Oud 21-03-2012, 15:08
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Lieve dichters en dichteressen,

De zon schijnt zacht en de vogeltjes fluiten, de hemel is blauw en de bloemetjes staan buiten. Het is lekker warm, maar ook weer niet te heet, in het gras zit een konijntje en daarnaast ligt een poeet. De zonnestralen kaatsen fel vanaf zijn vel papier, hij wil een lentegedicht schrijven, en wel meteen en hier.

Twee weken zal hij dichten, tot aan 4 april. En per PM 'dichtjes ontvangen, dat is wat hij wil.



Insturen kan naar Em. en flyaway
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2012, 16:18
Verwijderd
Waarom voor de dichtwedstrijd een kortere srok om in te leveren dan voor de verhalenwedstrijd!? Alsof je gedichten zo maar even doet en verhalen schrijven écht hoge kunst is. Ik ben daar tegen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 16:32
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Omdat we de deadline toch nog acht keer verplaatsen, daarom!



Overigens zitten hier vier konijntjes in het gras.

Hoewel het verder wel een interessante vraag is. Het heeft er vast mee van doen dat een gedicht korter is, maar er wordt dan wel weer 10x zo lang nagedacht over ieder woord. Ik weet niet wat langer zou moeten duren, want bij gedichten hoef je weer minder een verhaallijn te bedenken.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 20:08
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
De datum is random gekozen. De ervaring leert echter, dat mensen toch tot het laatste moment wachten en dan wat insturen. En dan wordt de deadline weer verplaatst. Als je meer tijd nodig hebt, kun je dit tegen die tijd melden en dan wordt daar natuurlijk rekening mee gehouden.
Ik denk dat als we een maand wachten en dan nog weer gaan wachten tot er genoeg inzendingen zijn, dat we dan zo twee maanden verder zijn voor de poll er een keer staat en dat lijkt me afdoen aan het enthousiasme.

Letteren is een wat langzamer forum, vandaar dat ik daar wel een maand heb neergezet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Omdat we de deadline toch nog acht keer verplaatsen, daarom!



Overigens zitten hier vier konijntjes in het gras.

Hoewel het verder wel een interessante vraag is. Het heeft er vast mee van doen dat een gedicht korter is, maar er wordt dan wel weer 10x zo lang nagedacht over ieder woord. Ik weet niet wat langer zou moeten duren, want bij gedichten hoef je weer minder een verhaallijn te bedenken.
Je vergeet de tijd die ik nodig heb om de wat tragere types als Geel te activeren!

Citaat:
De datum is random gekozen. De ervaring leert echter, dat mensen toch tot het laatste moment wachten en dan wat insturen. En dan wordt de deadline weer verplaatst. Als je meer tijd nodig hebt, kun je dit tegen die tijd melden en dan wordt daar natuurlijk rekening mee gehouden.
Ik denk dat als we een maand wachten en dan nog weer gaan wachten tot er genoeg inzendingen zijn, dat we dan zo twee maanden verder zijn voor de poll er een keer staat en dat lijkt me afdoen aan het enthousiasme.

Letteren is een wat langzamer forum, vandaar dat ik daar wel een maand heb neergezet.
Hm nou okee dan.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 21:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Je vergeet de tijd die ik nodig heb om de wat tragere types als Geel te activeren!
Goede naamzoek <3

Maar, het is echt héél lang geleden dat ik een gedicht geschreven, dus ik hoop dat ik er snel weer wat schrijf en dan zal ik proberen aan deze wedstrijd te denken
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 22:48
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Goede naamzoek <3

Maar, het is echt héél lang geleden dat ik een gedicht geschreven, dus ik hoop dat ik er snel weer wat schrijf en dan zal ik proberen aan deze wedstrijd te denken
Je schrijft. NU.

Ik bedoel, zelfs IK heb al iets voor kunstbende geschreven, hoewel ik ondertussen totaal geen zin meer heb om überhaupt mee te doen en alleen niet weet hoe ik me uit moet schrijven. Dus. En het heeft ook geen poten maar er stáát wat. Een frutsel. Een begin. En dat kun jij ook wel. Geel en lente passen trouwens prima bij elkaar. Geel is heel erg een lentekleur. Net zoals het heel erg een smileykleur is (). Je moet!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 11:45
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
De Lente een nieuw seizoen, het is echt waar,
Ik ben dol op deze periode van het jaar,
lekker naar buiten, naar het zwembad, een recreatieplas, of de zee,
Dan gaan natuurlijk de handdoeken, de koeltas met frisdrank mee,
Het is om het even, een tijd van nieuw leven.
Want in mei, leggen alle vogels een ei,
En zie je weer lammetjes in de wei,
Hopelijk een periode met veel zonneschijn,
Want dat maakt het seizoen heel gezellig en fijn,
Lekker bakken in zon, gewoon voor een kleurtje en voor de lol,
Of liever schuilen onder een parasol,
Nou is mijn gedichtje dan,
Het is lente, maak er voor jezelf en andere een gezellig jaargetijde van.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 12:07
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Ik doe niet mee met de wedstrijd, maar gewoon zomaar....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 12:16
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
De lente is weer in het land,
en dus in de natuur weer het nodige aan de hand,
Lente, de bloemen in alle geuren en kleuren,
Om je van de sombere grijze winter weer op te beuren.
En echt waar zonder te dollen,
De Tulpen, Narcissen, sneeuwklokjes, komen uit hun bollen.
Vandaag is weer een mooie lente aan het ontlokken.
En zie je binnenkort de dames weer in korte rokken.
Blote benen en toch heel netjes,
Zie je de dames in fleurige, kleurige mode toilettejes.
Ja, ik zeg het toch even,
Waar was ik ook al weer gebleven,
Hoe het ook zij,
De nieuwe lente maakt mij blij.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 15:45
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Jullie weten dat dit een topic is om een wedstrijd bekend te maken waarbij je gedichten via pm moet insturen? Als je een gedicht wilt schrijven (al dan niet over de lente) past dat beter in een eigen topic of in bijvoorbeeld het kortegedichtentopic.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 20:07
twaalf
Avatar van twaalf
twaalf is offline
Och en wee lente, wat zoetsappig!
__________________
Ik heb geen huishouden maar wel een pan boerenkool
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 14:40
Noinin
Avatar van Noinin
Noinin is offline
Ik zal eens kijken of er iets lukt. En de lente hoeft helemaal niet zoetsappig te zijn. Vrouwelijke eenden worden door hun mannelijke soortgenoten soms tot op de dood verkracht, van de ongewilde pluizige nakomelingen wordt meer dan de helft opgegeten door reigers en het ergste is dat het schaatsseizoen onherroepelijk voorbij is, samen met de excuses om warme chocolademelk met slagroom te drinken en broodjes unox te eten.
__________________
I was working on the proof of one of my poems all the morning, and took out a comma.
In the afternoon I put it back again. - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 20:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik zal eens kijken of er iets lukt. En de lente hoeft helemaal niet zoetsappig te zijn. Vrouwelijke eenden worden door hun mannelijke soortgenoten soms tot op de dood verkracht, van de ongewilde pluizige nakomelingen wordt meer dan de helft opgegeten door reigers en het ergste is dat het schaatsseizoen onherroepelijk voorbij is, samen met de excuses om warme chocolademelk met slagroom te drinken en broodjes unox te eten.
Goede post
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 21:04
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Tot de dood verkracht. Dat lijkt me zo'n Aldan-thema. Hoewel, ik zou het ook wel aan kunnen, maar dan moet er wel genoeg bloed & ingewanden zijn! Dan kan ik beter doodgereden eendjes nemen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 21:37
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
We hebben een inzending
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 19:11
Verwijderd
Hoe zit het met inzendingen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 19:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Bij mijn weten hebben we er twee. Ik wilde net mensen aan de deadline herinneren toen ik erachter kwam dat die al verstreken was. In ieder geval, ik beschouw deze wedstrijd nog niet als gesloten dus als mensen nog een hele grote inspiratievlaag hebben mogen ze het van mij nog insturen!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2012, 15:44
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik heb alleen naar Fly gestuurd, dus ik weet niet of je mijne ook hebt meegeteld Em?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 15:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ze heeft 'm doorgestuurd, dus ik heb die van jou ook. Dat zijn er nu in totaal drie, bij mijn weten!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 14:58
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Volgens mij hebben we er nu vier
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 14:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Jullie mogen nog tot zondag insturen, dus als iemand nog iets heeft liggen/een idee heeft/tijd dan wel sog overheeft? Lente is breed zat om er vast wel iets bij te kunnen verzinnen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:09
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vijf
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 01:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Zes

Ik hoop dat ik nog op tijd ben. Lijkt me wel. Want ik denk niet dat flyaway en/of Em. nu bezig zijn om een inzendingentopic te openen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 12:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik ben nergens mee bezig. Nou ja, ik ben bezig met een eindbalans en natuurkunde - of dat zou ik moeten zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2012, 12:52
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik ben vandaag alleen mobiel online dus dan ga ik geen stemtopic openen
Em. als je wil mag jij het doen, anders doe ik het morgen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 14:41
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Zes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Dichtwedstrijd] De uitslag!
Em.
20 12-06-2012 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.