Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2002, 11:10
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Gewoon weer eens een algemene topic. Hoe kwam jij in aanraking met poëzie? Was dat omdat het verplicht was op school, omdat je hier op het forum kwam en het ook eens wilde proberen of iets anders?
Ik had tot de 4e klas een hekel aan poëzie. Vraag me niet waarom, ik weet het zelf ook niet. Totdat we een 'poëzie-blok' hadden en we verplicht het gedicht Idioot in bad van Vasalis moesten lezen.
En toen was ik verkocht! Dat gedicht vond ik simpel, maar zo mooi! (ik plaats het nog wel eens)

En nu jullie!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2002, 11:20
Verwijderd
Ik weet niet eigenlijk..

We hadden het boek Ziezo van Annie M.G. Schmidt waar allemaal gedichten in staan en dat las mn vader me graag voor. Dus waarschijnlijk op die manier. Heel jong ook al.. En nou ja, toen ging ik zelf wel eens gedichtjes schrijven enzo.. en dat deed ik zo heel af en toe. Verder me nooit echt verdiept in poëzie.. maar de laatste tijd is het dat mn moeder heel veel gedichten schrijft, die ze nu gepubliceerd probeert te krijgen. Maar zo kwam ik eigenlijk weer 'op het idee' om zelf ook weer es pen en papier te pakken..

mja
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:28
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Alles wat ik zeg, komt er van vroegs af aan al uit als dactylische hexameters. Zelfs mijn babygebrabbel voldeed aan de hexameter.
Alles wat ik opschrijf, komt in metrum op papier.
LOL

Haha even serieus; een goede kennis schreef hele mooie poezie, en ik wilde ook zo mooi kunnen schrijven, dus ben ik daarmee begonnen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 13:08
*dancin'angel*
*dancin'angel* is offline
Ik weet niet precies hoe dat ging bij mij. Ik schreef op de basisschool al van die kindergedichtjes en ik schrijf nu nog steeds, maar of ik dat nou poezie kan noemen, tjaa...

*dancin'angel*
__________________
dans mij door de straten engel van mijn dromen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:39
flurry
flurry is offline
Ik zeg maar zo:

Tot de scheidt ons dood!
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:20
Verwijderd
Via D@mp, die schreef gedichten, en toen ben ik het zelf ook gaan proberen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:57
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Op de basisschool hadden we altijd gedichtjes aan de muur hangen die ik altijd heel mooi vond, net als in je taalboeken enzo. Zodra ik leerde te schrijven, en het ook kon (zo rond mijn 8e) begon ik kleine verhaaltjes te schrijven en gedichten te lezen en proberen te maken. Rond mijn 11e kregen we er les in en oefende ik met taal en maakte gedichten en elfjes e.d. als opdrachten. Sindsdien ben ik meer en meer gaan schrijven. Op mijn 14e werd ik flink verliefd en maakte ik mijn eerste gedicht voor iemand die ik ook werkelijk liet lezen. Op mijn 15e ging dat uit en had ik zoveel inspiratie dat ik bleef schrijven en schrijven. Op mijn 15e ontdekte ik dan ook dit forum en begon ze hier te publiceren. Op mijn 16e deed ik er een cursus over en schreef ik vaste stukjes voor het jongerentijdschrift ZUID en was ik vaste schrijfster voor de schoolkrant en nu...Blijf ik schrijven
Hoop er ooit echt mijn werk van te maken
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:32
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Ineens hebt je het....

Er spinnen woorden in je hoofd
ze leggen relatie met je ziel
een breed associatief vermogen
geeft je ideeen in een ogenblik
het plaatsen van de woorden
dat is de grote trick


ofzo
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.