Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2012, 10:40
RLL
RLL is offline
Hallo,

Ik heb een beste vriendin waar ik nu al dik 1,5 jaar mee om ga maar heel erg verliefd op ben. Het is begonnen toen ze op een personeelsfeestje naar mij toe kwam en met mij begon te dansen en een drankje aanbood. Ik was opslag verliefd maar er is toen die avond verder niks gebeurd.
Ik heb daarna op het werk wel laten merken dat ik haar leuk vond en ook eigenlijk wel verliefd was, haar antwoord daarop was dat ze mij wel een leuke jongen vond maar niet verliefd was op mij. Ze wilde nog wel een keertje wat afspreken en dat is ook gebeurd ik ben toen bij haar wezen eten dat was zo gezellig dat we sindsdien al heel vaak hebben afgesproken, zwemmen, stappen, uit eten dat soort dingen. Ik wil heel graag op deze manier onze vriendschap doorzetten en dat wil zij ook maar het stomme is dat ik nog altijd verliefd ben, dat weet zij ook omdat ik het haar al meerdere malen heb verteld maar zij voelt echt nog steeds helemaal niks voor mij en dat zal ook niet gebeuren. We gaan op het moment gewoon weer als vrienden met elkaar om maar het is ook al 3 keer gebeurd dat we een tijdje niet met elkaar omgingen omdat zij zich er niet prettig bij voelde dat ik meer voor haar voel. Na een tijdje zoekt ze dan toch weer contact en vraagt ze of ik weer wat wil afspreken en dat doe ik dan hartstikke graag natuurlijk. Elke keer als ze zegt dat het beter is een tijdje niet af te spreken heb ik daar moeite mee maar ga uiteindelijk wel akkoord alleen is het zo dat het voor mij niet helpt. Ik ga alleen maar meer aan haar denken en dat is best vervelend. Ik heb al heel wat forums bekeken op internet die gaan over het onderwerp verliefd op je beste vriendin maar bij elk forum staat dat je van alles moet proberen om haar toch te krijgen en dat wil ik niet omdat mij een goeie vriendschap meer waard is en zij vindt het heel vervelend als ik wat probeer. We willen allebei graag vrienden blijven want we hebben het leuk zoals dat wij het nu hebben. Maar ik ben er bang voor dat als ik het verliefd zijn niet uit mijn hoofd kan zetten dat onze vriendschap toch stuk loopt. Heeft iemand een idee om het gemakkelijker te maken of tips om van het verliefd zijn af te komen? Ik dacht zelf dat het wel zou werken als ik het ging proberen bij andere meisjes maar daar heb ik ook nog steeds geen succes.

vriendelijke groeten, RLL
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2012, 11:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Er is één manier om van het verliefd zijn af te komen en dat is het contact verbreken. Het alternatief is rond blijven lopen met blauwe ballen en het "leuk" hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 11:04
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Er is één manier om van het verliefd zijn af te komen en dat is het contact verbreken. Het alternatief is rond blijven lopen met blauwe ballen en het "leuk" hebben.
dit idd, en als je perse weer contact wil, dan pas weer contact zoeken als het voor jou echt klaar is.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:39
RLL
RLL is offline
Mensen bedankt hier heb ik wat aan. Ik heb haar verteld dat het beter is om niks meer af te spreken met zijn 2tjes en als ik het gevoel heb dat het wel weer kan ik haar wel een seintje geef. En dat vindt zij wel goed als ik het op die manier doe. Het was altijd zo dat als ik een vriend vroeg hij zei dat het wel goed zou komen tussen ons en als dat je vaak genoeg gezegd wordt ga je daar in geloven. Ik ben blij dat de mensen die hier reageerden er meer verstand van hebben. Dank jullie wel!

Vriendelijke groet, RLL
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 00:31
Padzorz
Padzorz is offline
Hey RLL, een situatie die spijtig genoeg wel meer voorkomt en de kans dat het nog goedkomt is klein. Ik wil nog even over enkele dingen m'n mening geven.

Citaat:
Ik heb een beste vriendin waar ik nu al dik 1,5 jaar mee om ga maar heel erg verliefd op ben.
Een dik 1,5 jaar is veel te lang om met een vrouw om te gaan en dan nog geen relatie te hebben met haar, zoiets moet veel sneller gaan. In feite bezag ze jou zeker al een dik jaar als een goede vriend.

