Oud 08-07-2008, 03:11
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline


Eigenlijk moet het "I'm saairial!" zijn, bedenk ik mij nu. Maar ik kan dat natuurlijk net niet meer veranderen. Kan een fb dat even doen plz? (saaiable -> saairial)

nietbijgewerktelijst:
http://deslyxie.nl/wszlijst3.html
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan

Laatst gewijzigd op 08-07-2008 om 03:18.
Advertentie
Oud 08-07-2008, 03:41
Verwijderd
FIRST POST!!!11!!1

Ik weet niet wat voor pckast ik moet kopen
Oud 08-07-2008, 03:46
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
teh problemz
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:04
Verwijderd
Ja. Ik wil gewoon een relaxte grote kast die niet lelijk is en een beetje koel blijft en een nette voeding erin heeft zitten, maar die bestaan niet ofzo En iemand heeft me ook weer aan het twijfelen gebracht wat betreft de videokaart dus feitelijk heb ik nu geen idee meer wat ik wil hebben. Maar ondertussen zit ik hier nog steeds met 800*600, kgggg.
Oud 08-07-2008, 04:05
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ga mijn beeldscherm, speciaal voor jou, ook op 800x600 zetten
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:06
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ah nee, gatver, mn ogen bloeden
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:09
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ahahahaha hij kan op 320x200 XD
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:10
Verwijderd
Hahahaha, wat solidair. Gedeelde smart, etc! Ookal heb je 'm inmiddels weer teruggezet.

He, maak eens een screenshot van hoe het eruitziet met 320x200? Dan kan ik zo doen van 'haha wat klein'.
Oud 08-07-2008, 04:11
Verwijderd
Net bedacht ik van 'hmm ik kan ook wel een of andere brakke goedkope kutkast kopen en dan een goede voeding erbij' maar nu blijkt dat er drieduizend dingen zijn die je moet weten over voedingen voor je er een kan kopen. Wtf. Volgens mij is het met hardware net als met kwantummechanica - hoe meer je er over leert, des te minder je er van snapt. Ik verlang terug naar de dagen waarin iemand aan kwam zetten met een brakke sukkel-Dell en ik zoiets had van 'ahhh wat een fijne snelle lieve pc'.
Oud 08-07-2008, 04:13
Verwijderd
Het ergste is dat ik ondertussen bijna gewend ben aan 800*600.
Oud 08-07-2008, 04:14
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ahahahaha, ik was een zooi icoontjes kwijt, maar die heeft ie naar het andere scherm geduwd XD
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:18
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Linksboven zie je het 320x200 scherm En rechts issie op 1280x1024

Hij was zo klein, dat ie vanzelf al firefox op het grote scherm duwde net als alle icoontjes behalve 6

*plaatje weer weg*
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan

Laatst gewijzigd op 08-07-2008 om 04:31.
Oud 08-07-2008, 04:19
Verwijderd
Citaat:
Ahahahaha, ik was een zooi icoontjes kwijt, maar die heeft ie naar het andere scherm geduwd XD
Ja, volgens mij ben ik ook de helft van m'n icoontjes kwijt. Ik hoop dat ze vanzelf weer tevoorschijn komen als de resolutie weer hoger kan.

En op zo'n voeding-FAQ op tweakers, dik onderstreept enzo:
"Vandaar dat je niet enkel naar het wattage van een voeding mag kijken, maar ook hoeveel ampere de desbetreffende voeding kan leveren op elk apart voltage !!!"

Als ik zulk soort dingen lees dan denk ik echt zo van 'WAT WAT WAT WAT WAT WATTTTTTTTT'.

En dan heb je nog zulke grappen:

Het streefdoel is dan ook, dat de combined power waarde zo fel mogelijk deze som-waarde benaderd
Combined power komt altijd voor als volgt:
- Combined power tussen +3.3V en +5V
- Combined power tussen +3.3V en +5V en +12V
- Combined power tussen +12V1 en +12V2

Voorbeeldje hiervan a.d.h. van de Enermax Noisetaker 600W:

+12V1 = 18A
+12V2 = 18A
De som is dus 18A + 18A = 36A
De combined power tussen +12V1 en +12V2 = 34A
-> zoals je kan zien, bevindt de combined power waarde zich amper onder de som-waarde. Dit is dus een heel wenselijke situatie. Minder wenselijk was bijvoorbeeld geweest: 28A...


