Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Heb je weleens te maken gehad met seksueel geweld?
Ja, dat heb ik 12 25.00%
Nee, dat heb ik nooit 36 75.00%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2012, 16:55
Verwijderd
Ben benieuwd hoe dat zit in deze leeftijdscategorie/doelgroep.

En seksueel geweld dat bedoel ik heel breed. Verkrachting, aanranding, maar ook bijvoorbeeld ongewenste aanrakingen door een familielid of leerkracht of een vriendje/vriendinnetje dat je gedwongen heeft tot dingen die jij (nog) niet wilde.

Ik realiseer me dat het een heftig onderwerp is en je hoeft dus ook niet uit de doeken te doen wat je precies hebt meegemaakt als je dat niet wil, als je de (anonieme) poll maar invult.

Ook ben ik benieuwd of je zelf mensen kent die dit hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2012, 17:06
Verwijderd
Ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad, en eigenlijk is dat best bijzonder, als ik lees hoe vaak het eigenlijk wel niet voorkomt (in meer of mindere mate). Ik ken ook niemand die het heeft meegemaakt, hoewel het natuurlijk goed kan zijn dat mensen het niet vertellen.

Het schijnt zo te zijn dat bijna elke vrouw die regelmatig uitgaat weleens betast wordt door dronken kerels. Ik ga eigenlijk nooit uit, dus ook daar geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 17:12
Verwijderd
Tijdens het uitgaan ben ik wel eens betast ja. Maar ik vind dat eigenlijk hier niet onder vallen. Het is meer dat er dan ineens een jongen tegen je aankomt rijden of aan je kont gaat zitten, je je omdraait en zegt 'Wat de fuck ben je aan het doen, flikker op.' en dat hij dan weggaat . Ik heb nog nooit gehad dat jongens dan niet weg wouden gaan. Maar goed, als ik uitga ga ik ook altijd met jongens uit, en daardoor is het ook wel iets anders heb ik het idee . Klinkt stom, maar ik voel me dan wel veiliger . Ik ken veel meiden die namelijk wel wat erger dan dit zijn lastig gevallen . Niet tot aan verkrachting aan toe, dat dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 17:24
Verwijderd
Ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad gelukkig, al zijn er soms jongens die (bijvoorbeeld tijdens het uitgaan) aan je kont zitten of dingen gaan roepen enzovoort. Maar daar heb ik verder nooit echt last van gehad. Een vriendin van mij is verkracht. Door één of andere vreemde, vieze kerel. Ik vind dat echt erg voor haar. Ze is depressief en heeft meerdere zelfmoordpogingen o.a. daardoor gedaan. Die vieze verkrachters snappen niet wat dat met iemand doet. En wat is er nou leuk aan? Even een potje neuken met zomaar iemand omdat je daar zin in hebt en iemand's leven verpesten. Nou, wat leuk zeg.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 19:26
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik denk niet dat een verkrachter zo rationeel vooruit denkt.

Ik heb niet te maken gehad met seksueel geweld. Er zat wel een keer een dronken vent (uit het café van mijn ouders) aan m'n tieten toen ik 13 was. Ik ben toen weggerend, heb er notities van gemaakt in mijn dagboek maar verder heb ik er niet echt onder geleden ofzo.
Oud 02-06-2012, 19:26
Volk
Volk is offline
Op stap word ik eigenlijk nooit aangeraakt. Maar ik heb wel seksueel geweld meegemaakt, en ik ken veel meisjes/vrouwen die het ook hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 19:53
Omegatypez
Omegatypez is offline
Nope, gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 21:42
Verwijderd
Ongewenste aanrakingen. Ik weet niet hoor, maar ik geloof dat meer dan driekwart van de vrouwen wel een keer in d'r billen is geknepen of erger.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 22:38
Verwijderd
Dat kan, daar lijkt het ook op ja, als ik zo her en der eens rondlees.

Ben benieuwd hoe dat hier zit, en vooral ook wie en hoeveel er erger hebben meegemaakt.
Moet er natuurlijk wel een aardig aantal op m'n poll reageren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 02:04
Determination
Determination is offline
Nee, heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt
Oud 03-06-2012, 10:29
Verwijderd
Mjah, in billen knijpen/ ongevraagd betasten tijdens het uitgaan wordt niet alleen gedaan door mannen. Ben zelf meerdere malen met uitgaan in billen en kruis gegrepen, maar heb dit niet als heftig ervaren, eerder als irritant.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 12:18
Vowel
Vowel is offline
Hmm, ja ik ben vaak genoeg ongewenst betast. Niet alleen tijdens het uitgaan trouwens, maar meestal wel. Twee keer was het zelfs zo aanhoudend dat ik echt van me af heb moeten slaan. Over het algemeen waren het echter eenmalige dingen, omdat ik vaak ook mannen om me heen had en zodra die erbij instappen houden irritante kerels meestal wel op.

