Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 18:48
Verwijderd
Ik vroeg me af of iemand een lekker ontbijt weet en niet veel werk om het klaar te maken ik eet meestal gewoon hetzelfde maar er is vast meer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2012, 18:51
Verwijderd
Brood. Als je daar geen zin in hebt kun je altijd andere broodjes halen bij de supermarkt. Muesli met yoghurt, of yoghurt met vruchtjes erin, zoals ananas of perzik. Wat je ook kan doen is in het weekend bijvoorbeeld pannenkoeken bakken en die bewaren, dan kun je 's ochtends pannenkoeken eten.

Sommige mensen vinden smoothies en dergelijke fijn, dus dat zou je ook kunnen doen, is ook niet zo belachelijk veel werk. Of je kunt ontbijten met eieren; gekookt, gebakken, gepocheerd. Kost allemaal niet zo heel erg veel tijd.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 18:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De tips van Apate zijn goed. Zelf ontbijt ik normaal gesproken met brood maar in de vakantie eet ik ook graag yoghurt. Wat verder ook nog lekker is als afwisseling is brinta. Je kan het warm eten (even bord melk in de magnetron op laten warmen, brinta er door roeren, klaar), vooral lekker in de winter of koud. Je hebt ook een variant Brinta Wake Up die bedoelt is voor koude melk en die ook een smaakje heeft (banaan, vanille of sinaasappel). Zelf vind ik die vanille ook lekker. Dat is helemaal super snel klaar, sneller dan een boterham smeren. Yoghurt of kwark oid vult ook beter dan brood vind ik. Naast brood kan je natuurlijk ook een beschuitje, ontbijtkoek, cracker oid eten en variėren met beleg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 18:18
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik eet eigenlijk zelden gewoon brood(ik weet het dat is niet goed) ik ontbijt meestal met geroosterd brood omdat ik dat veel lekkerder vind, en meestal ook nog een krentenbol ofzo.
Je hebt ook van die volkoren crackers die gezond zijn en best lekker.
En muesli met aardbeienyoghurt is ook een aanrader.
Je kunt ook eens wat meer gaan werken met salades misschien, gewoon eiersalade ofzo op een cracker is al heel anders dan een boterham met hagelslag.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 12:42
Sri Agni
Avatar van Sri Agni
Sri Agni is offline
Yoghurt met muesli, dat glijdt 's morgens een stuk makkelijker naar binnen dan brood.
__________________
Ahimsa Akrūra
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 19:33
violingirl93
violingirl93 is offline
Ik eet 's ochtends ook yoghurt met muesli. 's Middags eet ik brood en fruit, want dat is makkelijk mee te nemen. Voor de variatie eet ik daarom 's ochtends sowieso geen brood. Teveel brood eten is niet goed voor je. Beter eet je zuivel en fruit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 16:51
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Ik pak altijd 2 beschuitjes en doe er hagelslag op. Heel snel gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 11:50
Verwijderd
Ik zet vaak een halve liter sojamelk op et vuur en doe daar een kop havermout in, hoeft maar 5 min op te staan en in die tijd kan je even aankleden en een kopje thee zetten enz.
Verdelen over 2 kommetjes en de volgende dag hoef je je havermout alleen maar een minuutje in de magnetron te zetten.

Voor de variatie rasp ik er weleens een appel door en doe ik er wat kaneel bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Laat slapen, niet kunnen ontbijten.
JustInHere97
7 21-09-2016 11:18
Eten & Drinken Ontbijt
Verwijderd
24 24-02-2014 23:28
Eten & Drinken Onderzoekje: wel of niet ontbijten?
sanneg
45 24-12-2010 16:17
Eten & Drinken Ontbijt topic #zoveel
Verwijderd
40 22-03-2009 15:01
Eten & Drinken Suikervrij eten --> ontbijt
Lorelei
25 15-06-2004 12:51
ARTistiek klokkijken en ontbijt op bed
fruitmand
3 15-10-2001 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.