Oud 25-05-2008, 13:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Sinds een week of twee is het geluid van mijn laptop weggevallen. Mijn vader heeft er al naar gekeken (al zegt dat niet veel ) en die zei, dat de software goed was. Ik weet ook niet of ik dit topic op de juiste plek heb gezet.

Ik ben bang dat ik windows opnieuw moet installeren en al mijn bestanden kwijt ben.

Wie weet wat ik met mijn laptop aan moet?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2008, 14:24
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
De vraag is of het softwarematig of een hardware matig probleem is.
Dus heb ik een aantal vragen:
  • Ziet windows bij apparaatbeheer je geluidskaart (start -> uitvoeren -> devmgmt.msc) of zie je daar allemaal uitroeptekens?
    Zo ja, installeer de nieuwste stuurprogramma's van je geluidskaart.
  • Als je een koptelefoon aan je laptop sluit, hoor je iets?
  • als je je laptop een beetje schudt, hoor je iets rammellen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 15:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
De vraag is of het softwarematig of een hardware matig probleem is.
Dus heb ik een aantal vragen:
  • Ziet windows bij apparaatbeheer je geluidskaart (start -> uitvoeren -> devmgmt.msc) of zie je daar allemaal uitroeptekens?
    Zo ja, installeer de nieuwste stuurprogramma's van je geluidskaart.
  • Als je een koptelefoon aan je laptop sluit, hoor je iets?
  • als je je laptop een beetje schudt, hoor je iets rammellen?
  • Nee, geen uitroeptekens
  • Nee, ik hoor niets
  • Ik hoor ook niets rammelen...

Als ik winamp wil laten afspelen, krijg ik wel deze melding:
Onjuist DirectSound-stuurprogramma. Installeer het juiste stuurprogramma of selecteer een ander apparaat in de configuratie. Foutcode: 88780078
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 15:33
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dus toch iets met de drivers Wat voor laptop is het (merk/type)?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 16:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Een Fujitsu Siemens Intel inside ding

Ik weet het niet

Mijn boekkie ligt thuis, misschien kan ik nog wat vinden. *gaat ff zoeken*

Gevonden!

Het is een Amilo L1310G
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 25-05-2008 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 16:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Oude drivers verwijderen via Configuratiescherm > Software; daar zoeken naar Realtek AC'97 en dat verwijderen. Hier kun je nieuwe downloaden (één van de opties bij 'Free Downloads From' kiezen), als je installeert gaat het hopelijk weer werken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 17:16
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Probeer eens in Device MAnagement (zelfde venster als wat Freyk liet openen) eens je geluidskaart ertussen en verwijder die eens. Nadien start je je computer opnieuw op en normaalgezien zou hij moeten zeggen dat hij nieuwe hardware gevonden heeft en de drivers opnieuw installeren.

Of anders van op de site van Fujitsu-Siemens zoeken naar drivers voor die geluidskaart.

En als laatste poging: van de site van Microsoft DirectX downloaden (vermits ik dacht dat DirectSound daarmee ook een opknapbeurt krijgt, maar ik kan me vergissen).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 18:24
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Oké, thanks!


Euhm, nou nog iets doms. Ik wil mijn drivers verwijderen, maar welke uit de lijst moet ik hebben?! Er staan geen drivers bij, alleen adapters en zo
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 18:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Configuratiescherm en dan Software, daar zou iets van Realtek AC'97 tussen moeten staan? Dat is de beste manier. Anders inderdaad bij Apparaatbeheer, ergens onder "Besturing voor geluid, video en spellen" of hoe ze dat ook vertaald hebben
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 18:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Oké *kijkt*

Tussen mijn software staat ie iig niet (misschien is dat wel het probleem?)

Bij apparaatbeheer staat geen realtek onder besturing voor geluid, video en spelletjes. Alleen deze:
  • Audiocodecs
  • Legacy-audiostuurprogramma's
  • Legacy-videovastlegapparaten
  • Mediabeheerapparaten
  • Videocodecs

Welke moet ik hebben?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 19:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dan is het stuurprogramma blijkbaar niet eens geïnstalleerd (dat verklaart ook dat je geluid het niet doet). Dan moet je dat dus maar doen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 19:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Oké, maar hoe?

Van die site word ik niets wijzer, op welke link moet ik klikken om te downloaden?!

O, het is me gelukt, geloof ik...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 20:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Helaas...het geluid doet het nog steeds niet

En hij staat nog steeds niet in t rijtje bij apparaat beheer. Ik heb m toch echt geïnstalleerd
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 15:59
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
En als je de drivers van hier probeert: http://www.fujitsu-siemens.com/suppo...?LNG=EN&ID=148 (zou normaal niet mogen uitmaken, maar goed).

Eventueel kan je ook eens in appraatbeheer/configuratie hem op nieuwe hardware laten zoeken?

En anders, misschien toch maar de veel te simpele oplossing bekijken: ga in configuratiescherm eens naar Geluid (of whatever dat in het Nederlands mag zijn) en daar met je volume wat knoeien, wie weet staat hij gewoon op mute? Heb je in de taakbalk bij je klokje trouwens een luidsprekertje staan (eventueel verborgen onder het pijltje) of niet? Niet zou willen zeggen dat hij inderdaad geen kaart vindt...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
En als je de drivers van hier probeert: http://www.fujitsu-siemens.com/suppo...?LNG=EN&ID=148 (zou normaal niet mogen uitmaken, maar goed).

Eventueel kan je ook eens in appraatbeheer/configuratie hem op nieuwe hardware laten zoeken?

En anders, misschien toch maar de veel te simpele oplossing bekijken: ga in configuratiescherm eens naar Geluid (of whatever dat in het Nederlands mag zijn) en daar met je volume wat knoeien, wie weet staat hij gewoon op mute? Heb je in de taakbalk bij je klokje trouwens een luidsprekertje staan (eventueel verborgen onder het pijltje) of niet? Niet zou willen zeggen dat hij inderdaad geen kaart vindt...
Ik heb alles geprobeerd, maar hij blijft aangeven dat er geen geluidskaart aanwezig is
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:24
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Hmm, dan ben ik zo ook door mijn lijst met mogelijkheden door, vrees ik. Laatste hoop is contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, lijkt me
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 15:02
Gunkan
Gunkan is offline
Of naar een willekeurige winkel gaan en hen vragen het op te lossen. Spreek wel vooraf even een fixed-price af, zodat je niet voor tien manuren gaat betalen

Enne:

Citaat:
Ik ben bang dat ik windows opnieuw moet installeren en al mijn bestanden kwijt ben.
Lieve, lieve Eend... Zeg me alsjeblieft dat je wel gewoon backups maakt van al je bestanden? Zo niet, ga hier dan meteen eens mee aan de slag, want als je computer eens echt kapot gaat ben je inderdaad alles kwijt.

Bovendien: als je je computer laat repareren, dan accepteert de reparatiedienst doorgaans geen verantwoordelijkheid voor verloren bestanden. Nog een reden om backups te maken dus!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mijn bestanden staan ook op mijn gewone pc, gelukkig. Heb ze overgezet, althans, mijn vader.

Naar een winkel gaan he? Blugh, wil mn vriendje (laptop) niet kwijt Dan maar geen geluid. Ik kan m op dit moment niet missen.


Bedankt voor alle hulp


Liefs,

Eend
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2008, 14:08
x117x AnthraX
x117x AnthraX is offline
probeer everlast te dwnloade,
dan kan je zien of je laptop je geluidskaart herkent. Als dat niet zo is moet je gewoon op de site van de geluidskaart de gepaste driver downloade en het stuurprogramma.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 16:39
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
probeer everlast te dwnloade,
dan kan je zien of je laptop je geluidskaart herkent. Als dat niet zo is moet je gewoon op de site van de geluidskaart de gepaste driver downloade en het stuurprogramma.
Godverdomme. Het is Everest. Een driver is in principe het zelfde als een stuurprogramma. En up godskolere niet onzinnig oude topics.

Een goeie tip is overigens om het topic waarop je reageert eerst door te lezen alvorens te reageren.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 17:22
Verwijderd
Ik heb nog een mogelijk voor je maar is een beetje een ongebruikelijke.

Via het programma TeamViewer heb ik de mogelijkheid om je pc over te nemen en voor jou eens wat na te pluizen. Hiervoor zullen we elkaar wel even moeten spreken dus toevoegen op msn zou een handige optie zijn. PM of bekijk mn profiel voor het mailadres.

Het is jouw keuze en het is begrijpelijk als je het niet zou willen. Voor mij is het een kleine moeite
Wie weet hoor ik wel van je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
De Kantine Saailight #1858
Verwijderd
500 01-08-2013 15:22
Software & Hardware Ratelend geluid bij opstarten laptop
het dappere meisje
3 07-12-2008 09:55
De Kantine weerwolfspel #32
Eye of Sauron
345 15-04-2007 22:09
Verhalen & Gedichten De ondraaglijke lichtheid van Zwart
Reynaert
7 01-03-2005 22:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.