Citaat:
.
Ik heb daarna op het werk wel laten merken dat ik haar leuk vond en ook eigenlijk wel verliefd was, haar antwoord daarop was dat ze mij wel een leuke jongen vond maar niet verliefd was op mij.
Hoe heb je laten merken dat je op haar verliefd was? Heb je het haar expliciet verteld? Of liet je het bijvoorbeeld merken door alles voor haar te doen? Er altijd voor haar te zijn? enz
Als je dit laatste doet dan is de kans inderdaad heel groot dat ze niet verliefd wordt op jou.

Citaat:
Ze wilde nog wel een keertje wat afspreken en dat is ook gebeurd ik ben toen bij haar wezen eten dat was zo gezellig dat we sindsdien al heel vaak hebben afgesproken, zwemmen, stappen, uit eten dat soort dingen.
Logisch, ze vindt jou een hele goede vriend en ze wilt graag bij jou zijn, maar niet omdat ze verliefd was. Ze heeft je hier graag (maar ziet je niet graag).

Citaat:
Ik wil heel graag op deze manier onze vriendschap doorzetten en dat wil zij ook maar het stomme is dat ik nog altijd verliefd ben, dat weet zij ook omdat ik het haar al meerdere malen heb verteld maar zij voelt echt nog steeds helemaal niks voor mij en dat zal ook niet gebeuren.
Ze zal ook niets voelen als je blijft proberen haar te 'overtuigen' van jouw verliefdheid. Ze wist het al vele langer, maar doordat ze er 100% zeker van was dat jij achter haar zit gaat ze geen gevoelens voor jou krijgen.

Citaat:
We gaan op het moment gewoon weer als vrienden met elkaar om maar het is ook al 3 keer gebeurd dat we een tijdje niet met elkaar omgingen omdat zij zich er niet prettig bij voelde dat ik meer voor haar voel.
Wil je echt als vrienden omgaan met haar? Als je het ok vindt om als vrienden met elkaar om te gaan dan zou ik gewoon blijven afspreken. Als je dat niet wilt laat het dan ook merken en neem afstand van haar.

Citaat:
Na een tijdje zoekt ze dan toch weer contact en vraagt ze of ik weer wat wil afspreken en dat doe ik dan hartstikke graag natuurlijk. Elke keer als ze zegt dat het beter is een tijdje niet af te spreken heb ik daar moeite mee maar ga uiteindelijk wel akkoord alleen is het zo dat het voor mij niet helpt.
Ik denk dat ze dat zegt om je niet te kwetsen, ze weet dat je nog steeds verliefd bent op haar dus om jou niet verder te kwetsen annuleert ze zelf de afspraakjes.

Citaat:
Ik heb al heel wat forums bekeken op internet die gaan over het onderwerp verliefd op je beste vriendin maar bij elk forum staat dat je van alles moet proberen om haar toch te krijgen en dat wil ik niet omdat mij een goeie vriendschap meer waard is en zij vindt het heel vervelend als ik wat probeer.
Dat is allemaal onzin! Te veel proberen werkt nooit dus wat die fora vertellen (kan je zo'n bron geven?) is fout. Je probeert al 1,5 alles en toch werkt het niet en je mag nog heel lang op dezelfde manier blijven proberen, het gaat niet werken bij haar.

Citaat:
We willen allebei graag vrienden blijven want we hebben het leuk zoals dat wij het nu hebben. Maar ik ben er bang voor dat als ik het verliefd zijn niet uit mijn hoofd kan zetten dat onze vriendschap toch stuk loopt. Heeft iemand een idee om het gemakkelijker te maken of tips om van het verliefd zijn af te komen? Ik dacht zelf dat het wel zou werken als ik het ging proberen bij andere meisjes maar daar heb ik ook nog steeds geen succes.
Zoals de anderen al heb gezegd, neem afstand en verbreek gewoon het contact met haar. Dit komt niet meer goed, je moet je gedachten op iemand anders richten en haar vergeten en dat kan alleen door contact te verbreken (dit had je in feite al veel vroeger moeten doen). Het is volledig duidelijk dat ze jou enkel als een vriend bekijkt en als je blijft afpreken zal je telkens keer op keer afgewezen worden dus bespaar jezelf pijn en spreek niet meer af! Er lopen genoeg leuke vrouwen rond!

(Ik wil je hier zeker niet afbreken, maar gewoon mijn mening hierover geven en als die hard aankomt dat is niet de bedoeling.)

Nog veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 12:13
RLL
RLL is offline
Citaat:
Hey RLL, een situatie die spijtig genoeg wel meer voorkomt en de kans dat het nog goedkomt is klein. Ik wil nog even over enkele dingen m'n mening geven.


Een dik 1,5 jaar is veel te lang om met een vrouw om te gaan en dan nog geen relatie te hebben met haar, zoiets moet veel sneller gaan. In feite bezag ze jou zeker al een dik jaar als een goede vriend.


Hoe heb je laten merken dat je op haar verliefd was? Heb je het haar expliciet verteld? Of liet je het bijvoorbeeld merken door alles voor haar te doen? Er altijd voor haar te zijn? enz
Als je dit laatste doet dan is de kans inderdaad heel groot dat ze niet verliefd wordt op jou.


Logisch, ze vindt jou een hele goede vriend en ze wilt graag bij jou zijn, maar niet omdat ze verliefd was. Ze heeft je hier graag (maar ziet je niet graag).


Ze zal ook niets voelen als je blijft proberen haar te 'overtuigen' van jouw verliefdheid. Ze wist het al vele langer, maar doordat ze er 100% zeker van was dat jij achter haar zit gaat ze geen gevoelens voor jou krijgen.


Wil je echt als vrienden omgaan met haar? Als je het ok vindt om als vrienden met elkaar om te gaan dan zou ik gewoon blijven afspreken. Als je dat niet wilt laat het dan ook merken en neem afstand van haar.


Ik denk dat ze dat zegt om je niet te kwetsen, ze weet dat je nog steeds verliefd bent op haar dus om jou niet verder te kwetsen annuleert ze zelf de afspraakjes.


Dat is allemaal onzin! Te veel proberen werkt nooit dus wat die fora vertellen (kan je zo'n bron geven?) is fout. Je probeert al 1,5 alles en toch werkt het niet en je mag nog heel lang op dezelfde manier blijven proberen, het gaat niet werken bij haar.



Zoals de anderen al heb gezegd, neem afstand en verbreek gewoon het contact met haar. Dit komt niet meer goed, je moet je gedachten op iemand anders richten en haar vergeten en dat kan alleen door contact te verbreken (dit had je in feite al veel vroeger moeten doen). Het is volledig duidelijk dat ze jou enkel als een vriend bekijkt en als je blijft afpreken zal je telkens keer op keer afgewezen worden dus bespaar jezelf pijn en spreek niet meer af! Er lopen genoeg leuke vrouwen rond!

(Ik wil je hier zeker niet afbreken, maar gewoon mijn mening hierover geven en als die hard aankomt dat is niet de bedoeling.)

Nog veel succes ermee!
Ben net nieuw hier dus weet nog niet zo goed hoe alles werkt sorry daarvoor. Op deze site lees ik bijv. Dat je moet gaan flirten enzo: http://www.adversus.nl/relatie/verli...evriendin.html

Nou vind jou adviesen niet heel afbrekend ofzo. De waarheid is hard!
Ik heb haar gezegd wat ik denk dat nu beter is om te doen en dat vindt ze prima. Gewoon ff wat anders proberen en daar wil ze mij bij helpen dus heb zeker een goeie vriend aan haar en we zullen dan niet zo veel meer afspreken maar de vriendschap blijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie onderzoek naar verliefdheid
miss kittie
19 06-11-2005 15:19
Liefde & Relatie Wat IS verliefdheid?
Yab-Yum
20 18-01-2005 16:38
Verhalen & Gedichten Verhaaltje: verliefdheid
Vogelvrij
8 25-11-2003 18:35
Verhalen & Gedichten Verliefd zijn is leuk
Jeroen
8 29-09-2003 11:54
Liefde & Relatie Stellingen over verliefdheid
Fatal Exception
12 09-03-2003 15:43
Liefde & Relatie Verliefdheid is eigenlijk onzin
Verwijderd
74 27-05-2002 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.