Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2007, 18:14
Verwijderd
dus

Citaat:
boeiend dan is hij na 4 jaar afgeschreven, het gaat er om dat hij geen negatieve waarde krijgt
Wel als je uitgaat van lineair. Zucht.
Advertentie
Oud 06-11-2007, 18:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zucht.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 06-11-2007, 18:14
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Zucht.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 06-11-2007, 18:15
Verwijderd
Zucht.
Oud 06-11-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
dus



Wel als je uitgaat van lineair. Zucht.
nee dan ook niet, dan heeft hij waarde 0

Citaat:
Ja, maar de auto daalt langzaam in waarde. Je krijgt niet de helft van je afleveringskosten terug als je auto nog de helft van zijn oorspronkelijke waarde heeft.
dat maakt niet uit, dat is niet het idee van afschrijven
Oud 06-11-2007, 18:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je vorige titel was leuker.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 06-11-2007, 18:18
Verwijderd
Citaat:
nee dan ook niet, dan heeft hij waarde 0
Dan wordt de waarde na een tijdje negatief. Dus is het maar een heel grove benadering.
Citaat:
dat maakt niet uit, dat is niet het idee van afschrijven
Dat maakt wel uit. Afschrijven is alleen nuttig als je kapitaalgoederen hebt die langzaam in waarde dalen. Je bestelauto daalt langzaam in waarde, als je hem een maand na aanschaf verkoopt, zul je een groot deel van je geld terugkrijgen. De afleveringskosten krijg je dan niet terug. Dat is dus een eenmalige post, en het slaat nergens op om die kosten over 3 jaar af te schrijven. Sterker nog, dat is gewoon boekhoudfraude.
Oud 06-11-2007, 18:24
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
*gaapt*

Zoo, mijn cijfers van de toetsweek vielen stiekem toch best mee.
__________________
Dance like no-one sees you. Scream like no-one hears you. Love like you've never been hurt.
Oud 06-11-2007, 18:39
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ben er weer! Met mijn nieuwe nieuwe spel.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 06-11-2007, 18:57
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ben er weer! Met mijn nieuwe nieuwe spel.
Pm!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 06-11-2007, 19:02
Verwijderd
[dijenkletser] uit de gazet van antwerpen:
29/10 Man voor de rechter na seks met fiets

Robert Stewart moet voor de rechter verschijnen... omdat hij seks heeft gehad met een fiets. De Brit werd vorig jaar betrapt in een Schotse hotelkamer.

Twee kamermeisjes van het hotel zagen de 'wielertoerist' zijn fiets berijden. De meisjes waren geshockeerd door de gebeurtenissen en via de hotelmanager werd de politie op de hoogte gebracht.
De man is nu voor de rechter verschenen en heeft de feiten toegegeven. Hij komt op de lijst met zedendelinquenten. [/dijenkletser]

OM(letterlijke)FFFFFG
Oud 06-11-2007, 19:03
Verwijderd
okéé..
Oud 06-11-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Dan wordt de waarde na een tijdje negatief. Dus is het maar een heel grove benadering.
Nee, dat kan niet.
Citaat:
Dat maakt wel uit. Afschrijven is alleen nuttig als je kapitaalgoederen hebt die langzaam in waarde dalen.
Nee hoor, je kan ook heel goed bijvoorbeeld oprichtingskosten activeren en vervolgens afschrijven
Oud 06-11-2007, 19:10
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik wil mijn nieuwe spel doen, maar ik ben ook tv aan het kijken, aan het forumen en aan het eten.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 06-11-2007, 19:15
Verwijderd
oe eten!! goed plan!!

ik heb mn tentamen vanochtend trouwens misschien niet helemaal verpest. misschien heb ik wel een 5,5. *duimt*
Oud 06-11-2007, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat kan niet.
No shit. Alsof de waarde van goederen in de boekhouding één op één overeenkomt met de daadwerkelijke waarde. Dat is niet zo bij een lineaire benadering en ook niet bij een exponentiële, alleen de laatste geeft een realistischer beeld.
Citaat:
Nee hoor, je kan ook heel goed bijvoorbeeld oprichtingskosten activeren en vervolgens afschrijven
Waar het om gaat is dat er in elk geval een soort van time-delay moet zijn.
Oud 06-11-2007, 19:42
Verwijderd
Citaat:
No shit. Alsof de waarde van goederen in de boekhouding één op één overeenkomt met de daadwerkelijke waarde. Dat is niet zo bij een lineaire benadering en ook niet bij een exponentiële, alleen de laatste geeft een realistischer beeld.
alsnog kan de waarde niet negatief worden
Citaat:
Waar het om gaat is dat er in elk geval een soort van time-delay moet zijn.
dat is er, je schrijft de kosten af over meerdere jaren
Oud 06-11-2007, 19:45
Verwijderd
Citaat:
alsnog kan de waarde niet negatief worden
Dat kan wel, als je busje total loss is en het weggesleept moet worden. Maar goed, dat ik niet waar ik op doelde, waar ik op doelde is dat er in de benadering van lineaire afname van de waarde het busje snel een negatieve waarde krijgt.
Citaat:
dat is er, je schrijft de kosten af over meerdere jaren
Wat in het geval van een eenmalige post onzinnig is.
Ads door Google
Oud 06-11-2007, 19:48
Verwijderd
jezus... dit is wel bezigheidtherapie voor jullie hè?

misschien eens een keer toch iets anders gaan doen??
Oud 06-11-2007, 20:00
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1642383
geniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
Oud 06-11-2007, 20:00
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ja, of BreinStrijden met Meer Brain Training.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 06-11-2007, 20:03
Verwijderd
ze zijn wel meteen stil *proest*
Oud 06-11-2007, 20:06
Verwijderd
Wat een domme wetten allemaal.
Oud 06-11-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Wat een domme wetten allemaal.
I thought you'd like it
Oud 06-11-2007, 20:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
10. Het is legaal een Schot binnen de oude muren van de stad York te vermoorden, maar alleen als hij pijl en boog bij zich draagt.

<333
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
Oud 06-11-2007, 20:36
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Dh! <3
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 06-11-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Dat kan wel, als je busje total loss is en het weggesleept moet worden. Maar goed, dat ik niet waar ik op doelde, waar ik op doelde is dat er in de benadering van lineaire afname van de waarde het busje snel een negatieve waarde krijgt.
nee, dat is dus onmogelijk. Aangezien je stopt bij 0, het busje is dan afgeschreven en je kan niet nog meer afschrijven.
Citaat:
Wat in het geval van een eenmalige post onzinnig is.
haha, vrijwel alle investeringen worden afgeschreven en dat zijn ook eenmalige posten De aankoop van die auto is ook een eenmalige post.
Oud 06-11-2007, 20:43
Verwijderd
Citaat:
nee, dat is dus onmogelijk. Aangezien je stopt bij 0, het busje is dan afgeschreven en je kan niet nog meer afschrijven.
Ben jij nu zo dom, of ben ik nu zo slim? Ik snap wel dat het niet kan, waar het om gaat is dat het model dat je gebruikt voor de afschrijving niet te extrapoleren is.
Citaat:
haha, vrijwel alle investeringen worden afgeschreven en dat zijn ook eenmalige posten De aankoop van die auto is ook een eenmalige post.
Nee, de aankoop van die auto is helemaal geen eenmalige post. De waarde van die auto is tijdsafhankelijk.
Oud 06-11-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ben jij nu zo dom, of ben ik nu zo slim? Ik snap wel dat het niet kan, waar het om gaat is dat het model dat je gebruikt voor de afschrijving niet te extrapoleren is.
Dat hoeft dan ook niet
Citaat:
Nee, de aankoop van die auto is helemaal geen eenmalige post. De waarde van die auto is tijdsafhankelijk.
dat maakt niet uit. Je betaalt hem in 1x. Er staat dus maar 1 post op je liquiditeitsoverzicht.
Oud 06-11-2007, 20:50
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Hej hoj
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Oud 06-11-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
dat maakt niet uit. Je betaalt hem in 1x. Er staat dus maar 1 post op je liquiditeitsoverzicht.
Nee, aangezien er waarde vermindering optreed die je ook moet uitdrukken op den duur.
Oud 06-11-2007, 20:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
dat maakt niet uit. Je betaalt hem in 1x. Er staat dus maar 1 post op je liquiditeitsoverzicht.
Maar die transport kosten ben je in 1x kwijt en zie je ook nooit meer terug. Je geeft het uit aan iets dat verder geen waarde heeft.

