Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2013, 17:53
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Jongens, ik wil graag jullie visie op het volgende.

Mijn vriend heeft een tijd op Texel gezet voor zijn master. Begin december is er een meisje twee weken op de campus geweest. Hij zegt dat hij heeft verteld over haar, maar ik weet heel zeker dat dat niet zo is. Ik ben een jaloers kreng, dus elke meisjesnaam onthoud ik echt wel. Ze hebben nummers uitgewisseld en sindsdien hebben ze superveel contact via whatsapp. Echt over hele persoonlijke dingen. Ze vroeg hem na 2 dagen al voor oud en nieuw wat ik heel vreemd vond aangezien je elkaar amper kent. Daar reageerde ik dus al vrij kut op. Het viel me op dat hij veel meer met z'n telefoon zat te klooien en mijn onderbuikgevoel was bij haar niet goed. Op een gegeven moment heb ik stiekem zijn telefoon gelezen en het eerste wat ik las was: "Lieverd, ik ga slapen. xx I like you " Ik stond dus echt te trillen op m'n benen, want ik vond het echt niet leuk om te lezen en het voelde als een bevestiging wat ik vermoedde: dat er meer speelde dan die zogenaamde vriendschap. Ik heb het opgebiecht aan hem en gevraagd wat dit te betekenen heeft. Ik lag die avond daarvoor ziek in bed en zij zou hem lieve dingen hebben gezegd wat ie moest doen. Thee maken voor me, schone pyjama aantrekken ed. Toen ik vroeg of hij vaker op deze manier met haar praatte zei hij dat dat vaker was gebeurd, dus ik vond het een slap excuus dat het te maken had met haar adviezen voor mij. Die opmerking heeft mij echt gekwetst omdat ik het te ver vind gaan, zeker voor iemand die je net kent en waar ik niks over mag weten. (Hij vindt overigens niet dat ie stiekem doet; ik wel)

Ik vind altijd dat hij stiekem doet met z'n telefoon. Als ik in de buurt kom doet hij of whatsapp weg, of draait z'n telefoon weg. Als ik dit zeg ontkent hij dat. Nadat ik stiekem z'n telefoon heb gelezen heb ik gevraagd of ik gewoon mee mag lezen een keer en of hij niet zo stiekem met dat ding wil omgaan. Hij vond het in eerste instantie onzin dat ik zijn telefoon wilde lezen, want ik moest maar vertrouwen dat hij me niet zou bedriegen en dat er niets meer dan vriendschap was. Door deze gebeurtenis is er echt iets kapot gegaan bij mij tegenover hem en hadden we constant ruzie, stond het 100x op het beëindigen van onze relatie en wilde ik geen intimiteit meer met hem. Inmiddels heeft ie toegezegd dat ik z'n telefoon wel mag lezen, maar mijn gevoel is gewoon verminderd.

We hebben nu afgesproken dat ie niet meer van die slijmerige dingen zegt en dat ie meer vertelt over de mensen waarmee hij omgaat (deed ie namelijk echt praktisch niet) en dat ik dus zijn telefoon mag lezen. Hij mag die van mij ook lezen al vanaf het begin, maar hij vertrouwt me wel zegt ie. Het probleem is alleen dat ik nog steeds van binnen kook als hij haar naam alleen al zegt en ik dat mens echt haat, terwijl ik haar niet ken. Ik ben verschrikkelijk jaloers en mijn relatie gaat hieraan kapot. Wie heeft tips om hiermee om te gaan?
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2013, 18:00
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Goh, ik zou in jou situatie net zo jaloers zijn als jou..
____________________________________________

Ik zou hem toch wat meer vrijheid geven. Hoe moeilijk dat ook is. Als wat hij zegt klopt, is er niets te vrezen.
Wat je ook kan doen is zeggen dat hij geen contact met haar mag hebben maar dat kan hij misschien wel weigeren, als hij het dan weigert zou ik het uitmaken. Want dan verkiest hij haar boven jou en dat betekend dat er meer is dan dat jij hoopt en denkt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 18:04
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Eh sorry hoor, maar ik denk dat het bij mij al exit zou zijn. Ten eerste vind ik het niet kunnen dat hij op die manier met andere vrouwen praat, of hij nu daadwerkelijk vreemd is gegaan of niet maakt niet uit, want ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen.

Ten tweede is het wel duidelijk dat bij jou het gevoel en het vertrouwen minder zijn geworden (wellicht helemaal afwezig?) en dan is een relatie sowieso niet meer optimaal.

Wil je wel dat alles goed komt? Denk je het vertrouwen terug te kunnen krijgen? Ikzelf zou dat onmogelijk vinden, want zélfs als ik in zijn telefoon mocht lezen zou ik denken dat 'ie gewoon alles verwijdert wat ik niet mag lezen. Zodra het vertrouwen weg is, is het heel lastig. En daarbij zou ik niet willen dat hij überhaupt nog met dat meisje omgaat, maar dat is eerder een symptoom dan een oorzaak. Het echte probleem ligt in het feit dat ik zou denken dat hij gevoelens heeft voor iemand anders en dat is onacceptabel. Je kunt wel van hem eisen dat hij haar niet meer ziet, maar a) dat kan hij weigeren (en dan..?) en b) dat neemt nog niet weg dat hij blijkbaar wel zo makkelijk gevoelens kan krijgen voor anderen en daar ook op deze manier mee omgaat, dus dat zal geheid nog een keer gebeuren.

Let wel: dit is niet wat ik denk over jouw vriend, maar dit zou mijn gedachtegang zijn als ik in jouw situatie zou zitten. Exit dus, zelfs als hij niets heeft gedaan, want dat kan hij nooit "bewijzen" en ik zou altijd blijven twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:01
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Hoe lang zijn jullie al samen?
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:22
Verwijderd
Ik heb even een apart topic gemaakt, lucht je hart is meer gewoon even spuien of delen en niet om advies te vragen. Als je een andere titel wil, even vragen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:25
Verwijderd
Je vertrouwt hem niet meer, of er nu wel of niets iets aan de hand is doet niet zo ter zake eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:52
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Ik heb al 'geëist' dat ie het contact met haar verbreekt, maar dat wil hij niet. Ze hebben over een paar maanden ook nog een vak samen. Toen ik zei dat hij haar dus boven mij verkiest was dat niet zo, hij wil alleen niet kiezen. Ik snap alleen niet dat een vriendschap die toen drie weken jong was belangrijker is dan je relatie en dat knaagt nog steeds aan me.

Vowel: ik ben ook bang dat ie shit gaat verwijderen uit z'n gesprekken.. dus mijn vertrouwen is gewoon echt weg. En ja, ik wil heel graag dat het goedkomt. Ik ben gek op hem. Dit is zo'n tweestrijd . Hij zegt geen gevoelens te hebben voor haar en bovendien heeft zij ook een vriend. Ze is nu een aantal maanden in het buitenland voor stage, maar ik ben bang dat daarna alles weer terug bij af is, want ze gaan ook met haar vriend en een groep vrienden naar Lowlands.
We zijn overigens een jaar samen.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:15
Verwijderd
Als ik het zo lees zou ik van beide kanten de relatie meteen beëindigen. Van zijn kant omdat je dingen eist, als iemand me ooit zou verbieden dat ik iemand mag zien zou ik meteen de relatie uitmaken. van jouw kant omdat je hem niet vertrouwt. Wil je in een relatie blijven waarin beiden ongelukkig zijn? Het is duidelijk dat er een mismatch is in de verwachtingen die jullie hebben bij een relatie, bij deze relatie.

