Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2009, 15:11
harm.wellink
harm.wellink is offline
Hallo allemaal,

Op school hebben wij de opdracht om met CMA Coach 6 te modelleren. Nou gebruik ik een mac (Met OS X 10.5.x), en kan ik daar dus geen Coach 6 op installeren.
Kent iemand van jullie misschien een goed alternatief voor de mac, die ongeveer dezelfde syntax gebruikt, en waar je ook grafieken en dergelijke mee kan tekenen?

Google kan mij hier niet aan helpen helaas.

Bedankt alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2009, 17:28
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Je kan best cma coach (en andere windows applicaties) op je mac draaien, door een van de volgende dingen te doen:
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 04-10-2009 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 11:28
harm.wellink
harm.wellink is offline
Bedankt freyk, maar dit soort methodes om windows programma's te draaien op mijn mac ken ik, maar wat ik bedoelde waren eigenlijk echte alternatieven voor coach.
Het is niet nodig waarnemingen te verrichten bij proeven, in dit geval gaat het alleen om het modelleren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 17:10
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Bedankt freyk, maar dit soort methodes om windows programma's te draaien op mijn mac ken ik, maar wat ik bedoelde waren eigenlijk echte alternatieven voor coach.
Het is niet nodig waarnemingen te verrichten bij proeven, in dit geval gaat het alleen om het modelleren.
Volgens mij is dat type programma zo specifiek dat je niet snel iets in die aard zal vinden. Ik begrijp niet goed waarom je geen Windows virtualiseert of Wine gebruikt, als dat zou werken?

Natuurlijk, als het niet zo'n geïntegreerd en leerlingvriendelijk pakket moet zijn, dergelijke dingen kan je ook gewoon met MATLAB en Simulink doen, lijkt me. Alleen moet je dan zelf wel alle touwtjes in handen nemen, en er zullen vast weel toolboxen zijn om allerlei dingen te vergemakkelijken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2014, 15:09
silasdejong
silasdejong is offline
Hoi Harm.Wellink,

Ik ben ook een Mac gebruiker en ik ben geïnteresseerd in programma's zoals Coach. Ik zit op het IJburg College te Amsteram en Coach werd vermeld tijdens Nask. Wij hoeven er geen opdrachten mee te doen maar toch lijkt het mij een interessant programma. Dus hier is wat ik heb gevonden als alternatief: http://www.mi-as.com/products/2d-and...tion-analysis/.

Succes met welk programma jij het beste vind

Groeten,
Silas de Jong
--------------------
IJburg College
Met citaat reageren
Oud 07-12-2014, 15:10
silasdejong
silasdejong is offline
En ik zie nu ook dat ik wat jaartjes te laat ben met mijn reactie...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 12:33
Verwijderd
Ik vind dat niet erg want als systeembeheerder op een school zat ik eigenlijk te wachten op een Mac-alternatief voor Coach. Thanks.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 16:11
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Whazza modelleren: grootste nachtmerrie bij natuurkunde
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 17:47
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
@deadlock:

Mogelijk vind je Tracker dan ook interessant: die werkt op Java, dus zelfs helemaal cross-platform.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.