Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2010, 19:15
Verwijderd
"Minister Hirsch Ballin van Justitie wil een verbod op de verkoop van extreem gewelddadige games aan jongeren. Als de winkels geen actie willen ondernemen om de verkoop te minderen, dan moet er volgens hem gewoon een verbod komen. Dit gaf hij als reactie op kamervragen van GroenLinks.

De onderzoeken waar de minister zich op baseert om tot dit verbod te komen, zijn uit de jaren 90. GroenLinks heeft juist met recente onderzoeken willen aangeven dat er juist geen verband is tussen deze zaken. De onderzoeken hebben juist aangetoond dat de verschillende schietpartijen op scholen geen relatie hebben met gewelddadige games. Hirsch Ballin blijft volhouden dat er een verband is tussen gewelddadige games en gewelddadige acties van jongeren.

Op de vraag of het verbod op gewelddadige games dan ook niet voor films moet gaan gelden, antwoordde de minister dat daar minder draagvlak voor zou zijn in de samenleving."

Wat een enge, enge man is het toch Hirsch Ballin is zo ongeveer de meest gevaarlijke politicus die ik me kan bedenken.
Advertentie
Oud 27-08-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
"Minister Hirsch Ballin van Justitie wil een verbod op de verkoop van extreem gewelddadige games aan jongeren. Als de winkels geen actie willen ondernemen om de verkoop te minderen, dan moet er volgens hem gewoon een verbod komen. Dit gaf hij als reactie op kamervragen van GroenLinks.

De onderzoeken waar de minister zich op baseert om tot dit verbod te komen, zijn uit de jaren 90. GroenLinks heeft juist met recente onderzoeken willen aangeven dat er juist geen verband is tussen deze zaken. De onderzoeken hebben juist aangetoond dat de verschillende schietpartijen op scholen geen relatie hebben met gewelddadige games. Hirsch Ballin blijft volhouden dat er een verband is tussen gewelddadige games en gewelddadige acties van jongeren.

Op de vraag of het verbod op gewelddadige games dan ook niet voor films moet gaan gelden, antwoordde de minister dat daar minder draagvlak voor zou zijn in de samenleving."

Wat een enge, enge man is het toch Hirsch Ballin is zo ongeveer de meest gevaarlijke politicus die ik me kan bedenken.
In het artikel op Tweakers wordt het nog leuker: http://tweakers.net/nieuws/69368/min...ige-games.html

Inderdaad, een enge man. Hij krijgt wel erg veel nare dingen voor elkaar in zijn demissionaire status.
Oud 27-08-2010, 19:54
Verwijderd
Citaat:
In het artikel op Tweakers wordt het nog leuker: http://tweakers.net/nieuws/69368/min...ige-games.html

Inderdaad, een enge man. Hij krijgt wel erg veel nare dingen voor elkaar in zijn demissionaire status.
Wtf, mag hij zoiets wel doen in zo'n demissionaire status ?
Oud 27-08-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Wtf, mag hij zoiets wel doen in zo'n demissionaire status ?
Hij mag het best willen. Een wet is er niet één, twee, drie.

OT: Alles. /emo.
Oud 27-08-2010, 20:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
OT: Alles. /emo.
Germ Ga dan iets leuks doen vanavond!

Voor mij: Ik ben nog steeds toe aan vakantie .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-08-2010, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Germ Ga dan iets leuks doen vanavond!

Voor mij: Ik ben nog steeds toe aan vakantie .
Ja nee daar heb ik dan weer geen energie voor en dan knaagt mijn geweten ook nog (omdat ik al zo a-productief was vandaag) en pfff, viskeuze cirkel ftw. Ik ben ook aan vakantie toe, slechtste planning óóit deze zomer.
Oud 27-08-2010, 20:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh nou ik heb altijd zoiets van "als ik toch niets gedaan heb kan ik net zo goed iets compleet anders gaan doen"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-08-2010, 21:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Rugpijn.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-08-2010, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Rugpijn.
Daar heb ik permanent last van, maarja ik ben dan ook te lui om m'n oefeningen te doen
Oud 27-08-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
"Minister Hirsch Ballin van Justitie wil een verbod op de verkoop van extreem gewelddadige games aan jongeren. Als de winkels geen actie willen ondernemen om de verkoop te minderen, dan moet er volgens hem gewoon een verbod komen. Dit gaf hij als reactie op kamervragen van GroenLinks.

De onderzoeken waar de minister zich op baseert om tot dit verbod te komen, zijn uit de jaren 90. GroenLinks heeft juist met recente onderzoeken willen aangeven dat er juist geen verband is tussen deze zaken. De onderzoeken hebben juist aangetoond dat de verschillende schietpartijen op scholen geen relatie hebben met gewelddadige games. Hirsch Ballin blijft volhouden dat er een verband is tussen gewelddadige games en gewelddadige acties van jongeren.

Op de vraag of het verbod op gewelddadige games dan ook niet voor films moet gaan gelden, antwoordde de minister dat daar minder draagvlak voor zou zijn in de samenleving."

Wat een enge, enge man is het toch Hirsch Ballin is zo ongeveer de meest gevaarlijke politicus die ik me kan bedenken.
Los van dat ik het met je eens ben dat HB wel erg doorslaat in z'n verboden, moet er altijd een kamermeerderheid voor zijn. Bovendien vind ik, maar goed dat zegt ook veel over de huidige politiek, het niet realistisch om een gameverkoopverbod in te stellen. Als je het niet mag kopen, dan download je het gewoon.
Oud 27-08-2010, 21:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Daar heb ik permanent last van, maarja ik ben dan ook te lui om m'n oefeningen te doen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-08-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Los van dat ik het met je eens ben dat HB wel erg doorslaat in z'n verboden, moet er altijd een kamermeerderheid voor zijn. Bovendien vind ik, maar goed dat zegt ook veel over de huidige politiek, het niet realistisch om een gameverkoopverbod in te stellen. Als je het niet mag kopen, dan download je het gewoon.
Probleem is dat balin dat niet doorheeft, of door wil hebben. Hij maakt zichzelf belachelijk met dit soort dingen.
Oud 28-08-2010, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Jij: "Wat zou jouw cijfer zijn op de zoenschool?"
Zij. "Een tien."
Jij: "Ik geloof er niks van, bewijs het maar." + oogcontact
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Oud 28-08-2010, 13:36
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Gisteren zou mijn nummer overgezet moeten worden van Hi naar Ben, maar mijn Hi-simkaart doet het nog steeds, dus blijkbaar is er nog niks gebeurd
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 28-08-2010, 13:41
Verwijderd
Ik belde gisteren naar die laptopzaak hoe het staat met m'n laptop, zijn ze er geowon nog niet aan begonnen! Wtf, ik zit elke dag met smart te wachten tot hij terugkomt, en zij laten 'm gewoon liggen totdat ze een keer tijd/zin hebben.
Oud 28-08-2010, 14:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mn niet onbescheiden kater.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 28-08-2010, 15:15
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
acta onderhandelingen, mensen die je aankijken alsof ze elk moment een mes trekken ect.
__________________
tux was here. ^ ^
Oud 28-08-2010, 22:42
Verwijderd
Dat ik niks durf te stellen of poneren, maar -blijkbaar- steeds een slag om de arm houd door te kiezen voor formuleringen als ''naar mijn mening;'' ''mijns inziens;'' "'in mijn ogen;'' ''vind ik;'' ''lijkt mij;'' ''schijnt mij toe;'' ''is waarschijnlijk;'' ''zou kunnen worden gezien als.''
Ads door Google
Oud 29-08-2010, 09:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Er komt geen warm water uit de kraan
Oud 29-08-2010, 10:05
Verwijderd
Ik had een brief naar mijn zorgverzekeraar gestuurd waarin ik vroeg om vergoeding van iets dat mij veel pijn en moeite zou besparen en hun veel geld. Krijg ik een standaardbrief van een paar zinnen: Nee, dat zit niet in het basispakket. Sukkels, dat vroeg ik helemaal niet. Ze nemen niet eens de moeite om even een fatsoenlijke afwijzing te formuleren. Nu ben ik boos en ga ik naar een andere verzekering volgend jaar.
Oud 29-08-2010, 11:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Gisteren zou mijn nummer overgezet moeten worden van Hi naar Ben, maar mijn Hi-simkaart doet het nog steeds, dus blijkbaar is er nog niks gebeurd
Nog steeds niet hmmmmmmmmm
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 29-08-2010, 11:11
Verwijderd
Dat het alsmaar regent en slecht weer is, dat ik denk ik dat ik ontzettend hard de verkeerde minor gekozen heb en dat ik mezelf zo tegenwerk door nooit iets 'fout' te willen doen waardoor ik steeds maar in de dingen blijf hangen die 'veilig' zijn en die ik al ken. Bah, word even niet goed van mezelf.
Oud 29-08-2010, 12:44
Verwijderd
Dat ik wat met mijn vriend afspreek, en hij net belt of ik mee ga daar en daar heen met zijn kameraden.
Daar heb ik geen zin in Maar daar komt hij nu mee aanzetten, regel/zeg dat even eerder ofzo.
Oud 29-08-2010, 12:50
Verwijderd
dat het gaat regenen terwijl ik net met de hond wil gaan wandelen!
Oud 29-08-2010, 13:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb afgesproken met een vriendin op Noorderzon te gaan eten, maar het gaat echt HEEL erg regenen vanavond misschien wordt het wel afgelast
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 29-08-2010, 18:08
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Jaloezie.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Oud 30-08-2010, 07:18
Verwijderd
Ik waardeer het niet dat de herfst al lijkt te zijn begonnen.
Oud 30-08-2010, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ik waardeer het niet dat de herfst al lijkt te zijn begonnen.
+

Mijn rooster is zo ingepland dat ik op maandag vier fucking uur moet wachten op theorie, twee theorievakken die totaal niet samengaan zijn samengevoegd vanwege bezuinigingen, school heeft geen geld om een klas van 40 man op te splitsen maar wel voor duisent nieuwe computers in de mediatheek ook al is daar totaal geen noodzaak toe. En mijn minor gaat nergens over. HOERAAAAAAAAAAAAAAAA, school is weer begonnen.

Godsamme wat doe ik hier.
Oud 30-08-2010, 11:27
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Gisteren zou mijn nummer overgezet moeten worden van Hi naar Ben, maar mijn Hi-simkaart doet het nog steeds, dus blijkbaar is er nog niks gebeurd
Waha-oeps. Hij wordt niet op 27 augustus, maar op 27 september overgezet
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 31-08-2010, 00:34
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Dat m'n jongste zus zó'n verwend kutwijf is dat alleen maar aan zichzelf denkt - ze is een 21-jarige afgestudeerde verpleegkundige, maar kan desondanks nog doorgaan voor een 16-jarige met temper tantrums! Uiteraard zou niemand dat buitenshuis van haar vermoeden - ze heeft namelijk meerdere gezichten - maar eenmaal thuis omringd door familie is het echt een monster. Zelfs nu ze donderdag voor een half jaar naar Malawi vertrekt kan ze nog niet normaal tegen ons doen of haar aandeel doen in het ervoor zorgen dat we een beetje amicaal uit elkaar gaan. Ze heeft zelfs geen zin om onze langzaam maar zeker steeds vergeetachtiger wordende oma te bezoeken, terwijl deze gisteren nog tegen ons zei dat ze haar kleindochter graag nog éénmaal wou zien voordat deze voor een half jaar weggaat. Maar nee, zelfs dát is teveel moeite voor mevrouw. Go figure: ze heeft iets van een jaar in een bejaardentehuis gewerkt (met succes, want haar werkgever was vol lof over haar), maar ze kan in de privésfeer nog niet eens fatsoenlijk of begripvol met haar oma omgaan. Ik vraag me toch echt af wat een kutje als zij in de zorg te zoeken heeft: iets met een God-complex misschien?

In ieder geval... we (ik, mijn vader en ander zusje) zullen het een opluchting vinden dat we straks voorlopig van haar en haar drama af zijn. 't Is misschien erg om te zeggen, maar ze heeft het er zelf naar gemaakt dat ze zowat iedereen in de familie tegen zich in het harnas heeft gewerkt (de enige die nu nog een beetje aan haar kant staat, is m'n moeder - maar zelfs m'n moeder is eerder dit jaar 2-3 maanden niet on speaking terms geweest met m'n zusje). We kunnen alleen maar hopen dat ze wijzer en zonder kapsones terugkomt uit Malawi, anders komt er ooit nog eens een dag dat de maat écht vol is en dan moet ze het maar alleen uitzoeken.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 31-08-2010, 00:36
Verwijderd
aids in m'n keel ;x
Oud 31-08-2010, 01:27
Verwijderd
Citaat:
aids in m'n keel ;x
Wat?
Oud 31-08-2010, 01:34
Verwijderd
Keelpijn.
Oud 31-08-2010, 05:38
Verwijderd
Oehoe, uit nieuwsgierigheid - welke minor doe je dan?

Ontopic: mijn minor is ook kut, maar daar heb ik me hier al meermaals over beklaagd. En voor de rest is er niet zoveel vervelends. Oh, wacht, ik weet al iets: er is op deze computer geen muis en dat vind ik stom, want ik wil spelletjes spelen.
Oud 31-08-2010, 09:26
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dat de zomer alweer voorbij is. Nadat ik terug ben van vakantie zijn er alleen maar regenachtige dagen geweest. Ik heb gisteren zelfs alweer warme chocomel gemaakt en stomme pepernoten zijn ook alweer in de winkel te vinden. Stom, stom weer!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 31-08-2010, 12:48
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Straks praatje houden voor nieuwe lichting eerstejaars hoe gwéldig leuk en spannend onze commissie wel niet is. Natuurlijk hebben mijn commissiegenoten het weer eens laten afweten. Granted, ze hebben wel echte redenen. Misschien moet ik ook maar eens een leven krijgen zodat ik niet altijd degene ben die dit soort klusjes op moet knappen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Ads door Google
Oud 31-08-2010, 13:24
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Mensen missen.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Oud 31-08-2010, 13:27
Verwijderd
Ik werd wakker van een blazende kat, opende mijn ogen en zag een zwart-witte kat die op mijn bed stond, recht voor mijn gezicht We hebben helemaal geen zwart-witte kat. Blijkbaar word ik 's nachts bezocht door vreemde katten Toen kwamen onze eigen katten hem wegjagen. Mijn man werd ook wakker van het geblaas en die mompelde iets van "schijtkatten", hij dacht dat het gewoon onze eigen was. Ik heb maar niks gezegd anders was hij heel kwaad geworden
Oud 31-08-2010, 13:39
Verwijderd
Oh en dat de fotocamera nog steeds kwijt is en ik moet dringend foto's maken
Oud 31-08-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Ik werd wakker van een blazende kat, opende mijn ogen en zag een zwart-witte kat die op mijn bed stond, recht voor mijn gezicht We hebben helemaal geen zwart-witte kat. Blijkbaar word ik 's nachts bezocht door vreemde katten Toen kwamen onze eigen katten hem wegjagen. Mijn man werd ook wakker van het geblaas en die mompelde iets van "schijtkatten", hij dacht dat het gewoon onze eigen was. Ik heb maar niks gezegd anders was hij heel kwaad geworden
Hoe komt die andere kat dan binnen
Oud 31-08-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe komt die andere kat dan binnen
Door het raam!
Oud 31-08-2010, 16:03
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat ik verdomme standaard niet pas in van die spijkerleggings ofwel mijn benen zijn te dik, ofwel mijn kont is te dun. Ik vermoed het eerste. En gatver, hoe leuk je er thuis in de spiegel ook uitzag, je ziet er altijd dik uit in die stomme H&M-pashokjes . /vrouw
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 31-08-2010, 16:28
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Jemig, wat een klote-buschaffeurs hier in Den Haag Voel me zo machteloos!

Stond bij de bushalte te wachten met Sarah in de kinderwagen. Komt de bus eraan en ik vroeg of ik achter in mocht stappen (want als je dat doet zonder te vragen worden ze heel kwaad!). Hij zei dat het mocht, maar er stond een paal voor de ingang, dus ik zei dat ik er niet door kon en ik vroeg of hij 20 cm. naar voren wilde rijden. Hij WEIGERDE gewoon. Dus toen reed ie weg. Ik was al helemaal beduusd.
Nou, enfin... kwartier gewacht op bus nr 2. De achterdeur was open en ik dacht: 'laat ik ons allemaal tijd besparen en achterin instappen'. Er was al een meneer bezig mij te helpen, maar toen deed de chauffeur de achterdeur dicht. Nou goed, ik mág ook officieel niet achter instappen zonder te vragen, dus ik begin naar voren te lopen en hij doet nét voordat ik in kan stappen de voordeur dicht (waar ie dus echt een minuut mee gewacht heeft, het was heel duidelijk dat hij het deed om te treiteren). Heb nog op het raam geklopt, maar hij reed gewoon weg!

Heb echt staan janken bij de bushalte. Wat willen ze nou? Als je iemand ziet met een kinderwagen én een dikke zwanger-buik dan ga je die toch niet extra lopen treiteren? Vind eigenlijk dat ze sowieso niet zo mogen doen, maar nu moeten ze extra lief zijn vind ik!

Ben uiteindelijk maar gaan lopen, maar dat is een halfuur en ik ben nu helemaal gesloopt. Achterlijk gedoe!
__________________
Tsja
Oud 31-08-2010, 16:29
Verwijderd
Wat schofterig Snoopy
Oud 31-08-2010, 16:32
Verwijderd
Pff, absurd Snoopy! Ik begin dat geweld tegen buschaffeurs te begrijpen, vaak maken ze het er zelf naar, schoften dat het zijn.
Oud 31-08-2010, 16:33
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Kan je niet een klacht indienen? Halte + tijdstip + buslijn vermelden, dan weten zij wel wie er reed.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-08-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Jemig, wat een klote-buschaffeurs hier in Den Haag Voel me zo machteloos!

Achterlijk gedoe!
Pf wat een eikels
Ik zou wel een klacht indienen bij de busmaatschappij!
Oud 31-08-2010, 16:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Vervelend Snoopy, ik zou ook een klacht indienen.

Citaat:
Pff, absurd Snoopy! Ik begin dat geweld tegen buschaffeurs te begrijpen, vaak maken ze het er zelf naar, schoften dat het zijn.
Wel wat ongenuanceerd lijkt me.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 31-08-2010, 16:54
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Mja, heb ook over een klacht nagedacht, maar officiéél hebben ze niets 'fout' gedaan.
Die tweede kan bijv. gewoon zeggen dat hij me niet gezien had...
__________________
Tsja
Oud 31-08-2010, 17:00
Verwijderd
Maar als er meerdere klachten tegen hem zijn, en hij zegt bij elk geval dat hij niets gezien heeft, gaan ze weer aan zijn oplettendheid twijfelen en kan hij alsnog een uitbrander krijgen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.