Aan het einde van dat stuk materialiseerden zich een stel vraagtekens boven mijn hoofd en keek ik exact zo:
Oud 08-07-2008, 04:21
Verwijderd
Citaat:
Linksboven zie je het 320x200 scherm En rechts issie op 1280x1024

Hij was zo klein, dat ie vanzelf al firefox op het grote scherm duwde net als alle icoontjes behalve 6



[afbeelding]
Hahaha omggggg
Oud 08-07-2008, 04:21
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik snap werkelijk de ballen van die hele post
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:22
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hahaha omggggg
Maar dat linkerscherm moet je je dus voorstellen dat ie over je hele scherm getrokken is he, dus alles is vet groot en lelijk
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:23
Verwijderd
In die FAQ raden ze je aan om zo'n ding te kopen zodat je iets kan meten ofzo.



Het heet een multimeter.

Oud 08-07-2008, 04:25
Verwijderd
Citaat:
Ik snap werkelijk de ballen van die hele post
Haha ja, ik snap er dus ook niks van. En toch moet ik nu iets gaan bestellen eeehhhhh. Ik ging ook alleen maar lezen in die FAQ omdat ik wilde weten of er nog een tooltje was dat vanzelf zei van 'Hoiiii, je systeem verbruikt nu 230 watt dus als je die ene videokaart er nog bij wil hebben dan kan dat wel. Kusjes, ubertooltje.' Maar dat zal wel niet
Ads door Google
Oud 08-07-2008, 04:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Haha, zo'n dingen hebben we ook. Daar kun je dingen mee doormeten ja. Het enige waar ik 'm tot nu toe voor heb gebruikt is het doormeten van batterijen Als je 'm op volt zet, meet je het potentiaal verschil tussen de plus en de min, en kun je zien hoe vol ie nog is. Verder kun je 'm bijvoorbeeld ook op Ampere of op Ohm zetten om de weerstand van een schakeling enzo door te meten.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:27
Verwijderd
De zwarte draad van de multimeter laat je contact maken met de zwarte draad van een vrije molex of andere connector (de zwarte kabels komen toch bij elkaar uit). De rode draad van de multimeter laat je vervolgens contact maken met één van de volgende kleuren (afhankelijk van het te meten voltage).
  • Voltage Kleur
  • +5VDC Rood
  • -5VDC Wit
  • +12VDC Geel
  • -12VDC Blauw
  • +3.3VDC Oranje
  • +5VSB Paars


WAT WAT WAT
Oud 08-07-2008, 04:28
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Haha ja, ik snap er dus ook niks van. En toch moet ik nu iets gaan bestellen eeehhhhh. Ik ging ook alleen maar lezen in die FAQ omdat ik wilde weten of er nog een tooltje was dat vanzelf zei van 'Hoiiii, je systeem verbruikt nu 230 watt dus als je die ene videokaart er nog bij wil hebben dan kan dat wel. Kusjes, ubertooltje.' Maar dat zal wel niet


Ik heb wel electriciteit en schakelingen enzo bij natuurkunde gehad, maar het is een beetje weggezakt. Als je een voeding koopt van 300 watt ofzo, dan moet je ook zeker weten dat alle onderdelen van je computer bij elkaar niet meer stroom willen dan 300 watt, anders kan je voeding het niet aan. Zoiets was het.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:29
Verwijderd
Citaat:
Haha, zo'n dingen hebben we ook. Daar kun je dingen mee doormeten ja. Het enige waar ik 'm tot nu toe voor heb gebruikt is het doormeten van batterijen Als je 'm op volt zet, meet je het potentiaal verschil tussen de plus en de min, en kun je zien hoe vol ie nog is. Verder kun je 'm bijvoorbeeld ook op Ampere of op Ohm zetten om de weerstand van een schakeling enzo door te meten.
Deze post snap ik ook maar half. Op de middelbare school kregen we ooit een tentamen over elektriciteit bij natuurkunde, daar haalde ik een drie voor.

We moesten ook van die opdrachten doen met lampjes die je aan moest krijgen, maar mijn lampjes wilden nooit.
Oud 08-07-2008, 04:30
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
De zwarte draad van de multimeter laat je contact maken met de zwarte draad van een vrije molex of andere connector (de zwarte kabels komen toch bij elkaar uit). De rode draad van de multimeter laat je vervolgens contact maken met één van de volgende kleuren (afhankelijk van het te meten voltage).
  • Voltage Kleur
  • +5VDC Rood
  • -5VDC Wit
  • +12VDC Geel
  • -12VDC Blauw
  • +3.3VDC Oranje
  • +5VSB Paars


WAT WAT WAT
Dit is allemaal weer veel te specifiek voor mij. Kennelijk kun je draadjes ofzoiets doormeten waar bepaalde waarden bijhoren ofzo
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:31
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Deze post snap ik ook maar half. Op de middelbare school kregen we ooit een tentamen over elektriciteit bij natuurkunde, daar haalde ik een drie voor.

We moesten ook van die opdrachten doen met lampjes die je aan moest krijgen, maar mijn lampjes wilden nooit.
U = I*R enzo he
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:31
Verwijderd
Citaat:


Ik heb wel electriciteit en schakelingen enzo bij natuurkunde gehad, maar het is een beetje weggezakt. Als je een voeding koopt van 300 watt ofzo, dan moet je ook zeker weten dat alle onderdelen van je computer bij elkaar niet meer stroom willen dan 300 watt, anders kan je voeding het niet aan. Zoiets was het.
Ah, kijk, dat snap ik dus wél. Alleen is het maar raar, want hoe weet je nou hoeveel stroom je onderdelen nou willen? Bij sommige dingen op alternate.com staat het wel in de beschrijving, maar hallo, ik kan toch moeilijk van elk ding in m'n pc gaan zoeken of er ergens op het internet nog staat hoeveel stroom het ding vreet.
Advertentie
Oud 08-07-2008, 04:33
Verwijderd
Citaat:
Dit is allemaal weer veel te specifiek voor mij. Kennelijk kun je draadjes ofzoiets doormeten waar bepaalde waarden bijhoren ofzo
Ik was afgehaakt bij het woord 'molex'.

Citaat:
U = I*R enzo he
Janou, wacht maar tot Kazet dit leest, hij weet vast iets te zeggen over dat het niet klopt. Met z'n natuurkundekennis. Kazet naamzoek, zó.

Oud 08-07-2008, 04:34
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ah, kijk, dat snap ik dus wél. Alleen is het maar raar, want hoe weet je nou hoeveel stroom je onderdelen nou willen? Bij sommige dingen op alternate.com staat het wel in de beschrijving, maar hallo, ik kan toch moeilijk van elk ding in m'n pc gaan zoeken of er ergens op het internet nog staat hoeveel stroom het ding vreet.
Nou, daar komt het wel op neer. Ram geheugen enzo zal allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. Maar er zal bijvoorbeeld wel veel verschil zitten tussen videokaarten enzo. En hardeschijven willen geloof ik ook nog wel wat stroom vreten. En als je dingen nieuw koopt zal het vast wel ergens staan?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:36
Verwijderd
Volgens mij doet Kazet niet eens aan naamzoeken, trouwens.
Oud 08-07-2008, 04:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Geen idee wat die kerel allemaal uitspookt
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:38
Verwijderd
Citaat:
Nou, daar komt het wel op neer. Ram geheugen enzo zal allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. Maar er zal bijvoorbeeld wel veel verschil zitten tussen videokaarten enzo. En hardeschijven willen geloof ik ook nog wel wat stroom vreten. En als je dingen nieuw koopt zal het vast wel ergens staan?
Ja, videokaarten hebben zoiets van 'om nom nom stroom' en eten daar heel veel van. Die ene die ik wil eist rond de 106 Watt. Maar mijn voeding is 350 dus volgens mij kan dat nietttt. Alleen is het opzoeken per onderdeel onmogelijk, o.a. omdat ik niet van alles het exacte typenummer weet. En mijn moederbord is een raar OEM-bord waar niks over te vinden is enzo.
Oud 08-07-2008, 04:40
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Is er niet ergens iets te vinden van, 'standaard' moederboards eten zoveel stroompjes?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:44
Verwijderd
Citaat:
Is er niet ergens iets te vinden van, 'standaard' moederboards eten zoveel stroompjes?
Ja, daar zocht ik dus naar in die FAQ maar die geeft alleen maar rare shit over Amperes en multimeters.

En iets anders: ik kreeg net een mailtje, zogenaamd van Tim Westergren, de founder van Pandora. (Dat is een soort last.fm en vroeger was het veel bekender/groter, maar nu is iedereen overgelopen.) In dat mailtje staat van 'hoiii welkom bij Pandora en moge je veel luisterplezier hebben ' maar dat kan helemaal niet, want 1) ik heb me nergens aangemeld en 2) je mag tegenwoordig alleen shit doen op Pandora als in de US woont. Lulz slimme spam.
Oud 08-07-2008, 04:45
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Aha. Dan weet ik het stiekem ook niet

Oh.. ik kijk nooit naar mn spam eigenlijk
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 04:51
Verwijderd
Ik ook niet, maar deze zat opeens in m'n inbox. Gmail laat eens per twee/drie maanden een dergelijk steekje vallen. Maar het zij ze vergeven, want gmail kan ook niet weten dat ik geen matties ben met Tim Westerdinges.

En kijk Maarten, zo'n voeding moet jij later hebben, om deslyxie.nl 24/7 draaiende te kunnen houden



Voeding met een backupvoeding die direct in werking treedt als die eerste opeens kapot is oid
Oud 08-07-2008, 04:55
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Gaaf
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 05:07
Verwijderd
Yessss, tooltje gevonden dat het wattage van mijn huidige systeem berekent Maar hij brengt brak nieuws, namelijk, dat mijn voeding waarschijnlijk - zoals ik al vermoedde - nét te zwak is voor die gave videokaart. Dus ik moet inderdaad ook nog een nieuwe voeding.

Nu mag ik gaan uitzoeken of een kast-met-voeding beter is dan een kast en een losse voeding. Yes
Ads door Google
Oud 08-07-2008, 05:09
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
ik denk dat kast-met-voeding wel beter is. alhoewel dat slechts een gevoel is.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 05:22
Verwijderd
Ik denk dat het vooral hándiger is. Want dan hoef ik geen losse voeding meer te kopen. Maar die sukkels zetten nergens bij van 'hoi dit is het soort voeding dat wij in onze kasten bouwen' dus ik weet niet of ik het aandurf. Bovendien moet ik dan weer die hele kast gaan verkopen/weggooien als ik een upgrade wil/moet, want een ingebouwde voeding valt er niet uit te slopen volgens mij.
Oud 08-07-2008, 05:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik weet het lekker ook niet allemaal mevrouw masha!! Maar ik heb er wel vertrouwen in dat je met je nerdheid de zooi wel onder controle hebt Ik kan natuurlijk ook met mijn mannelijkheid gaan patsen en zeggen hoi masha koop die plx die ownt kthnx. Maar het punt is dat ik het ook niet weet! Want eigenlijk ben ik gewoon een n00b. Ik doe soms alsof ik ergens veel vanaf weet, en soms is dat ook zo, maar nu even niet. Zo zeg, wat een bekentenis.

Vraag aan een van je lieve nerdvriendjes!

Ik ga slapen denk ik. Want morgen.. uhum, straks moet ik ben en jerry's ijs gaan eten met een vriend en een film kijken waarvan ik de titel heb opgezocht op imdb en waarvan ik weet dat ie een sterveshoog cijfer had maar waarvan ik nu weer alles ben vergeten. Maar dat is juist leuk, want onbekende films <3

Dus! I wish you succes yesh.

En slaap lekker! Droom fijn!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 05:34
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Oh, en ik moet nog een bijbaantjemannetje terugbellen, want hij heeft een mailtje gestuurd met 'bel mij terug kthnx'. En stiekem doe ik alsof ik het half vergeten ben, maar eigenlijk heb ik er elke dag op some point wel aan gedacht. Maar ik heb gewoon een schurfthekel aan mensen bellen, dus ik stel het uit. Maar morgen moet ik het misschien maar eens gaan doen want het is wel tof baantje geloof ik. Waarom doet hij mij niet gewoon even bellen ipv lame mailen?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 08-07-2008, 05:35
Verwijderd
Hahaha, wat een epistel Maar je bent geen n00b hoor, alleen meer van de software Welterusten en veel plezier met je film alvast
Oud 08-07-2008, 07:16
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Kan een fb dat even doen plz? (saaiable -> saairial)
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 08-07-2008, 07:31
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Oeh, foto's van de vriendin van Darkiekurd.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 08-07-2008, 07:40
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Hehe, misschien heb ik gister Jaeger wel gezien, want ik heb gister ook gezwommen in het tikibad.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 08-07-2008, 08:34
Verwijderd
JAAAAA NERDVRIENDEN TO THE RESCUE (h) De juiste driver is gevonden en nu kan de resolutie weer keihoog en zijn de kleuren iets minder brak

En alles lijkt nu echt uberklein
Oud 08-07-2008, 09:18
Flind0r
Avatar van Flind0r
Flind0r is offline
Maarten, ik heb een keer een modelleringsvak gevolgd met gastcolleges van iemand uit Utrecht.
__________________
*fladderfladder*
Oud 08-07-2008, 09:19
Verwijderd
titel
ik heb die toevallig gister nog gezien.
Oud 08-07-2008, 10:32
Verwijderd
Geeky topic!
Oud 08-07-2008, 10:59
Verwijderd
Ik ben nu een account aan het maken op alternate.com zodat ik hardware kan bestellen daar
Oud 08-07-2008, 11:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh jee, mijn vriendje stelt altijd computers samen voor anderen op die website en dan gaan ze die kopen. Ik weet nog wel toen hij een nieuwe kreeg en dan ALLES zelf in elkaar zetten. ;x

En een vriendin van me gaat vandaag naar Rusland voor een maand, het afscheid gisteren was heel vaag. Gelukkig komt ze daarna nog terug, maar daarna gaat ze een jaar naar Finland. Dat zou pas raar zijn.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 21:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 12-10-2008 00:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.