![]() |
|
Hero Brinkman staat 11e op de kieslijst van Geert Wilders' controversiële partij de PVV en zorgt zelf ook voor de nodige reuring binnen zijn eigen partij. Of het nou gaat over de democratisering in de partij waar Wilders de baas is of over zijn oprichting over een jongerenpartij, jij kan er alles over vragen tijdens de chatsessie op Scholieren.com!
Wat wil de PVV met het onderwijs? Is Geert een leuke collega? Wakkert de PVV racisme of angst aan? Hoe kan ik lid worden van de jongerenpartij? Stel je vragen op Donderdag 3 juni, van 17.00 tot 18.00 uur, want dan zit Hero Brinkman klaar in onze chatbox. Je kan je ook aanmelden voor onze herinneringsmail. Laatst gewijzigd op 28-05-2010 om 13:58. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Krijg nou wat. En nu komt Tofik Dibi ook chatten bij Scholieren.com.
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vond het gesprek tussen hem en Markuszower erg interessant:
http://www.hetgesprek.nl/archief/key...#searchResults Leuk dat ie hier wilt komen chatten.
||
Citaat:
Tofik: "jup" M:"Dan vind je vast ook wel dat we iets moeten doen aan moslims" T: "Ja, maar niet alle moslims zijn slecht"
|
Vandaag van 17:00 tot 18:00 uur zit Hero Brinkman in de chatbox voor jullie klaar.
Ben heel erg benieuwd hoe de chat zal verlopen! |
![]() |
||
Btw:
Citaat:
Dus: Donderdag 3 juni 17-18 uur Hero Brinkman van de PVV Zondag 6 juni 17-18 uur Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren Maandag 7 juni 17-18 uur Tofik Dibi van GroenLinks |
![]() |
||
Citaat:
|
Hè, precies zondag komt mij niet goed uit, terwijl ik daar juist graag bij had willen zijn! Hoewel vandaag en maandag me ook niet echt perfect uitkomen, het is zo net rond etenstijd hè... Liever een half uur eerder gehad.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik heb de chat uitgewerkt (even alles bij elkaar gezet etc.) en het was een interessante chat! De chat is hier terug te lezen: http://www.scholieren.com/weblog/de-...-hero-brinkman
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Hmmm... wat de partij echt wil:
* Geen stemrecht voor buitenlanders bij gemeenteraadsverkiezingen * Geen Roemenen en Bulgaren op de Nederlandse arbeidsmarkt * Canon vaderlandse geschiedenis verplicht op school * Meer aandacht voor sport in het onderwijs * Sluiting islamitische scholen * Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen * Verbod op boerka en koran * Immigranten hebben de eerste tien jaar geen recht op een uitkering * Na het mislukken van de OV-chipkaart, strippenkaart behouden * Versobering van de geestelijke gezondheidszorg * Strijd tegen islam als kernpunt van buitenlands beleid * Etnische registratie van iedereen * Heropvoedingskampen Ze hebben ook goede standpunten, maar deze zijn zo conservatief, ouderwets en discriminerend dat ik echt nooit op ze zal stemmen. De vergelijking is al vaak getrokken, maar het doet me echt een beetje denken aan de NSDAP.
|
![]() |
|
Interessante discussie over de PVV. Ik ben zo benieuwd wat er woensdag voor uitslag komt.
Maarrrrrrr: vandaag is de chatsessie met Marianne Thieme van Partij voor de Dieren. Nogal een groot verschil met de PVV, maar daarom niet minder interessant. Zijn jullie hier ook bij? Btw, zelfde tijd, zelfde plaats (van 17-18 uur) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"geen boerka" betekent dat de overheid zegt wat voor kleren je aan mag! (zo ver ging de DDR nog niet eens) het schijnargument: "we strijden daarmee tegen onderdrukking van vrouwen" het resultaat: - vrouwen zullen niet minder onderdrukt worden. (misschien zelfs erger, als de man zegt "geen boerka? dan blijf je maar binnen!") - mensen die vrijwillig een boerka dragen, mogen het ook niet. - alle andere middelen waarmee vrouwen onderdrukt worden, blijven buiten schot. kortom: je wint niets, maar je offert wel weer een stukje vrijheid op. stapje voor stapje... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Maar etnische registratie kan ook handig zijn voor statistieken als schooluitval, goede prestaties of criminaliteit. Bovendien zie ik niet in waarom zoiets gruwelijks als de holocaust nog eens zou gebeuren. Het is dan ook raar dat over zoiets niet eens gepraat kan worden. De plaats waar je bent geboren staat toch ook gewoon in je paspoort? Heeft dat ooit problemen opgeleverd dan?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Behalve dat het hele idee van etnische registratie moreel natuurlijk volstrekt verwerpelijk is, is het ook nog eens volledig arbitrair. Dit omdat er niet zoiets bestaat als een afgebakende etnische groep, mensen met een verschillend 'etnisch profiel' vermengen zich (gelukkig!) nu eenmaal.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, wat is er mis met onderzoek dan? Het hoeft niet direct een negatieve lading te krijgen. Onderscheid moet er zijn, maar het hoeft niet te betekenen dat de ene groep beter is dan de andere. Alleen als je inzicht wilt krijgen in de verbanden tussen afkomst en bijvoorbeeld schooluitval kan het juist een goed idee zijn. Het gaat dan puur om statistieken en daar hoef je verder niks mee te doen, of juist wel door problemen aan te pakken.
|
![]() |
|
En hier nog het verslag van Marianne Thieme (PvdD) van gister: http://www.scholieren.com/weblog/cha...ne-thieme-pvdd
|
![]() |
|
Antwoorden van de chatsessie met Tofik Dibi: http://www.scholieren.com/weblog/cha...ibi-groenlinks
|
![]() |
||
Citaat:
Aan de andere kant,... ik ken een migrant die in Spanje niet meer aan de bak kwam en toen naar Belgie is verhuisd, omdat daar wel werk te vinden was. Die leefden niet van een uitkering. En gasten zoals deze waar dat blonde meisje terecht tegenin gaat, zijn ook niet wenselijk binnen het sociale systeem. Zulke lui misbruiken het systeem, omdat ze zich te min voelen voor bepaalde baantjes ![]() Zulke lui realiseren zich niet dat de nood van zij die een uitkering echt nodig hebben gebagetelliseerd wordt. Ze beseffen niet dat uitkeringstrekkers belachelijk gemaakt worden door luiwammesen als hij.
|
Ja, die aflevering heb ik ook gezien en ik kreeg echt kromme tenen van die kerel met het blauwe adidas jasje. Ik vond hem zelfs agressief overkomen. Maar het blonde meisje vond ik ook een beetje kort door de bocht. Anderen moeten kun studie maar zelf betalen, omdat zij ook niet heeft gestudeerd. Naar mijn idee is dat een keuze van haar geweest. Dus dan moet ze nu niet gaan lopen miepen.
|
Verwijderd
|
Ik snap dat blonde meisje wel. Het is voor die jongen natuurlijk niet leuk als hij ver onder zijn niveau zit, maar zijn houding zegt wel 'Ik krijg toch wel geld van de overheid en dat vind ik wel goed dus pak ik sommige banen niet aan'. Terwijl je met zo'n baantje ook kunt doorgroeien en natuurlijk doorzoeken, intussen verdien je dan wel geld en ben je niet meer afhankelijk van een uitkering.
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
|