Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 19:16
IchiroKazuki
IchiroKazuki is offline
Hallo,

Ik ben net nieuw hier op dit forum, dus ik weet gewoon sommige dingen niet waar ik die moet plaatsen nog sorry hier voor, en als het fout zit verplaats het dan a.u.b

----------------------

Ik heb de laatste tijd zeer veel ruzie met me ouders. Over echt alles. Op dit moment ben ik zelf bij het punt om gewoon het huis uit te gaan en het zal ook niet heel lang meer duren dat me ouders op dat punt staan.
Maar nu wilde ik gewoon even een weekje uit huis gaan wel nog overlegt met me ouders, maar dat mocht niet ik vroeg het op een normale manier en ik werd gewoon niet met respect behandeld en werd ook steeds geschreeuwd. Ik wilde die week gewoon gebruiken om rustig na de denken hoe ik me zelf kon veranderen om zelf voor een betere sfeer de zorgen. Ik weet zelf ook dat ik fout zit maar dat zit ook bij de andere familie leden.

Maar nu wil ik weten wat mijn ouders me nog kunnen maken als ik eenmaal het huis uit ben gegaan. Puur omdat ze nog onderhoudsplicht hebben over mij. Ben 18 jaar (23/11 word ik 19)

Onderdak heb ik al wel, Ik kan altijd bij me vriendin terecht, haar ouders hebben dit ook gezegd tegen me,

Groetjes Ichiro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2011, 19:58
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als jij 18 bent dan ben je toch volwassen en mag je toch over je eigen leven bepalen?

Gr, Maura.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 20:01
IchiroKazuki
IchiroKazuki is offline
Je bent tot je 18e zijn je ouders verantwoordelijk voor je en tot je 21 zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je.
En daarom weet ik niet wat ze me nog kunnen doen als ik weg ben.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 20:02
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Oh, oke. Dan kan ik je niet verder helpen, ik ben zelf pas twaalf dus heb niet echt een idee hiervan.

Liefs, Maura
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 14:14
IchiroKazuki
IchiroKazuki is offline
Iemand die mij hier nog een antwoord op kan geven of niet?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 10:27
ganralph
ganralph is offline
Om te beginnen: je ouders zijn niet financieel verantwoordelijk voor je tot je 21e. Je bent zelf verantwoordelijk voor je financiële situatie (zoals je in- en uitgaven en ook schulden die je na je 18e maakt) Ze hebben wel een onderhoudsplicht wat inhoud dat zij moeten zorgen dat jij kunt voorzien in levensonderhoud. (Als jij bijvoorbeeld fulltime studeert, worden zij geacht bij te dragen in leef- en/of studiekosten.)

Dan wat betreft je situatie: je bent 18 en dat houdt in dat je gerechtigd bent om zelf een huurcontract te sluiten e.d. Je ouders kunnen je niet vastbinden en dwingen thuis te blijven wonen

Het gevolg hiervan is wel dat de relatie met je ouders waarschijnlijk erg verslechtert. Onderschat dit niet! Want het kan ooit minder gaan en dan is het handig als je familie je op kan vangen. Ook al hebben je ouders nog een wettelijke onderhoudsplicht, ze kunnen je natuurlijk gewoon niets meer geven, waardoor je ineens 100% van je levensonderhoud zelf moet betalen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 10:27
Verwijderd
Dat je ouders verantwoordelijk voor je zijn, houdt alleen in dat ze moeten voorkomen dat je dakloos raakt of verhongert. Meer niet. Je mag op je 18e zelf huurcontracten tekenen en ook zorgverzekering enzovoort staat op je eigen naam. Als je niets van je ouders aanneemt, ben je hun ook niets verschuldigd.

Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat je ouders zeggen: als je een week het huis uit gaat, kom je hier ook niet meer wonen. Wettelijk moet je bij hun terecht kunnen vanwege de zorgplicht, maar als je dat gaat afdwingen gaat de relatie met je ouders daar natuurlijk ook niet op vooruit, dus ik denk dat je dat niet wil.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 20:57
Verwijderd
Ik zou tijdelijk bij je vriendin gaan wonen en een baantje zoeken. Je ouders kunnen dan een tijdje nadenken.

Waarom ga je niet een huisje zoeken met je vriendin? Dan woon je samen en je hebt financiele steun aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 00:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom ga je niet een huisje zoeken met je vriendin? Dan woon je samen en je hebt financiele steun aan elkaar.
Totdat ze uit elkaar gaan ja. En rond de 18e al een relatie hebben die het echt nog jaren vol gaat houden is nou niet echt iets dat zo vaak gebeurd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 00:55
Verwijderd
Ruzie met je ouders is ook geen goede reden om samen te gaan wonen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat te doen in 1 maand?
Jason2
20 04-01-2011 16:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pyromaan van 't Zandt opgepakt
Verwijderd
6 19-12-2007 21:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Algemene schoolzaken De beste 'op kamers' sites!
summer1986
9 07-07-2003 15:01
Psychologie Uithuis? :S
beija_flor
14 29-04-2003 14:35
Psychologie Geen interesses meer....
Snippie
33 27-10-2002 12:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.