Je kan met je eetpatroon en slaappatroon alleen maar zorgen dat je minder zou groeien dan je zou kunnen (door je lichaam zo uit te putten dat het niet meer kán groeien), geloof ik. Zorgen dat je méér groeit door bepaalde dingen te eten, kan niet.
Je hebt wel een paar operaties die je langer kunnen maken, maar die zijn naar en pijnlijk en maken je maar ietsje groter. Dan gaan ze je botten breken en dan iets uit elkaar houden terwijl het heelt, dat is naast duur en zwaar volgens mij ook súperpijnlijk. Daarnaast zou je groeihormonen kunnen slikken, maar als ik je huisarts was, zou ik die niet aan je geven, denk ik. Zomaar hormonen in een gezond lichaam stoppen - liever niet, wat mij betreft, zeker niet omdat ~1.60 een prima lengte is. Een laatste optie is op gegeven moment (op je 15e oid) op hakken te gaan lopen, dat is waarschijnlijk de beste optie, na accepteren hoe lang je bent dan. Het heeft immers ook voordelen (grotere kans dat je een vriendje vindt dat groter is dan jij, je kunt makkelijker langs dingen/onder dingen door, je kunt gemakkelijk je knieën kwijt in het OV, dat soort dingen

).