Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2013, 23:53
koffieeend
Avatar van koffieeend
koffieeend is offline
Ik ben 16 jaar bijna 17 nu en heb pas een waterpijp gekregen,
En ik vroeg mij af is dit erg schadelijk als ik het af en toe met vrienden probeer 2x per maand ongeveer.

Ik rook zelf voor de rest niet maar werd wel een beetje bang van alle linkjes op google die zeggen dat het zeer verslafend is en je er longkanker van kan krijgen.

Voor de rest ik heb tabak en water dus geen alcohol of drugs.


Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2013, 00:18
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
2 keer per maand is niet zo erg, lijkt me.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 00:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dit past beter op Drugs & Alcohol
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 10:30
koffieeend
Avatar van koffieeend
koffieeend is offline
Ow sorry ben aardig nieuw hier en wist niet zo goed waar ik dit moest poste maar denk je echt dat 2x per maand niet zo erg is
__________________
Gamer, DJ, Youtube vlogger
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 10:40
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Ja het is slecht maar zolang je het in mate doet wordt je er echt niet ziek van.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 11:59
Verwijderd
2 dagen per maand is niets en waterpijp is geloof ik al een stuk minder eng dan sigaretten. Geen reden om te trippen dus.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 13:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik weet niet of roken met een waterpijp verslavender is dan het roken van sigaretten. Er wordt vaak gezegd dat het water de rook filtert maar dat is maar gedeeltelijk waar, je krijgt toch schadelijke stoffen in je longen. Bovendien zuig je bij een waterpijp niet alleen tabaksrook op maar ook van het kooltje dat wordt gebruikt en zware metalen kan bevatten. En meestal duurt het roken van een waterpijp veel langer dan van een peuk. Er is wel eens gesuggereerd dat een waterpijpsessie even schadelijk als het roken van ca. 70 sigaretten maar of dat echt zo is weet ik niet.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 13:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ja het is slecht maar zolang je het in mate doet wordt je er echt niet ziek van.
Ongetwijfeld maar van je eerste 5 pakjes shag of sigaretten zal je ook niet gelijk longkanker krijgen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 12:03
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Gezond is het natuurlijk niet, maar vergeet niet dat waarschuwingen hierover op internet/in de media allemaal zijn opgepompt.

Verslavend is het trouwens helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 13:41
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Gezond is het natuurlijk niet, maar vergeet niet dat waarschuwingen hierover op internet/in de media allemaal zijn opgepompt.

Verslavend is het trouwens helemaal niet.
Dat hangt er waarschijnlijk van af welke website je bezoekt, de STIVORO zal er anders over denken dan de Ned. Waterpijpers Club. En Niet Verslavend? Nee natuurlijk niet, en alleen sukkels krijgen zeker longkanker. Naamzoek Pluis Ieke. Ik denk dat jullie collega FB een beetje bijscholing nodig heeft.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 19:27
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Dat hangt er waarschijnlijk van af welke website je bezoekt, de STIVORO zal er anders over denken dan de Ned. Waterpijpers Club. En Niet Verslavend? Nee natuurlijk niet, en alleen sukkels krijgen zeker longkanker. Naamzoek Pluis Ieke. Ik denk dat jullie collega FB een beetje bijscholing nodig heeft.
Ik denk het niet. Waterpijp roken is gewoon niet zo verslavend. Daarnaast verschilt het natuurlijk per website, maar net zoals bij de meeste ongezonde dingen (drinken, drugs) worden de nadelen in de media over het algemeen erg opgeblazen.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er waarschijnlijk van af welke website je bezoekt, de STIVORO zal er anders over denken dan de Ned. Waterpijpers Club. En Niet Verslavend? Nee natuurlijk niet, en alleen sukkels krijgen zeker longkanker. Naamzoek Pluis Ieke. Ik denk dat jullie collega FB een beetje bijscholing nodig heeft.
Heb je het zelf wel eens gedaan? Waterpijp he. Waarschijnlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 00:31
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee, waarom is dat belangrijk?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 02:09
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Nee, waarom is dat belangrijk?
Dan kun je ook geen mening erover hebben of het verslavend is of niet. Ik durf op zeker te zeggen dat het niet verslavend is omdat heel, heel veel mensen in mijn omgeving het zo nu en dan doen maar niemand eraan verslaafd is. Heb ook nog nooit gehoord dat iemand verslaafd is geraakt aan waterpijp roken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 10:33
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dus je mag alleen beweren dat heroine gebruiken verslavend is als je zelf een paar keer een naald in je arm hebt geduwd?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 12:29
Verwijderd
Grappig om te zien hoe jij een link legt tussen waterpijp en heroïne, softdrug en harddrug. Het verschil is echter ook dat je veel verhalen hoort over heroïne verslaafden en niks over waterpijp verslaafden. Overigens doe ik zelf regelmatig waterpijp en ben er zeker niet verslaafd aan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 14:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik leg helemaal geen link tussen waterpijp en heroine, maar Prospect zegt dat je er alleen een mening over kunt hebben als je het zelf (hebt) gebruikt en dat is natuurlijk b.s. Of je ergens verslaafd aan raakt hangt af van de persoon. Sommige mensen kunnen 15 jr. lang een pakje peuken per dag roken en zonder problemen ineens stoppen terwijl anderen na 2 borrels voor de rest van hun leven verslaafd zijn. En ik denk eigenlijk een beetje dat degenen die zeggen dat het met de verslaving en ongezondheid erg meevalt zelf rokers en/of waterpijpers zijn.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 15:10
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Een mening over de verslaving van heroïne kun je hebben door cijfers die naar buiten worden gebracht. Vraag me af waar jij deze cijfers over aantal verslaafden aan waterpijp hebt gelezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2013, 15:13
Verwijderd
Dan nog heeft prospect het over een waterpijp en leg jij de link met heroïne. Beetje apart vind je niet?

Overigens op je laatste punt, ja, ik ben zelf roker en waterpijper (rare verwoording maar goed) en heb geen drang naar waterpijp zoals ik dat met roken heb. Alleen maar voor gezelligheid e.d.

Ow en laat ik je laatste zin dan ook gelijk maar anders verwoorden: 'En ik denk eigenlijk een beetje dat degenen die zeggen dat het erg ongezond en verslavend is zelf geen rokers en/of waterpijpers zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 21:42
koffieeend
Avatar van koffieeend
koffieeend is offline
Bedankt voor al jullie reacties
__________________
Gamer, DJ, Youtube vlogger
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 22:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Een mening over de verslaving van heroïne kun je hebben door cijfers die naar buiten worden gebracht. Vraag me af waar jij deze cijfers over aantal verslaafden aan waterpijp hebt gelezen.
Ik heb helemaal geen cijfers genoemd over het aantal verslaafden aan de waterpijp. Maar afgezien van het verslavingsaspect, waterpijp roken is niet gezond. Maar dat had KoffieEend zelf al gelezen dus die beslissing moet hij zelf maar nemen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb helemaal geen cijfers genoemd over het aantal verslaafden aan de waterpijp. Maar afgezien van het verslavingsaspect, waterpijp roken is niet gezond. Maar dat had KoffieEend zelf al gelezen dus die beslissing moet hij zelf maar nemen.
Ik neem aan dat jij 3x per week sport, alleen maar gezonde dingen eet, geen alcohol drinkt, mondkapje op hebt als je buiten loopt enzo?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 15:26
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Ik heb helemaal geen cijfers genoemd over het aantal verslaafden aan de waterpijp. Maar afgezien van het verslavingsaspect, waterpijp roken is niet gezond. Maar dat had KoffieEend zelf al gelezen dus die beslissing moet hij zelf maar nemen.
Nee, maar als je zelf nog nooit heroïne gebruikt hebt is je mening over dat het verslavend is gebaseerd op cijfers/media
Je geeft aan nog nooit waterpijp te hebben gerookt, maar je geeft aan dat het wel verslavend werkt. Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt.

Ik snap ook niet waarom je ineens van het verslavingsaspect overstapt op de gezondheid, want ik heb nergens gezegd dat het niet ongezond is
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 19:58
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik kan dat artikel over dat juist het kooltje schadelijk is bij een waterpijp vast nog wel ergens vinden...ja dat kan ik:

Kijk maar.

Verder is de schadelijkheid natuurlijk compleet afhankelijk van wat je in je waterpijp stopt.

Verslaaft kun je ook overigens ook raken aan een kop koffie in de ochtend, maar niet van 2 koppen per maand. Dat gaat je zelfs niet lukken met 2 keer in de maand een waterpijp met nicotine-houdende tabakssoorten.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 13:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Toevallig las ik vandaag net een artikel over waterpijp roken, en de huidige medische opinie is de volgende:
"Verschillende studies hebben aangetoond dat het minstens zo schadelijk is als het roken van sigaretten, of zelfs schadelijker gezien de hoge CO-concentraties die werden gemeten bij patiënten die een waterpijp hadden gerookt."

Je kan er een koolmonoxidevergiftiging van krijgen en dat is levensgevaarlijk.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2013, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Toevallig las ik vandaag net een artikel over waterpijp roken, en de huidige medische opinie is de volgende:
"Verschillende studies hebben aangetoond dat het minstens zo schadelijk is als het roken van sigaretten, of zelfs schadelijker gezien de hoge CO-concentraties die werden gemeten bij patiënten die een waterpijp hadden gerookt."

Je kan er een koolmonoxidevergiftiging van krijgen en dat is levensgevaarlijk.
Maar hoeveel waterpijp werd er gerookt en vergeleken met hoeveel sigaretten?
Als het even schadelijk is, maar je rookt maar één keer per maand waterpijp, terwijl je als roker een pakje per dag wegpaft, ja dan vind ik die waterpijp niet om over naar huis te schrijven...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Toevallig las ik vandaag net een artikel over waterpijp roken, en de huidige medische opinie is de volgende:
"Verschillende studies hebben aangetoond dat het minstens zo schadelijk is als het roken van sigaretten, of zelfs schadelijker gezien de hoge CO-concentraties die werden gemeten bij patiënten die een waterpijp hadden gerookt."

Je kan er een koolmonoxidevergiftiging van krijgen en dat is levensgevaarlijk.
Maar hoe snel kan je het krijgen? Na 1 uur? Na 5 uur? Of stond zoiets er niet bij?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 18:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit is het artikel: http://www.ntvg.nl/publicatie/koolmo...-een-waterpijp

de patiënten met CO-vergiftiging hadden een half uur waterpijp gerookt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 20:00
Verwijderd
Interessant stuk. Ben wel benieuwd of ze waterpijp kooltjes gebruikten of iets van BBQ kooltjes.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 20:05
Verwijderd
En hoe lang achter elkaar enzo. Een half uur, maar een half uur paffen aan één stuk door of een half uur verspreid onder verschillende mensen of?

Als je een half uur non stopt rookt, kan ik begrijpen dat ze je kunnen afvoeren
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 12:57
Handzeep
Handzeep is offline
Heb zelf een keer al op 8 jarige leeftijd ofzo aan een waterpijp gezeten, lijkt me niet dat dit schadelijk kan zien (met matige gebruik).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 14:43
Verwijderd
Ik ben een keer bewusteloos gegaan door de waterpijp.
Ik nam non stop hijsjes achter elkaar en stond toen meteen op.
Weet nog dat ik naar de keuken wou lopen maar toen werd ik daar op de grond wakker :')
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 20:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Heb zelf een keer al op 8 jarige leeftijd ofzo aan een waterpijp gezeten, lijkt me niet dat dit schadelijk kan zien (met matige gebruik).
het feit dat iemand zo stom is om het je op je 8e al te laten doen wil niet zeggen dat het ineens niet schadelijk is

En natuurlijk is het schadelijk. Net als dat één sigaret ook schadelijk is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 13:34
zTroyaTrooper
Avatar van zTroyaTrooper
zTroyaTrooper is offline
Ik heb ergens gehoord dat 1 "trekje" aan een waterpijp net zo slecht is als 3 sigaretten, weet niet of het waar is.. maar dat is wat ik heb gehoord. ;p
__________________
This is what i love, i cant stop love it.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 14:28
Verwijderd
Vanzelfsprekend is dat niet waar.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 17:11
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
ts je hebt toch niet zo'n geval van de action? die zijn zelf al slecht.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2013, 15:17
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
ts je hebt toch niet zo'n geval van de action? die zijn zelf al slecht.
Sinds wanneer verkopen ze bij de Action shisha's?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Drugs & Alcohol Is waterpijp even slecht als roken?
borstenvooruit
33 18-11-2010 12:12
Drugs & Alcohol BudBomb?
Devil-Eye
7 25-04-2006 18:30
Drugs & Alcohol hier wat domme vragen over wiet
boxx
24 03-04-2006 19:22
Drugs & Alcohol Waterpijp
interessant
49 14-05-2004 08:35
Drugs & Alcohol Een bad trip forceren
apekop123
50 22-08-2003 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.