Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2009, 16:48
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
AMERSFOORT - Het uitlaten van de hond zorgt voor problemen bij de moskee aan de Zangvogelweg. Dat zegt de Burger Partij Amersfoort (BPA).

Volgens BPA is bij de achteruitgang van de moskee meer dan eens sprake van ruzies of botsingen tussen hondeneigenaren en moskeegangers.

Veel hondenbezitters in Liendert en Kruiskamp/Koppel zijn gewend langs dit gedeelte van het Valleikanaal hun hond uit te laten, omdat dit gebied is aangewezen tot strook waar de hond onaangelijnd mag rondlopen.
Moskeegangers nemen daar aanstoot aan. Als een hond tegen een moslim opspringt, wordt de kleding onrein.

De BPA wil dat het college van burgemeester en wethouders maatregelen neemt om de relatie tussen de gebruikers in het gebied te verbeteren. De partij wil dat er een apart fietsgedeelte en wandelpad komt.

Hondenbezitters en moskeegangers zouden elkaar dan niet in de weg zitten.
fijn dat de islam hier zo gematigd is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Advertentie
Oud 31-03-2009, 16:56
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
zucht...
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 31-03-2009, 16:58
Verwijderd
Citaat:
fijn dat de islam hier zo gematigd is.
Loslopende honden leveren elders inderdaad nooit problemen, alleen bij die vieze vuile moslims.
Oud 31-03-2009, 17:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Loslopende honden leveren elders inderdaad nooit problemen, alleen bij die vieze vuile moslims.
In door de gemeente aangewezen gebieden doorgaans niet daarbij gaat het dan meestal om agressieve honden of anders gezegd: dan is er meestal een goede reden en gaat het niet om kleding die 'onrein' wordt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 31-03-2009, 17:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
zucht...
Ik had het ook liever in het tiswat topic gezet
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 31-03-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:
In door de gemeente aangewezen gebieden doorgaans niet daarbij gaat het dan meestal om agressieve honden of anders gezegd: dan is er meestal een goede reden en gaat het niet om kleding die 'onrein' wordt.
Dat "onrein" lijkt me ook meer een excuus om te zeiken over die honden dan een daadwerkelijke reden.
Oud 31-03-2009, 18:01
Verwijderd
Het is dan ook asociaal om je hond tegen onbekenden op te laten springen. Als je een kind hebt laat je hem toch ook niet op vreemden kwijlen? Aparte paden is natuurlijk nogal overdreven, maar ik ben het ermee eens dat hondenbezitters hun beesten bij zich moeten houden.

En verder wat Kazet zegt.
Oud 31-03-2009, 18:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
maar ik ben het ermee eens dat hondenbezitters hun beesten bij zich moeten houden
Ja ik ook en als ze dat niet doen dan moeten ze zorgen dat ze zich op daarvoor bestemde terreinen bevinden en laat dat nu precies zijn wat ze doen. En als de ruzies en botsingen waarover gesproken wordt op hetzelfde niveau plaatsvinden als die zeldzame keren dat ik ze gehad heb dan is dat niet echt op een constructieve manier
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 31-03-2009, 18:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat "onrein" lijkt me ook meer een excuus om te zeiken over die honden dan een daadwerkelijke reden.
Dat lijkt mij niet.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 31-03-2009, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ook en als ze dat niet doen dan moeten ze zorgen dat ze zich op daarvoor bestemde terreinen bevinden en laat dat nu precies zijn wat ze doen. En als de ruzies en botsingen waarover gesproken wordt op hetzelfde niveau plaatsvinden als die zeldzame keren dat ik ze gehad heb dan is dat niet echt op een constructieve manier
Ik mag toch aannemen dat de moskee geen onderdeel uitmaakt van dat terrein.
Oud 31-03-2009, 18:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik mag toch aannemen dat de moskee geen onderdeel uitmaakt van dat terrein.
Nee maar er staat ook niet dat het naast of in de moskee gebeurt, alleen dat moskeegangers er aanstoot aannemen en mijn persoonlijke ervaring is dat ze dat vrij snel doen als er een hond in de buurt is, aangelijnd of niet.

Dat die strook verplaatst moet worden en het gebied rondom de moskee verboten voor honden moet worden lijkt me duidelijk, leven en laten leven
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 31-03-2009, 18:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Loslopende honden leveren elders inderdaad nooit problemen, alleen bij die vieze vuile moslims.
als moslims vies en vuil waren, dan werd de hond onrein



Anyhow, het lijkt me sowieso verstandig van hondenbezitters te trachten de hond in het gareel te houden. Ik heb overigens zelf nauwelijks last van opspringende honden en ik heb dan ook het vermoeden dat het aantal dergelijke aanraakincidenten bij de rest van de bevolking behoorlijk meevalt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-03-2009, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Nee maar er staat ook niet dat het naast of in de moskee gebeurt, alleen dat moskeegangers er aanstoot aannemen en mijn persoonlijke ervaring is dat ze dat vrij snel doen als er een hond in de buurt is, aangelijnd of niet.

Dat die strook verplaatst moet worden en het gebied rondom de moskee verboten voor honden moet worden lijkt me duidelijk, leven en laten leven
Het lijkt me vrij logisch dat als je een gebied hebt waar honden vrij mogen lopen dat het dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar is dat de hond niet ongelijnd daarbuiten loopt?

Maar wacht het zijn moslims natuurlijk, boeeee!
Oud 31-03-2009, 18:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
In een natuurrijk gebied bevindt die moskee zich, zo te zien:



en over honden rondom het valleikanaal:

Citaat:
Zijn honden nog welkom? En hoe zit het met hondenpoep in het gebied?

Een aantal trajecten langs het Valleikanaal zijn hondenuitlaatgebied. Dit blijft zo. Honden mogen er loslopen, behalve tijdens het broedseizoen (dit geldt ook in andere uitlaatgebieden). En ze mogen natuurlijk niet zwemmen in de poelen. In het kanaal kan dat wat minder kwaad, maar daar mogen ze bijvoorbeeld de watervogels niet verstoren. Om de effecten van de hondenpoep (verrijking van de grond) tegen te gaan wordt langs de paden een strook gras kort gemaaid. Honden doen daar liever hun behoefte dan in lang gras.
http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=187921
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-03-2009, 18:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik weet niet goed waar het probleem zich zou kunnen voordoen. Ik heb net de routenet kaart bekeken. De moskee ligt aan de Zangvogelweg (156). Er is een pad in de buurt "Meerkoetpad en nog een paadje. Mij lijkt dat die paden geschikt zijn voor honden uit te laten. Maar de zangvogelweg zelf zou je dan toch zo kunnen maken dat honden aangelijnd moeten zijn - als dat niet het geval is. Het ziet er uit als een wat drukkere weg - dus sowieso niet geschikt om je hond te laten rennen.

Enneh,.. ik weet niet hoe groot het terrein is van de moskee (ik bedoel de landgrond rondom de moskee), maar je zou kunnen denken aan een soort van afrastering tot aan het water. Een heg ofzo. Dan kan er ook geen dolle hond over het grasveld van de moskee zelf rennen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-03-2009, 19:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is dan ook asociaal om je hond tegen onbekenden op te laten springen.
Zeker, zeker. Maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn hond geleerd had om dat bij vreemden te doen.


Verder is het een hondenuitlaatgebied, en als mensen die bij die moskee het daarmee oneens zijn, moeten ze de grond maar opkopen. Anders is het publieke ruimte waar je ook soms een hond zal aantreffen, deal with it. Het is ongrondwettelijk en hoogst asociaal om van mensen te eisen dat ze in de publieke ruimte meedoen aan andermans religieuze stupiditeit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-03-2009, 20:21
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dan zal ik daar eens met mijn onreine Malamute gaan rondlopen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 01-04-2009, 06:35
Verwijderd
Citaat:
Zeker, zeker. Maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn hond geleerd had om dat bij vreemden te doen.
Mwoah, er zijn redelijk wat mensen die hun hond dusdanig slecht onder controle hebben dat ze opspringen en niet komen als er geluisterd wordt.

Citaat:
Verder is het een hondenuitlaatgebied, en als mensen die bij die moskee het daarmee oneens zijn, moeten ze de grond maar opkopen. Anders is het publieke ruimte waar je ook soms een hond zal aantreffen, deal with it. Het is ongrondwettelijk en hoogst asociaal om van mensen te eisen dat ze in de publieke ruimte meedoen aan andermans religieuze stupiditeit.
Eens. Trouwens, knappe jongen die mij even vertelt dat ik ergens anders moet gaan lopen. Als er al vier kudtmarokkaantjes voor het beest op de loop gaan moet een schoenengooiende moskeeganger niet zo'n probleem zijn.
Ads door Google
Oud 01-04-2009, 07:48
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
tis gewoon een cover-up, ze willen niet dat de honden alle wiet ruiken die ze daar natuurlijk stiekem kweken.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 01-04-2009, 07:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Weet je wat pas irritant is? Dat je tegenwoordig niet meer je hond in een supermarkt mag leggen (nu buiten) omdat het personeel hem eng vindt (zelfs kleine hondjes ).
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 01-04-2009, 08:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Weet je wat pas irritant is? Dat je tegenwoordig niet meer je hond in een supermarkt mag leggen (nu buiten) omdat het personeel hem eng vindt (zelfs kleine hondjes ).
Hmm... dan leggen ze de haak toch wat verder weg van de deur? Ik vind sommige honden ook eng, overigens en wil ze liever niet zien bij de ingang van de supermarkt

Trouwens zou ik het ook niet abnormaal vinden als dieren in het openbaar vervoer gemuilkorfd worden. Een keer een geval meegemaakt dat het dier ging aanvallen en iedereen elkaar bijna verdrukte om weg te komen van dat beest in de tram .
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-04-2009, 09:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Hoe zit dat met vogeltjes? Als die een gerichte Stuka-duik nemen, ben je dan niet onrein?
Honden onrein... Wie (met een hoofdletter) heeft de hond uberbaupt geschapen hmmm ?
Oud 01-04-2009, 11:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het lijkt me vrij logisch dat als je een gebied hebt waar honden vrij mogen lopen dat het dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar is dat de hond niet ongelijnd daarbuiten loopt?

Maar wacht het zijn moslims natuurlijk, boeeee!
Absoluut. In veel gevallen zijn de aanleggers van het soort terreinen waar sprake van is zelfs zo intelligent om ze af te bakenen met hekken

Ook, maar het zijn vooral zeikerds en daarom heb ik er moeite mee (dat het zeiken voortkomt uit een religieus waanidee maakt het wel op een lachwekkende manier nog kleinzieliger).
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-04-2009, 14:58
Verwijderd
Wat een gezeik op moslims weer. Ik vind het aso wanneer je honden op vreemden laat springen. Die conclusie trek ik uit dit bericht.
Oud 01-04-2009, 15:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat een gezeik op moslims weer. Ik vind het aso wanneer je honden op vreemden laat springen. Die conclusie trek ik uit dit bericht.
het is irrelevant of het moslims waren. Al waren het hindoes of boeddhisten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 01-04-2009, 15:12
Verwijderd
Citaat:
het is irrelevant of het moslims waren. Al waren het hindoes of boeddhisten.
Voor jou misschien. Maar kijk eens naar het eerste bericht van dit topic.
Oud 01-04-2009, 15:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
alle kerken, moskeeën en andere gebedshuizen eindelijk eens sluiten natuurlijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 01-04-2009, 15:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Voor jou misschien. Maar kijk eens naar het eerste bericht van dit topic.
Ok, maar als jij het zo algemeen brengt "wat een gezeik op moslims weer", voel ik me ook aangesproken. Zeg het dan als je je stoort aan de TS
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-04-2009, 15:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Voor jou misschien. Maar kijk eens naar het eerste bericht van dit topic.
Ah dus je leest het weer eens niet; immers er staat nergens dat er honden tegen wie dan ook opgesprongen zijn... er staat dat moskeegangers aanstoot nemen aan loslopende honden omdat de potentie dat er 1tje tegen hun aan kan springen tot onreinheid lijdt...

dit is echter niet wat men wil zeggen, want wat men eigenlijk bedoelt is; wij vinden honden onrein en we beschouwen 25m vanuit ons moskeeepicentrum als ons gebied dus zout op...

er is vrijwel zeker geen sprake van honden die dag in dag uit tegen mensen opspringen...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 01-04-2009, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ok, maar als jij het zo algemeen brengt "wat een gezeik op moslims weer", voel ik me ook aangesproken. Zeg het dan als je je stoort aan de TS
Jeetje voel je niet zo snel aangesproken jij
Oud 01-04-2009, 17:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Voor jou misschien. Maar kijk eens naar het eerste bericht van dit topic.
wat arpos zegt, maar trek vooral meteen je eigen conclusie.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-04-2009, 18:00
SerieuzeJongen
SerieuzeJongen is offline
Ik houd er persoonlijk niet van als honden los lopen. Ik vind honden geen fijne beesten dus ik wil niet dat ze in mijn buurt komen. Wie heeft dit ook?
Oud 01-04-2009, 18:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jeetje voel je niet zo snel aangesproken jij
hehe
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-04-2009, 18:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik houd er persoonlijk niet van als honden los lopen. Ik vind honden geen fijne beesten dus ik wil niet dat ze in mijn buurt komen. Wie heeft dit ook?
Ik niet, ik heb dat met duiven en daar doet niemand wat aan

Maar mijn vraag aan jou: ga je wel eens op een hondenuitlaatveldje staan om te klagen dat er honden lopen terwijl je die zo vervelend vind? Of algemener, eet je wel eens dingen die je niet lekker vind, puur en alleen om lekker te kunnen klagen over hoe smerig het is?
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 01-04-2009 om 19:02.
Oud 01-04-2009, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Jeetje voel je niet zo snel aangesproken jij
Gedraag jij je dan even als een forumbaas en niet als een klein kind die posts maar half leest?
Oud 01-04-2009, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik houd er persoonlijk niet van als honden los lopen. Ik vind honden geen fijne beesten dus ik wil niet dat ze in mijn buurt komen. Wie heeft dit ook?
Kom dan verdomme niet in de hondenlosloopgebieden. Dat staat met borden aan alle kanten aangegeven. Opzouten en wegwezen dus. Dat walgelijke ge-etter van mensen komt me echt mijn strot uit.
Ads door Google
Oud 01-04-2009, 19:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Jeetje voel je niet zo snel aangesproken jij
Klopt het dat moslims bang zijn voor (grote) honden?
__________________
Guilty of being white.
Oud 01-04-2009, 19:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Klopt het dat moslims bang zijn voor (grote) honden?
Dat is generaliserend. Er is niet zoiets als de moslim.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-04-2009, 19:13
SerieuzeJongen
SerieuzeJongen is offline
Citaat:
Kom dan verdomme niet in de hondenlosloopgebieden. Dat staat met borden aan alle kanten aangegeven. Opzouten en wegwezen dus. Dat walgelijke ge-etter van mensen komt me echt mijn strot uit.
Doe eens rustig. Straks krijg je een hartaanval en ga je dood. Ik had het over mijn persoonlijke leven, niet over die van jou.
Oud 01-04-2009, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Klopt het dat moslims bang zijn voor (grote) honden?
"Haal die hoend weg! Haal die hoend weg!"

Ja.
Oud 01-04-2009, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Doe eens rustig. Straks krijg je een hartaanval en ga je dood. Ik had het over mijn persoonlijke leven, niet over die van jou.
Kom op zeg, als er ergens een bordje naaktstrand staat, dan ga je toch niet klagen als er naakte mensen rondlopen
Oud 01-04-2009, 20:15
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
+ many Bas, + many.
__________________
Guilty of being white.
Oud 01-04-2009, 20:20
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Kom op zeg, als er ergens een bordje naaktstrand staat, dan ga je toch niet klagen als er naakte mensen rondlopen
Daar mag wat mij betreft sowieso een verbod op.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 01-04-2009, 20:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Daar mag wat mij betreft sowieso een verbod op.
Christa Christen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 01-04-2009, 20:29
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Christa Christen.
Fundies!
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 01-04-2009, 20:34
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Christa Christen.
Mobius Onwetend.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 01-04-2009, 20:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
"Haal die hoend weg! Haal die hoend weg!"

Ja.
wat zeg je? Maak die hond los? Okay.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-04-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Mobius Onwetend.
Hoezo? Staat een naaktstrand gelijk aan verkrachtingen of obsceen gedrag? Nee dus.

De enige mensen die giechelen als ze bij een naaktstrand komen zijn de Gristenen die langs komen varen op de rondvaartboten.

Voor mij hoeft het niet, maar please indulge yourself als je er zin in hebt.
Oud 01-04-2009, 20:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Daar mag wat mij betreft sowieso een verbod op.
Waarop? Naakte mensen? Bordjes met naaktstrand? Klagende mensen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-04-2009, 21:27
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
De enige mensen die giechelen als ze bij een naaktstrand komen zijn de Gristenen die langs komen varen op de rondvaartboten.
Je vergeet:
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine verdwijnende topics zijn saai zeg! 336-bis
Verwijderd
500 04-09-2008 15:55
De Kantine Ik Zit Saai Achter De Computer #335
Verwijderd
500 03-09-2008 21:33
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Films, TV & Radio janmaat: nederland is hier en daar overvol
arvid_18
28 08-03-2002 12:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap janmaat: nederland is hier en daar overvol
arvid_18
18 04-03-2002 21:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.