Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2009, 23:49
LGF
LGF is offline
Hoi,

Door persoonlijke problemen (familiaire omstandigheden), kan het zijn dat ik misschien vertraging op loop met mijn studie.

Dit wil ik aangeven bij de examencommissie. Zodat zij rekening houden met mij en mijn situatie en mij eventueel een extra herkansing kunnen aanbieden.

Maar nu kan ik niet zo goed uitleggen hoe de situatie mijn studie belemmert. Het enige wat ik nu aandraag is dat ik door deze situatie colleges gemist heb en daardoor niet optimaal voor het tentamens heb kunnen voorbereiden. Maar verder kan ik mij dus niet uit uitdrukken of duidelijk maken hoe dit verder mijn studie belemmerd. Misschien kan iemand mij helpen met dit?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2009, 08:35
ONxLY
ONxLY is offline
Citaat:
Hoi,

Door persoonlijke problemen (familiaire omstandigheden), kan het zijn dat ik misschien vertraging op loop met mijn studie.

Dit wil ik aangeven bij de examencommissie. Zodat zij rekening houden met mij en mijn situatie en mij eventueel een extra herkansing kunnen aanbieden.

Maar nu kan ik niet zo goed uitleggen hoe de situatie mijn studie belemmert. Het enige wat ik nu aandraag is dat ik door deze situatie colleges gemist heb en daardoor niet optimaal voor het tentamens heb kunnen voorbereiden. Maar verder kan ik mij dus niet uit uitdrukken of duidelijk maken hoe dit verder mijn studie belemmerd. Misschien kan iemand mij helpen met dit?

Groetjes

Dat is echt niet fijn!:
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 08:47
Verwijderd
Ik neem aan dat je al contact hebt gehad met de studieadviseur hierover? Zo nee, dat moet je dan zo snel mogelijk doen. Deze persoon kan je ook helpen met het bekijken van je studieplanning en je vertraging door deze omstandigheden. Bij ons op de uni (UT) is het zo dat er een of andere "3 maanden" regeling geldt (Alsin: risico voor jezelf) en dat ze daarna je wel willen helpen.

Vraag het dus na bij je studieadviseur, deze kan je ook helpen om het probleem te verwoorden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 01:47
LGF
LGF is offline
Dit moet ik doen naar aanleiding van het gesprek met de studieadviseur. Tijdens dit gesprek kon ik niet duidelijk maken hoe de situatie mijn studie belemmert (terwijl mij dit juist heel logisch leek). En nu wilt de studieadviseur dit op papier zien.

Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 09:38
Verwijderd
Ga dan gewoon eerst praten met de studentpsycholoog van je uni, die kan je daar vast wel mee helpen, om de situatie goed te beschrijven.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 15:19
Nona
Nona is offline
Het bijwonen van colleges is één ding, dat is al een belemmering. Maar heb je je ook minder goed kunnen concentreren, heb je door die omstandigheden minder gelegenheid gehad om te studeren of heb je geen toegang gehad tot noodzakelijke materialen (computer, internet, studieboeken etc.)? Wees zo volledig mogelijk, zodat duidelijk wordt in welke mate jij niet goed hebt kunnen studeren.

Overigens is het misschien handig om een tipje van de sluier op te lichten; gaat het om zieke of overleden familieleden, een sociale crisis of financiële problemen en stress? Dat helpt de examencommissie ook je situatie in te schatten. Natuurlijk hoef je geen details te geven, maar het kan geen kwaad als ze een beetje een beeld hebben van je situatie.
Daarnaast: denk jij wel af te kunnen studeren binnen de afgesproken tijd, mits deadlines wat verschoven worden en je een extra herkansing aangeboden krijgt? Als jouw cijfers uitwijzen dat je goed bent in je studie en je aangeeft hard te willen werken om de boel op tijd af te krijgen, dan maak je meer kans dat je verzoek ingewilligd wordt.
Oud 25-01-2009, 02:13
LGF
LGF is offline
Citaat:
Wees zo volledig mogelijk, zodat duidelijk wordt in welke mate jij niet goed hebt kunnen studeren.
Dit vind ik behoorlijk moeilijk.

Het gaat hier om een scheiding van iemand die ik beschouw als mijn moeder (zij heeft mij vanaf mijn 12e opgevoed en opgevangen etc.), tevens is zij erg ziek op dit moment.

Hopelijk is dit voldoende informatie?

En bedankt he.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 10:57
Nona
Nona is offline
Ja, zo krijgen ze een beeld van jouw situatie. Maar vertel natuurlijk ook hoe jij het studeren extra moeilijk vond! Dat is nog wel het belangrijkste.
Oud 25-01-2009, 11:05
marrel
marrel is offline
Gebruik je studieadviseur ook als iemand die erbij kan helpen. Doe met o.a. bovenstaande tips je best om er wat van te maken en laat hem/haar nog wat advies geven voordat je het aan de examencommissie laat zien.
Oud 25-01-2009, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik behoorlijk moeilijk.

Het gaat hier om een scheiding van iemand die ik beschouw als mijn moeder (zij heeft mij vanaf mijn 12e opgevoed en opgevangen etc.), tevens is zij erg ziek op dit moment.

Hopelijk is dit voldoende informatie?

En bedankt he.
Gewoon ook duidelijk beschrijven, een examencommissie heeft zwijgplicht en alles wat je zegt blijft binnen die deuren. De reden lijkt mij prima om jou extra ondersteuning aan te geven als jij precies aan kan geven wat je wil. (een extra herkansing / mondeling als er daardoor extreme vertraging is ontstaatn bijv.)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 00:40
LGF
LGF is offline
Bedankt allen.

Sluit deze topic maar. Morgen is de brief af.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 10:30
Verwijderd
Ok, ik sluit het topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten