Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2009, 15:28
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik heb eindelijk toestemming van mijn ouders gekregen om überhaupt op kamers te mogen. Nu zit ik alleen nog met een probleem. Als ik op kamers ga, krijg ik het minimum aan stufi, dus afgerond €230. Hier kan ik nog niet eens de huur van betalen, laat staan de rest. Ik moet er dus bij gaan werken. Nu vraag ik me af wat ik beter kan doen, eerst een kamer vinden waar ik in kan, of eerst een baan vinden? (overigens wil ik niet in dezelfde stad op kamers gaan waar ik nu woon, dus als ik een baan zou vinden in die stad, maar geen kamer loop ik dus het risico dat ik ontzettend veel moet reizen of rondhangen totdat ik moet werken.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2009, 15:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ligt er ook een beetje aan hoe je huidige financiële ruimte is. Heb je wat geld achter de hand om eventueel een paar maanden door te komen als je geen geld hebt?

Ik zou zelf eerst een kamer zoeken, want het is maar de vraag of dat lukt en zo ja, hoe snel. Het lijkt me inderdaad niet prettig om ver te moeten reizen voor je baan. Heb je wat geld achter de hand, dan is dat niet zo'n groot risico. Heb je geen geld achter de hand, dan zou ik gewoon (zodra je die kamer hebt) via uitzendbureaus gaan werken tot je een vaste bijbaan hebt. Zeker studenten uitzendbureaus hebben voor flexibele mensen vaak wel baantjes.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 18:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hangt er van af hoe je financieel zit. Ik kon reizen voor een baantje voorkomen door het zoeken van een baantje nadat ik een kamer had overbruggen doordat ik de jaren ervoor fors gespaard heb.

Was ook wel nodig. Je eerst maand moet je de huur tweemaal betalen (immers: borg), en ook meubels en spullen kosten geld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 19:44
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Financieël gezien zit ik niet zo heel riant (Ik moest zonodig op vakantie deze zomer!) maar deze zomer word ik 18 en krijg ik dus toegang tot m'n spaarrekening. Daar staat genoeg geld om minstens een maand van te leven en nog wat meubeltjes te kopen. Ik denk dat ik dan wel genoeg tijd heb om te zoeken naar werk via uitzendbureau's. Lijkt dit een beetje een realistisch plan?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 20:23
Verwijderd
een kleine bijdrage extra lenen van IB, hoewel dat natuurlijk niet je eerste back up zou hoeven zijn. Maar het is niet onmogelijk, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 21:28
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
In hoeverre steunen je ouders je financieel? Gaan ze je collegegeld en boeken betalen, of moet je dat ook zelf doen? Krijg je een maandelijks bedrag? Aangezien je alleen een basisbeurs krijgt lijkt het mij dat je ouders de mogelijkheid hebben je geld te geven?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 10:46
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
deze zomer word ik 18 en krijg ik dus toegang tot m'n spaarrekening. Daar staat genoeg geld om minstens een maand van te leven en nog wat meubeltjes te kopen.
het lijkt mij niet verstandig om al je reserves meteen aan te spreken. hou altijd iets van een buffer over voor als je een financiële tegenslag krijgt, of zorg dat je snel weer je spaarrekening kunt aanvullen.

is het geen idee om deze zomer een maand of twee (fulltime) vanuit je ouders te werken, zodat je in augustus/september lekker wat bij elkaar hebt om in je nieuwe stad te beginnen? dan eerst de kamer en van daar uit werk zoeken.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 15:44
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
In hoeverre steunen je ouders je financieel? Gaan ze je collegegeld en boeken betalen, of moet je dat ook zelf doen? Krijg je een maandelijks bedrag? Aangezien je alleen een basisbeurs krijgt lijkt het mij dat je ouders de mogelijkheid hebben je geld te geven?
M'n ouders betalen wel collegegeld en m'n boeken. Dat is dus wel mooi meegenomen. Verdere uitgaven moet ik wel zelf betalen. Ik hoop heel hard dat ik ze toch kan overtuigen ongeveer de helft van de huur te betalen (er dan uiteraard wel voor zorgend dat ik niet een wel heel dure kamer kies), dat zou al heel wat schelen en zou werken naast school prima te doen zijn.

Citaat:
het lijkt mij niet verstandig om al je reserves meteen aan te spreken. hou altijd iets van een buffer over voor als je een financiële tegenslag krijgt, of zorg dat je snel weer je spaarrekening kunt aanvullen.

is het geen idee om deze zomer een maand of twee (fulltime) vanuit je ouders te werken, zodat je in augustus/september lekker wat bij elkaar hebt om in je nieuwe stad te beginnen? dan eerst de kamer en van daar uit werk zoeken.
Dat is wel een wat 'veiliger' plan. Ik ben nu ook al heel hard opzoek naar een baantje in de avond uren en dan zoveel mogelijk op te sparen, en inderdaad in de zomer werken.
Ik wil het liefst zo snel mogelijk weg (mijn ouders en ik botsen behoorlijk en ik voel me hier totaal niet goed), maar ergens midden augustus/september is financieël gezien wel handiger, want dan kan ik even flink in de zomer werken. Ik zal er even goed over nadenken
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 16:59
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik wil het liefst zo snel mogelijk weg (mijn ouders en ik botsen behoorlijk en ik voel me hier totaal niet goed), maar ergens midden augustus/september is financieël gezien wel handiger, want dan kan ik even flink in de zomer werken. Ik zal er even goed over nadenken
Ik heb begrepen dat dit de voornaamste reden is dat je thuis bij je ouders wel wilt, ik heb voordat ik op kamers ging wonen ook regelmatig problemen met mijn ouders gehad (maar dat was niet hoofd de reden dat ik thuis weg wilde)
Maar hou rekening dat het wonen op kamers best wel ''zwaar'' is, en daar bedoel ik mee dat je moet samenwonen (en alles zoals toilet, badkamer en keuken ed moet delen) met onbekende huisgenoten (medebewoners) en die hebben allemaal hun eigen leefgewoontes en tijden waarop ze leven. En dat kan ook tot behoorlijke spanningen en irritatie's lijden tussen de kamerbewoners onderling (soms erger dan thuis bij je ouders onder voor jou bekende omstandigheden) toch iets wat je in overweging moet nemen voordat je thuis weggaat.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 07:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Maar hou rekening dat het wonen op kamers best wel ''zwaar'' is,
Maar de vraag van TS is in welke volgorde ze het beste een kamer en een baantje kan zoeken. Ze vraagt niet of het verstandig is om op kamers te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 10:23
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
heb je enig idee van hoeveel geld je per maand minimaal nodig hebt? en of je genoeg tijd hebt om te werken zodat je aan dat bedrag komt?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 11:48
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
heb je enig idee van hoeveel geld je per maand minimaal nodig hebt? en of je genoeg tijd hebt om te werken zodat je aan dat bedrag komt?
Ik heb minimaal 500 euro nodig (ca. 300 voor huur, 100/150 voor eten & drinken, 50 voor overig.. beetje krap, dat wel) dus zal ik 240 euro bij moeten verdienen. Dan zal ik zoiezo ongeveer 20 uur in de week moeten werken en ik weet niet in hoeverre dit me zal lukken naast school.. Daarom hoop ik heel hard dat mijn ouders bereid zijn een klein beetje bij te dragen, zodat ik bijvoorbeeld 10 uur zou moeten werken per week. Dat moet zoiezo lukken qua drukte en schooltijden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 12:01
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb minimaal 500 euro nodig (ca. 300 voor huur, 100/150 voor eten & drinken, 50 voor overig.. beetje krap, dat wel) dus zal ik 240 euro bij moeten verdienen. Dan zal ik zoiezo ongeveer 20 uur in de week moeten werken en ik weet niet in hoeverre dit me zal lukken naast school.. Daarom hoop ik heel hard dat mijn ouders bereid zijn een klein beetje bij te dragen, zodat ik bijvoorbeeld 10 uur zou moeten werken per week. Dat moet zoiezo lukken qua drukte en schooltijden.
50 voor overig is inderdaad erg weinig. Denk eraan dat een huur van €300,- niet in alle steden echt mogelijk is, maar ik weet niet waar je heen wil.
Daarnaast ben je vanaf je 18e ook verplicht zelf je zorgpremie te betalen. Misschien willen je ouders dat gaan doen, maar als ze daarnaast ook een bijdrage leveren zodat jij minder kunt werken, dan kost dat hen weer vrij veel geld.
Ook heb je een inboedelverzekering nodig, dat is gelukkig niet zo duur. Vraag je ouders of je ook na je 18e nog bij hen meeverzekerd bent voor de WA.

Maar echt, €50,- is erg weinig.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 13:02
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar echt, €50,- is erg weinig.
verzekeringen
telefoon
internet
openbaar vervoer
spaarpotje voor incidentele uitgaven

HEEL erg weinig...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 13:10
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
kleding, uitgaan, cadeautjes enzz ik neem tenminste aan dat je niet alleen maar op je kamertje wil zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 14:54
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Maar echt, €50,- is erg weinig.
Dat kost mijn internet en vaste telefoon abbonement alleen al per maand! (daar is wel geheel vrij bellen bij inbegrepen naar alle vaste nummers)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 15:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb minimaal 500 euro nodig (ca. 300 voor huur, 100/150 voor eten & drinken, 50 voor overig.. beetje krap, dat wel) dus zal ik 240 euro bij moeten verdienen. Dan zal ik zoiezo ongeveer 20 uur in de week moeten werken en ik weet niet in hoeverre dit me zal lukken naast school.. Daarom hoop ik heel hard dat mijn ouders bereid zijn een klein beetje bij te dragen, zodat ik bijvoorbeeld 10 uur zou moeten werken per week. Dat moet zoiezo lukken qua drukte en schooltijden.
Als je een baantje zoekt waar je een euro of 8 verdient per uur, kom je met 10 uur per week een heel eind. Dus niet klakkeloos een baantje van 5 euro per uur uitzoeken, maar goed kijken naar wat het nou oplevert. En 10 uur is prima haalbaar, 2 of 3 avonden.
Of een zaterdag + een avond.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 19:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat kost mijn internet en vaste telefoon abbonement alleen al per maand! (daar is wel geheel vrij bellen bij inbegrepen naar alle vaste nummers)
Maar dat doe je jezelf aan. Internet en (mobiel) bellen kan voor € 24 p/m, en dan krijg je er een Blackberry bij. En als je geen internetaansluiting kan krijgen voor € 4 per maand, dan kan je voor een tientje of twee internet krijgen. Het goedkoopste combipakket vast bellen en internet is ook maar iets van € 25 per maand.


Overigens, bijbaantjes en school? Kantoren schoonmaken gebeurd voornamelijk na kantooruren, en daarmee na schooltijden. Betaald bovendien goed omdat iedereen die een bijbaan zoekt direct denkt 'gatver', en liever voor de helft van dat uurloon vakken staat te vullen.

Ik zou je alleen waarschuwen voor CSU multiservice, een groot bedrijf op dat gebied. Ze willen allerlei privacygevoelige dingen van je weten over bankzaken. Ook de uitbetaling is niet denderend geregeld. Ik heb ze destijds voor de rechter moeten dagen om mijn loon te krijgen. (dat was trouwens wel omdat de plaatselijk chef voor Hilversum en omstreken ronduit mentaal gehandicapt was, wellicht presteren ze elders beter)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2009, 20:54
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik gebruik mijn mobiele telefoon niet bepaald intensief, ben er hooguit 10 euri per maand aan kwijt. Zorgverzekering zal als ik 18 wordt via mijn vader gaan, die krijgt er korting op, dus dat scheelt ook al

En idd, schoonmaak werk verdient goed. Heb het een half jaar gedaan, was totaal geen vervelend werk eigenlijk (goed, je moet wennen aan wc's schoonmaken en de mensen die er werken zijn niet van bijster hoog intellect). Verder schijnt callcenterwerk ook goed te verdienen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 21:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik gebruik mijn mobiele telefoon niet bepaald intensief, ben er hooguit 10 euri per maand aan kwijt. Zorgverzekering zal als ik 18 wordt via mijn vader gaan, die krijgt er korting op, dus dat scheelt ook al

En idd, schoonmaak werk verdient goed. Heb het een half jaar gedaan, was totaal geen vervelend werk eigenlijk (goed, je moet wennen aan wc's schoonmaken en de mensen die er werken zijn niet van bijster hoog intellect). Verder schijnt callcenterwerk ook goed te verdienen?
Dan moet het toch wel allemaal lukken met dat op kamers wonen, mening student moet het met veel minder (geld) doen.

Met die zorgverzekering via je vader scheelt je ook weer in de kosten, ja toch.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 21:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bedenk wel dat het gebruik van je mobiele telefoon waarschijnlijk toe zal nemen als je op kamers woont. Je belt wat vaker naar huis en kan niet meer de huistelefoon pakken om iemand te bellen. Ook zit je wat vaker alleen, dus zal je wat eerder een ander bellen.
Tegelijkertijd kun je daar ook op in spelen. Kijk je of daluren wat voor jou zijn, of je een provider kan vinden die mogelijkheden biedt voor een paar voordeelnummers of spreek af dat je ouders je terugbellen als je hen eerst opbelt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 13:17
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Maar dat doe je jezelf aan. Internet en (mobiel) bellen kan voor € 24 p/m, en dan krijg je er een Blackberry bij. En als je geen internetaansluiting kan krijgen voor € 4 per maand, dan kan je voor een tientje of twee internet krijgen. Het goedkoopste combipakket vast bellen en internet is ook maar iets van € 25 per maand.


Effe een off topic tussendoortje.

Klopt je hebt gelijk dat er ook goedkopere aanbieders zijn, maar al die zg ''goedkope'' internet abbonementen waarin je ook nog kunt bellen lijken achteraf gezien toch niet zo goedkoop te zijn en er zijn vaak problemen mee (slecht bereikbare dure helpdesk en klantenservice met 0900 nummers) Bovendien heb ik het persoonlijk niet zo op met het bellen met mobiele telefoons en klanten lokken met ''gratis'' Blackberry GSM telefoons in aanbiedingen loop ik al helemaal niet warm voor!
Mijn aanbieder is xs4all en is niet de goedkoopste maar ik ben er zeer tevreden over (goede stabiele verbinding) en gratis helpdesk en klantenservice die ik tot nu toe maar weinig nodig heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 22:51
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Ik gebruik mijn mobiele telefoon niet bepaald intensief, ben er hooguit 10 euri per maand aan kwijt. Zorgverzekering zal als ik 18 wordt via mijn vader gaan, die krijgt er korting op, dus dat scheelt ook al

En idd, schoonmaak werk verdient goed. Heb het een half jaar gedaan, was totaal geen vervelend werk eigenlijk (goed, je moet wennen aan wc's schoonmaken en de mensen die er werken zijn niet van bijster hoog intellect). Verder schijnt callcenterwerk ook goed te verdienen?
Je krijgt sowieso zorgtoeslag nog van de belastingdienst (als je niet teveel verdiend, maar als je fulltime studeert lukt dat toch eigenlijk niet). Das 58 euro per maand..
Oh en als je je verzekering zelf moet betalen: tandverzekering is niet nodig als je onder de 22 bent (zit in de basisverzekering). En let goed op je aanvullende pakket, misschien hebben je ouders een hele uitgebreide en als je die niet wijzigt binnen een bepaalde tijd na je 18e verjaardag kan het heel duur uitvallen. Terwijl de meeste jongeren niet zo heel vel vergoedingen nodig hebben uit hun AV.

Weet niet welke stad je gaat studeren, maar schrijf je in bij de lokale studentenhuisvester (bijvoorbeeld SSHU/SSHN/studentenwoningweb), dit kan al snel tientalle euros in de maand schelen qua huur als je het in verhouding zet met particuliere kamers.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 23:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
blijken achteraf gezien toch niet zo goedkoop te zijn en er zijn vaak problemen mee (slecht bereikbare dure helpdesk en klantenservice met 0900 nummers) Bovendien heb ik het persoonlijk niet zo op met het bellen met mobiele telefoons en klanten lokken met ''gratis'' Blackberry GSM telefoons in aanbiedingen loop ik al helemaal niet warm voor!
Werkt anders steengoed. Je moet niet op die neppe gadgettelefoons afkomen, maar Blackberry's zijn bedoeld als een kruising tussen een PDA en een telefoon.

Helpdesk heb je niet nodig. De beperkte kennis die ze je daar kunnen bieden kan je net zo goed zelf van internet plukken. Stukje zelfredzaamheid. Voor een simpele lekke band ga je toch ook niet tientallen euro's betalen bij een fietsenmaker?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 09:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Om welke stad gaat het? Ik zit in Utrecht op kamers en betaal zo'n 250 euro aan huur, dan zou je alweer een stuk minder hoeven verdienen. Zelf heb ik het eerste jaar dat ik op kamers ging niet gewerkt, maar ik kreeg nog wel wat geld van mijn ouders. Het was niet heel ruim, maar ik redde het wel. Ik had niet zoveel overige uitgaven en telefoneren doe ik eigenlijk ook nooit. Maar ik denk dat het allemaal ook een beetje afhangt van hoe hoog je huur is en of je ouders je nog geld willen geven (in die brieven van de ibg staat hoeveel zij nog moeten bijdragen, maar misschien komen ze al aan dat bedrag door je boeken te betalen, dat deden mijn ouders dan weer niet).

Maar goed, het is al eerder gezegd: het is waarschijnlijk het handigst om nu een zomerbaantje te zoeken, dan lekker veel geld verdienen en tegelijkertijd een kamer vinden& inrichten. Als je dan eenmaal op kamers zit, kun je daar een baantje zoeken. Succes
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2009, 23:29
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
verzekeringen
- telefoon
- internet
- openbaar vervoer

- zorgkosten (want: eigen risico van €155)
- belastingaanslagen (als je zelfstandig woont kan dit zo €500 per jaar zijn)
- televisie
- sportschool
- vakantie


Echt, €50 is dan mischien genoeg om uit te geven aan 'leuke dingen' (uitgaan, uit eten, attracties, theater) maar je hebt nog zeker €100 per maand extra nodig voor al deze dingen.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 12:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
- zorgkosten (want: eigen risico van €155)
- belastingaanslagen (als je zelfstandig woont kan dit zo €500 per jaar zijn)
- televisie
- sportschool
- vakantie

Echt, €50 is dan mischien genoeg om uit te geven aan 'leuke dingen' (uitgaan, uit eten, attracties, theater) maar je hebt nog zeker €100 per maand extra nodig voor al deze dingen.
Ik heb nog nooit een belastingaanslag gehad? En volgens mij zit televisie vaak ook bij de huurprijs inbegrepen. Sportschool valt voor mij ook onder 'leuke dingen' (nou ja, eigenlijk niet, maar daarom ga ik er ook niet heen)

Maar goed, maakt verder ook niet zoveel uit, want als je huur vijftig euro lager uitvalt dan je nu inschat, heb je dus al een stuk minder geld nodig.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 16:26
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
- zorgkosten (want: eigen risico van €155)
- belastingaanslagen (als je zelfstandig woont kan dit zo €500 per jaar zijn)
- televisie
- sportschool
- vakantie


Echt, €50 is dan mischien genoeg om uit te geven aan 'leuke dingen' (uitgaan, uit eten, attracties, theater) maar je hebt nog zeker €100 per maand extra nodig voor al deze dingen.
das alleen als je zelfstandig woont, niet als je op kamers zit, dan zit dat er allemaal al bij in.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 17:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
das alleen als je zelfstandig woont, niet als je op kamers zit, dan zit dat er allemaal al bij in.
Niet altijd hoor. Ik woonde in een onzelfstandige kamer maar wij kregen als studentenhuis wel altijd een aanslag voor gemeentebelastingen en waterschap die we zelf moesten betalen. Is toch weer 500 euro, in ons geval gedeeld door 4 125 euro per persoon per jaar, toch weer 10 euro per maand wat niet in de huur zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 17:31
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
das alleen als je zelfstandig woont, niet als je op kamers zit, dan zit dat er allemaal al bij in.
Ik woon zelfstandig op kamers afvalheffing en waterzuivering enzo
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 17:50
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Oke.. nja ik huur via een studentenhuisvester en dit zit allemaal bij mij huur in (zelfde als Vogelvrij).
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 21:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
- zorgkosten (want: eigen risico van €155)
Ik had ergens gelezen dat je dat eigen risico af kon kopen als student, en daarmee je premie € 15-20 per maand omlaag kon halen.

Ik vond het een verwarrend verhaal, minder betalen en afkopen gaat niet samen, maar wellicht is er wel degelijk ergens voordeel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 13:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
- zorgkosten (want: eigen risico van €155)
- belastingaanslagen (als je zelfstandig woont kan dit zo €500 per jaar zijn)
- televisie
- sportschool
- vakantie
belasting e.d. heb ik ook nooit apart hoeven betalen op kamers. Het kan wel, maar ik geloof dat de meeste verhuurders dit wel bij de prijs inrekenen. Idem voor tv. (en anders zoek je een mooie deal met je internet erbij)

sportschool kun je compenseren door een eenmalige aanschaf van goede hardloopschoenen a €60,- en elke dag met je fiets naar school

Vakantie verdien je bij elkaar door in je vrije weken wat meer te gaan werken. In sommige gevallen kun je ook geld verdienen door je eisen voor de vakantie wat bij te stellen
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 02:28
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Ik had ergens gelezen dat je dat eigen risico af kon kopen als student, en daarmee je premie € 15-20 per maand omlaag kon halen.
Bedoelt diegene niet dat wanneer je erg weinig zorgkosten hebt je maximaal eigen risico kan nemen en daarmee inderdaad €15 tot €30 per maand minder betaalt? Afkopen van het eigen risico heb ik nog nooit van gehoord maar het lijkt me dat je dat eerder geld kost dan dat je minder hoeft te betalen.

Citaat:
Idem voor tv. (en anders zoek je een mooie deal met je internet erbij)
Voor mijn studentenkamer moest ik verplicht bij een bepaalde aanbieder, toch weer €27 p/m voor tv+internet en dat is al de helft van het geld van de TS
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 16:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Bedoelt diegene niet dat wanneer je erg weinig zorgkosten hebt je maximaal eigen risico kan nemen en daarmee inderdaad €15 tot €30 per maand minder betaalt? Afkopen van het eigen risico heb ik nog nooit van gehoord maar het lijkt me dat je dat eerder geld kost dan dat je minder hoeft te betalen.
volgens mij was er ooit sprake van het afkopen van eigen risico voor buitenlandse werknemers (expats) met een NL-zorgverzekering. of zoiets... goedkoop zal het idd niet zijn.

Citaat:
Voor mijn studentenkamer moest ik verplicht bij een bepaalde aanbieder, toch weer €27 p/m voor tv+internet en dat is al de helft van het geld van de TS
dat is idd een irritante tekortkoming van de huidige kabel"markt". ik snap je punt ook wel, maar ik heb zelf geen tv, dus daarom was ik het op mijn lijstje vergeten (het zou voor mij dus ook absoluut geen prioriteit hebben als ik moest kiezen tussen maandbestedingen)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 20:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bedoelt diegene niet dat wanneer je erg weinig zorgkosten hebt je maximaal eigen risico kan nemen en daarmee inderdaad €15 tot €30 per maand minder betaalt? Afkopen van het eigen risico heb ik nog nooit van gehoord maar het lijkt me dat je dat eerder geld kost dan dat je minder hoeft te betalen.
Ik vond het ook een vaag verhaal. Het komt uit een krantenartikel op het AD waar de SP zich boos maakt en roept dat studenten (die allen behoren tot de minima, dus lekker sociaal om hen te naaien) meer moeten gaan betalen voor hun zorgverzekering.

Nu weet de SP in de regel niet waar ze het over hebben, maar goed..

Oordeel zelf:
http://www.ad.nl/binnenland/3192339/...olisrsquo.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht?
Gatara
156 09-10-2007 14:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht?
Gatara
1 05-09-2007 13:00
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Liefde & Relatie Vriendje op kamers
Ymaeel
44 07-02-2005 14:17
Psychologie Roofbouw op jezelf plegen
Mariposa
18 28-06-2004 00:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.