Ook ben ik één keer bijna van mijn fiets getrokken toen ik 's avonds onderweg was naar huis, maar dat is gelukkig ook goed afgelopen. Heel hard van je aftrappen met naaldhakken aan werkt wel.

Ik ben dus blij dat het bij mij nooit erg uit de hand is gelopen, maar om me heen heb ik dat wel meerdere malen zien gebeuren. Verder heb ik er ook geen trauma's van of zo. Zoals Bartezz zegt zijn ongewenste aanrakingen eerder irritant dan heftig - en na dat gedoe tijdens het fietsen was ik eigenlijk zo ontzettend opgelucht toen ik thuiskwam dat ik er nooit echt bij stil heb gestaan dat het anders had kunnen aflopen (dat is later pas gebeurd en toen stond ik er verder vanaf).

Edit: Ik weet dus trouwens ook niet zeker of het in het geval met de fiets ging om seksueel geweld. Die gast had net zo goed mijn portemonnee kunnen jatten. Maar ja, het is natuurlijk goed mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 16:51
Roosje
Roosje is offline
Op irritante gozers bij het uitgaan na, gelukkig niet. Ik ben wel één keer in Egypte door een vent in m'n kont geknepen, die heb ik een klap verkocht en toen rende hij weg.
Oud 03-06-2012, 17:22
Verwijderd
Ik word regelmatig in mijn bil geknepen door bitches die mijn kinderen willen. Niets wat een nonchalante backhand niet kan oplossen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 15:54
Zertab
Zertab is offline
Ik ben een keer aangerand op een feest. Het begon heel leuk allemaal met een beetje kletsen,en toen liep het uit de hand. Gelukkig niets ergs gebeurd. Heb er ook niet echt iets aan over gehouden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 16:20
bierkoning
bierkoning is offline
ik ben een keer in mijn zak gegrepen in het patronaat in haarlem een jaar of 5 terug, dat was het wel ongeveer...
Oud 06-06-2012, 20:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, gelukkig niet.
Oud 07-06-2012, 15:55
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
In India ben ik wel vaak betast. Maar daar is het bijna onmogelijk om dat niet te krijgen als enig meisje. In bussen en treinen vaak betast. Ook op het strand pakte een man volop mijn borsten.

Ook ben ik daar gestalkt door een Afrikaanse man van 28, een vriend van mensen die ik in Goa had ontmoet. Hij kneep in mijn bil, en later werd ik door hem achtervolgd naar mijn hutje van palmbladeren. Hij is een keer dronken in mijn kamer gelopen en zat op mijn bed te roken toen ik 's nachts geschrokken wakker werd. Ik schreeuwde dat hij moest oprotten, anders zou de politie er zijn, was me doodgeschrokken.

De nacht daarna stond hij op mijn deur te bonken en zei dat hij van me hield, en daarna dat hij me haatte. Hij smeekte om binnen te komen. Ik zei heel rustig dat het niet ging gebeuren, maar hij flipte helemaal. Hij zei dat hij me zou verkrachten of anders zich door zijn kop zou schieten als hij niet binnen mocht komen. Na lang schreeuwen van mij (hopend dat de buren wakker zouden worden) ging hij weg.

De volgende dag nam ik maar de trein naar een andere plek. Ik denk dat dit wel het engste is wat mannen me hebben aangedaan tot nu toe. Maar ik lijd er nu echt niet onder, ik kan me er echt heel makkelijk van afzetten. Mijn vrienden die hem kenden zeiden trouwens dat die gast is opgepakt met 6kg cocaïne op zak in India Die zit nu lekker weg te rotten in een cel.
Oud 07-06-2012, 16:35
Martiño
Martiño is offline
Ik tijdens het stappen wel eens ongepast aangeraakt (laatst kneep zelfs iemand in kruis ) maar daar heb ik niet echt een trauma aan overgehouden. Van vrienden kan ik dat prima hebben, ik ben zelf ook vrij aanrakerig (hoewel ok het kruis dan wel iets ver vind gaan ), maar wildvreemden moeten hun handen thuishouden. Jammer dat ik niet gezien heb wie het was want ik had hem wel even duidelijk willen maken wat ik daar van vond.
Oud 07-06-2012, 16:37
Verwijderd
Had je hem dan aan zijn haar getrokken?

Ik ga aanstaand weekend weer eens eropuit dus ik hoop dat ik te maken ga krijgen met een hoop seksueel geweld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten