Advertentie | |
|
23-11-2011, 20:16 | |
Verwijderd
|
Niet meer eens en ook wel weer mee eens.
Sociale media Sociale media heeft degelijk wel invloed, maar ondanks ze een gezagsfunctie hebben, zie ik geen enkele grond om sociale media te ontduiken. Dat is een aantasting in het prive-leven dat het EVRM ons beschikbaar stelt. Buiten de schoolgebouwen is er geen enkel verschil tussen de twee natuurlijke personen, waarvan de ene één leerling is en de andere een docent. Een leerling zal(ik ga even vanuit het volwassenrecht uit) even veel straf krijgen voor hetzelfde strafbare feit als de leraar. Een dergelijke oplossing is een hyves PRIVE en een hyves voor LEERLINGEN. dat is een mooie oplossing voor de zaak. Als het geval gezagsverhouding en sociale media worden gecombineerd en de leraar voegt leerling toe op hyves, is dat geen aantasting in de gezagsverhouding. Er is helemaal geen gezagsverhouding op dat moment, want de leraar is op dat moment niet in dienst van de leerling. De leraar is , ondanks het nakijken van huiswerk, geen 24 uursfunctie. Als een leraar na zijn diensttijd nog klachten opneemt, is dat een vrijwillige keuze op dat moment. De leraar is wel een deel van je opvoeding. Dat een leraar geen gezag kan houden, is omdat hij vaak belemmert wordt door de wet of het bestuur die geen gezeur wilt. Hij kan niet ingrijpen en er zijn geen mogelijkheden om echt op een effectieve manier gezag te voeren(Ja, corrigerende tik is wel een mooie). Daarnaast heb je de ouders die gewoon geen gezag hebben en niet kunnen opvoeden. Dit is de versterkende effect van de problemen op school. Laatst gewijzigd op 23-11-2011 om 20:26. |
23-11-2011, 20:58 | |
Verwijderd
|
Voor een deel wel mee eens, maar voor een deel ook niet mee eens.
Een leraar kan prima lesgeven, zonder dat hij social media maar enigszins snapt. Zo kan mijn huidige docent voor wiskunde prima lesgeven, maar mijn vorige docent voor wiskunde niet, terwijl hij wel op social media zat. Er zit geen verband tussen goed lesgeven en social media. Maar 'leraar-zijn' is meer dan alleen maar lesgeven: het is ook een beetje opvoeding, normen en waarden bijbrengen (al is dat natuurlijk ook de taak van de ouders), ingrijpen als er gepest wordt etc. Als docent moet je de leerling kunnen begrijpen, weten waar ze zich mee bezig houden. Via msn of hyves wordt tegenwoordig ook gepest: Een docent kan hier alleen maar ingrijpen als hij weet hoe social media werkt. Dus ik antwoord nee en ja op deze stelling: Nee op het feit dat er geen verband zit tussen lesgeven en social media. En ja omdat het 'leraar-zijn' meer is dan alleen maar lesgeven en dat het dan wel handig is als je weet hoe social media werkt. |
23-11-2011, 23:07 | |
Verwijderd
|
Social media en autoriteit in de klas zijn naar mijn mening twee heel verschillende zaken. Ik ken collega's die geen enkel benul hebben van de social media om zich heen en nog steeds het gezag uitstraalt van de door Remco beschreven ''leraar van vroeger''. Waarbij er ook ook docenten zijn die fantastisch meedoen op de social media enkel het gezag in de klas niet heeft als de bovenstaande beschreven leraar. Beide hebben dus geen enkel verband met elkaar.
