Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2009, 14:33
James Riot
James Riot is offline
ik ga morgen vroeg met de trein naar berlijn en ik twijfel heel erg of ik hasj mee kan nemen.
iemand ervaring met de trein naar berlijn? is er risico dat ik gepakt word? en wat zijn de straffen? ik was aanvankelijk van lan om 5 gram mee te nemen en misschien in een shampofles te verstoppen? of juis in mn broekzak zodat ik het nog weg kan gooien mocht ik iets aan zien komen?
Oud 07-04-2009, 16:18
Verwijderd
In het nieuws van de afgelopen tijd heb ik niet gelezen dat er wel eens (grote) drugscontroles zijn geweest in de treinen naar Duitsland, wel in die naar Belgie. Ik weet alleen wel dat Duitsland vrij streng is wat drugs betreft, en zeker drugs in de auto (denk maar aan de gestapo-achtige taferelen bij Nature One). Maar of de kans groot is dat je toevallig een controle krijgt....dat denk ik niet.

Echter raad ik het je heel erg af om drugs mee te nemen naar het buitenland, al is de kans op controle nog zo klein. Je loopt de hele reis met een ongemallijk/paranoia gevoel rond en de straffen zijn in het buitenland vaak een stuk hoger dan in Nederland.

Je zou het in een shampoofles kunnen verstoppen, maar als je een goede drugshond tegen komt zal die waarschijnlijk wel ruiken dat je nog iets aan je kleren of aan die fles zelf hebt zitten.

Ik zeg: niet doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 16:59
Verwijderd
blow een paar dagen niet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
tja, beetje oud verhaaltje, maar met drugshonden valt het vaak wel mee. En als je het op een goeie manier in zo'n fles doet heb je niet het risico wat mrboot beschrijft. Heb zelf maar 1 keer drugs mee genomen naar het buitenland (los van België), en de reis word er idd niet echt prettig op. De kans dat je gepakt word is heel erg klein, en als je het verstandig aanpakt al helemaal verwaarloosbaar, maar er blijft een kans.
Als je toch gaat zou ik gewoon voor de fles gaan, maja, verder te weinig ervaring met drugscontroles om dat echt te kunnen onderbouwen ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
verder te weinig ervaring met drugscontroles om dat echt te kunnen onderbouwen ofzo
eigenlijk verwaarloosbaar. Ik heb ooit eens (nog niet zo lang geleden) gelezen dat er in en rond Roosendaal grote controles waren om drugstoeristen tegen te gaan, maar zelf ben ik in de trein nog nooit een drugscontrole tegengekomen of er zelfs maar iets van gehoord. Ook niet voor of na grote dancefeesten/festivals waar een groot deel van de bezoekers met de trein komt en waar het voor de politie redelijk makkelijk scoren zou zijn.
Maar naar het buiteland weet ik eigenlijk niet...zal wel niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:56
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
als er geen groot feest in de buurt is dat een reden zou zijn om grootschalig te controleren zou ik me er niet zo druk om maken, behalve op bekende controlepunten aan de grens
Oud 08-04-2009, 14:12
Verwijderd
Geenstijl komt zo op visite heb ik vernomen
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._mee_naar.html
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 14:23
SimonP
SimonP is offline
SMILE! Jullie staan op geenstijl.
Oud 08-04-2009, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat valt dus reuze meer hoor. Meneer de scholier heeft het namelijk gisteren nog nagevraagd op het Scholieren.com forum, en daar was men zo goed als unaniem van mening: risico is te verwaarlozen, gewoon lekker doen joh.
Zo goed als unaniem is de helft zegt neem het niet mee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 15:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
SMILE! Jullie staan op geenstijl.
Toch weer gelukt
Oud 08-04-2009, 16:03
Verwijderd
Volgende keer een topic over hoe je het beste een drive-by-shooting tot een succes brengt? Dit doet me denken aan dat topic van een paar jaar terug waar iemand zijn drugstrip beschreef
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 16:41
Verwijderd
wel grappig, 8000+ views voor een niet zo boeiend topic
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 16:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Zo goed als unaniem is de helft zegt neem het niet mee
Mja posts begrijpend lezen van meer dan 2 regels is moeilijk voor de gemiddelde internetter!
Oud 08-04-2009, 19:30
Verwijderd
haha net alsof ze in Duitsland daadwerkelijk de standaardprocedure betreft dat er overal drugshonden aanwezig zijn. Er zal ongetwijfeld iemand wel eens worden gepakt maar het merendeel gaat uiteraard vrijuit. Daarmee breng ik geen positief advies uit mocht het zover komen dat ik op een voorpagina als internet drugsautoriteit heilig wordt verklaard.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 23:12
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik snap de hele poeha rond deze topic eigenlijk niet zo.
Er zijn door de jaren heen hier talloze vergelijkbare topics de revue gepasseerd, waarin over het algemeen meer blijk van verstand wordt getoond dan menig drugs-subforum, stampertjesboard of hulpinstantie medium.

Ontopic: *denkt terug aan gestapo-achtige taferelen bij Nature One
Pakkans is altijd te relativeren, maar ongeacht waar je naartoe gaat, wanneer en welke maatregelen je neemt, je kiest altijd voor een bepaald risico waarover je geen controle hebt. En in hoeverre dat dom is of juist wel de moeite waard bepaal je zelf. Weloverwogen of naief, of je leert het the hard way
Oud 09-04-2009, 08:13
Verwijderd
Citaat:
haha net alsof ze in Duitsland daadwerkelijk de standaardprocedure betreft dat er overal drugshonden aanwezig zijn. Er zal ongetwijfeld iemand wel eens worden gepakt maar het merendeel gaat uiteraard vrijuit. Daarmee breng ik geen positief advies uit mocht het zover komen dat ik op een voorpagina als internet drugsautoriteit heilig wordt verklaard.
En al helemaal niet in de trein
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 20:23
Wammus
Wammus is offline
Ik heb de onzin reacties er tussen uit gehaald want die gingen echt helemaal nergens over.

De vermelding naar Geen Stijl is uiteraard blijven staan want die is te mooi.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten