Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 00:18
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Hallo,

Mijn zusje speelt in een band en nou heeft ze mij gevraagd of ik haar af en toe zou willen opnemen. Nou zit er op mijn mp3 een voicerecorder maar de geluidskwaliteit daarvan is dermate slecht dat ik er niks aan heb.

Ik wil graag een recorder kopen, maar hoe pak ik dat aan? Is een redelijke voice recorder geschikt voor het opnemen van (harde) live muziek of is iets anders beter (een stereo microfoon of zoiets) In welke prijsklasse moet ik denken?

Ik had hier al iets gevonden maar weet niet of het geschikt is.

Alvast heel erg bedankt voor het antwoorden
Lisa
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2007, 22:45
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Het is heel erg afhankelijk van het soort microfoon die je er voor wil gebruiken EN van de ruimte.
In de studio waar mijn oude band zat was het "best redelijk" te noemen. Echter in de meeste oefenruimtes (die niet als studio te klasseren zijn) is de ruimte an zich al zo gaar en brak dat het vrijwel onmogelijk op te nemen op die manier omdat de bas een ENORME ruis zal veroorzaken op je opnames
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 19:28
Verwijderd
Ik zou zeggen.. loop naar de "geluidsman" en vraag of je daar je apparatuur mag aankoppelen voor opname doeleinden..
over het algemeen kan je op een simpel mengpaneel al een opname apparaat aansluiten.. (dus alles wat een ingang heeft om op te nemen) .. dat is de beste manier.. en bij de wat kleinere optredens zijn ze daar niet zo moeilijk in...
en anders laat je je zusje dat eisen, dat jij opnames mag maken ;-)

*edit:
Dan moet je wel goed opletten op de impedantie.. en de sterkte die het paneel uitzendt, maar over het algemeen wel compatible met opname aparatuur..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 20:12
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
http://www.mp3-player.de/index.php?p...ew&category=23

Soundman spul is wel goed.. alleen aan de dure kant. Een goede (niet-profesioneel) recorder is de iRiver H320 of 340 in combinatie met Rockbox firmware. Ik wil zelf ook wat aan live bootlegs gaan doen moet alleen uitzoeken welke microfoon geschikt en betaalbaar is daarvoor en welke settings voor de H320..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 23:27
Verwijderd
Denk dat je voor de microfoons toch naar de groot-membraam gevallen moet kijken.. die heb je al vanaf 75 euro geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 10:00
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik geloof sowieso dynamische mic want die andere zullen wel te gevoelig zijn.. Moet sowieso iets hebben wat echt harde geluidsniveau's aankan zonder vervormen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 22:24
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 14-04-2007 @ 11:00 :
Ik geloof sowieso dynamische mic want die andere zullen wel te gevoelig zijn.. Moet sowieso iets hebben wat echt harde geluidsniveau's aankan zonder vervormen.
Dat zijn die groot membraam mic's toch?

Ik ben er niet zo in thuis.. maar hoor wel eens wat op me werk van die geluidsclowns
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 03:22
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Je kan ook een i-key gebruiken.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 12:39
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
alles op een goede pc-kaart aansluiten via een mengpaneel..

ja.. dat gaat allen wel weer wat kosten..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 13:48
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 15-04-2007 @ 13:39 :
alles op een goede pc-kaart aansluiten via een mengpaneel..

ja.. dat gaat allen wel weer wat kosten..
Met een ikey ben je voor 120 euro klaar volgens mij.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 18:15
sjoerd1990
sjoerd1990 is offline
hallo, ik zou gewoon een minidisk recorder nemen en dan vragen aan de geluidsman of je zijn rec uit mag hebben heb je het beste geluid zonder eventueel verlies van een microfoon. zorg dan wel zelf voor een kabeltje van je mindisc (3.5 mm jack waarschijnlijk) naar het mengpaneel (2 keer RCA tulp) dan kan die geluidsman er geen probleem mee hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek vrijdag 6/10 hardcore/punk @ Bolwerk (Sneek): Omission, Rush & Attack + 3 more
Crucial Attack
6 04-10-2006 08:20
Muziek Bullet in a bible
me... just me
175 22-12-2005 17:18
Muziek Het grote Electro/IDM-topic deel 4.
HenkMul
500 01-11-2004 19:49
Muziek De toekomst van Rock / Metal
Carn
55 14-06-2003 13:29
Muziek Rammstein
Poor Leno
35 01-12-2002 22:30
Software & Hardware Muziek van een live stream opnemen op je computer??
m00se
2 14-07-2002 02:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.