Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2012, 18:51
JDCS
JDCS is offline
Hallo allemaal,
Na een ruzie met een persoon die ik ken heb ik van zijn vriendin gehoord dat hij dreigde me iets heel ergs aan te doen. Kan ik hiervan aangifte doen bij de politie?
JDCS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2012, 18:53
Verwijderd
Ja, maar ik denk niet dat je veel houvast hebt zonder bewijs
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 18:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ja. Indirecte bedreiging kan ook strafbaar zijn.

Maar goed: je moet zelf vind ik ook even bepalen/afwegen of je je echt bedreigd voelt, wat de gevolgen van aangifte voor je relatie met die persoon (en die vriendin!) zijn, en of de bedreiging voldoende serieus is.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 18:55
JDCS
JDCS is offline
Citaat:
Ja, maar ik denk niet dat je veel houvast hebt zonder bewijs
Ik heb van zijn vriendin een kopie van het skype bericht gekregen, geld dat als bewijs?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Ik heb van zijn vriendin een kopie van het skype bericht gekregen, geld dat als bewijs?
Haha leuke vriendin is dat
Ik denk dat je met een copy paste bericht niet ver gaat komen eigenlijk. Heb je enig bewijs dat het gesprek daadwerkelijk heeft plaatsgevonden?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 19:00
JDCS
JDCS is offline
nou ja, vriendin is groot woord... Maar ik heb geen bewijs dat het gesprek daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Hij heeft het ook tegen mij geroepen maar ik dacht "het zal wel" Maar nu krijg ik er toch een vervelend gevoel van in mijn maag.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 19:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Bewijsproblemen zijn niet de eerste zorg hier: je hebt een kopie/scan + getuigenis vriendin + verklaring van de verdachte, als de politie er werk van maakt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 19:05
JDCS
JDCS is offline
Citaat:
Bewijsproblemen zijn niet de eerste zorg hier: je hebt een kopie/scan + getuigenis vriendin + verklaring van de verdachte, als de politie er werk van maakt.
wat is verklaring van de verdachte? Hij zal toch alles ontkennen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 19:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
wat is verklaring van de verdachte? Hij zal toch alles ontkennen?
Heel veel verdachten bekennen (iets) als ze tegenover een agent op het bureau zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 20:44
bob20
bob20 is offline
Mocht de bedreiging erg zijn geweest, kan je altijd aangiften doen. Laat je van te voren adviseren door je ouders of iemand anders die volwassen is en die je vertrouwd.

Je kan ook op een iets vriendelijker manier de zaak afhandelen, door bijvoorbeeld de ouders van beide partijen tegen over elkaar te laten zitten. Ook daarmee los je een hoop problemen op zonder nare gevolgen voor de verdachte.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2012, 13:06
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Wat is iets ergs dan? Je kan wel iets bedreigends zeggen of dat als zodanig ervaren, dat wil nog niet zeggen dat je ook strafrechterlijk bedreigd bent. Daarvoor moet men dreigen met een misdrijf. Dat het indirect gebeurd maakt de zaak ook niet sterker in jouw geval. Dus in dit geval kan je geen aangifte doen.

Een voorbeeld.
iemand zegt:" Wacht maar straks buiten dan ga je zien!". Dat is bedreigend als je zojuist ruzie hebt gehad maar is geen feitelijke bedreiging. Als deze persoon zegt wacht maar straks steek ik je neer of maar ik je dood of steek ik je huis in de fik dan heb je een bedreiging waarvan je aangifte kan doen.

Je kan wel een melding doen bij de politie welke een en ander in het systeem zetten, dat mocht je in de problemen komen en je belt 112 dan is het bekend en terug te vinden.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 16:59
EenManOpEenVork
EenManOpEenVork is offline
Naar wat ik begrijp dreigt hij je daadwerkelijk "iets aan te doen". Ik denk dan dat meneer de agent boven mij gelijk heeft om te zeggen dat dat een bedreiging is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ninja tune, freak folk en liquid funk zijn niet saai! #1363
Verwijderd
500 21-04-2011 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.