Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2011, 18:54
stefiestef
stefiestef is offline
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik ben dit jaar van school veranderd,
maar toen ik daar kwam en mijn eerste les eminarie kreeg vroeg de leerkracht of
ik mijn seminarie-werk van vorig jaar wou meebrengen, maar ik heb dat vorig jaar niet gehad (probleem!)
Nu heeft zij mij de opdracht gegeven om een schoolkrant te maken.
Ik ben helemaal niet creatief, want mijn eerste probleem is al dat ik geen naam kan verzinnen Heeft er iemand iedeetjes voor mij? Ik zit op het Sint-Vincentius Instituut, als dat enige hulp is...

Dankje wel!!
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2011, 18:56
Verwijderd
Moet dit niet bij huiswerkvragen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 18:58
stefiestef
stefiestef is offline
Citaat:
Moet dit niet bij huiswerkvragen?
Sorry hoor!
Ben nieuw zal het veranderen!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:01
Verwijderd
Maakt niet uit hoor, Kikaa of Tink* zal dat zo voor je doen als het verkeerd staat

OT: Ik ben zelf ook niet zo'n held in artikelen, schoolkranten, verslagen typen. Ik kan je dus niet helpen...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:03
stefiestef
stefiestef is offline
Citaat:
Maakt niet uit hoor, Kikaa of Tink* zal dat zo voor je doen

OT: Ik ben zelf ook niet zo'n held in artikelen, schoolkranten, verslagen typen. Ik kan je dus niet helpen...
Ah okay, dankje wel!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Sorry hoor!
Ben nieuw zal het veranderen!
Maakt toch niet uit! Ik verplaats 'm inderdaad even naar huiswerkvragen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:07
stefiestef
stefiestef is offline
Citaat:
Maakt toch niet uit! Ik verplaats 'm inderdaad even naar huiswerkvragen.
Dankje wel sorry voor de moeite!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 22:01
Tink*
Tink* is offline
Ik heb zelf in de redactie van de schoolkrant gezet op de middelbare school. We zaten met ongeveer acht man in die redactie. Dus ik weet niet wat het idee is voor jouw schoolkrant? Hoe groot moet dat worden opgezet? Is het alleen om te laten zien aan de docent of wordt het ook daadwerkelijk uitgedeeld aan de hele school?

Qua naam kan je natuurlijk met de naam van de school spelen. Bv mijn school heette het Carmel college en de schoolkrant Carmelpolitan hotnews (variant op de glossy cosmopolitan hotnews). Je kunt dus op die tour gaan of je kunt iets totaal ander verzinnen. Sint Vinc-flits ofzo. Ik ben ook niet zo creatief met dat soort namen. Even googlen helpt ook.

Inhoudelijke tips:
In onze schoolkrant stonden dingen als: nieuws, wist-je-datjes over docenten, een horoscoop, artikelen/columns, persiflage op serie met docenten in de hoofdrol, verslagen en foto's van een excursie/project/kamp van enkele klassen etc.
Oud 13-09-2011, 18:11
stefiestef
stefiestef is offline
Citaat:
Ik heb zelf in de redactie van de schoolkrant gezet op de middelbare school. We zaten met ongeveer acht man in die redactie. Dus ik weet niet wat het idee is voor jouw schoolkrant? Hoe groot moet dat worden opgezet? Is het alleen om te laten zien aan de docent of wordt het ook daadwerkelijk uitgedeeld aan de hele school?

Qua naam kan je natuurlijk met de naam van de school spelen. Bv mijn school heette het Carmel college en de schoolkrant Carmelpolitan hotnews (variant op de glossy cosmopolitan hotnews). Je kunt dus op die tour gaan of je kunt iets totaal ander verzinnen. Sint Vinc-flits ofzo. Ik ben ook niet zo creatief met dat soort namen. Even googlen helpt ook.

Inhoudelijke tips:
In onze schoolkrant stonden dingen als: nieuws, wist-je-datjes over docenten, een horoscoop, artikelen/columns, persiflage op serie met docenten in de hoofdrol, verslagen en foto's van een excursie/project/kamp van enkele klassen etc.
De krant zal 250 maal worden gedrukt en zal dus weldegelijk uitgeddeld worden. Er wordt dus toch wel wat verwacht...
Alvast bedankt voor de tips!! Ze zien er echt super uit en ik ga ze zeker gebruiken! Ik ga al beginnen met wat interviews af te nemen en artikels te schrijven. Misschien kom ik dan nog op een naam of komen er nog andere reacties, hoewel Sint-Vinc Flits toch al goed is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten