Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2009, 07:33
Verwijderd
M'n pc met Windows 7 blijft soms hangen bij het afsluiten (andere keren sluit-ie wel gewoon af). De monitor krijgt dan geen signaal meer en verder lijkt-ie niks meer te doen...

In het logboek zie ik alleen maar 'Informatie' meldingen als ik bijv. in het Systeem-logboek kijk. Ook bij Toepassingen.

Er staan geen fouten/uitroeptekens in Apparaatbeheer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2009, 08:43
Verwijderd
To check if a particular program is slowing the machine when you switch on or shut down, e.g. an antivirus program, go to Control Panel > All Control Panel Items > Performance Information and Tools > Advanced Tools (in the left pane). On this screen the problem is sometimes shown. If not, click View Performance Details in Event Log (Event Viewer). Events in the 100 series are boot events and I believe those in the 200 series are shut down events. These can be followed up by double-clicking them, then clicking Event Log Online at the bottom. -- Uit een forumdiscussie die Google uitbraakte nadat ik "Windows 7 shutdown problem" in gaf. Wellicht kun je hier iets mee.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 16:47
Verwijderd
Citaat:
M'n pc met Windows 7 blijft soms hangen bij het afsluiten (andere keren sluit-ie wel gewoon af). De monitor krijgt dan geen signaal meer en verder lijkt-ie niks meer te doen...

In het logboek zie ik alleen maar 'Informatie' meldingen als ik bijv. in het Systeem-logboek kijk. Ook bij Toepassingen.

Er staan geen fouten/uitroeptekens in Apparaatbeheer.

is ie al uit dan?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 08:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
is ie al uit dan?
De beta's en de release candidate zijn al geruime tijd uit ja. Ik draai Win7 ook al een paar maanden en moet zeggen dat hij prima bevalt

In oktober of november komt hij in de winkels te liggen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 20:38
Verwijderd
Ik ben teruggegaan naar Vista. Maar ik heb af en toe nog dat ie hangt bij het afsluiten....

Gisteren voor het afsluiten dit:
Citaat:
Het proces C:\Windows\system32\winlogon.exe (<computernaam>) heeft het uitschakelen van computer <computernaam> namens <computernaam>\<gebruikersnaam> geïnitialiseerd. Reden: Er is geen titel voor deze reden gevonden
Code: 0x500ff
Type afsluiting: uitschakelen
Opmerking:

Het proces Explorer.EXE heeft het uitschakelen van computer <computernaam> namens <computernaam>\<gebruikersnaam> geïnitialiseerd. Reden: Overige (niet gepland)
Code: 0x0
Type afsluiting: uitschakelen
Opmerking:

Toepassingspop-up: Windows : Deze computer is momenteel door één of meer andere mensen in gebruik. Als u de computer afsluit, kunnen de aangemelde personen hun gegevens verliezen.

Weet u zeker dat u de computer wilt afsluiten?
Daarna, als laatst dit in het Systeem-logboek:
Citaat:
De Event Log-service is gestopt.
En weer dus een monitor zonder signaal.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 18:19
Verwijderd
Hm, het lijkt alsof Soldat de boosdoener is. Of er een rol in speelt

Elke keer als iemand het spel Soldat speelt, blijft het afsluitingsproces hangen...

Verklaart dus ook waarom ie alleen hangt als een broertje van me de computer heeft gebruikt... Die speelt nogal eens Soldat...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 18:32
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik heb het ook (build 7100)

viel me idd ook op dat het na gamen was. in mijn geval red alert 3 en tropico 3. of gamen + alttab = hangen. weet het niet precies.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Systeem] PC uit of in stand-by
Verwijderd
15 11-05-2005 09:24
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.