Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2007, 19:13
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het zit zo: voor een werkstuk moet ik deelvragen bedenken over de samenleving na de droogmakerij in de Haarlemmermeer (1852-2007).

Een hoofdvraag heb ik: Hoe was de samenleving van de Haarlemmermeer na de droogmakkerij? Echter heb ik geen idee wat voor deelvragen ik kan doen. Zal ik eerst iets over de droogmakkerij zelf vertellen. Zal ik de lange tijd in gedeeltes opslitsen? Iemand tips of goede deelvragen.

Een aantal die ik bedacht heb, maar waar ik aan twijfel.
> Wat was de functie van het droogmaken van de Haarlemmermeer?
> Hoe zag de situatie eruit vlak na de droogmakkerij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2007, 21:19
Odoacer
Odoacer is offline
De lange tijd in gedeeltes opsplitsen: Ja, 150 jaar onderzoeken is niet echt een makkelijk iets, en word al snel te breed.
__________________
Gelijk hebben is anders dan gelijk krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
(1852-2007)
Dat is toch een totaal onlogische tijdsafbakening?

Neem dan de eerste 50 jaar na het ontstaan van de Haarlemmermeer, dan krijg je een plaatje van de ontwikkeling erna. Dat is een thema waarmee je gerichte deelvragen kunt verzinnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:23
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Dat is toch een totaal onlogische tijdsafbakening?

Neem dan de eerste 50 jaar na het ontstaan van de Haarlemmermeer, dan krijg je een plaatje van de ontwikkeling erna. Dat is een thema waarmee je gerichte deelvragen kunt verzinnen.
Opzich is het een slechte tijdsafbaking, ja. Het gaat erom dat ik onderzoek hoe de samenleving in die 150 jaar was en veranderde. In 150 jaar was er meer verandering in de samenleving dan in die korte 50 jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In 150 jaar was er meer verandering in de samenleving dan in die korte 50 jaar.
Wie had dat ooit kunnen denken?

Maar goed, het gaat erom dat dit waarschijnlijk teveel hooi op je vork is. Tenzij je super overvlakkig blijft of er niets op tegen hebt om het resultaat een pagina of 60 te laten tellen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 15:32
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Wie had dat ooit kunnen denken?

Maar goed, het gaat erom dat dit waarschijnlijk teveel hooi op je vork is. Tenzij je super overvlakkig blijft of er niets op tegen hebt om het resultaat een pagina of 60 te laten tellen.
Het is ook de bedoeling dat ik oppervlakkig blijf. Ik ben niet van plan elke detail uit te diepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.