Dat je denkt te moeten bepalen wie hij wel en niet mag zien, zet je dat niet aan het denken? En nee, nu niet meteen flippen over het voor de hand liggende en denken dat ik het voor hem (of haar ) opneem. Het gaat er om dat jouw vertrouwen zo beschadigd is, dat je blijkbaar meent te moeten verbieden dat hij iemand ziet. Dat zegt toch zo ongelofelijk veel over je vertrouwen in hem en dus in jullie relatie? Stop hiermee. Je maakt jezelf gek.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:20
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Ik snap je punt ook al zou je voor hem kiezen maakt dat nog niet uit, ik vraag om andermans visie.

Het zet me wel degelijk aan het denken, ja. Dat ik z'n telefoon stiekem heb gelezen vind ik al heel erg, had ik nog nooit gedaan. Ik waardeer je reacties.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:36
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ja, het is ook allemaal lastig, want jullie zitten (wat mij betreft) allebei "fout." Hij hoort niet zo met een ander meisje om te gaan (of in ieder geval zeker niet zo tegen een ander meisje te praten) en jij had eigenlijk zijn privacy moeten respecteren, maar ja, je hebt dan wel weer echt iets gevonden, dus blijkbaar was het terecht. En dat jij niet wilt dat hij dat meisje ziet is heel logisch, maar dingen van elkaar gaan eisen (of elkaar dingen verbieden) is sowieso iets slechts dat je eigenlijk moet vermijden in relaties. Maar ja, het is wel weer zijn schuld dat jij je gedwongen voelt zulke eisen te stellen.. En nu vertrouw jij hem niet meer, en neemt hij jouw gevoelens niet meer serieus..

Ik ben bang dat het erg moeilijk is dit soort dingen te fixen.

En ik ben het eens met Ertur; in dit geval maakt het eigenlijk niet meer uit wie er precies wat (niet) heeft gedaan, het resultaat blijft hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:59
kita
kita is offline
Hm ik vind in tegenstelling tot de rest dat het probleem voor een groot deel bij jouzelf ligt. Ik zou ook gek worden van een app met "i like you", maar je hebt er niets aan om hem te verbieden contact te hebben met haar of zijn telefoon te blijven checken.

Ik heb het zelf meegemaakt met mijn ex, met een sms inhoud die nog veel verder ging (ik was ook nogal een 'checker'). Wij hebben er toen goed over gepraat en ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik buikpijn kreeg van de hele situatie, maar heb hem ook direct duidelijk gemaakt dat als hij contact wil houden ik daar maar vrede mee moet hebben. Ik denk dat het cruciaal is om elkaar vrij te laten. Ikzelf zou als man (en ook als vrouw uiteraard) niets erger vinden dan een vriendin die mij beperkingen oplegt.

Jouw vriend op zijn beurt zou wat mij betreft wel iets meer tegemoet kunnen komen aan jouw gevoelens. Hij moet haar kunnen blijven spreken, maar ik vind dat hij het contact wel zou moeten matigen (uit zichzelf). Immers, wat is zo'n "vriendschap" nu waard, als hij jou daarmee pijn doet..

Ik zou wel echt stoppen met zijn telefoon checken; ook als hij daarmee instemt. Berichtjes op je telefoon zijn prive, ook al staat er niets interessants in. Bovendien, je kan berichten snel verkeerd interpreteren wat weer onnodig gedoe en gezeik oplevert. Ik kan ook wel eens strooien met "lieverd" "knappert" "leukert" in smsjes naar mannelijke vrienden van mij, maar ik bedoel daar totaal niets mee. Jij moet streng zijn voor jezelf en vertrouwen hebben in je relatie. Als dat vertrouwen echt 100% weg is na dit incidentje (zo zie ik het echt..), dan heeft een relatie geen zin meer.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 23:55
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Jullie hebben blijkbaar verschillende behoeften. Jij hebt nu behoefte aan zekerheid, vertrouwen e.d. Hij meer in spanning zo te horen, want met jou en dat andere meisje heeft hij wat hij nodig heeft.
Tijd dus om aan je relatie te werken, en samen, en niet dingen eisen of elkaar niet vertrouwen omdat je anders elkaar beter gelijk op moet geven. Mijn advies is om een keer op een volwassen manier met elkaar in gesprek te gaan.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 00:19
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Laat hem gedwongen kiezen, wil hij niet kiezen, is het over. Wil hij wel kiezen en kiest ie voor haar is het ook over. Kiest ie voor jou kun je doorgaan, met blijvende schade aan je relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Kiest ie voor jou kun je doorgaan, met blijvende schade aan je relatie.
En hoe is dit dan een oplossing? Wat een domme reply.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 11:24
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dumpen en iemand zoeken die jou wel interessant genoeg vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 11:37
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Dumpen en iemand zoeken die jou wel interessant genoeg vindt.
Dat is wat ik ook bedoel.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 15:32
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Hij heeft een kind, dus spanning is niet echt wat 'ie zoekt. Daar had ik in het begin ook heel erg moeite mee gezien mijn leeftijd, maar daar hebben we heel vaak over gepraat en ik geef ontzettend veel om zijn dochter inmiddels. Dat gaat hartstikke goed. Daarom denk ik: als we in godsnaam zoiets wel uit de weg kunnen krijgen, waarom dan een of andere chick niet?

Op momenten dat het fout dreigt te gaan krijg ik weer een heel verhaal dat ie van alleen mij houdt en dat hij niks verkeerd doet en mij ook niet kwijt wil, maar ik ben die praatjes een beetje zat. Ik wil daden. Ik wil ook zeker niet zeggen dat alles aan hem ligt want ik ben gewoon jaloers, dat weet ik en ik ben hard bezig om dat af te leren of er in ieder geval normaal mee om te kunnen gaan, maar op deze manier gaat dat niet. Wij kunnen elkaar blijkbaar niet geven wat we nodig hebben, dus het is einde verhaal.

Bedankt voor jullie reacties.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 15:42
Verwijderd
Mooi opgelost dus. Doe wel wat aan die jaloezie, want dat gaat je later prima kerels kosten. Wat hij deed kon niet door de beugel maar stiekem berichtjes lezen en moeilijk doen omdat hij aandacht krijgt van anderen is vrijwel even kinderachtig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2013, 15:46
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Working on that! Want het is voor mezelf net zo irritant.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 20:45
Guarnere
Avatar van Guarnere
Guarnere is offline
Sorry dat ik even een 2 dagen oud topic omhoog schop.

Wat jij hebt Philosophy, heb ik dus ook. Bijna exact hetzelfde. Mijn vriend is ook continue met zijn telefoon bezig, met regelmaat heel geheimzinnig. Neemt z'n telefoon overal mee naartoe en mag em eigenlijk niet eens aanraken. Nu hebben we inmiddels ook wel afgesproken dat ie alles laat zien zodra ik erom vraag, maar dat blijft toch lastig vind ik. Komt meteen zo wantrouwig over als je dat vraagt. Overigens weet ik van m'n vriend al wel dat ie echt met anderen bezig is geweest via internet & whatsapp en daar hebben we ook uitvoerig over gepraat, maar ik blijf me er toch niet echt lekker bij voelen. Neemt niet weg dat ik wel veel van hem hou en hem dus niet kwijt wil. Zeker niet als dat alleen maar door fouten uit het verleden zou zijn. Tis een kutsituatie om in te zitten en zoals je zegt; ook heel erg irritant voor jezelf.

Onthoud aangaande dat laatste echter wel dat dat zijn schuld is, niet de jouwe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
Liefde & Relatie Is mijn vriend te vertrouwen?
evaa1992
53 29-01-2010 10:00
Psychologie bang voor mijn gevoel
moon
7 07-09-2005 21:28
Verhalen & Gedichten Mijn zusje Nadia.
Jolt_temp
4 11-01-2004 11:26
Psychologie mijn vriend
Verwijderd
40 24-07-2003 21:25
Liefde & Relatie moet ik hier iets achter zoeken??
FiReMiSs
8 31-08-2002 11:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.