Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 17:55
dominique192
dominique192 is offline
Hooi meiden(l)
En mischien jongens

Vinden jullie het ook zo irritant als jongens zich als groep 8ers gedragen? Dat ze overal om lachen wat met seks te maken heeft en liefde niet sirieus nemen?
Nou ik wel ik ben er klaar mee weet iemand wanneer jongens zich volwassen gaan gedragen?(hoe oud)
En vinden jullie dat ik erg ouderwets ben of zijn jullie het met me eens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2010, 17:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Neuh. Geen last (meer) van. En zo druk heb ik me er nooit om kunnen maken, niet dat ik me kan herinneren. De enige waar ik me écht aan irriteerde, was een meisje. Want die mogen dan wel gemiddeld nét iets eerder volwassen worden, uitschieters heb je overal.

En ik weet niet waarom het ouderwets zou zijn om dat te vinden.

Waarom staat dit trouwens op Contact Gezocht? Zoek je echt contact (mail/pm/msn) met mensen die hetzelfde voelen, of wil je een discussie starten?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 18:25
Verwijderd
Ik denk dat het per jongen verschilt. Bovendien is het, voor zover ik weet, niet zo dat jongens veel later volwassen worden. Ze komen alleen wat later in de puberteit.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 18:51
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Een discussie lijkt me wel eens leuk.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 19:23
Picidae
Picidae is offline
Ik weet het niet, het zou best kunnen dat een deel van de jongens zo is.
Je zegt ook nergens dat het áltijd zo is. (Beetje misinterpretatie misschien?)

Het heeft volgens mij weinig met jongens/meisjes te maken, het is altijd vervelend als je niet serieus genomen wordt.
Dat ze lacherig doen over seks betekend niet dat ze het niet serieus nemen, ik denk juist dat dat wel meevalt. Meer een soort verlegenheid (kom niet op het juiste woord). Weer terug naar de jongens: omdat ze later in de pubertijd komen ontstaat er op de middelbare school vooral aan het begin toch wel een soort kloof, maar ik weet niet of dat hier mee te maken heeft want: over hoe oude jongens hebben we het hier?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 20:00
dominique192
dominique192 is offline
Ongeveer 13 tot 16 jaar ik zie op school vaak kinderachtige jongens en als ze dan verkering met iemand hebben dan doen ze daar heel stoer over en ik heb altijd het gevoel dat ze het niet echt sirieus nemen en niet perse met mij maar ook met andere vriendinnen enzo en ik bedoelde niet dat jongens ALTIJD zo doen er zijn ook hele lieve jongens die veranderen als ze verkering krijgen maar sommige...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 20:05
Picidae
Picidae is offline
Die sommige moet je dan maar ontlopen .
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 20:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik denk dat het per jongen verschilt. Bovendien is het, voor zover ik weet, niet zo dat jongens veel later volwassen worden. Ze komen alleen wat later in de puberteit.
Ach, ik denk dat het hier ook om de puberteit gaat. Verkering klinkt niet echt volwassen, zeg maar. Het gaat trouwens vanzelf wel weer over, in ieder geval in 4vwo - vorig jaar - vond ik iedereen al weer volwassen (voor zover pubers volwassen zijn) en alle jongens waren weer mooi groot (voor zover je die toen nog op het vwo zag) en nu merk ik er niets meer van. Tenminste, de laatste keer dat men echt heul seksitisch was, lag het toch echt aan de meiden. Hoewel we ook niet echt genoeg jongens meer overhebben voor een echte seksistische jongensclub, misschien heeft dat er mee te maken. De tweede was in dat opzicht het ergst.

(En als dit een discussie wordt, kan iemand 'm even naar een passender iets verplaatsen? )
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 06:00
Verwijderd
ja jongens zijn kleuters
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 06:16
Verwijderd
In de onderbouw hebben jongens een duidelijk lager niveau dan meisjes, vind ik. Misschien is dat omdat ik al sneller volwassen was dan andere maar die jongens gedroegen zich duidelijk veel jonger dan de meiden in mijn klas. Nu ik in de bovenbouw zit valt het allemaal mee. (De meeste jongens uit mijn klas zijn blijven zitten.) Nu zijn de jongens ook weer wat serieuzer.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 13:49
VB#
Avatar van VB#
VB# is offline
jongens in de onderbouw hebben een lager niveau
je laat me huilen.
ik zou eerder zeggen meisjes worden veel te snel volwassen ze genieten helemaal niet van de tijd dat je nog lekker kan doen wat je wil
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 14:58
Sander =D
Sander =D is offline
Over het algemeen duurt het bij jongens wat langer ja..
Heb er zelf niet echt problemen mee aangezien ik niet zo een laat iemand ben met volwassen worden..
Klinkt een beetje dom over jezelf, en het echte volwassen worden zal bij mij ook nog wel eventjes duren
Maar ik vond de jongens over het algemeen ook kinderachtiger.. vandaar dat ik ook meer vriendinnen heb dan vrienden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 16:18
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nou, ik vind dat meisjes in de onderbouw ook een vrij laag niveau hebben. Zelfs in de bovenbouw nog. Al dat gezeur over vriendschap en allerlei kettinkjes, al die overdreven reacties op andere meisjes die net iets anders zijn en natuurlijk zo veel mogelijk jongens gehad willen hebben (en dat in klas 1-3)....

__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 10:11
Sander =D
Sander =D is offline
Citaat:
Nou, ik vind dat meisjes in de onderbouw ook een vrij laag niveau hebben. Zelfs in de bovenbouw nog. Al dat gezeur over vriendschap en allerlei kettinkjes, al die overdreven reacties op andere meisjes die net iets anders zijn en natuurlijk zo veel mogelijk jongens gehad willen hebben (en dat in klas 1-3)....

Hmm dat viel eigenlijk nog best mee.. Bij mij was het bij beide minder, zou dat iets met het niveau te maken kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vind dat meisjes in de onderbouw ook een vrij laag niveau hebben. Zelfs in de bovenbouw nog. Al dat gezeur over vriendschap en allerlei kettinkjes, al die overdreven reacties op andere meisjes die net iets anders zijn en natuurlijk zo veel mogelijk jongens gehad willen hebben (en dat in klas 1-3)....

Dat is een bepaalde groep vind ik, als ik naar mijn eigen klas kijk. Degene die gemotiveerd/serieus zijn die zijn zo niet. Degene die totaal niet gemotiveerd zijn en maar wat doen zijn zo wel. Zo gaat het bij jongens natuurlijk ook maar jongens worden gewoon minder snel volwassen dan meisjes. En nogmaals, nu ik in de bovenbouw zit is het juist helemaal niet meer zo. Alleen in de 2e/3e vond ik het verschil groot lijken. Maargoed, ik had ook maar een paar jongens in de klas (een stuk of 5, en voor de rest 23 meiden) en die jongens die waren duidelijk een stuk minder volwassen dan de meeste meiden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 11:48
Verwijderd
In de onderbouw pakten jongens elkaars tassen af enzo, meisjes deden dat niet maar die deden vast weer andere dingen. Sinds klas 3/4 zitten de meesten ongeveer op hetzelfde niveau.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 13:35
IndoDude
Avatar van IndoDude
IndoDude is offline
Citaat:
Hooi meiden(l)
En mischien jongens

Vinden jullie het ook zo irritant als jongens zich als groep 8ers gedragen? Dat ze overal om lachen wat met seks te maken heeft en liefde niet sirieus nemen?
Nou ik wel ik ben er klaar mee weet iemand wanneer jongens zich volwassen gaan gedragen?(hoe oud)
En vinden jullie dat ik erg ouderwets ben of zijn jullie het met me eens?
als jij jezo irriteert om zulke boys
dan ga je met de verkeerde jongens om

zelf nooit last gehad van maten die zich low zo life gedragen

TS gaat met paupers om 111!!11!!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
als jij jezo irriteert om zulke boys
dan ga je met de verkeerde jongens om

zelf nooit last gehad van maten die zich low zo life gedragen

TS gaat met paupers om 111!!11!!!
Het betekent helemaal niet dat de TS met paupers om gaat. Er zijn nou eenmaal jongens die zich een stuk jonger dan andere meisjes gedragen. Dat betekent niet dat je gelijk met paupers om gaat. En misschien gaat zij wel helemaal niet met die jongens om en zitten die jongens alleen maar in haar klas, ze kan moeilijk niet meer naar school gaan omdat ze dan volgens jou met ''paupers'' omgaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-10-2010, 14:48
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
oke ik vind dat jullie gewoon seksistisch zijn!
ik bedoel hoezo jongens worden later volwassen ik zie dat de jongens in mij klas 3/4 best volwassen overal op reageren, terwijl de meisjes de hele tijd zitten te grinniken en kleine "geheimpjes" hebben best kinderachtig...

natuurlijk is het zo dat meisjes eerder in de puberteit komen maar dat zorgt er alleen voor dat ze zich volwassener 'voelen'.
volgens mij heeft de puberteit er niet zoveel mee te maken dat is grotendeels lichamelijk, maar ik denk dat het om de opvoeding gaat die er voor zorgt hoe kinderachteg mensen zijn op welke leeftijd.
hiermee zeg ik dus zoals boven staat dat het niet om jongen/meisje gaat maar om hoe iemand is.
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 14:57
Verwijderd
Leuk topic
Ik heb veel mannelijke vrienden. Mijn hartsvriend is een jongen. Sommige zijn wel kinderachtig, maar het is ook wel weer fijn om gewoon een beetje stomme grapjes te kunnen maken en schaamteloos hard lachen zonder dat je steeds denkt 'God-oh-God, dit doet een meisje niet'.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
De puberteit is niet alleen lichamelijk, maar ook een heel proces in de hersenen. Meisjes beginnen daar gemiddeld eerder aan, dus waarschijnlijk zullen ze ook eerder klaar zijn.

En het hangt er vanaf wat jij als 'volwassen' gedrag ziet. Misschien dat jongens nog meer een /care houding hebben, omdát ze nog minder puberen terwijl meisjes al volop overal mee bezig zijn. En verder 'grinniken' jongens sowieso al minder dan meisjes, maar ze zijn misschien onvolwassener op andere vlakken. En het verschilt per persoon natuurlijk, maar dat houdt je altijd.

En er zijn maar zeer weinig mensen van 14 echt volwassen, natuurlijk. Meisjes niet en jongens waarschijnlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:08
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
volgens mij heeft de puberteit er niet zoveel mee te maken dat is grotendeels lichamelijk
ik weet dat het ook een proces is maar dat proces gaat niet alleen over volwassen worden.
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:11
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het proces gaat eigenlijk wel alleen over volwassen worden. In hoeverre dat wel/niet lichamelijk is, weet ik niet.

(Want geslachtsrijp worden is eigenlijk gewoon een vorm van lichamelijk volwassen worden.)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:16
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
dan zeg je eigenlijk hier gewoon dat het proces alleen maar volwassen worden is?
als dat zo is dan betekent het dus dat het er voor zorgt dat je een andere kijk op de wereld krijgt, maar dat hoeft toch niet de kijk te zijn die wij in het algemeen allemaal hebben (volwassen) het kan ook zijn dat je gewoon veranderd niet speciaal volwassen... ik bedoel ik zie zelfs om mij heen ouders of oudere mensen die echt niet volwassen zijn.
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:23
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wat moet het proces anders zijn? Het gaat erom dat een kind omgetoverd wordt tot een volwassene. Dat niet alle mensen boven de 25 (trek eens een grens) zich als een wandelende wijsheid gedragen, betekend nog niet dat de puberteit iets anders inhoudt. Je hersenen en je lichaam veranderen en het lijkt me in ieder geval de bedoeling dat je er daardoor uitkomt als iets wat kinderen kan krijgen (en opvoeden).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2010, 15:35
Verwijderd
jongens kunnen soms zo lang doorzeuren over zulke kleine dingen, ook lachen ze om dingen die helemaal niet grappig zijn en vinden ze het leuk om meiden belachelijk te maken door alleen bekakt te praten over shoppen en justin bieber(okee justin bieber kan niet zingen daar geef ik ze gelijk in)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:21
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Wat moet het proces anders zijn? Het gaat erom dat een kind omgetoverd wordt tot een volwassene. Dat niet alle mensen boven de 25 (trek eens een grens) zich als een wandelende wijsheid gedragen, betekend nog niet dat de puberteit iets anders inhoudt. Je hersenen en je lichaam veranderen en het lijkt me in ieder geval de bedoeling dat je er daardoor uitkomt als iets wat kinderen kan krijgen (en opvoeden).
hmmm... je had gelijk

