackmachine'' een website in.
Dan komt er een schema waarin data wordt weergegeven.
Als je dan op de desgewenste data klikt kom je op de site alleen dan nog van een paar weken, maanden of jaar geleden.

Let op: niet iedere site kan de Waybackmachine vinden, maar de meeste grote en bekende sites wel.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Bedankt! Deze site zoekt meer de sites van een redelijk tijdje geleden, bij mij gaat het meer om de inhoud van bepaalde sites van hooguit enkele dagen terug. Is er geen programmatje dat dat automatisch voor me op kan slaan?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:52
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Go schreef op 03-02-2007 @ 11:41 :
Bedankt! Deze site zoekt meer de sites van een redelijk tijdje geleden, bij mij gaat het meer om de inhoud van bepaalde sites van hooguit enkele dagen terug. Is er geen programmatje dat dat automatisch voor me op kan slaan?
Ik heb op Google goed gezocht naar jouw vraag maar dat kan niet gevonden worden zegt de zoekmachine.

Waarschijnlijk is zo'n programma nog niet op de markt, wat je wel kan proberen is je vraag via het forum van www.tipsentrucs.nl te stellen.
Maar registeer dan wel via hotmail of een andere webmail-dienst anders krijg je simpelweg geen mail om je te registeren omdat Outlook (en Outlook Express) dit mailadres onterecht als spam beschouwen.
Kijk dan bij je webmail bij ongewenste items en daar moet hij dan staan.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
* google't en vind *
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 11:02
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Dat kan ook ja.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 11:24
Go
Avatar van Go
Go is offline
Dat programma heb ik gedownload en ik kan er inderdaad op een goede manier sites mee opslaan, maar bij mijn weten niet automatisch. Het gaat er mij meer om dat als ik er zelf niet ben, maar ik laat de computer wel aan, die-ie sites automatisch om bijv. het halfuur opslaat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 11:32
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Go schreef op 03-02-2007 @ 12:24 :
Dat programma heb ik gedownload en ik kan er inderdaad op een goede manier sites mee opslaan, maar bij mijn weten niet automatisch. Het gaat er mij meer om dat als ik er zelf niet ben, maar ik laat de computer wel aan, die-ie sites automatisch om bijv. het halfuur opslaat.
Heb je je al geregistreed bij het forum van Tips&Trucs?
Waarschijnlijk weten zij wel antwoord.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 16:10
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
vtxm schreef op 03-02-2007 @ 12:32 :
Heb je je al geregistreed bij het forum van Tips&Trucs?
Waarschijnlijk weten zij wel antwoord.
Heb ik inmiddels gedaan, nu nog wachten op de reacties

http://www.tipsentrucs.nl/phpBB2/vie...f1e83ad0ec0b18
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 17:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
En als je nou eens een combinatie doet van local website archive en de interne windows taakplanner?

Maar kan je het probleem niet bij de kern aanpakken, dat je de websitebeheerder mailt om een archief op te zetten?

Offtopic: Zelf zou ik het doen met een combinatie van bashscriptje, html2text en crontab.
(wat ik nu gebruik om een nieuwspagina van school om te zetten naar een rssfeed)
Maar ja, dat heb je niet voor windows.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 03-02-2007 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 18:29
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Heel veel weblogs hebben tegenwoordig een archief.
Maar je hebt morgen wel antwoord hoor Go, Remco, Dennis en Wouter zijn snel...
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 11:03
Verwijderd
http://www.webreaper.net/

Citaat:
Command-Line execution to run as a batch process, using a task scheduler (not provided).
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 11:33
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Dat duurt wel erg lang op Tips&Trucs...
Helaas kan ik Go niet helpen
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.