Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2010, 11:57
Micky
Micky is offline
Hero Brinkman staat 11e op de kieslijst van Geert Wilders' controversiële partij de PVV en zorgt zelf ook voor de nodige reuring binnen zijn eigen partij. Of het nou gaat over de democratisering in de partij waar Wilders de baas is of over zijn oprichting over een jongerenpartij, jij kan er alles over vragen tijdens de chatsessie op Scholieren.com!

Wat wil de PVV met het onderwijs? Is Geert een leuke collega? Wakkert de PVV racisme of angst aan? Hoe kan ik lid worden van de jongerenpartij?

Stel je vragen op Donderdag 3 juni, van 17.00 tot 18.00 uur, want dan zit Hero Brinkman klaar in onze chatbox.

Je kan je ook aanmelden voor onze herinneringsmail.

Laatst gewijzigd op 28-05-2010 om 13:58.
Advertentie
Oud 28-05-2010, 13:54
Joostje
Joostje is offline
Hero Brinkmanstaat op plaats 11, hoor.
Oud 28-05-2010, 13:57
Micky
Micky is offline
Je hebt helemaal gelijk!
Oud 31-05-2010, 14:17
Simon
Simon is offline
Krijg nou wat. En nu komt Tofik Dibi ook chatten bij Scholieren.com.

Citaat:
Tofik Dibi (de derde op de kieslijst van GroenLinks) komt óók chatten op Scholieren.com! En wel maandag 7 juni van 17:00 uur tot 18:00 uur. De jonge politicus gaat over jongeren en onderwijs en pleit voor het verlagen van het stemrecht naar 16 jaar. Alle reden om hem eens aan de tand te voelen over zijn politieke standpunten, of hij zelf een brave leerling was vroeger en of Femke Halsema hem wel 's op zn kop heeft gegeven.
Bang dat je 't vergeet? Je kan je aanmelden voor onze herinneringsmail.
Wie hier is van plan mee te chatten?
Oud 31-05-2010, 20:06
Pluis
Pluis is offline
Ik zal deze even sticky maken
Oud 01-06-2010, 08:28
Gatara
Gatara is offline
Ik vond het gesprek tussen hem en Markuszower erg interessant:
http://www.hetgesprek.nl/archief/key...#searchResults

Leuk dat ie hier wilt komen chatten.
Oud 01-06-2010, 13:00
Joostje
Joostje is offline
Net Het Gesprek gekeken, die Markuszower komt best snugger over, stelt lekker gekleurde vragen en Dibi loopt er telkens met open ogen in.
Oud 02-06-2010, 23:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Net Het Gesprek gekeken, die Markuszower komt best snugger over, stelt lekker gekleurde vragen en Dibi loopt er telkens met open ogen in.
Haha. Zo zag ik het niet. Het leek wel net een interview, ja. Maar dat was ook zo tussen Goedele Liekens en die pedofiel.
Oud 03-06-2010, 05:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Haha. Zo zag ik het niet. Het leek wel net een interview, ja. Maar dat was ook zo tussen Goedele Liekens en die pedofiel.
Markuszower: "ZoTofik, ben je het met me eens dat in de meeste islamitische landen de mensenrechten vaker geschonden worden?
Tofik: "jup"
M:"Dan vind je vast ook wel dat we iets moeten doen aan moslims"
T: "Ja, maar niet alle moslims zijn slecht"
Oud 03-06-2010, 09:35
Micky
Micky is offline
Vandaag van 17:00 tot 18:00 uur zit Hero Brinkman in de chatbox voor jullie klaar.

Ben heel erg benieuwd hoe de chat zal verlopen!
Oud 03-06-2010, 09:38
Micky
Micky is offline
Btw:

Citaat:
De derde politicus die komt chatten op Scholieren.com is Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren. Da's alweer de derde, want eerder strikten we ook al PVV’er Hero Brinkman en Tofik Dibi van GroenLinks. In de echte peilingen staat de PvdD op 2 kamerzetels, maar onder onze bezoekers zou Marianne Thieme er 12 scoren.
Zie hier het bericht.

Dus:
Donderdag 3 juni 17-18 uur Hero Brinkman van de PVV
Zondag 6 juni 17-18 uur Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren
Maandag 7 juni 17-18 uur Tofik Dibi van GroenLinks
Oud 03-06-2010, 13:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Btw:

Zie hier het bericht.

Dus:
Donderdag 3 juni 17-18 uur Hero Brinkman van de PVV
Zondag 6 juni 17-18 uur Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren
Maandag 7 juni 17-18 uur Tofik Dibi van GroenLinks
Misschien kun je ook de topictitel aanpassen?
Oud 03-06-2010, 15:15
Micky
Micky is offline
Citaat:
Misschien kun je ook de topictitel aanpassen?
Lukt mij niet, maar ga ik wel fixen!
Oud 03-06-2010, 15:17
Simon
Simon is offline
Citaat:
Lukt mij niet, maar ga ik wel fixen!

Over een minuut of 45 gaan we loos met Brinkman.
Oud 03-06-2010, 15:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hè, precies zondag komt mij niet goed uit, terwijl ik daar juist graag bij had willen zijn! Hoewel vandaag en maandag me ook niet echt perfect uitkomen, het is zo net rond etenstijd hè... Liever een half uur eerder gehad.
Oud 03-06-2010, 17:07
Simon
Simon is offline
Citaat:
Hè, precies zondag komt mij niet goed uit, terwijl ik daar juist graag bij had willen zijn! Hoewel vandaag en maandag me ook niet echt perfect uitkomen, het is zo net rond etenstijd hè... Liever een half uur eerder gehad.
Voor middelbare scholieren is het natuurlijk ideaal. Net uit school, net voor dat het eten geserveerd wordt..
Oud 04-06-2010, 09:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Voor middelbare scholieren is het natuurlijk ideaal. Net uit school, net voor dat het eten geserveerd wordt..
Ja, snap ik, maar om half vijf zullen de meeste toch ook al terug thuis zijn... Nou ja, zondag kan ik sowieso niet, daar kunnen jullie verder ook niets aan doen, maar vind het wel jammer, van de PVV wist ik toch al dat ik er niet op ging stemmen Maar het ging goed gisteren, toch?
Oud 04-06-2010, 12:10
Micky
Micky is offline
Ik heb de chat uitgewerkt (even alles bij elkaar gezet etc.) en het was een interessante chat! De chat is hier terug te lezen: http://www.scholieren.com/weblog/de-...-hero-brinkman
Oud 04-06-2010, 17:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik heb de chat uitgewerkt (even alles bij elkaar gezet etc.) en het was een interessante chat! De chat is hier terug te lezen: http://www.scholieren.com/weblog/de-...-hero-brinkman
jammer dat ik het gemist had
Oud 04-06-2010, 19:04
Verwijderd
Bedankt Micky! Interessant verslag en fijn nu eens concreet te mogen zien dat de PVV lang niet zo slecht is als vaak wordt beweerd!
Oud 04-06-2010, 19:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bedankt Micky! Interessant verslag en fijn nu eens concreet te mogen zien dat de PVV lang niet zo slecht is als vaak wordt beweerd!
Is dat omdat Hero heeft gezegd dat klimaatverandering een fabeltje is, dat het neerschieten van mensen op een hulpkonvooi niet disproportioneel is, of dat de Islam het westen wil onderwerpen?
Oud 04-06-2010, 19:45
Verwijderd
Ook alle 3, maar voornamelijk het feit dat de PVV NIET alle buitenlanders het land uit wil hebben. Dat schijnen nogal wat mensen te denken.
Oud 04-06-2010, 21:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ook alle 3, maar voornamelijk het feit dat de PVV NIET alle buitenlanders het land uit wil hebben. Dat schijnen nogal wat mensen te denken.
nou, ik denk heel wat geïnformeerder over de PVV en ik vind het nog steeds een heel slechte/enge partij
Oud 05-06-2010, 12:45
Verwijderd
Het gaat erom dat het beeld bijtrekt zodra je écht weet wat een partij wil. Of je het dan nog steeds oneens bent is een ander punt.
Oud 05-06-2010, 14:55
*oma*
*oma* is offline
Hmmm... wat de partij echt wil:
* Geen stemrecht voor buitenlanders bij gemeenteraadsverkiezingen
* Geen Roemenen en Bulgaren op de Nederlandse arbeidsmarkt
* Canon vaderlandse geschiedenis verplicht op school
* Meer aandacht voor sport in het onderwijs
* Sluiting islamitische scholen
* Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen
* Verbod op boerka en koran
* Immigranten hebben de eerste tien jaar geen recht op een uitkering
* Na het mislukken van de OV-chipkaart, strippenkaart behouden
* Versobering van de geestelijke gezondheidszorg
* Strijd tegen islam als kernpunt van buitenlands beleid
* Etnische registratie van iedereen
* Heropvoedingskampen

Ze hebben ook goede standpunten, maar deze zijn zo conservatief, ouderwets en discriminerend dat ik echt nooit op ze zal stemmen. De vergelijking is al vaak getrokken, maar het doet me echt een beetje denken aan de NSDAP.
Oud 05-06-2010, 15:04
*oma*
*oma* is offline
"Hero_Brinkman: Als iemand lui wil zijn, is dat ook zijn eigen keuze en die respecteren wij."

jaja
Oud 05-06-2010, 17:26
Verwijderd
@*oma: Ik vind ze er anders wel goed uitzien. Zeker de punten wat betreft immigratie/integratie. Mensen moeten zich aanpassen en niet hun hand ophouden en dan direct geld krijgen, zonder er ooit iets voor te hoeven doen (behalve zielig).
Oud 06-06-2010, 11:50
Micky
Micky is offline
Interessante discussie over de PVV. Ik ben zo benieuwd wat er woensdag voor uitslag komt.

Maarrrrrrr: vandaag is de chatsessie met Marianne Thieme van Partij voor de Dieren. Nogal een groot verschil met de PVV, maar daarom niet minder interessant.

Zijn jullie hier ook bij?

Btw, zelfde tijd, zelfde plaats (van 17-18 uur)
Oud 06-06-2010, 12:01
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
@*oma: Ik vind ze er anders wel goed uitzien. Zeker de punten wat betreft immigratie/integratie. Mensen moeten zich aanpassen en niet hun hand ophouden en dan direct geld krijgen, zonder er ooit iets voor te hoeven doen (behalve zielig).
de PVV is niet de enige die vindt dat je niet te licht met uitkeringen om moet springen. De PVV is wel de enige die de individuele vrijheden van de mens op deze schaal wil inperken, gebaseerd op schijnargumenten.

"geen boerka" betekent dat de overheid zegt wat voor kleren je aan mag! (zo ver ging de DDR nog niet eens)

het schijnargument:
"we strijden daarmee tegen onderdrukking van vrouwen"

het resultaat:
- vrouwen zullen niet minder onderdrukt worden. (misschien zelfs erger, als de man zegt "geen boerka? dan blijf je maar binnen!")
- mensen die vrijwillig een boerka dragen, mogen het ook niet.
- alle andere middelen waarmee vrouwen onderdrukt worden, blijven buiten schot.

kortom: je wint niets, maar je offert wel weer een stukje vrijheid op. stapje voor stapje...
Oud 06-06-2010, 12:13
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Interessante discussie over de PVV. Ik ben zo benieuwd wat er woensdag voor uitslag komt.

Maarrrrrrr: vandaag is de chatsessie met Marianne Thieme van Partij voor de Dieren. Nogal een groot verschil met de PVV, maar daarom niet minder interessant.

Zijn jullie hier ook bij?

Btw, zelfde tijd, zelfde plaats (van 17-18 uur)
wicked
Oud 06-06-2010, 13:14
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Goed uitzien? Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar in mijn ogen is zoiets als etnische registratie hetzelfde als een Jodenster opplakken. En verder wat ganralph zegt.
Oud 06-06-2010, 13:36
Verwijderd
Maar etnische registratie kan ook handig zijn voor statistieken als schooluitval, goede prestaties of criminaliteit. Bovendien zie ik niet in waarom zoiets gruwelijks als de holocaust nog eens zou gebeuren. Het is dan ook raar dat over zoiets niet eens gepraat kan worden. De plaats waar je bent geboren staat toch ook gewoon in je paspoort? Heeft dat ooit problemen opgeleverd dan?
Oud 06-06-2010, 15:35
Verwijderd
Behalve dat het hele idee van etnische registratie moreel natuurlijk volstrekt verwerpelijk is, is het ook nog eens volledig arbitrair. Dit omdat er niet zoiets bestaat als een afgebakende etnische groep, mensen met een verschillend 'etnisch profiel' vermengen zich (gelukkig!) nu eenmaal.
Oud 06-06-2010, 17:51
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
De plaats waar je bent geboren staat toch ook gewoon in je paspoort? Heeft dat ooit problemen opgeleverd dan?
Dit is wel even iets anders. Wilders die dit wil laten registreren voor onderzoek. Kom op zeg. Ja, waarschijnlijk gaat hij er inderdaad onderzoek naar laten doen op een manier dat het hem goed uit komt. Bovendien wil hij gewoon onderscheid gaan maken en dat is pure discriminatie. Wilders is een dikke populist die gebruik maakt van de situatie en het vergroot. Hij creëert angst en presenteert zichzelf tevens als de reddende engel.
Oud 06-06-2010, 17:57
Verwijderd
Ja, wat is er mis met onderzoek dan? Het hoeft niet direct een negatieve lading te krijgen. Onderscheid moet er zijn, maar het hoeft niet te betekenen dat de ene groep beter is dan de andere. Alleen als je inzicht wilt krijgen in de verbanden tussen afkomst en bijvoorbeeld schooluitval kan het juist een goed idee zijn. Het gaat dan puur om statistieken en daar hoef je verder niks mee te doen, of juist wel door problemen aan te pakken.
Oud 06-06-2010, 18:03
*oma*
*oma* is offline
Er is niets mis met onderzoek. Maar in deze context vind ik dit onderscheid gewoon wat dubieus. Misschien zie ik wel beren op de weg, dat kan natuurlijk ook.
Oud 06-06-2010, 18:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoe was het met Marianne Thieme?
Oud 07-06-2010, 09:05
Micky
Micky is offline
Het was druk! Veel en goede vragen. Ik ga nu de chat uitwerken en dan plaats ik een linkje!

Vandaag is de laatste in rij: Tofik Dibi van GroenLinks!
Oud 07-06-2010, 15:48
Micky
Micky is offline
De chat met Tofik Dibi gaat zo beginnen!
Oud 07-06-2010, 15:51
Micky
Micky is offline
En hier nog het verslag van Marianne Thieme (PvdD) van gister: http://www.scholieren.com/weblog/cha...ne-thieme-pvdd
Oud 08-06-2010, 11:23
Micky
Micky is offline
Antwoorden van de chatsessie met Tofik Dibi: http://www.scholieren.com/weblog/cha...ibi-groenlinks
Oud 09-06-2010, 01:23
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
* Immigranten hebben de eerste tien jaar geen recht op een uitkering
Met andere woorden, als een hardwerkende immigrant na een paar jaar door de kredietcrisis zijn/haar baan kwijt is, heeft hij/zij een probleem.
Oud 09-06-2010, 11:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Met andere woorden, als een hardwerkende immigrant na een paar jaar door de kredietcrisis zijn/haar baan kwijt is, heeft hij/zij een probleem.
Ze willen tegengaan dat mensen of mensen hun hele familie hierheen halen om alleen maar op hun luie reet te zitten. Op de manier zoals het gesteld wordt, zal je inderdaad ook de hardwerkende immigrant benadelen.