oke dus dan hebben we het over het algemeen...
maar ik vind alsnog dat dit topic seksistisch is en kinderachtig.
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:45
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Deze zou wel verplaatst kunnen worden naar LRof TP


liefde en relaties
tieners en pubers.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:47
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
hmmm... je had gelijk

oke dus dan hebben we het over het algemeen...
maar ik vind alsnog dat dit topic seksistisch is en kinderachtig.
Ik vind seksistisch een beetje een groot woord voor zo'n topic.
Komt ook niet zo vriendelijk over, voor iets wat in mijn ogen relatief onschuldig is. En het blijft immers een scholierenforum, dus zul je er naast allemaal volwassen en verstandige mensen, ook wel eens een scholier aantreffen die z'n klasgenootjes zo seksitisch vindt, of zo. (;
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:49
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
er is volgens mij geen kleiner woord...
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 09:02
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
> Tieners & Pubers.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 09:23
FluffyKitten
Avatar van FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
hmmm... je had gelijk

oke dus dan hebben we het over het algemeen...
maar ik vind alsnog dat dit topic seksistisch is en kinderachtig.
Oversekst of graag over seks praten is iets anders dan Seksistisch >.> Seksisme is namelijk bij wet verboden en betekent: Discriminatie op grond van sekse.

Verder ben ik (als jongen)
van mening dat het misschien iets later is bij jongens maar de meisjes blijven tot hun 18de kinderachtiger. (In het algemeen)

Dat eindeloze gehuil om kleine dingetjes en naïviteit zijn ook vrij irritant
__________________
''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 14:14
Kacheltje
Kacheltje is offline
Citaat:
Ik denk dat het per jongen verschilt.
dat weet ik wel zeker. (a)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 15:57
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Oversekst of graag over seks praten is iets anders dan Seksistisch >.> Seksisme is namelijk bij wet verboden en betekent: Discriminatie op grond van sekse.

Verder ben ik (als jongen)
van mening dat het misschien iets later is bij jongens maar de meisjes blijven tot hun 18de kinderachtiger. (In het algemeen)

Dat eindeloze gehuil om kleine dingetjes en naïviteit zijn ook vrij irritant
dit.
en ik ben niet zo'n jongen die liefde niet serieus neemt, in tegendeel, ik vind het juist belangrijk. Ik ben altijd vrij ingetogen als ik een relatie heb, ik ben heel blij daar niet van, maar als iemand het echt boeiend vind wat ik met iemand heb, ben ik ook niet te beroerd iemand kort in te lichten. Trouwens, lachen om dingen die met seks te maken hebben kan ik ook heel goed met meisjes. Dat komt ook omdat ik een soort van broer-zus relatie met ze heb.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 08:23
-Bambi
Avatar van -Bambi
-Bambi is offline
sommige jongens uit mijn klas gaan dan 'propjes gooien' en dan zitten ze in mbo 2. dan denk ik echt van wooow hoe kinderachtig..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 12:12
VB#
Avatar van VB#
VB# is offline
Citaat:
sommige jongens uit mijn klas gaan dan 'propjes gooien' en dan zitten ze in mbo 2. dan denk ik echt van wooow hoe kinderachtig..
en dan laat ze gewoon als hun dat leuk vinden t leven gaat om plezier hebben en dat heeft ieder op zijn eigen manier
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2010, 22:57
Verwijderd
Nou ik heb t nu iig niet meer en vorig jaar ook als ik me goed herinner...

Maar iemand zei dat jongens lachen om dingen die niet grappig zijn .. Je bedoeld ze lachen om iets dat hun grappig vinden maar jij niet..

Verder denk vind ik het ook een beetje overdreven allemaal je kan best een beetje kinderachtig doen voor een keer zonder dan meteen kinderachtig te zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.