Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2010, 18:17
BestGamer
Avatar van BestGamer
BestGamer is offline
Beste lezers,

Nadat ik mijn ouwe xp home edition besturingssysteem heb weggedaan en een vista ultimate erop heb gezet kwamen er allerlei problemen zich voordoen.....

Alles draait zo heeerlijk en zo snel.. MAAR er is geen driver te vinden op het net voor mijn geluidskaart. Ik heb uren lopen zoeken.. van alles geprobeerd maar hij doet het gewoon niet. Ik heb 2 geluidskaarten in mijn pc. De nieuwe is 1 van creative soundblaster live! 5.1

Omdat ik er eerst windows 7 op had gezet en er niet mee overweg kon, dacht ik wel dat hij er met vista wel overweg kon.. maar helaas. Er moet toch een mogelijkheid zijn dat hij het wel gaat doen. Er komt gewoonweg geen geluid uit mijn boxen. Alles is correct aangesloten. Zijn er nog sites met oudere drivers die ook op vista kunnen draaien waarvan ik niks van af weet? PLEEASE!! ik heb geen zin om weer een reinstall naar xp te doen.. (ben daar ook het schijfje van kwijt:$)
__________________
Tha Tuff Assasin Izz Alive... Its Me !!! Say Goodbye, Watch My Eyes When I Pull The Trigger.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2010, 18:58
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
als je vista 64bits hebt. dan moet je waarschijnlijk eens iets anders erop gooien. want vista 64bit is een driverramp. bij mijn oude pc werkte de helft van mijn hardware simpel we gniet puur en alleen omdat er geen drivers voor waren. op XP draaide alles perfect
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 19:09
BestGamer
Avatar van BestGamer
BestGamer is offline
ja ik had de 64 bits erop gezet maar ik heb er nu 32 op gezet.... misschien dat dat zou helpen maar tevergeefs... echt een vervelende situatie dit.
__________________
Tha Tuff Assasin Izz Alive... Its Me !!! Say Goodbye, Watch My Eyes When I Pull The Trigger.........
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 23:45
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Ter controle:

Je geeft aan dat je pc 2 geluidskaarten heeft.

Ik neem aan dat je een "onboard" geluidskaart hebt, en deze hebt GEDISABLED in je Bios?
Zo voorkom je dat het OS diverse geluidskaarten ziet, en drivers niet worden herkend.

Anders graag de specs van je geluidskaart hier posten please.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 20:29
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Creative kennende wordt dat een onhaalbare klus. 5 jaar geleden al een iso van de installatie cd moeten downloaden omdat ze het niet op de website zetten. Denk dat er dan helemaal niets is voor Vista/7
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 14:50
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
ik vind de geluidsupport van creative schandalig. voor sommige kaarten zijn er alleen maar drivers voor vista en voor andere weer alleen xp. voor de rest zit er ook nog verschil tussen de "versies" (home,proffesional enzo) bij creative. wat ook behoorlijk zuigt. gelukkig zijn de linux drivers nog redelijk
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 18:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een SoundBlaster Live! is ook vrij antiek. Jammer dat ze daar geen Vista/7 drivers voor hebben gemaakt, maar wel begrijpelijk. Gebruik anders gewoon je onboard geluid.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 19:55
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
mijn audigy 2 heeft dan weer wel support. en die is ook al bijna 6 jaar oud. maar anders iid gewoon onboard geluid gebruiken.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Born Under a Saai Sign 572
Verwijderd
500 07-04-2009 20:02
Software & Hardware Windows XP.. waar kopen?
freakinaround
38 10-11-2007 08:51
Software & Hardware [Geluid] Krakend geluid
Verwijderd
4 14-09-2007 07:27
Software & Hardware [drivers] [vista] mijn audiodriver is steeds weg
Not for Sale
3 17-07-2007 00:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.