Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2007, 14:57
zheng
zheng is offline
hoi ik doe dit jaar eindexamen vwo en hierna zou ik willen studeren aan een engelse university. Maar voordat ik dit doe, wil ik eerst een foundation year volgen. Hierbij leer ik engels en daarnaast ook engels voor bepaalde vakken. Ik heb enkele sites van engelse universiteiten bekeken en kwam bij de volgende uni: lse, bristol en ucl. Alleen kan ik niet echt kiezen en ik moet eigenlijk al snel inschrijven, dus vraag ik me af: zijn er ook mensen die een foundation year(het liefst aan deze 3 uni) hebben gevolgd? Als dat het geval is, kan je me wat advies geven? xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2007, 15:48
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Citaat:
zheng schreef op 08-02-2007 @ 15:57 :
hoi ik doe dit jaar eindexamen vwo en hierna zou ik willen studeren aan een engelse university. Maar voordat ik dit doe, wil ik eerst een foundation year volgen. Hierbij leer ik engels en daarnaast ook engels voor bepaalde vakken. Ik heb enkele sites van engelse universiteiten bekeken en kwam bij de volgende uni: lse, bristol en ucl. Alleen kan ik niet echt kiezen en ik moet eigenlijk al snel inschrijven, dus vraag ik me af: zijn er ook mensen die een foundation year(het liefst aan deze 3 uni) hebben gevolgd? Als dat het geval is, kan je me wat advies geven? xxx
Is het niet zo dat je eigenlijk weinig te kiezen hebt en je je overal in moet schrijven in de hoop ergens toegelaten te worden? Heb verder geen ervaring, maar succes met kiezen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 19:37
zheng
zheng is offline
Ik dacht dat er alleen streng werd geselecteerd als je een bachelorstudie ging volgen aan universiteit. Voor foundation year moet je aan bepaalde eisen voldoen, maar(VOLGENS MIJ) zijn deze minder streng. Maar ik denk dat ik het wel eerst ga proberen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 19:48
Hempo
Hempo is offline
Is het niet zo dat je binnen twee weken gewend bent aan het engels? Vooral bij specifieke vakgebieden is Engels wel te doen (begrippen e.d. komen vaak terug).

Ikzelf vind studieboeken in het Engels vele malen makkelijker dan een gewoon leesboek in het Engels.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 20:03
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb me ook bij diverse universiteiten in de UK ingeschreven voor aankomend schooljaar, heb tot nu toe van de helft van mijn aanmeldingen bericht teruggekregen en ben bij allemaal toegelaten, dus naar mijn idee is een foundation year niet perse nodig.
De 3 universiteiten waar je heen wil zijn volgens de Times wel goede universiteiten, dus het kan zijn dat ze daar streng selecteren, helemaal omdat het universiteiten in Londen betreft, die waarschijnlijk altijd populair zijn bij buitenlandse studenten (hoewel dit voor een foundation year misschien niet van toepassing is, maar dat kan je beter bij de universiteit zelf vragen).
Bedenk alleen wel dat de kosten voor levensonderhoud daar ook een stuk hoger liggen dan in de rest van Engeland (waar ze vaak ook al hoger zijn dan hier in NL)
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 11:56
zheng
zheng is offline
Ik wil ook graag voor mijn undergraduatie study naar lse, bristol etc. van sommigen heb ik begrepen dat ze behalve minimum cijfers ook toelatingsexamens eisen. Hiervoor wil me graag voorbereiden. Ook lijkt het mij handig als ik daar zit, dat ik die uni zelf kan bezoeken.

Heeft hier niets mee te maken, ma voor welke uni heb jij je aangemeld?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 19:07
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
zheng schreef op 09-02-2007 @ 12:56 :
Ik wil ook graag voor mijn undergraduatie study naar lse, bristol etc. van sommigen heb ik begrepen dat ze behalve minimum cijfers ook toelatingsexamens eisen. Hiervoor wil me graag voorbereiden. Ook lijkt het mij handig als ik daar zit, dat ik die uni zelf kan bezoeken.

Heeft hier niets mee te maken, ma voor welke uni heb jij je aangemeld?
ik heb me niet in Engeland ingeschreven, maar bij een aantal universiteiten in Schotland (wordt verder door dezelfde organisatie geregeld; de Britse IB-groep zeg maar). Ben nu bij de universiteiten van Aberdeen en Dundee toegelaten, wacht nog op bericht van 2 anderen. Had me bij zoveel universiteiten aangemeld omdat je sowieso aanmeldingskosten moet betalen. 5 pond als je je voor 1 studie aanmeldt, 15 pond als je je bij 2-6 (maximum) studies aanmeldt. Dus heb me maar voor het maximum aantal studies ingeschreven omdat ik geen idee had hoe moeilijk het is om toegelaten te worden.
Bij de meeste universiteiten moet je inderdaad aan kunnen tonen dat jouw Engelsniveau hoog genoeg is, heb zelf een aantal jaar geleden Cambridge Examen gedaan (zelfde soort iets als TOEFL, IELTS enz.), en dat was voldoende. Verder cijferlijst, motivatiebrief en referentie van een oud-leraar opgestuurd en dat was het wel zo'n beetje.
Echt toelatingsexamens/toelatingsgesprekken houden ze volgens mij alleen voor een aantal studies waaronder geneeskunde.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studeren in de UK
semfi
7 29-10-2015 06:46
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Jaar naar het buitenland
jasoncole
1 24-01-2015 21:52
Algemene schoolzaken na foundation year toelating universiteit?
godiva
1 24-07-2011 12:09
Studeren Studeren na de havo
DiarY
5 02-09-2009 15:36
Algemene schoolzaken Buitenland studeren+
Monster89
4 14-01-2007 11:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.