Naar mijn mening is het wel makkelijk als je als docent de social media begrijpt en hierin zelfs meegaat. Je weet beter wat er omgaat in de leerlingen als er iets gebeurd en kunt je dus beter verplaatsen in hun belevingswereld. Ik merk als ''jonge'' docent dat ik het eerder door heb als leerlingen praten over social media of er stiekem mee bezig zijn. Ik vrees dat enkele oudere collega's dit niet door hebben wat ik af en toe ook terug hoor van mijn leerlingen. Daarnaast het wel of niet toevoegen van leerlingen moet elke docent voor zichzelf weten. Ik doe het in ieder geval niet en vertel dit ook aan mijn leerlingen die dit natuurlijk begrijpen. Leerlingen zien namelijk docenten nog steeds als ''iemand met een voorbeeldfunctie'' waarin je ziet dat dit ook een bepaald gezag uitstraalt. Laatst gewijzigd op 24-11-2011 om 12:45. |
24-11-2011, 06:13 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-11-2011, 08:07 | |
Het typische is dat dit soort dingen voor de 'netwerkrevolutie' [/oud] net zo hard gebeurden. Leerlingen spraken het dan niet zozeer af na school, maar zorgde de leraar er zelf voor. Mondig zijn is iets dat zich sinds de jaren '50 gewoon ontwikkeld heeft. Ik heb in ieder geval niet het idee dat mijn leerlingen zo veel mondiger zijn dan ik was vroeger.
__________________
Altijd nuchter
|
24-11-2011, 10:05 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is in de jaren '60 een ontwikkeling in gang gezet, de beweging tegen autoriteit, die in de jaren '90 geëxplodeerd is. Dit heeft niet zozeer met sociale media te maken. Als de stelling zou zijn; de docent van de toekomst kan niet meer functioneren als hij sociale media niet begrijpt dan was ik het er mee eens geweest. Het Nieuwe Leren maakt helaas ontzettend veel gebruik van dit soort platformen (TeleTop/Daqtiek/ITSLearning/Lotus LearningSpace/Blackboard) en dat zal in de toekomst helaas alleen nog maar meer worden. |
24-11-2011, 10:19 | |
Een leraar moet wel weten waar zn leerlingen het over hebben als het over facebook of hyves of whatever gaat, en moet ook maar accepteren dat wij nu eenmaal zo zijn, maar hij hoeft echt niet perse al zn leerlingen als vrienden toe te voegen of wat dan ook,
wat ik wel vind is dat een leraar met zn tijd mee moet gaan, dat als iemand ziek is dat ie gewoon een mailtje naar zn leraar kan sturen wat het huiswerk was, en dan ook binnen een dag of 2 een reactie krijgt, bij ons hebben alle leraren een mail-adres van school maar de helft kijkt er minder dan 1 keer per week op, en dat is gewoon slecht, ik vind dat leraren best contact over schoolse zaken mogen hebben met leerlingen via mail ofzo, maar dan moeten ze ook wel gewoon regelmatig kijken op dat mail-adres. zo zit ik nu ook thuis, maar sommige leraren reageren gewoon pas 2 weken naderhand als je ze mailt, behoorlijk irritant, dus een leraar hoeft wat mij betreft niet met alles in zn tijd mee te gaan, maar dingen als e-mail ofzo mag toch wel hoor. |
24-11-2011, 12:44 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Leerlingen konden blijkbaar deze vrijheid niet aan en deden te weinig kennis en inzicht op. Overigens deden ze wel betere vaardigheden op qua presentatie, initiatief tonen etc.. Er moet dus, kijkende naar onze kenniseconomie, een evenwicht in zijn. |
24-11-2011, 15:06 | ||
Citaat:
Ik zie sociale media niet als strict noodzakelijk, want het is in mijn ogen zo, dat als je een opgave echt niet begrijpt een verhaaltje van een leraar via een social media vaak tekort en gebonden is (twitter), of nog lastiger de vraag van de leerling niet beantwoord, omdat de leraar niet kan zien waar de leerling vast is gelopen. |
24-11-2011, 15:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-11-2011, 19:37 | |
Ik doe bewust niet (herkenbaar) aan sociale media, omdat ik in het onderwijs werk. Ik wil niet dat (ouders van) mijn leerlingen op internet terug kunnen vinden wat ik in mijn vrije tijd doe, dat gaat hen niks aan. Datgene wat ik wil delen, kan ik ook op school prima vertellen.
Ik denk dat het wel steeds belangrijker wordt dat leerkrachten snappen hoe sociale media werken, omdat een groot deel van de leerlingen zich hier dagelijks mee bezig houdt. |
24-11-2011, 20:44 | |
Oneens, de stelling is in ieder geval niet altijd en overal waar.
Ik geloof niet in de gezagscrisis. Lastige leerlingen heb je altijd gehad en ze zijn weliswaar mondiger geworden, maar dat is niet te wijten aan een zgn. gezagscrisis. Mondigere leerlingen zijn overigens niet per se een probleem, sterker nog: interactie en een kritische kijk op de lesstof maken leerlingen alleen maar beter. Pas wanneer iemand er op uit is een ander 'kapot' te maken, heb je te maken met een probleem. De streng hiërarchische aanpak van vroeger werkt niet meer, de docent is meer coach geworden. Dit zijn sociale veranderingen, die we ook zonder sociale media wel zien. En ook buiten het onderwijs: kijk naar de veranderende relatie met sporttrainers, politiemedewerkers, artsen, etc.. Verder zijn docenten niet 'verplicht' deel te nemen aan social media. Zonder eLearning kunnen we inmiddels niet meer en ondanks dat daar ook discussiemogelijkheden zijn, zijn deze platformen niet te vergelijken met Facebook, Twitter, etc.. Bij gebruik van die laatste media is verstandig gebruik natuurlijk wel noodzakelijk, aangezien uitspraken daar redelijk onomkeerbaar zijn. Verwijderen van internet bestaat niet, om het zo te zeggen. En alles is vindbaarder dan ooit tevoren. Het begrijpen van sociale media heeft voor docenten mogelijk wel voordelen. Zeker voor basisschoolonderwijzers, zorgdecanen, mentoren. Maar voor een docent zonder zorgtaken is het prima te doen zonder de sociale media te begrijpen. Om nog even op Saints te reageren: Het "nieuwe leren" heeft meer te maken met projectgestuurd, probleemgestuurd, competentiegericht en ervaringsgericht onderwijs. Dit staat los van de invoering van het eLearning, dat ook in traditionele leervormen prima te gebruiken is.
__________________
cum hora undecima
|
24-11-2011, 20:50 | ||
Citaat:
Ik ben het ook wel met deadlock eens dat gezag in de klas en sociale media niks met elkaar te maken hebben. Toen "wij" op school zaten en sociale media nog niet zo populair waren waren er ook leraren die totaal geen orde konden houden. Dat kwam gewoon doordat ze totaal niet geschikt waren om les te geven. Het is één ding om goed te zijn in je vak en dingen uit te kunnen leggen, maar orde zien te houden in een ruimte vol met puberende monsters is weer iets heel anders.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
|
24-11-2011, 21:27 | |
Oneens met de stelling,
de functie van een docent is om kennis, kunde en vaardigheden over te dragen (en evt. een deel opvoeding). De uitvoering van de functie is in de afgelopen decennia wel sterk veranderd van een docent die veel aanzien en respect genoot tot iemand die nu meer tussen dan ver boven de leerlingen staat. Is het in dat opzicht handig om iets van sociale media te weten, ja. Is het essentieel, ik denk het niet. Gezag hoeft niets met sociale media te doen te hebben, nu is het sociale media, vroeger waren het propjes schieten, laserpennen, vervelend doen met mobiele ringtones en wat niet meer, in essentie alleen een andere uitingsvorm die eventueel voor de wereld te zien is (al vraag ik me af wie er in is geïnteresseerd). Wat wel anders is dat docenten die wel actief zijn op sociale media hun eigen gezag ermee kunnen aantasten als ze niet oppassen.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
|
24-11-2011, 22:13 | ||
Citaat:
__________________
Digibetes is een ouderdomsziekte
|
24-11-2011, 22:28 | ||
Citaat:
Hoe zie je die invloed nog meer? Als een arts het nu verkloot tijdens een operatie, of gewoon onvriendelijk is bij een consult, dan wordt die man of vrouw dezelfde dag nog op Facebook, Hyves of Twitter besproken, met naam en toenaam. Nog niet zo lang geleden sijpelde het een beetje door dat het in het ziekenhuis niet altijd goed ging en was er echt wat aan de hand, dan haalde het misschien de pers. Maar met sociale media heeft de patient heeft direct invloed op het imago van arts en ziekenhuis en dat is ongekend. Google op de naam van het ziekenhuis en je vindt niet altijd meer de officiële ziekenhuis-site, maar wel de tweets als eerste zoekresultaten. Hetzelfde speelt op school. Wat je ook doet als leraar, er wordt door leerlingen over je gesproken, in de publieke ruimte die internet is. En op internet heeft het meer impact dan wanneer de leraar alleen op het schoolplein over de tong gaat. Je kunt er als school keihard tegen optreden, maar je houdt het niet tegen. Het imago van de leraar en school hangt meer dan eerst af van sociale media en dat beinvloedt de verhoudingen tussen leraar en leerling. |
24-11-2011, 22:45 | ||
Citaat:
__________________
Digibetes is een ouderdomsziekte
|
Advertentie |
|
24-11-2011, 22:47 | |
Verwijderd
|
Dat kan allemaal wel zo zijn maar eigenlijk zeg je daarmee dat een docent niets anders kan doen dan likeable zijn zodat er niet negatief over hem getwitterd wordt. Of tenminste dat zeg je niet maar dat is het enige wat eruit kan volgen. Simpelweg omdat alles waar de leerlingen het niet mee eens zijn op een negatieve manier op sociale media terecht zullen komen. If anything zal een docent een bredere rug moeten krijgen zodat hij alles van zich af kan laten glijden, borst vooruit moeten steken en fier moeten doorgaan simpelweg omdat hij geen andere keuze heeft.
|
24-11-2011, 22:54 | ||
Citaat:
__________________
Digibetes is een ouderdomsziekte
|
24-11-2011, 23:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee ik denk dat docenten zich niet druk moeten maken over wat er over ze gezegd wordt op social media. Ze hebben er toch geen grip op. Uiteraard ben ik het wel eens met het reeds eerder gezegde dat bedreigingen serieus genomen moeten worden en dat daar harde sancties op moeten staan. |
24-11-2011, 23:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-11-2011, 23:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast ben ik het met je eens dat ouders vaak onrealistische zaken verwachten van een school en als bijvoorbeeld een leerling terecht wordt gestraft niet meteen er een boos telefoontje moet komen van ouders ''waarom zoon/dochter is gestraft'''. Dat is misschien het verschil in opvoeding of tijd dat als ik vroeger straf kreeg op school ik het nog dubbel en dwars terugkreeg thuis of ze gewoon zeiden dat de school/docent het voor het zeggen heeft en je de straf maar behoort te accepteren. |
25-11-2011, 07:50 | |||
Citaat:
Citaat:
__________________
Digibetes is een ouderdomsziekte
|
25-11-2011, 08:07 | ||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-11-2011 om 21:12. Reden: verkeerd woordgebruik |
25-11-2011, 08:30 | ||
Citaat:
Misschien is het woord 'gezagscrisis' gewoon te sterk. Alsof het nooit meer goed komt. Maar feit blijft: verhoudingen waren al veranderd en sociale media zetten die verandering door. Een leraar kon social media eerst nog wel negeren maar nu |
25-11-2011, 08:49 | ||
Citaat:
En je hoeft hier toch maar even over na te denken om diverse opties voor hem te verzinnen. Hij kan het negeren. Hij kan het zien als gratis feedback. Hij kan fijntjes laten weten aan de leerling dat zijn internet-commentaar ook door de leraar zelf is gelezen, zonder verder commentaar. Vaak staat een leerling helemaal niet stil bij die mogelijkheid. Je kan de leerling ook waarschuwen over de reikwijdte van zijn gebruik van sociale media. Er lezen vaak meer mensen mee dan hij denkt, dus geef hem de tip om wat terughoudend te zijn in zijn reacties. De teneur van je posts zegt namelijk nogal iets over jezelf natuurlijk. En wat de leerling daar dan verder mee doet, moet hij zelf weten. Dus hoezo conflict? En @ je laatste opmerking: waarom zou een docent er iets mee moeten opschieten, als er wat op sociale media over hem wordt geroepen? Laat hem gewoon doorgaan met zijn werk. Wat kan hem het schelen? Ik neem tenminste aan dat er niets strafbaars gebeurt in zijn lessen. Bedreigingen vind ik een ander verhaal. Dan harde maatregelen.
__________________
Digibetes is een ouderdomsziekte
|
25-11-2011, 10:08 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat is er mis om de leerling aan te spreken om zijn fatsoensnormen en de gedragsregels? Dat de kans is dat er dan een conflictsituatie onstaat dat kan enkel daar zijn we volgens mij ook voor opgeleid. |
Ads door Google |
25-11-2011, 15:01 | |
ik ben het oneens met de stelling.
zoals al eerder gezegd is is het orde houden en het overbrengen van kennis iets wat compleet los staat van de huidige sociale media. ik heb ook een aantal van mijn huidige leraren op facebook. en hier maak ik ook vaak gebruik van als ik thuis bezig ben met een opdracht en ik zie dat hij online is om dingen te vragen. maar ook als er andere dingen zijn war ik over wil praten vind ik dit een fijnere manier dan met e-mail. maar ik denk niet dat het echt slecht is voor de relatie tussen leerling en leraar binnen de klas. in zekere maat zou je het zelfs voor een betere relatie kunnen zorgen omdat mensen en vooral jongeren in mijn beleving beter over dingen kunnen praten in een "virtueel gesprek"dan in een gesprek in het echt. offtopic?: bij mijn opleiding gaat het toch anders zeer goed met het nieuwe leren/ ITSlearning. dit wordt zeer goed onderhouden door de leraren van mijn opleiding en is een zeer gemakkelijke manier om in groepen samen te kunnen werken. en ik ben er zelf ook echt een voorstander van. nooit meer dat gedoe met bestanden door mailen en maar hopen dat jij de meest recente versie hadi n het groepje enzo.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
|
25-11-2011, 16:13 | |||
Citaat:
Citaat:
Wat ik verder nog een lastig punt vind: het is zo dat er altijd door leerlingen over leraren is gepraat, in groepjes op het schoolplein, enz. Toch denk ik dat er wel een verschil is met communiceren via sociale media. Sommige mensen (en zeker sommige pubers) lijken op internet veel minder waarde te hechten aan de omgangsnormen e.d. dan in real life. Ik denk (maar dat kan ik niet beter onderbouwen dan dit) dat sommige dingen zonder sociale media helemaal niet gezegd zouden worden, of veel minder groots zouden worden. |
25-11-2011, 17:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-11-2011, 17:53 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-11-2011, 23:06 | ||
Citaat:
__________________
Digibetes is een ouderdomsziekte
|
26-11-2011, 15:09 | |
Kan de leraar van de toekomst alleen nog maar functioneren met kennis van sociale media, nee. Helpt het de leraar bij (uitzonderlijke) gevallen zoals ruzies tussen bijvoorbeeld leerlingen die zich steeds vaker online afspelen, ja.
Tegenwoordig heeft sociale media al een belangrijke rol in onze maatschappij. Vooral op school wordt het veelvoudig gebruikt (tijdens de les ). Echter zijn mijn top drie docenten - om het zo maar te zeggen - grofweg digibeten. Ze weten om te gaan met het digi-board, maar daar is dan ook veel mee gezegd. (Liever schrijven ze op een krijtbord). Een aparte discussie en ontwikkeling is de toch wel het online-pesten. Hoever de school zich hiermee moet bemoeien is naar mijn idee een aparte discussie, maar wanneer de betreffende leerlingen om de tafel zitten bij de afdelingsleider moet hij/zij wel enige kennis hebben over het gebruik van sociale media. Op dit gebied sluit ik mij aan bij Hawahaai. En om nog even terug te gaan naar de stelling: 'De leraar van de toekomst kan alleen nog functioneren als hij begrijpt hoe sociale media werken...De docent die zijn gezag terug wil is tot mislukken gedoemd.' Hier ben ik het echt niet mee eens. Er is een ontwikkeling die inderdaad de leraar niet automatisch gezag geeft enz.: er is een gezagscrisis. Echter moet de leraar zich vooral niet gaan mengen in contacten met leerlingen op de sociale media. Dat wordt serieus de dood van de leraar. De leraar moet zich nooit kwetsbaar opstellen. Juist wanneer hij/zij dat doet, ook in de klas, slaan leerlingen toe. De relatie leraar-leerling is een zakelijke relatie en blijft een gezagsrelatie. Wel hoop en zie ik een verandering die zich door zet op het gebied van met 'u' aanspreken. Dat is niet meer van deze tijd en leerlingen moeten altijd in discussie kunnen gaan met leraren en ook hun recht kunnen halen. Leraren winnen het inderdaad niet automatisch, maar terugvechten moeten ze niet doen tussen een netwerk waar leerlingen grotendeels de baas zijn!! Laatst gewijzigd op 26-11-2011 om 15:12. Reden: spellingsfout |
26-11-2011, 21:39 | |
Het zou wel grappig zijn inderdaad, als ik op mijn leraar zijn Linkedin te weten kom dat het hem in zijn vak niet lukte en dat hij daarom maar leraar geworden is.
Doet me denken aan een van mijn leraren die een aparte Hyves pagina heeft voor leerlingen. Wat zou hij te verbergen hebben? Maar eigenlijk vind ik dat sociale media bullshit is wanneer het onderwijs aangaat. Houd dat lekker gescheiden; in dat opzicht moet de leraar zich wel weten te distantiëren. |
26-11-2011, 22:10 | |
Na het lezen van een andere vraag en stelling op dit forum over sociale media wilde ik dit nog even hier zeggen:
Door het actief mengen van school in de sociale media die leerlingen gebruiken, komt er een soort sociale controle door school in een groep waar zij niet in thuis horen. Ik vraag me dan af of wij niet les moeten krijgen in hoe we tegen elkaar kunnen praten zonder dat leraren het kunnen merken. Het is hartstikke normaal om achter de rug van je leraar een keer iets negatiefs te kunnen zeggen. Dit gebeurt op school, op straat, aan de telefoon, op internet... het maakt niet uit. |
27-11-2011, 15:52 | ||
Citaat:
Er is een Amerikaanse onderzoeker die met een klas een onderwerp is gaan uitspitten en ze vervolgens de opdracht heeft gegeven de Wikipedia-pagina te controleren op onjuistheden en die aan te passen. Zo gezegd zo gedaan. Gevolg: fikse discussies met de beheerder van die pagina, een hoogleraar. Ook dit is sociale media, met voor de leraar een hele andere rol dan hij gewend was. Achteraf bleek dat de kinderen hier meer opstaken dan wanneer ze uit een boek leren. Conclusie: sociaal leren kan heel effectief zijn. Ik voorzie echt dat deze werkvormen steeds gewoner worden. En daar weet de leraar van de toekomst mee om te gaan. |
27-11-2011, 15:55 | ||
Citaat:
Ik ben het met je eens dat scholen hun leerlingen niet moeten bespioneren. En ik ben het ook met je eens dat er op school best meer les kan zijn over hoe je sociale media goed gebruikt, met bijzondere aandacht voor privacy. Het is toch absurd dat zoveel jongeren er op los twitteren en dan verontwaardigd zijn dat hun docenten hun tweets lezen. Zet dan gewoon een slotje op je Twitter-account! |
27-11-2011, 17:19 | ||
Citaat:
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
|
27-11-2011, 17:24 | |
Sociale media (Engels Social media) is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Er is sprake van interactie en dialoog tussen de gebruikers onderling.
Kaplan en Haenlein definieren sociale media als "een groep internetapplicaties die gebruikmaken van de ideologie en de technologie van Web 2.0 en de creatieve uitwisseling van User Generated Content"
__________________
cum hora undecima
|
27-11-2011, 18:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Een school zou best op een Twitter-account mogen kijken van mij. Het is de leerling zijn of haar eigen verantwoordelijkheid dat de school of iemand anders kan kijken op zijn Twitteraccount. Maar mengen zou niet moeten. (maar dat is volgens mij een andere stelling dus daar ga ik niet dieper op in). |
Advertentie |
|
|
|