De aankoop van die auto is heel wat anders. Je investeert in een ding, en dat heeft een waarde. Je kunt het ook weer verkopen. Die transportkosten niet.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 06-11-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, aangezien er waarde vermindering optreed die je ook moet uitdrukken op den duur.
dit komt niet op je liquiditeitsoverzicht
Oud 06-11-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Maar die transport kosten ben je in 1x kwijt en zie je ook nooit meer terug. Je geeft het uit aan iets dat verder geen waarde heeft.

De aankoop van die auto is heel wat anders. Je investeert in een ding, en dat heeft een waarde. Je kunt het ook weer verkopen. Die transportkosten niet.
dat is een verkeerde veronderstelling. Locatie kan je wel degelijk in waarde uitdrukken
Oud 06-11-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Dat hoeft dan ook niet
Dat heb ik dan ook nooit beweerd. Ik heb alleen beweerd dat een exponentiële fit een realistischer beeld zou geven.
Citaat:
dat maakt niet uit. Je betaalt hem in 1x. Er staat dus maar 1 post op je liquiditeitsoverzicht.
Natuurlijk maakt dat uit. Op tijdstip x kun je meer geld voor je bus krijgen als je 'm verkoopt dan op later tijdstip y, dus is het relevant om bij te houden hoeveel het busje waard is.
Oud 06-11-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
dit komt niet op je liquiditeitsoverzicht
Jawel.
Ads door Google
Oud 06-11-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Jawel.
nee tuurlijk niet. Je ontvangt toch geen geld en je geeft geen geld uit.
Oud 06-11-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
dat is een verkeerde veronderstelling. Locatie kan je wel degelijk in waarde uitdrukken
Maar als je het busje weer zou verkopen, heeft het feit dat het busje bij jouw bedrijf staat, voor een ander geen waarde.
Oud 06-11-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
nee tuurlijk niet. Je ontvangt toch geen geld en je geeft geen geld uit.
Neemt niet weg dat er een waarde vermindering optreed die je moet opnemen. Auto is geen waarde vaste zaak.
Oud 06-11-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik dan ook nooit beweerd. Ik heb alleen beweerd dat een exponentiële fit een realistischer beeld zou geven.
Van de marktwaarde, maar misschien wil een bedrijf wel snel afschrijven om stille reserves te krijgen.
Citaat:
Natuurlijk maakt dat uit. Op tijdstip x kun je meer geld voor je bus krijgen als je 'm verkoopt dan op later tijdstip y, dus is het relevant om bij te houden hoeveel het busje waard is.
je moet goed bedenken dat er een verschil is tussen boekhoudigekundige waarde en daadwerkelijke waarde. De boekhoudkundige waarde mag best op 0 staan, dat betekent niet dat je niets meer voor de auto kan krijgen
Oud 06-11-2007, 20:57
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maar als je het busje weer zou verkopen, heeft het feit dat het busje bij jouw bedrijf staat, voor een ander geen waarde.
Zoiets wilde ik ook typen ja, maar jij zegt het beter
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 06-11-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Neemt niet weg dat er een waarde vermindering optreed die je moet opnemen. Auto is geen waarde vaste zaak.
Dat heeft er helemaal NIETS mee te maken. Een huis kan je ook afschrijven, terwijl deze in waarde toeneemt
Oud 06-11-2007, 21:00
Verwijderd
Waarom zou je nu weer expres dingen zo in de boeken zetten dat ze hun waarde totaal verkeerd aangeven? Behalve dan om te frauderen.
Oud 06-11-2007, 21:01
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wie snapt deze opgave?

Ik heb nog een vraag.
Een van de kostensoorten van een bedrijf is de interest (=rente) die betaald moet worden over geleend geld. Een bedrijf heeft op 1 oktober 2001 een lening bij de bank afgesloten van 240.000,- euro. De rente bedraagt 6%. De rente moet per halfjaar achteraf worden betaald, voor het eerst op 1 aprik 2002. De aflossing vindt plaats met 10000,- euro, telkens op 1 januari en 1 juli.
1. Berken hoeveel rente betaald moet worden op 1 oktober 2006.
2. Bereken de rentekosten van de maand februari 2006.
Het lijkt me dat je dit heus in een formule kan doen of iets dergelijks, maar hoe?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 06-11-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je nu weer expres dingen zo in de boeken zetten dat ze hun waarde totaal verkeerd aangeven? Behalve dan om te frauderen.
dat is geen frauderen. Er zijn geen regels in hoeveel tijd je iets mag afschrijven. Geaccepteerd is om een auto bijvoorbeeld binnen 3 jaar af te schrijven. Dat betekent dat hij daarna waarde 0 mag hebben. Dit betekent niet dat je de auto niet alsnog voor 10.000 zal kunnen verkopen. De reden om zo snel af te schrijven is dat het je winst drukt en dus je belasting.
Oud 06-11-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wie snapt deze opgave?

Ik heb nog een vraag.
Een van de kostensoorten van een bedrijf is de interest (=rente) die betaald moet worden over geleend geld. Een bedrijf heeft op 1 oktober 2001 een lening bij de bank afgesloten van 240.000,- euro. De rente bedraagt 6%. De rente moet per halfjaar achteraf worden betaald, voor het eerst op 1 aprik 2002. De aflossing vindt plaats met 10000,- euro, telkens op 1 januari en 1 juli.
1. Berken hoeveel rente betaald moet worden op 1 oktober 2006.
2. Bereken de rentekosten van de maand februari 2006.
Het lijkt me dat je dit heus in een formule kan doen of iets dergelijks, maar hoe?
je betaalt alleen rente over het geleende bedrag. Je moet het beginbedrag verminderen met de aflossingen en dan de rente over een periode bepalen.
Oud 06-11-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft er helemaal NIETS mee te maken. Een huis kan je ook afschrijven, terwijl deze in waarde toeneemt
Auto is anders. Vraag maar eens aan alfa studentjes economie.
Oud 06-11-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
dat is geen frauderen. De reden om zo snel af te schrijven is dat het je winst drukt en dus je belasting.
I lol'ed
Oud 06-11-2007, 21:11
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Jullie altijd met je discussies!!

Ik heb pindapepsels!
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 06-11-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Jullie altijd met je discussies!!

Ik heb pindapepsels!
Dit is geen discussie, hier gaat een zekere LL uit van iets wat compleet verkeerd is.

Wat zijn pindapepsels?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 21:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 12-10-2008 00:04
De Kantine De saaiheid heeft een lange neus. #239
Neko*
500 13-06-2008 00:14
De Kantine Al is het vermaak nog zo snel, de saaiheid achterhaalt het wel. #231
Lethe
500 06-06-2008 16:41
De Kantine Saaibal bij?! #230
TopDrop
500 05-06-2008 22:16
De Kantine Slaaf van de saaiheid #208
Verwijderd
500 18-05-2008 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.