Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2007, 10:52
MardyBum
MardyBum is offline
Hallo hallo,

Stom stom stom ik heb me verzekering echt veeel te lang niet betaald(het zijn 2 maanden btw) en nu gaan ze me doorsturen naar het incassobureau. Het VGZ kon mij niet vertellen wat de hoogte zou zijn van het te betalen bedrag nadat het incassobureau zich ermee bemoeid had. Aangezien ik totaal nieuw ben met incassobureaus(dit dus mijn eerste keer is) weet ik niet wat voor bedragen ze hanteren. Ik weet wel dat het behoorlijk veel is. Weet iemand er wat meer over en krijg je ook een negatieve BKR als je bij het incasssobureau komt. Ik ben gewoon van plan de rekening te betalen trouwens.

Thanks!
Oud 14-09-2007, 10:54
T_ID
T_ID is offline
Mwo, reken op een paar tientjes incassokosten in het begin. Je BKR wordt er niet door veranderd geloof ik, maar dat is niet relevant, omdat we allemaal natuurlijk beter weten dan geld te lenen.
Oud 14-09-2007, 11:02
Verwijderd
De kosten kunnen flink oplopen, maar als je gewoon meteen aan dat incassobureau betaalt, zal het wel mee vallen (een keer €50,- ofzo?). En ik geloof dat het BKR hier los van staat, zeker als je gewoon meteen betaalt
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 11:02
Ivo
Ivo is offline
@ T_ID: En wat als TS ooit een eigen huisje wilt kopen?

Hoe het met de BKR registratie zit weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:

Hoe het met de BKR registratie zit weet ik niet.
Een keertje met een incassobureau te maken hebben heeft echt geen invloed op of je wel of geen hypotheek kan krijgen. Als je echt een wanbetaler bent en dus veel openstaande rekeningen hebt, dan krijg je problemen, maar een keertje iets vergeten/te laat betalen is echt geen ramp.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 20:32
Ivo
Ivo is offline
@Andijvie: Daar ging ik ook wel een beetje van uit, maar dat kon ik niet met zekerheid zeggen. Echter T_ID riep dat zo'n registratie bij het BKR helemaal niets uitmaakt als je niet van plan bent om te gaan lenen. Maar als je een beetje voor jezelf wil zorgen wil je ooit vast een huis kopen en dan zorgt een negatieve BKR registratie wel voor een hele hoop problemen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
@Andijvie: Daar ging ik ook wel een beetje van uit, maar dat kon ik niet met zekerheid zeggen. Echter T_ID riep dat zo'n registratie bij het BKR helemaal niets uitmaakt als je niet van plan bent om te gaan lenen. Maar als je een beetje voor jezelf wil zorgen wil je ooit vast een huis kopen en dan zorgt een negatieve BKR registratie wel voor een hele hoop problemen.
Ja, dat snap ik, maar een keertje te laat betalen zorgt echt niet direct voor een negatieve BKR registratie hoor
(Ik heb een paar keer herinneringen van incassobedrijven gehad en kon moeiteloos een hypotheek krijgen )
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 10:51
Ndimension
Ndimension is offline
Ik zou snel je laatste rekening betalen. Als het incassobureau vervolgens een rekening stuurt, zeg je dat de betalingen elkaar gekruist hebben.
Oud 15-09-2007, 11:02
coopergirl
coopergirl is offline
Het kan nogal verschillen.. Toen ik eens een betalingsachterstand bij de sportschool had (ik wist niet dat het stilzijgend verlengt werd), 100 euro voor incassokosten betalen. Indien ik niet snel zou betalen, zouden de kosten snel oplopen.
Oud 15-09-2007, 11:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lenen voor een hypotheek met een vrij waardevast onderpand is uiteraard andere koek dan krediet voor consumptie. Ik ging er eignelijk van uit dat ik zoiets niet toe hoefde te lichten.

Je zou alleen hypotheken die 101-102% financieren (meer hypotheeklening dan de waarde van het huis bij aankoop) in een dergelijke discussie als factor kunnen beschouwen omdat die paar procent feitelijk lenen zonder waardevast onderpand is.
Citaat:
Ik zou snel je laatste rekening betalen. Als het incassobureau vervolgens een rekening stuurt, zeg je dat de betalingen elkaar gekruist hebben.
Dat helpt niet. Als de zaak al is overgedragen en de vorderingen terecht waren moet je de kosten betalen. De tijd waar betalingen elkaar kunnen kruizen ligt namelijk al een tijdje achter je als een vordering uit handen gegeven wordt.
Alleen als er sprake is van een echt misverstand of een onterechte vordering draai je niet voor de incassokosten op.
Oud 15-09-2007, 13:40
Verwijderd
volgens mij wordt er ook naar je BKR gekeken als je een baan ambieert in de detailhandel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten