Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2009, 16:01
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik wil mijn man graag een nieuwe fotocamera geven voor z'n verjaardag. Heeft iemand een goede tip over welke camera het beste geschikt is? Hij moet makkelijk in gebruik zijn, met een goede automatische functie. Niet te ingewikkeld.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2009, 18:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dit is meer iets voor Hardware & Elektronica.

Heel veel verstand van camera's heb ik niet, maar ik hoor dat Canon goeie dingen maakt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 18:57
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Deze hoort eerder bij H&E. Maar om je op weg te helpen, ik ben steeds nogal fan van Canon-camera's geweest, maar voor gebruiksvriendelijkheid is het natuurlijk steeds goed om eens zelf in de MediaMarkt, Saturn, Fnac, ... rond te proberen met de camera's.

Een heel erg goede site voor digitale camera's is DPReview, waarop je vaak ook de menu's van zo'n camera kan terugvinden en van de meest gekende merken wel genoeg modellen besproken worden.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 11:21
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Op tweakers.net kwamen deze aanbiedingen naar voren..
Citaat:
Zaterdag de 29e van 8 tot 20 uur hebben ze bij Mediamarkt Utrecht wel wat leuke aanbiedingen:
De EOS 1000D met de 18-55 kitlens voor €333,- (PW: €406)
En de Casio Z1 voor €99,- (PW: €125)

Verder hebben ze de hele week de Panasonic TZ7 liggen voor €298 (PW: €298)

Voor de mensen die de folder niet krijgen .
Maar wat voor een foto's gaan ermee worden gemaakt, wat is het budget, is er eerdere ervaring met fotocamera's?
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 12:20
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Die EOS 1000D is al niets: dat is een digitale spiegelreflexcamera (dSLR) , dus niet iets als je gewoon fotootjes wilt nemen (natuurlijk wel heel handig als je vaak foto's neemt die veel eisen: sportfotografie, op plaatsen met weinig licht, kunstfoto's, ...); er zit op de moderne dSLR-camera's natuurlijk voorzieningen om automatisch te trekken, en natuurlijk ingebouwde programma's. Dus echt moeilijk zijn ze niet in bediening, het is gewoon eventjes wennen en natuurlijk geen toestel dat je eventjes in je jaszak steekt.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 18:41
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
We gaan 'm gebruiken voor gewone huis- tuin- en keukenfoto's, veel van mensen en van auto's. Ik hoorde dat de Samsung PL60 goed schijnt te zijn, iemand hier ervaring mee? Budget is alles onder de €300.00,- ongeveer.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 22:36
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Die EOS 1000D is al niets: dat is een digitale spiegelreflexcamera (dSLR) , dus niet iets als je gewoon fotootjes wilt nemen (natuurlijk wel heel handig als je vaak foto's neemt die veel eisen: sportfotografie, op plaatsen met weinig licht, kunstfoto's, ...); er zit op de moderne dSLR-camera's natuurlijk voorzieningen om automatisch te trekken, en natuurlijk ingebouwde programma's. Dus echt moeilijk zijn ze niet in bediening, het is gewoon eventjes wennen en natuurlijk geen toestel dat je eventjes in je jaszak steekt.
Een instapmodel dSLR is juist wel voor het gewoon fotootjes maken, en zo'n ding is dan ook minder geschikt voor sportfotografie (te weinig fps), op plaatsen met weinig licht(twijfelbare ruisprestaties, relatief brakke meegeleverde lens), kunstfoto's (kan, instellen duurt alleen een stuk langer)
Bovendien leert mijn ervaring dat de 1000D echt een zeer compact modelletje is.. En om het al niets te noemen voordat de eisen uiteen waren gesteld vind ik persoonlijk ontzettend krom..

Compactcamera's ben ik helaas wat minder bekend mee, maar als je voor een Canon ixus modelletje gaat kan er weinig verkeerd lopen.
Ook zou je nog eens op http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/71 kunnen kijken, hier zal mogelijk teveel informatie gegeven worden, maar deze is er wel
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 12:01
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Een instapmodel dSLR is juist wel voor het gewoon fotootjes maken, en zo'n ding is dan ook minder geschikt voor sportfotografie (te weinig fps), op plaatsen met weinig licht(twijfelbare ruisprestaties, relatief brakke meegeleverde lens), kunstfoto's (kan, instellen duurt alleen een stuk langer)
Bovendien leert mijn ervaring dat de 1000D echt een zeer compact modelletje is.. En om het al niets te noemen voordat de eisen uiteen waren gesteld vind ik persoonlijk ontzettend krom..

Compactcamera's ben ik helaas wat minder bekend mee, maar als je voor een Canon ixus modelletje gaat kan er weinig verkeerd lopen.
Ook zou je nog eens op http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/71 kunnen kijken, hier zal mogelijk teveel informatie gegeven worden, maar deze is er wel
Mijn vergelijk was tussen de goedkope dSLRs en compacts, het is volgens mij weinig relevant te gaan vergelijken met de duurdere dSLRs, zoals je doet. Maar je hebt wel gelijk dat het kort door de bocht is, om dSLR af te schrijven, alleen heb ik zo het idee dat als er een simpele camera gevraagd wordt, er weinig behoefte is aan een camera die groot en uitgebreid is (want een dSLR is en blijft groot, t.o.v. een compactcamera). En in hetzelfde vergelijk gaan al mijn uitspraken ook op: in moeilijke condities gaat een goedkope dSLR betere foto's maken dan een compactcamera, alleen al omdat de sensor beter is en de lens groter (ook al is die lens maar middelmatig tussen de andere lenzen die je op een dSLR kan zetten).

Daar op Tweakers is inderdaad wel genoeg te vinden.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 20:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat is er mis met een Canon Powershot voor huis-, tuin- en keukengebruik?

Ik heb al een aantal jaar een Canon Powershot A430, eenvoudig toestelletje maar maakt mooie foto's, makkelijk in gebruik en niet heel duur voor normaal gebruik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 10:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kan wel wat tips geven:
- Kijk naar de optische zoom. Hoe groter die is, hoe meer je in kan zoomen en dat is ook bij vakantiekiekjes bijvoorbeeld toch best lekker. Digitale zoom is vaak wat minder qua kwaliteit, dus daar hoef je niet echt naar te kijken.
- Kijk naar wat je wil: een accu of batterijen. Ik vind zelf een accu prettiger, want de batterijen zijn bizar snel op, of je moet steeds fotobatterijen kopen. Als je een camera neemt waarbij een extra accu binnen het budget past, is dat wel zo makkelijk
- Kijk hoe groot je hem wil hebben. Zo'n SLR is leuk, maar die zijn vaak erg groot. En aangezien je toch simpele foto's wil nemen, kun je net zo goed voor een smal exemplaar gaan.
- Kies of je alleen een schermpje voldoende vindt of kijk je ook vaak nog door de lens?
- Ben je geen ster in foto's nemen en zijn je foto's vaak bewogen, kijk dan of er zo'n anti-tril functie op zit. Dat helpt alweer iets.

Wat bekendere (en volgens mij ook goede) merken zijn: Canon, Sony, Panasonic, Nikon, Olympus
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 19:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Wat is er mis met een Canon Powershot voor huis-, tuin- en keukengebruik?

Ik heb al een aantal jaar een Canon Powershot A430, eenvoudig toestelletje maar maakt mooie foto's, makkelijk in gebruik en niet heel duur voor normaal gebruik.
De Canon Powershot is inderdaad een fijne compactcamera. Simpel, maar je maakt er wel prachtige foto's mee.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 21:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sony cybershot vind ik zelf het prettigst tot nu toe.
Mijn canon powershot is bizar snel leeg qua batterijen, maar kan wel goed zoomen.
Mijn vorige canon ixus was vrijwel altijd bewogen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 11:07
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik hoorde dat de Samsung PL60 goed schijnt te zijn, iemand hier ervaring mee?
Ik vind het heel moeilijk om te kiezen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 11:34
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Binnen jouw budget is de Panasonic Lumix DMC-TZ6 ook zeker het overwegen waard. Kwam 'm op tweakers.net tegen, een populair ding en niet voor niets. Hij is wat duurder dan de Samsung maar je koopt er wel gegarandeerd een goed ding mee; alle reviews die ik tegen ben gekomen zeggen dat dit zo'n beetje de beste compactcamera is die je kunt kopen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 18:20
Soepvork
Soepvork is offline
M'n moeder heeft de TZ3 gehad en heeft nu de TZ4. TZ3 was echt top. Het enige wat nu een probleem lijkt is een iets te trage reactie, waardoor je soms momenten mist. Ik weet natuurlijk niet of de 6 daar ook last van heeft.

Grote voordeel is de superzoom in kleine body.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware goede fotocamera
Verwijderd
10 18-11-2010 06:14
Werk, Geld & Recht Terug brengen van een fotocamera.
Missy
19 02-02-2009 22:56
Werk, Geld & Recht Fotocamera kapot, recht op coulance?
Sketch
7 07-07-2008 12:07
Software & Hardware Digitale Fotocamera - FUJI FinePix S5700
Verwijderd
0 11-11-2007 20:41
ARTistiek Foto's Vraagje
Evelientjuh
28 13-07-2003 20:38
Software & Hardware Digitale fotocamera, te vroeg?
pseudoniem
2 24-10-2001 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.