Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 12:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vannacht heb ik tussen 0.00 en 7.00 ruim 500 mailtjes binnen gekregen met als onderwerp: delivery failure of delivery status notification (en meer met die strekking).
Ik heb uiteraard geen bijlagen geopend en heb de mailtjes direct weggegooid.

Maar sindsdien loopt m'n computer steeds vast. Ik heb een anti-virusprogramma (Kaspersky) en ik heb het idee dat daar ook een deel van het kwaad zit. M'n CPU gebruik is namelijk 100% waarvan 99% door avp.exe wordt gebruikt. Enig google werk levert op dat meerdere mensen dit probleem hebben en dat dit programma bij Kaspersky hoort.


Het probleem is nu, met zoveel plotselinge mailtjes, durf ik m'n anti-virus software niet uit te zetten. Maar tegelijkertijd blijft m'n computer nu dus heel traag en loopt hij regelmatig vast. Iemand een idee wat ik kan doen?

(en computer scannen heb ik geprobeerd, maar de prognose was dat het minstens 10 uur ging duren en m'n computer werd toen helemaal niet meer te gebruiken)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2008, 12:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Maak ff een logje met Hijackthis en post dat hier:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1680212
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ja, ja ik twijfelde al of het in dat topic moest. Maar ja, ik weet dus niet of het een virus oid betreft of een fout is in dat programma. Maar ik ga hem daar posten!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline


Ik zie zo snel niets wat op een virus oid duidt. Ik zou dus gewoon Kaspersky even verwijderen (via Configuratiescherm > Software) en weer opnieuw installeren. Ik snap wel dat je bang bent om hem uit te zetten, maar er kan niks gebeuren zolang je geen bestanden opent oid.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:59
Verwijderd
Same, heb het ding ook even snel door een online analyseprogje gehaald en die zag ook niks fouts.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 14:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh thanks, dat is wel goed om te horen.

Ik heb net ook met m'n broer gebeld en heb op zijn advies mijn computer van het netwerk afgehaald en ben toch maar heel m'n computer aan het scannen. En hij heeft nou mijn spamfilter verhoogd en hij zegt dat ik zo alle mailtjes definitief moet verwijderen omdat anders Kaspersky ze misschien maar blijft scannen.
En ik heb al gemerkt dat het CPU weer gewoon wordt als ik m'n computer opnieuw opstart en vervolgens Outlook niet meer open, dus het heeft echt met die mails te maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Vannacht heb ik tussen 0.00 en 7.00 ruim 500 mailtjes binnen gekregen met als onderwerp: delivery failure of delivery status notification (en meer met die strekking).
Ik heb uiteraard geen bijlagen geopend en heb de mailtjes direct weggegooid.
Ik ben een absolute n00b op het gebied van computers, maar ik wou toch even reageren. Een tijdje geleden vertelde iemand me dat de studentmail van de uni hier nogal lek is en daardoor makkelijk te kraken, zodat het aantrekkelijk is voor hackers die vervolgens spam van jouw adres kunnen versturen. En dat je, als dat gebeurt, veel van die 'delivery failure of delivery status notification' berichten terugkrijgt.
Kan het dus zijn dat je email gekraakt is? (Sorry als dit een hele domme opmerking blijkt te zijn!)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 08:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hangt er van af. Als het delivery failure is van mailtjes die jij niet verstuurd hebt, dan wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 13:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je mail hoeft daar niet eens voor gekraakt te zijn, je kunt prima tienduizend mailtjes versturen met het adres van een ander als afzender. Als die mailtjes dan vervolgens niet aankomen zit de ander met de rotzooi
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het is niet via mijn studentenmail gegaan, maar via mijn gebruikelijke mail. Daar zit een niet-logisch wachtwoord op, dus het lijkt me lastig te kraken. En er staat niks in m'n Sent email. Dus al met al lijkt dat niet het geval. Ik denk dat ik gewoon als afzender ben genoteerd, terwijl het met een ander emailadres verzonden is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik krijg er nu nog maar 1 per dag binnen trouwens.
Ik heb ook alle voorgaande mailtjes permanent verwijderd, zodat m'n virusscanner niet continu loopt te scannen. En sindsdien loopt m'n computer ook niet meer vast op m'n emailprogramma.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Processor zwaar belast
Wandering
1 17-02-2007 22:46
Software & Hardware dual core of niet?
twinkebel
32 27-12-2006 22:48
Software & Hardware Game Systeem
Verwijderd
24 20-02-2006 08:45
Software & Hardware [Centraal] Processors
Enlightenment
85 09-12-2005 21:00
Software & Hardware [Win XP] Explorer gebruikt 100% CPU
Methuselah
30 09-05-2005 15:46
Software & Hardware [Laptop] Valt uit tijdens gamen
D@mien
19 06-12-2003 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.