Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2012, 10:52
Melisa_14
Melisa_14 is offline
Heeeyyy
ik ben een meisje van 12 jaar en ik ben 1.56m en de dokter zei dat ik 1,62m zou worden. ik vind dat best wel heel erg klein. Ik wil minimaal 10 centimeter groeien. Kan ik groeien als ik bepaalde dingen eet? of blijf ik voor eeuwig klein?? Weet iemand hoe ik in een korte tijd snel kan groeien?? ( zonder pijn en operatie's )

xxx

Laatst gewijzigd op 05-10-2012 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 10:58
Verwijderd
Dat kan niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 16:57
Verwijderd
Ik ben al sinds 2000 met veel plezier 1.62 prima lengte. Klein genoeg om tussen menigtes door te kunnen glippen, lang genoeg om overal bij te kunnen waar je bij moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 09:23
DAH
DAH is offline
Dat kan inderdaad niet.
Dn kleine meiden hebben standaard.iets schattigs.

Maar je bemt 12, en ook die gemiddeldes kloppen vaak genoeg niet
Oud 06-10-2012, 14:47
Verwijderd
Tsja, goed en gezond eten helpt wel. Goed je melk drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 11:21
Silvano08
Silvano08 is offline
Het is groot en deels op je genen vastgelegd hoe lang je uiteindelijk zult worden, dus erg veel kun je daar niet aan veranderen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 19:30
Visser23
Visser23 is offline
Zoals gezegd is dat niet of nauwelijks mogelijk. Echter, de artsen kunnen er ook wel eens naast zitten. Het precies goed hebben van je uiteindelijke lengte is lastig. Het zou zomaar kunnen dat je wat groter wordt dan van te voren is geschat.

Ikzelf ben ook klein, maar heb er geen nadelen mee. Je leert er wel mee leven.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 21:55
rrickk
rrickk is offline
Op hakken lopen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 20:56
S0meone
S0meone is offline
Ja ja moet veel bananen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 23:25
Epicurus
Epicurus is offline
Heel veel bananen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 01:18
On efil
On efil is offline
Ontiegelijk veel bananen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 08:18
Martiño
Martiño is offline
Oh wat grappig jongens. Ik lig dubbel. Ontopic én serieus reageren, of ga naar onzin.
Oud 11-10-2012, 08:24
Verwijderd
Ik weet niet of bananen je zullen helpen. In korte tijd veel groeien wil je ook niet, want dan barst je vel open en dat ziet er niet uit. Geleidelijk groeien is beter. Het meeste wordt bepaald door je genen, dus daar is weinig meer aan te doen. Wat je in ieder geval wél moet doen is gezond eten, anders houd je je groei nog verder tegen. Je hebt nog een jaar of drie-vier om te groeien, dus ik zou zeggen: leef gezond en kijk waar je uitkomt. Later kun je altijd nog trucjes uithalen om langer te lijken
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 15:49
Volk
Volk is offline
Ik ben al sinds m'n 13de 1,56. Niks mis mee, en jij wordt zelfs nog een stukje langer!

Wat kleiner zijn heeft heel veel voordelen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 15:02
-Richard-
-Richard- is offline
Zal ik je even wat lengte van mij opsturen? Ik kan wel 10 cm missen en dan zijn we beide goed tevreden!
Oud 13-12-2012, 17:18
Verwijderd
Er was iets medcijnen ofzo (geen idee wat er in zit) in iedergeval kan je er langer van worden ,of operatie maar weet zeker dat je niet in aanmerking komt daarvoor...

en je groeit trouwens nog en bepaald eten werkt niet er is veder niks wat je er aan kan doen .. enige is gewoon tevreden zijn met je lengte.

En ja mensen ik maakte zelf ook een topic ooit hierover.. en mag wel advies geven
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 18:56
Verwijderd
Elke dag je oprekken aan een rekstok. Zijn veel verhalen van keepers die zo net die centimeter gegroeid zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 19:13
Em.
Em. is offline
Je kan met je eetpatroon en slaappatroon alleen maar zorgen dat je minder zou groeien dan je zou kunnen (door je lichaam zo uit te putten dat het niet meer kán groeien), geloof ik. Zorgen dat je méér groeit door bepaalde dingen te eten, kan niet.

Je hebt wel een paar operaties die je langer kunnen maken, maar die zijn naar en pijnlijk en maken je maar ietsje groter. Dan gaan ze je botten breken en dan iets uit elkaar houden terwijl het heelt, dat is naast duur en zwaar volgens mij ook súperpijnlijk. Daarnaast zou je groeihormonen kunnen slikken, maar als ik je huisarts was, zou ik die niet aan je geven, denk ik. Zomaar hormonen in een gezond lichaam stoppen - liever niet, wat mij betreft, zeker niet omdat ~1.60 een prima lengte is. Een laatste optie is op gegeven moment (op je 15e oid) op hakken te gaan lopen, dat is waarschijnlijk de beste optie, na accepteren hoe lang je bent dan. Het heeft immers ook voordelen (grotere kans dat je een vriendje vindt dat groter is dan jij, je kunt makkelijker langs dingen/onder dingen door, je kunt gemakkelijk je knieën kwijt in het OV, dat soort dingen ).
Oud 14-12-2012, 15:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou gewoon wachten tot je uitgegroeid bent, en tot die tijd gewoon genoeg en gezond eten, meer kun je niet echt doen. Wees blij dat je niet bovengemiddeld lang bent, dat is nog naarder. Je kunt te korte kleding altijd nog inkorten, langer maken gaat een stuk lastiger!
Oud 15-12-2012, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Ik zou gewoon wachten tot je uitgegroeid bent, en tot die tijd gewoon genoeg en gezond eten, meer kun je niet echt doen. Wees blij dat je niet bovengemiddeld lang bent, dat is nog naarder. Je kunt te korte kleding altijd nog inkorten, langer maken gaat een stuk lastiger!
Je bedoelt lange kleding altijd nog inkorten?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ben al sinds m'n 13de12e 1,56. 1.54 Niks mis mee, en jij wordt zelfs nog een stukje langer!

Wat kleiner zijn heeft heel veel voordelen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 17:33
Gitte v
Gitte v is offline
In die formule van jouw dokter zit tien centimeter speling. Je zou dus best vanzelf nog wat langer kunnen worden.
Oud 17-12-2012, 03:14
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
In die formule van jouw dokter zit tien centimeter speling. Je zou dus best vanzelf nog wat langer kunnen worden.
Tien centimeter speling, dan zet ik mijn geld in op 1,52 m
Oud 17-12-2012, 11:47
Vice
Vice is offline
Zo klein is 1m62 ook weer niet.

Regels voor berichten