Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2012, 11:16
RickisBaas
RickisBaas is offline
Hallo,

Ik ben binnekort (na mijn examens) van plan om mijn rijbewijs te halen. Nu heb ik wel een probleem. Ik heb een bedrag van 1000 euro dat is waarschijnlijk niet genoeg voor mijn rijbewijs, nu kunnen mijn ouders dit bedrag niet voorschieten, dus zou ik graag een lening willen afsluiten. Of kan ik gewoon 1000 euro in het rood staan.

Ik ben 16 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2012, 12:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Een lening zul je op jouw leeftijd (met geen of nauwelijks inkomen) niet krijgen. Rood staan kan bij de meeste banken niet als je jonger dan 18 bent, tenzij je een studentenrekening hebt (en dus een MBO-, HBO-, of universitaire studie doet). Dus ik denk niet dat het erin zit.

Even los hiervan: ik raad rood staan af, zeker voor zoiets als een rijbewijs. Ten eerste is het maar de vraag wanneer je kunt beginnen met (snel) terugbetalen, ten tweede ligt de rente vaak tussen de 8 en 15% (!), en ten derde heb je een rijbewijs niet direct nodig.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 13:56
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
Kijk uit met rood staan, probeer uit te komen met je geld, door boven je stand te leven komt alleen maar ellende, en voor je het weet ga je geld lenen, bij vrienden en kennissen, omdat de bank je niets wil lenen, en kan de boel uit de hand lopen. Want als je leent bij vrienden komt het moment dat die vroeg of laat hun geld terug willen hebben, en als je dat niet kan, dan worden je vrienden en kennissen al gauw je vijanden...kijk uit met lenen. Lenen is makkelijk. De ellende begint als je het geleende geld niet terug kan betalen.. dus bezint eer gij daaraan begint...dat wijsheidszinnetje heb ik uit een wijsheidsboekje van de bibliotheek, oja...heb er geen ervaring mee, maar genoeg over gehoord...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 15:59
Verwijderd
Waarom ben je in vredesnaam van plan om je rijbewijs te halen voordat je genoeg geld hebt om je rijbewijs te halen? Spaar gewoon nog een jaartje door.

Je bent 16, dus je kunt sowieso niet lenen en volgens mij ook niet rood staan. Je kunt trouwens ook nog geen rijexamen doen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 10:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Spaar twee jaar. Neem een bijbaantje indien je die nog niet hebt. Tijdens vakanties en na je eindexamentijd heb je zeeën van tijd om dan ook meer uren te maken.

Rood staan is niet zo 'gewoon'. Het is veel duurder dan een lening, omdat banken het zien als tijdelijk lenen. Daardoor zijn de rentes ook enorm hoog. In jouw geval is €1000,- vreselijk veel geld. Als je zelf al eerder naar lenen of roodstaan wil grijpen dan eerst aan sparen te denken, vermoed ik dat jijzelf €1000,- teveel vindt om te sparen. Hoe denk je dat bedrag dan terug te gaan betalen wanneer je het leent?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 10:32
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Kan je na je examens niet eerst gaan werken en dan in de laatste 2 weken van de zomervakantie een spoedcursus voor het rijbewijs doen? Ik zou er in ieder geval niet voor gaan lenen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 20:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gewoon een maandje even keihard werken na je examens en daarna je rijbewijs gaan halen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.