Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2010, 20:12
Gerrie
Gerrie is offline
Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik heb ADHD en daar slik ik pillen voor (Ritalin, om de 4 uur 10mg).
Ik wil is een keer wiet uitproberen maar ben bang dat ik verslaafd wordt (dat moet ik niet hebben), of dat er iets gebeurt door mijn medicijn.
Kan iemand mij uitleg geven?

Groetjes,
Gerrie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 20:34
Verwijderd
Het risico op een verslaving is altijd aanwezig, en voor de combi ritalin-wiet zou ik je huisarts om advies vragen. Ik denk niet dat het een probleem is maar ik zou het toch voor de zekerheid even vragen. Voor zulk soort vragen kun je ook gewoon bij je huisarts terecht, ik denk niet dat hij er vreemd van op zal kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 20:35
Gerrie
Gerrie is offline
Citaat:
Het risico op een verslaving is altijd aanwezig, en voor de combi ritalin-wiet zou ik je huisarts om advies vragen. Ik denk niet dat het een probleem is maar ik zou het toch voor de zekerheid even vragen. Voor zulk soort vragen kun je ook gewoon bij je huisarts terecht, ik denk niet dat hij er vreemd van op zal kijken.
Maar straks zegt hij het tegen me ouders, en dan ben ik zwaar de lul.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 20:42
John Frum
Avatar van John Frum
John Frum is offline
Hij zal het je wel afraden, maar hij zal het niet tegen je ouders vertellen .
__________________
"liever niets dan een vrouwenstem"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 20:45
Verwijderd
Een huisarts heeft beroepsgeheim, dus als jij persoonlijk iets aan hem vraagt mag hij daar niets van tegen je ouders vertellen. Of je vraagt eerst wat of hij wel en niet tegen je ouders verteld, "omdat je iets persoonlijks hebt waarvan je liever niet hebt dat zij het weten".
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 21:26
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
De kans dat je verslaafd word na 1 keer is denk ik heel klein.

Maar Ritalin maakt je waarschijnlijk heel rustig, of niet? Wiet doet dat ook bij mij heb dan wel geen ADHD.
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Maar Ritalin maakt je waarschijnlijk heel rustig, of niet? Wiet doet dat ook bij mij heb dan wel geen ADHD.
Het kan zijn dat blowen bij de ts het tegenovergestelde doet als wat blowen bij de meeste mensen doet; juist dat hij heel hyper enz wordt. Een vriend van me met adhd wordt meestal gaar en suf en slaperig van speed
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 21:42
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
Oke. Dat lijkt me best vaag.

Dan maar naar de huisarts wat jij adviseerde.
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 09:57
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ritalin in combi met blowen is opzich geen probleem, de stoffen zijn niet gevaarlijk of extra schadelijk in combi met elkaar. Wat ik wel weet van meerdere vrienden van me die ook ADHD hebben, is dat blowen vaak chiller werkt dan Ritalin (ze zeggen dat ritalin ze veel apathischer maakt) om zichzelf weer rustig te laten voelen. Je zou effe moeten googlen of dit zo is, maar veel stoners die ik ken hebben ADHD, maar dat hoeft natuurlijk nog niets te zeggen

Ook uit ervaring weet ik dat verslaving aan THC pas na een behoorlijke tijd ontstaat, en dat het toch vaak de nicotine verslaving is sneller komt, zwaarder is, en waar je moeilijker vanaf komt Hou er wel rekening mee datde kans op een THC verslaving groter is als je je niet zo goed in vel voelt zitten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 12:04
WAT
WAT is offline
wat misschien een idee is is op een ADHD of stoner forum kijken, er zullen daar waarschijnlijk genoeg mensen zitten die je kunnen vertellen wat hun eigen ervaringen er mee zijn.

Zelf word ik niet echt heel stoned en het is bij mij na een halfuur al bijna weer uitgewerkt, maar ik heb ADD, dus dat is weer anders...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 21:44
silentbob
silentbob is offline
mediwiet schijnt in amerika al voorgeschreven te worden aan kinderen met ADHD, vooral omdat het minder bijwerkingen heeft als ritalin

wiet is lichamelijk niet erg verslavend(nog minder als alcohol), je moet het alleen niet als vluchtmiddel gebruiken, dan raak je er sneller geestelijk verslaafd aan(net als met alcohol), en er zijn natuurlijk ook altijd nog mensen die gewoon erg vatbaar zijn voor verslavingen
maar zolang je je goed voelt en enige zelfcontrole hebt kun je het gewoon proberen
net als met dronken zijn, dat kan best prettig zijn af en toe, maar je wilt niet altijd dronken zijn
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 01:58
Verwijderd
Citaat:
mediwiet schijnt in amerika al voorgeschreven te worden aan kinderen met ADHD, vooral omdat het minder bijwerkingen heeft als ritalin
bron or no wai
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 10:30
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
vriend van mij heeft ook adhd en blowd ook veel. hij heeft ook ritalin gebruikt maar wiet werkte beter voor hem. en over verslaafd raken: mensen met adhd zijn over het algemeen een stuk verslavingsgevoeliger, maar zolang je het niet wekelijks gebruikt zal het wel loslopen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 17:21
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
bron or no wai
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...schreven.dhtml
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol alcohol en epilepsie
m_boy1995
3 15-07-2010 16:22
Liefde & Relatie mijn vriend gebruikt drugs.
Verwijderd
25 11-06-2010 18:17
Drugs & Alcohol ENQUETE voor mijn eindwerk
Manni_D
26 25-02-2008 14:49
Drugs & Alcohol Wiet en medicatie...
PieceOfMind
17 22-10-2006 10:23
Drugs & Alcohol medicijnen/wiet
tjaaah
2 26-04-2004 22:31
Drugs & Alcohol Combineren
Lärm
27 29-10-2003 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.