Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2010, 10:59
Missy
Missy is offline
Reis je vaak met de metro, bus of trein? Lees je in het openbaarvervoer of is het daar te druk voor? Lees je alvast studieboeken door? Zit je en hou je de omgeving in de gaten? Ga je gesprekken afluisteren (vandaar het prachtige OV-gesprekkentopic)? Of luister je liever muziek?
Oud 19-11-2010, 11:08
Verwijderd
Ik zit regelmatig in de trein, de ene keer heb ik zin om gewoon suf om me heen te kijken en luister ik mee met gesprekken, de andere keer ga ik heel actief studeren. Meestal zit het er een beetje tussenin; ik lees wat in een studieboek en koekeloer soms even om me heen (Als ik echt hard wil studeren, dan zet ik m'n mp3-speler aan zodat ik niet word afgeleid door wazige gesprekken )
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 11:18
Lorelei
Lorelei is offline
Meestal studeer ik in de trein. Soms lees ik een 'gewoon' boek of speel ik patience op m'n telefoon. Maar meestal als ik niet studeer, zit ik gewoon voor me uit te staren.

Edit: Oh en als ik niet in de stilte coupe zit, dan bel ik ook nog wel eens. Maar alleen als de trein niet erg vol zit en wel op een vriendelijk volume en zo.
Oud 19-11-2010, 11:29
Verwijderd
Ik ga mensen kijken, en random met knappe jongens flirten. Soms dan praat ik ook nog wel eens met mensen maar dat komt meestal vanuit hun. Dat zijn dan oudere mensen en die hebben ook de leukste gespreksstof.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 11:39
Röps
Röps is offline
Ik reis ongeveer 4x per week 2x per dag met de trein; en dan ben ik afgesloten dmv i-pod. Bovendien lees ik wat papers, of speel ik Trainyard Express op m'n i-pod. Vroeger zat ik continu te forumen op m'n telefoon maar 't ding is een beetje aan z'n einde.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 11:48
Tink*
Tink* is offline
Ik reis heel af en toe eens met de bus of trein. Dan praat ik met andere mensen, lees ik een boek en/of luister ik muziek. Reizen is saaaaaaaaaaai.
Oud 19-11-2010, 12:11
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik bedrijf de liefde met een medereiziger op de achterbank.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 12:14
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Maar in het algemeen lees ik wat (krant, boek) of droom ik weg en denk aan alles wat ik nog moet doen enz. Af en toe reist een vriendin mee (omdat we in dezelfde buurt wonen) en dan babbelen we over vanalles en nog wat
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 12:15
Verwijderd
Ik heb altijd m'n iPod bij me, en soms lees ik een Spits of Metro, of iets wat ik zelf meegenomen heb, zoals een tijdschrift. Maar ik zit niet meer zo lang en vaak in de trein eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 12:21
Thinus
Thinus is offline
Praten met bekenden, krantje lezen, muziek luisteren, slapen, gesprekken afsluisteren of mensen kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 12:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Meeplaybacken en meedansen met mijn muziek. Tenzij ik emo ben, dan staar ik voor me uit. Met muziek aan natuurlijk.
Oud 19-11-2010, 12:53
Verwijderd
Bellen, muziek luisteren, lucht je hart topic lezen, twitteren en in de trein richting mijn ouders ontkom je eigenlijk niet aan een gesprekje met Nel en Piet die na veertig jaar weer eens een keer een dagje Amsterdam hebben bezocht
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 12:55
Rivka
Rivka is offline
Muziek luisteren en droge gesprekjes aanhoren. Soms lees ik ook de Spits of de Pers.
Oud 19-11-2010, 12:55
Martiño
Martiño is offline
Ik ga iedere dag met de trein. Ik slaap meestal een beetje, vaak ook met muziek op, of ik internet (ov-frustraties op het forum posten ) of lees een boek.
Oud 19-11-2010, 14:40
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik moet meestal een half uur in de bus zitten en dan lees ik mijn studieboeken door. Tenzij ik vind dat ik vrij ben, dan lees ik gewoon boek of staar ik naar buiten met mijn muziek aan.
Oud 19-11-2010, 14:52
Verwijderd
meestal gewoon naar buiten kijken en zorgen dat ik niet op het knopje vergeet te drukken,.
ik ga dan ook maar 1 dag in de week met de bus naar school, en dat is maar 15-20 minuten reizen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 14:53
Volk
Volk is offline
Ik ga regelmatig met het OV. Ik brei meestal en luister gesprekken af of lees wat. Soms staar ik ook gewoon wat voor me uit.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:24
Verwijderd
Gewoon muziek. Ik heb áltijd muziek op.
Verder probeer ik altijd wat te doen voor school Dit mislukt alleen vaak.

Oja slapen doe ik ook heel vaak.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:24
Verwijderd
Enige openbaar vervoer waar ik regelmatig gebruik van maak is de trein. Als ik alleen ben probeer ik altijd direct te gaan slapen. Meestal lukt dat niet omdat mensen luidruchtig zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:30
Verwijderd
Citaat:
lucht je hart topic lezen,

OT: Soms knoop ik gesprekjes aan met medereizigers, luister gesprekken af of zorg dat ik een boek/krant/tijdschrift heb om te lezen. Ook: puzzelen, doemscenario's verzinnen, borduren, sms'en.

Muziek luisteren doe ik nooit onderweg. Ik heb wel een mp3-speler, ergens, maar die is al maanden leeg.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Bellen, muziek luisteren, lucht je hart topic lezen,

OT:
Uit het raam staren, in een creatieve bui mijn schetsboekje erbij pakken (maar echt tekenen is geen doen door dat gerammel), muziek luisteren, me ergeren aan medepassagiers, de krant lezen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:36
Verwijderd
Vier dagen per week zit ik drie uur in de trein. Ik werk dan, lees soms zo'n gratis vod en luister altijd muziek.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:38
Carn
Carn is offline
Lezen en muziek luisteren, en ik probeer me vooral niet te irriteren aan andere reizigers.
Oud 19-11-2010, 15:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Muziek of podcast luisteren of een boek lezen.
Vooral de podcast is tricky, omdat ik dan moet proberen niet hardop te lachen.
Oud 19-11-2010, 15:47
AzN
AzN is offline
Muziek luisteren, mensen observeren, fantaseren, piekeren/nadenken, plannen maken, naar buiten staren en soms studeren.
Oud 19-11-2010, 16:48
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Muziek luisteren, krant lezen, chagrijnig kijken, boek lezen en soms praten met onbekenden
Oud 19-11-2010, 17:05
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
ik bedrijf de liefde met een medereiziger op de achterbank.
Ik ben die medereiziger
Oud 19-11-2010, 17:08
Verwijderd
Muziek, wat lezen, manks een babbeltje met een vreemde, tekenen, mensen observeren <3
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 17:11
Lotte^^
Lotte^^ is offline
laptop en mp3 speler
soms leer ik wat in de trein
of ik maak die sudoku's uit de metro enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 18:33
Allure
Allure is offline
Bus: muziek luisteren
Trein: muziek luisteren, lezen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 19:02
Verwijderd
In de trein lees ik meestal. In de bus luister ik medereizigers af en kijk ik uit het raam.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 20:43
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
oei iedereen luistert mensen af! Ik moet denk ik opletten met wat ik allemaal vertel
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 00:02
Geel
Geel is offline
De afgelopen jaren heb ik veel met het ov gereisd, nu wat minder. Hoe ik me vermaakte? Meestal dacht ik aan alles nog wat. Soms sliep ik. Soms praatte ik met andere mensen. Soms las ik iets. En tussen al die dingen door deed ik aan mensenkijken.
Oud 20-11-2010, 01:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Posts verwijderd. Hou 't ontopic aub.
Oud 20-11-2010, 01:05
Verwijderd
Ik luister radio op mijn telefoon of muziek op mijn mp3 terwijl ik naar buiten staar. Soms val ik in slaap. Soms ruim ik mijn tas/portemonnee op.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 09:26
Verwijderd
Citaat:
De afgelopen jaren heb ik veel met het ov gereisd, nu wat minder. Hoe ik me vermaakte? Meestal dacht ik aan alles nog wat. Soms sliep ik. Soms praatte ik met andere mensen. Soms las ik iets. En tussen al die dingen door deed ik aan mensenkijken.
Slapen? Ben je dan niet steeds bang dat je door je bestemming heenslaapt?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Bioritmische wekker. hihi
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 10:04
Verwijderd
Citaat:
In de trein lees ik meestal. In de bus luister ik medereizigers af en kijk ik uit het raam.
Dit is mijn favoriete bezigheid. Ik heb de meeste nare en grappige dingen gehoord in de bus. Vandaar mijn liefde voor het OV.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 11:03
Verwijderd
Eh, mp3-speler, lezen, soms dingetjes uittypen/series kijken op mijn laptop, maar sinds ik het breien heb herontdekt, heb ik de laatste twee keer drie uur lang breiend in de trien gezeten
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 11:15
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Me ergeren aan mensen die keihard muziek op hebben, keihard zitten te praten (meestal ook nog in een taal waar geen touw aan vast te knopen is) of aan pubertjes die elkaar met de metro/pers ziten te slaan.

Daartussenin lees ik de krant of kijk ik naar buiten.
Oud 20-11-2010, 12:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
oei iedereen luistert mensen af! Ik moet denk ik opletten met wat ik allemaal vertel
Ik ben regelmatig ineens bang dat ik mijn rare gesprek teruglees in dit topic .

Ik lees soms, meestal luister ik muziek en kijk ik naar buiten.
Oud 20-11-2010, 15:32
Verwijderd
Ik ''vermaak'' me helemaal niet in het OV, ik ben er gewoon, of zo. En soms lees ik was, luister ik was muziek, of schrijf ik. Meestal dommel ik in of staar ik vrij wezenloos voor me uit. Studeren lukt in elk geval niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik niet. In het OV slaap ik zo licht dat ik wakker word van de omroepstem. Ik droom dan wel de meest vage dingen, dus het is wel 'echte' slaap.

Eén keer kwamen we 's ochtends van een feestje in Delft (nacht doorgehaald) en toen pakten we de eerstvolgende trein met overstap op Amsterdam Centraal. Halverwege vielen we in slaap. Toen sliepen we door 3(!) stations heen en werden we wakker op weg naar Alkmaar
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 20:33
Sander.
Sander. is offline
Citaat:
Me ergeren aan mensen die keihard muziek op hebben, keihard zitten te praten (meestal ook nog in een taal waar geen touw aan vast te knopen is) of aan pubertjes die elkaar met de metro/pers ziten te slaan.

Daartussenin lees ik de krant of kijk ik naar buiten.
Bovenstaande, maar ik kijk ook wel eens mensen aan, die dan ook naar buiten gaan kijken.,..
Oud 23-11-2010, 20:38
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik heb zo vaak stiekem gehoopt dat dat zou gebeuren. Dat ik de busschauffeur mij dan komt wekken. Maar dat is nooit gebeurd. Ik weet eigenlijk niet waarom. Waarschijnlijk dat ik altijd wel wist nog hoe lang het ongeveer duurde voordat ik eruit moest.
Oud 23-11-2010, 20:56
Batave
Batave is offline
Studeren lukt me meestal wel in de trein, in de bus muziek luisteren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 21:09
Verwijderd
In de trein speel ik snake, lees ik een boek/tijdschrift, en luister ik muziek, en in de bus luister ik alleen muziek. En kijk ik om me heen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 23:07
Verwijderd
Niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 23:23
flyaway
flyaway is offline
In de metro speel ik Brickbreaker op mijn telefoon, soms lees ik een krantje en ik heb bijna altijd mijn iPod aan staan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 23:25
Sherlock
Sherlock is offline
Muziek in en quest lezen of slapen of gamen op iPod.
Reageren

Regels voor berichten