Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2013, 18:19
Jeroentji
Jeroentji is offline
Beste mensen

Ik ben Jeroen, en ik ben 17 jaar, ik heb een vraag waar ik al even mee zit, hopelijk kan iemand met enige kennis van zaken mij helpen.

Mijn beide wijsheidstanden beneden lijken zonder problemen netjes op zijn plek te vallen. Maar bovenaan heb ik een spleetje tussen mijn 2 voorste tanden van een halve millimeter ofzo, en ik voel PRECIES ook mijn wijsheidstanden bovenaan doorkomen. (Want eigenlijk weet ik niet perfect hoe het voelt, ik voel een beetje een lastig pijntje en als ik met m'n vinger voel voel ik dat m'n tandvlees daar vrij hard is en er precies een 'bergje' onder zit wat dan die tand zou kunnen zijn ?)

Kan iemand bevestigen of dit die tand is ? En hoe lang duurt dat ongeveer vooraleer ze er perfect doorkomt ? (Ik kan deze wijsheidstand perfect gebruiken aangezien zo volgens mij het spleetje van voor tussen de tanden verdwijnd omwille van de wijsheidstanden die de rest van het gebit een beetje opzij duwen.)

Groetjes
J.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 18:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je kunt gewoon tellen! Tel vanaf je voortand tot je achterste kies, en als je 8 tanden telt dan is dat de verstandskies (sommige mensen krijgen trouwens meer dan een verstandskies, maar dat is zeldzamer). Als je na 7 tanden een lege plek hebt, maar wel nog een stuk kaak over, dan komt daar de verstandskies door.

Hoe snel verstandskiezen doorkomen verschilt sterk van persoon tot persoon. Of ze ook goed doorkomen (dus niet dwarsliggen of de andere kiezen beschadigen) kan de tandarts (evt. met behulp van een röntgenfoto) het beste bepalen! Gewoon bij de volgende controle even vragen. Sommige tandartsen willen ook nog wel eens goede kiezen verwijderen, maar de meningen zijn verdeeld of dat wel echt nodig is, er is iig nog geen bewijs dat het echt nut heeft om kiezen preventief te verwijderen, zo ver ik weet.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 18:42
Jeroentji
Jeroentji is offline
Citaat:
Je kunt gewoon tellen! Tel vanaf je voortand tot je achterste kies, en als je 8 tanden telt dan is dat de verstandskies (sommige mensen krijgen trouwens meer dan een verstandskies, maar dat is zeldzamer). Als je na 7 tanden een lege plek hebt, maar wel nog een stuk kaak over, dan komt daar de verstandskies door.

Hoe snel verstandskiezen doorkomen verschilt sterk van persoon tot persoon. Of ze ook goed doorkomen (dus niet dwarsliggen of de andere kiezen beschadigen) kan de tandarts (evt. met behulp van een röntgenfoto) het beste bepalen! Gewoon bij de volgende controle even vragen. Sommige tandartsen willen ook nog wel eens goede kiezen verwijderen, maar de meningen zijn verdeeld of dat wel echt nodig is, er is iig nog geen bewijs dat het echt nut heeft om kiezen preventief te verwijderen, zo ver ik weet.
Thanks voor de reactie. Ik vind dat tellen overigens zeer moeilijk aangezien ik achteraan precies zo wat stukjes tand heb in plaats van een hele, normale tand Maar heb het nu 2x geteld en kwam telkens bij 6 of 7 uit dus ik geloof ook wel dat hij nog komt, want er is inderdaad nog wel wat ruimte over achteraan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 18:57
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Stukjes tand?? Bedoel je daarmee de allerlaatste kies? Dat kan een (verstands)kies zijn die nog niet helemaal is doorgekomen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 13:34
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Bij mij kon de tand gewoon niet doorkomen omdat ik geen plaats genoeg had, ze zaten als hefboompjes onder m'n andere tanden, gewoon eens naar de tandarts best gaan en eens vragen hoe het zit met die wijsheidstanden.
ik had zelfs niet zo veel pijn, ik vroeg gewoon random ' zou je me wat kunnen vertellen ivm m'n wijsheidstanden, of ze al doorkomen ofzo'
foto genomen en twee weken later werd ik al geopereerd om ze alle vier er uit te halen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 14:29
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Want wij kunnen het jou beter vertellen dan jouw tandarts?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 18:08
Verwijderd
Ga gwn naar tandarts ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 15:51
Jeroentji
Jeroentji is offline
Citaat:
Want wij kunnen het jou beter vertellen dan jouw tandarts?
Als je het weet hoef ik de inspanning niet te doen, en als je niet geneigd bent te helpen, hoef je ook niet te reageren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 15:51
Jeroentji
Jeroentji is offline
Citaat:
Ga gwn naar tandarts ofzo
Als je het weet hoef ik de inspanning niet te doen, en als je niet geneigd bent te helpen, hoef je ook niet te reageren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 16:33
Verwijderd
Want het is zo veel werk en zo zwaar om ff afspraak te maken of gwn wachten tot je naar tandarts moet yeah right -,-
Wij zijn geen tandartsen we zien jou gebit niet dus we kunnen moeilijk zeggen wat het is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 16:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
'Amor en Eind-Baas: je mag hier best om advies of informatie vragen, daar is dit subforum zelfs voor bedoeld. Anders kunnen we alle topics wel sluiten...

Natuurlijk moet je naar de tandarts als je last hebt van je tanden, maar dit is een gewone vraag en die kunnen we best beantwoorden.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 16:46
Verwijderd
Dat was mijn advies ; tandarts

Trouwens mag ik hier wat vragen over verstandkiezen ??
Een heel topic over 1 vraagje vind ik beetje overdreven
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 16:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een topic voor een vraag werkt al heel lang prima hoor... Maar natuurlijk mag dat, zo lang je zelf vindt dat je daar niet beter mee naar de tandarts moet gaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 17:20
Verwijderd
Het is niet dat ik ergens last van heb ofzo het is niet dat ik ergens last van heb ,, en voor me vraag naar tandarts te gaan dat is pas overdreven xd
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 08:54
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Het hoeft dus niet zijn dat, omdat de andere kiezen goed doorkwamen, dat de verstandskiezen die nog door moeten komen ook perfect doorkomen. Hou daar wel rekening mee

Bij mij deden sommige verstandskiezen sporadisch pijn, en om toekomstige vervelendheden te voorkomen zijn ze bij mij alle vier (2 om 2) verwijderd.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle beugelbekkie
annetjuh
106 15-01-2004 21:06
Lichaam & Gezondheid En daar gaan de wijsheidstandjes
Medea
12 22-08-2003 20:26
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen...
Verwijderd
44 27-06-2003 16:37
Lichaam & Gezondheid kaakchirurg, verstandkies trekken
~Love Angel~
22 23-02-2003 16:37
Huiswerkvragen: Exacte vakken biologie:het gebit
musc
3 26-05-2002 12:08
Lichaam & Gezondheid verstandskiezen
crazy_ ella
20 18-02-2002 16:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.