Citaat:
vanavond paddo'en, heb van die truffels (sclerotia)  weet iemand of dat nog wel heftig kan zijn of hoef ik geen erg harde trip te verwachten? 
|
Ik heb een keer of 3 truffels gebruikt. Weet niet of dat dezelfde soort was als jij nu hebt, maar ik heb IIG mijn sterkste (psilocybine-)trip gehad toen ik een keer 1 bakje truffels had genomen. Zowel in visueel als geestelijk opzicht stukken sterker dan m'n trips op 2 bakjes paddo's (los er van of dat nou Hawaiiaanse, Mexicaanse enz. waren). En trouwens ook sterker dan m'n trip op 1 bakje truffels van dezelfde producent + 1 bak Mexicaanse. En ook m'n andere trips met truffels deden niet onder voor m'n paddotrips. Dus: your mileage may vary.
Los daarvan blijft natuurlijk setting gewoon heel erg belangrijk, maar dat wist je al. En maaginhoud is absoluut cruciaal (4 uur niets eten is zelfs met mijn turbostofwisseling nog aan te raden).
Een heleboel andere mensen berichten dat het bij hen niet heftig was, dus het is moeilijk te voorspellen. Ik vond het bij trippen sowieso altijd wel prettig om zo min mogelijk verwachtingen te hebben en gewoon lekker de trip in te rollen.
En nog een laatste tip (

): een goed getimede joint kan wonderen verrichten. Bij mij werkte het het beste als ik er een opstak op het moment dat ik echt de allereerste effecten begon te merken, na zo'n 20-30 minuten. Dan knalde ik er echt keihard in (soms iets té

).