Aan de andere kant,... ik ken een migrant die in Spanje niet meer aan de bak kwam en toen naar Belgie is verhuisd, omdat daar wel werk te vinden was. Die leefden niet van een uitkering.

En gasten zoals deze waar dat blonde meisje terecht tegenin gaat, zijn ook niet wenselijk binnen het sociale systeem. Zulke lui misbruiken het systeem, omdat ze zich te min voelen voor bepaalde baantjes :

Zulke lui realiseren zich niet dat de nood van zij die een uitkering echt nodig hebben gebagetelliseerd wordt. Ze beseffen niet dat uitkeringstrekkers belachelijk gemaakt worden door luiwammesen als hij.
Oud 11-06-2010, 12:51
*oma*
*oma* is offline
Ja, die aflevering heb ik ook gezien en ik kreeg echt kromme tenen van die kerel met het blauwe adidas jasje. Ik vond hem zelfs agressief overkomen. Maar het blonde meisje vond ik ook een beetje kort door de bocht. Anderen moeten kun studie maar zelf betalen, omdat zij ook niet heeft gestudeerd. Naar mijn idee is dat een keuze van haar geweest. Dus dan moet ze nu niet gaan lopen miepen.
Oud 11-06-2010, 13:27
Verwijderd
Ik snap dat blonde meisje wel. Het is voor die jongen natuurlijk niet leuk als hij ver onder zijn niveau zit, maar zijn houding zegt wel 'Ik krijg toch wel geld van de overheid en dat vind ik wel goed dus pak ik sommige banen niet aan'. Terwijl je met zo'n baantje ook kunt doorgroeien en natuurlijk doorzoeken, intussen verdien je dan wel geld en ben je niet meer afhankelijk van een uitkering.
Oud 11-06-2010, 13:32
MiBe
MiBe is offline
Van mij mogen ze die kerel zo het land uit trappen, of het nu een allochtoon is of het een Nederlander was geweest met zo'n mentaliteit mag je wat mij betreft sowieso opdonderen. Snap die meid helemaal.
Oud 11-06-2010, 13:44
Verwijderd
och, ik zou ook geen werk willen doen dat onder mijn niveau is. Maar bij die 2 vraag ik me dan weer af of het werk dat ze is aangeboden, ook echt onder hun niveau is...
Oud 11-06-2010, 14:43
*oma*
*oma* is offline
Ik weet niet waar ik op doelde bij dat meisje of dat ook in dit filmpje zit. Maar zij zei dat iedereen zijn of haar studie maar zelf moest betalen, want zij had immers ook niet gestudeerd.
Oud 11-06-2010, 21:57
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Zulke lui realiseren zich niet dat de nood van zij die een uitkering echt nodig hebben gebagetelliseerd wordt. Ze beseffen niet dat uitkeringstrekkers belachelijk gemaakt worden door luiwammesen als hij.
Hier ben ik zeker mee eens. Dat werkt niet alleen nadelig voor de uitkering in het algemeen, maar ook voor die gasten zelf. Het komt nogal gedemotiveerd over wanneer je niet de moeite neemt om een tijdje een baan onder je niveau te nemen.
Oud 12-06-2010, 10:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
och, ik zou ook geen werk willen doen dat onder mijn niveau is. Maar bij die 2 vraag ik me dan weer af of het werk dat ze is aangeboden, ook echt onder hun niveau is...

Regels voor berichten