Hoi! Ik ben Ilona, en ik ben jongerenvertegenwoordiger. Jongerenvertegenwoordigers vormen de schakel tussen jongeren en (politieke) instanties. Zij gaan op zoek naar meningen en ideeën van jongeren. Deze bespreken ze vervolgens met onder andere beleidsmakers. Er zijn jongerenvertegenwoordigers voor duurzame ontwikkeling, Europa, de VN en UNESCO.
Ik ben jongerenvertegenwoordiger UNESCO. Heb je daar al eens van gehoord? UNESCO is een organisatie van de Verenigde Naties die zich bezig houdt met onderwijs, wetenschap en cultuur. Momenteel zijn we vooral bezig met immaterieel erfgoed. Immaterieel erfgoed zijn bijvoorbeeld tradities, gebruiken en rituelen, maar ook religie, eten & drinken en bepaalde kleding. Ook jij hebt dus veel met immaterieel erfgoed te maken! Het is voor iedereen persoonlijk.
Vuurwerk is voor sommige mensen ook immaterieel erfgoed. Anderen willen vuurwerk weer graag verbieden. Uit een onderzoek kwam dat 60% van de Nederlanders voor een verbod op vuurwerk afsteken is, maar dan moeten er wel professionele vuurwerkshows komen. Wat vind jij daarvan? Geef je mening! http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=130499
Het invullen van de enquête duurt maar 5 minuten en gebeurt volledig anoniem. Er hoeft geen naam of (e-mail)adres achtergelaten te worden.