Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2010, 09:43
flyaway
flyaway is offline

Beste Doppers en aanverwanten!
Na een dappere en leuke strijd volgt een winnaar, logisch.
Deze winnaar is:

Em.!!!

Met het geweldige gedicht 'Over wat geen logica is'

Gefeliciteerd!

Tweede plaats is voor Vogelvrij met het gedicht 'Ik zei...'

En een gedeelde derde plaats voor Etmakas met 'Zij wilden zo graag iets vereren' en ZitriN met 'Geen vuiltje aan de lucht'.

Namens Dingaantouwtje, bedankt voor jullie deelname, we vonden het een leuke wedstrijd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2010, 09:48
flyaway
flyaway is offline
Wie heeft wat geschreven?
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 09:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Em., gefeliciteerd
Oud 03-08-2010, 11:00
Ratatouille
Ratatouille is offline
Gefeliciteerd Emmeke Verdiend gewonnen, helaas kon ik niet meer stemmen. Alle andere gedeelde winnaars en verliezers (waar ik er een van ben ) Ook van harte!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 11:56
Geel
Geel is offline
Gefeliciteerd Em.!
Vogelvrij, Etmakas, ZitriN en alle anderen ook!

En

Citaat:
Hm, ik vind dat juist het beste van dat gedicht, mooie woordspeling. Het is een hardnekkige mythe dat het verboden is om een woord twee keer te gebruiken in een gedicht, hoewel je bij proza dat nu wel ziet veranderen.
Vogelvrij, dat zeg je toch niet over je eigen gedicht.
Oud 03-08-2010, 13:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja zeg, als mijn gedicht wordt aangevallen, mag ik toch wel verdedigen? En waarom zou je van je eigen gedicht niet mogen zeggen wat je er het beste aan vindt?
Oud 03-08-2010, 14:03
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja zeg, als mijn gedicht wordt aangevallen, mag ik toch wel verdedigen? En waarom zou je van je eigen gedicht niet mogen zeggen wat je er het beste aan vindt?
Hihi, 't was een grapje. By the way, je gedicht werd, door mij in ieder geval, absoluut niet aangevallen. Ik viel enkel de meningen van anderen aan en gaf mijn eigen mening.
Oud 03-08-2010, 14:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja nou ja, achteraf had ik misschien met mijn verweer beter kunnen wachten tot de uitslag geweest was. Maar mijn gedicht riep wel tegenstrijdige reacties op, terwijl over Ems gedicht iedereen (volgens mij) positief was. Dus een terechte winnaar
Oud 03-08-2010, 14:54
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja nou ja, achteraf had ik misschien met mijn verweer beter kunnen wachten tot de uitslag geweest was. Maar mijn gedicht riep wel tegenstrijdige reacties op, terwijl over Ems gedicht iedereen (volgens mij) positief was. Dus een terechte winnaar
Ik vond je gedicht tot aan de laatste strofe erg leuk en ontzettend origineel. En het is ook niet zo dat ik in die mythe geloof dat één woord niet twee keer mag gebruiken, maar meer dat ik het woord 'geheelonthouder' niet bij het gedicht vind passen. Wat best raar is, aangezien ik het 'verband' verhaal erg leuk vond. Misschien is het dat ik de herhaling van (verband-verband, geheel-geheelonthouder) niet zo fijn vond. (Dan moet ik ook niet verbaasd zijn dat er niet zo veel op mijn gedicht gestemd is, want ik herhaalde daar 3 keer eenzelfde kunstje)
Oud 03-08-2010, 16:47
Em.
Em. is offline
Hihi, dank jullie!

En ik had al zo'n vermoeden dat 't eerste gedicht van Etmakas was, voor de rest had ik niet echt 'n idee. Ik vond het God-idee wel iets voor haar, en hoe ze het bracht ook.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 19:14
Verwijderd
Proficiat
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 09:16
ZitriN
ZitriN is offline
Ben eindelijk terug van vakantie, dus nu mijn reactie:

Gefeliciteerd Em!

Ik vond het echt een erg mooi gedicht, voor mij terecht gewonnen!
En natuurlijk de rest ook gefeliciteerd.
Voor Abzg: Dacht je dat gedicht 7 van mij was? Want ik vond het helemaal geen typisch gedicht voor mij opzich. Ik zat nogal in een dichtdip en dit gedicht is een stuk persoonlijker dan wat ik meestal schrijf, daardoor denk ik ook minder toegankelijk etc. Dat vroeg ik me even af
Oud 16-08-2010, 18:00
Em.
Em. is offline
Dank je!

En iedereen nog bedankt die op mijn gedicht gestemd heeft, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 19:38
Geel
Geel is offline
Graag gedaan, Em.! Al weet ik niet meer of ik wel op je gedicht heb gestemd. Maar deze post is meer van dat ik even iets zeg nu het topic geupt is.
Oud 16-08-2010, 20:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oh oh oh! Gefeliciteeeerd!
Ik had het niet eens gezien! Mooi gedicht Em.
Oud 17-08-2010, 16:52
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ben eindelijk terug van vakantie, dus nu mijn reactie:

Gefeliciteerd Em!

Ik vond het echt een erg mooi gedicht, voor mij terecht gewonnen!
En natuurlijk de rest ook gefeliciteerd.
Voor Abzg: Dacht je dat gedicht 7 van mij was? Want ik vond het helemaal geen typisch gedicht voor mij opzich. Ik zat nogal in een dichtdip en dit gedicht is een stuk persoonlijker dan wat ik meestal schrijf, daardoor denk ik ook minder toegankelijk etc. Dat vroeg ik me even af
Haha! Nee, ik dacht dat hij van iemand anders was! Maar ik zat er dan mooi compleet naast.
Oud 19-08-2010, 19:39
Verwijderd
Zo, ik was even te afwezig (mentaal) en vergat zelfs te stemmen (ook omdat ik er niet zo een, twee, drie uit kon komen) maar wil bij deze toch nog de winnaars feliciteren, mooi gedaan!

En oh, snapte ook maar íemand dat de (on)logica uit mijn rijmpje sloeg op een appel die wél ver van de spreekwoordelijk boom valt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 07:47
Verwijderd
/laat, want vakantie.

Gefeliciteerd Em, Vogelvrij en ZitriN!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 12:46
Geel
Geel is offline
Citaat:
En oh, snapte ook maar íemand dat de (on)logica uit mijn rijmpje sloeg op een appel die wél ver van de spreekwoordelijk boom valt?
Nee, nou ja, ik niet. Maar ik had wel een gevoel van 'hmm, waarom reist die appel nou zo ver'. Maar dat gevoel kon ik niet linken aan de (verdraaide) spreekwoord (gezegde?), sorry.
Oud 23-08-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Nee, nou ja, ik niet. Maar ik had wel een gevoel van 'hmm, waarom reist die appel nou zo ver'. Maar dat gevoel kon ik niet linken aan de (verdraaide) spreekwoord (gezegde?), sorry.
Ik wil weer terug naar mijn oude ''stijk'' (heldere, korte, ietwat schattige gedichtjes) want ik verzink te vaak in abstracties en vergezochtheden, geloof ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten