Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 20:27
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Ik zat er gisteren zo eens over na te denken en ik ben toch wel van mening dat schrijven in een dagboek voor sommige mensen een goede uitlaatklep kan zijn voor als je in de put zit.


-------------------------
Ikzelf heb voor t eerst een dagboek gekregen toen ik 9 jaar was, maar ik ben er eigenlijk pas redelijk intensief in gaan schrijven rond mijn 15e/16e. Mijn persoontje zit zo in elkaar dat ik nooit echt mijn gevoelens vertel aan anderen. Toch merk ik op, wanneer ik in mijn oude dagboeken lees, dat ik vaak over onbenulligheden schreef ("morgen heb ik maar 4 uur les/ overmorgen ga ik naar het zwembad/ ik vind H. wel leuk"). Ik heb altijd de panische gedachte gehad dat mijn moeder of broer erin zouden gaan lezen, en dan al mijn diepste geheimen zouden weten. Daar zou ik me dan zoo voor schamen, de gedachte alleen al maakte me gek. Ik wílde wel graag er alles inzetten, maar ik kon het niet ofzo. Heel raar.
Langzamerhand ben ik in mijn dagboeken wel diepere verhalen op gaan schrijven. Het voelt goed om mijn gedachtes uit te schrijven. Ik kan zo beter mijn gevoelens op een rijtje zetten, en ik vind het ook zo leuk om dingen te 'bewaren' voor later. In je geheugen kan je veel bewaren, maar in je dagboek blijven ze beknopter.
-------------------------


Wie schrijft er nog meer in een dagboek. En waarom doe je dat? (Durf jij wel alles erin te zetten? )
Of heb je een andere manier om je te uiten, zoals tekenen of dichten?
En waarom schrijven voornamelijk meisjes in dagboeken? (tenminste ... dat denk ik)
Ik merk zelf wel dat wanneer ik écht verdrietig ben, nooit iets op papier krijg. Dat wordt altijd een stuk later opgeschreven. In mijn hoofd blijft alles malen, maar om het ook daadwerkelijk op papier onder ogen te zien, dat doet te veel pijn ofzo. Heel raar.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2002, 20:30
Verwijderd
ik schrijf erin omdat ik ze dan later terug kan lezen.. en dan kan zien waar ik op die leeftijd deed en wat me bezighield..

ik begon.. pff.. heel vroeg daarmee.. 'k heb heel wat afgeschreven..

alleen nu is het veel minder
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 21:39
kleine wicca
kleine wicca is offline
jah, ik hou wel n dagboek bij, maar durf nog niet alles erin te zetten..........soms is het heel kort en onbelangrijk, en soms hele verhalen, wat ik ook wel eens doe is gewon gaan zitten en dan ff brainstormen en kijken wat dr uit komt, ik merk dan dat ik mijn diepste gevoelens voor mij op een goede manier kwijt kan en voor mij betekent et veel, als een ander et leest, zou ie et niet begrijpem........................mijn eigen taaltje
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 21:39
20marianne12
20marianne12 is offline
Ja ik schrijf ook nog in een dagboek, als ik me ongelukkig voel sneller dan wanneer ik goed in mijn vel zit. Nou ja en als ik verliefd ben schrijf ik ook veel in mijn dagboek. Ik durf er vrijwel alles in te zetten eigenlijk, al sla ik soms wel dingen over... Als ik heel verdrietig ben en ik schrijf ff lucht het vaak op en blijft het niet zo in mijn hoofd hangen...
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 07:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ja, ik schrijf veel in mn dagboek, meer rotte dingen dan leuke, maar het helpt me, om een paar minuten weer aan iets anders te denken.
Mja, ik durf me er wel in te uiten, omdat het op mn pc met een password staat, dus tja..
Mja, als iemand het zou lezen, zou ik die persoon persoonlijk willen killen, omdat mn diepste gevoelens erin staan..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:02
pienie
Ik schrijf sinds groep 5 in dagboeken toenwas ik ( effe rekenen ) 8 a 9 jaar...niet dat ik al deze boeken bewaard heb, eigenlijk pleur ik ze weg zodra ze vol geschreven staan en ik geen behoefte zie om ze over te lezen...

Ooit heeft een psychologe tegen me gezegd dat een dagboek of iets dergelijks goed voor je is, je schrijft of denkt je hele dag over en verwerkt het beter...

Waarom ik in een dagboek schrijf?!...Ik ben heeeeeeeel gesloten zelfs in mijn boeken is dat terug te vinden, ik schrjif NOOIT alles op, dat is of te pijnlijk, te lachwekend, of gewoon te normaal...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:17
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Drie dagen geleden besloot ik om weer in mijn dagboek te schrijven. Maar opeens wist ik niet meer wáárom ik dat deed en heb ik van woede (het ging/gaat niet zo goed) de bladzijden er uitgescheurd en weggegooid. Ik weet dus niet of het nog zin heeft voor mij.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:35
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Een dagboek heb ik wel.. maar ik wil het alleen niet zo noemen..
Er staan namelijk niet echt geheimen ofzo in.. Wel schrijf ik er af en toe in om mijn verhaal kwijt te kunnen als ik niemand anders weet om het aan te vertellen
Of de meeste mensen hebben het verhaal al 3 keer gehoord.. of het wordt saai ofzo.. Soms zit je met dingen waar andere mensen nix mee kunnen.. naja dan schrijf ik het op enzo.. ennem.. jaa Het is wel leuk om nog terug te kunnen lezen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 11:05
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb een dagboek op internet staan... is handig voor mezelf zodat ik niet mijn dagboek bij hoef te werken tegen de tijd dat ik wil gaan slapen en op deze manier kan ik mijn vrienden mijn dagboek laten lezen als ik me rot voel en er liever niet over wil praten of het niet uit kan leggen.

k Had altijd wel dagboeken, maar niet als uitlaatklep, meer als herrinnering voor later.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:15
running spirit
Avatar van running spirit
running spirit is offline
Citaat:
Signy schreef:
Ik zat er gisteren zo eens over na te denken en ik ben toch wel van mening dat schrijven in een dagboek voor sommige mensen een goede uitlaatklep kan zijn voor als je in de put zit.


-------------------------
Ikzelf heb voor t eerst een dagboek gekregen toen ik 9 jaar was, maar ik ben er eigenlijk pas redelijk intensief in gaan schrijven rond mijn 15e/16e. Mijn persoontje zit zo in elkaar dat ik nooit echt mijn gevoelens vertel aan anderen. Toch merk ik op, wanneer ik in mijn oude dagboeken lees, dat ik vaak over onbenulligheden schreef ("morgen heb ik maar 4 uur les/ overmorgen ga ik naar het zwembad/ ik vind H. wel leuk"). Ik heb altijd de panische gedachte gehad dat mijn moeder of broer erin zouden gaan lezen, en dan al mijn diepste geheimen zouden weten. Daar zou ik me dan zoo voor schamen, de gedachte alleen al maakte me gek. Ik wílde wel graag er alles inzetten, maar ik kon het niet ofzo. Heel raar.
Langzamerhand ben ik in mijn dagboeken wel diepere verhalen op gaan schrijven. Het voelt goed om mijn gedachtes uit te schrijven. Ik kan zo beter mijn gevoelens op een rijtje zetten, en ik vind het ook zo leuk om dingen te 'bewaren' voor later. In je geheugen kan je veel bewaren, maar in je dagboek blijven ze beknopter.
-------------------------


Wie schrijft er nog meer in een dagboek. En waarom doe je dat? (Durf jij wel alles erin te zetten? )
Of heb je een andere manier om je te uiten, zoals tekenen of dichten?
En waarom schrijven voornamelijk meisjes in dagboeken? (tenminste ... dat denk ik)
Ik merk zelf wel dat wanneer ik écht verdrietig ben, nooit iets op papier krijg. Dat wordt altijd een stuk later opgeschreven. In mijn hoofd blijft alles malen, maar om het ook daadwerkelijk op papier onder ogen te zien, dat doet te veel pijn ofzo. Heel raar.

het kost me teveel tijd ik ben te lui om er in te schrijven en er staat dan toch alleen maar de nuttige dinge in en verder ook geen zak als ik kwaad ben ofzo staat er alleen maar onzin in ik kan me nog herinnene dat ik een hekel had aan iemand en alleen maar onzin opschreef over die persoon ik had werkelik altijd ruzie met haar en nu nog steeds mag ik er niet maarja who cares
__________________
miss_virus and Squall ownz the fokking scholiere site
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:47
Verwijderd
Mijn vader heeft een tijdje een dagboek bijgehouden, vanaf zijn zestiende tot zijn 25ste ofzo... Toen ik klein was hebben mijn zus en ik er wel eens in gelezen, hehe, vond hij niet erg ofzo.. Hij schreef echt super grappig, over dat hij van een vriend weer goede 'stuff' had gekregen. En hele verhalen over meisjes, elke week een andere

Mijn zus heeft ook heel veel dagboeken bijgehouden, vanaf haar 10de tot nu geloof ik... Daar heb ik alleen in gelezen toen ik benieuwd was wat ze op mijn verjaardag schreef (was ik 8 ofzo)..

Zelf heb ik ook een aantal keren geprobeerd een dagboek bij te houden, maar vaak vond ik het niet serieus genoeg en alles wat ik schreef enorm saai, dus tja.. hield ik er weer mee op. Nu heb ik ongeveer twee je twee kleine boekjes waar ik in schrijf wanneer ik zin heb... Dat typ ik nu allemaal over en dan ga ik een dagboek bijhouden op de computer...

Het heeft nu wel iets bijzonders dingen terug te lezen van toen ik 15 was, vooral hoe ik toen nadacht over mijn vriend. Ook heb ik dingetjes gevonden van toen ik tien was, was heel grappig Voor mij is het iets om.. tja.. wanneer ik zin heb, kan ik even kletsen zeg maar en klagen, zonder dat ik daar iemand mee lastig val en het lucht echt op. Wanneer ik me verot voel, of ik heb ruzie met mijn vriend, word ik altijd iets rustiger door te schrijven, of ik zie in dat ik fout was bij een ruzie ofzo... Het is wat objectiever op een of andere manier...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:01
*Stargirl*
*Stargirl* is offline
Ik schrijf heel soms in een dagboek. Dat is dan omdat ik het weer probeer. Kneem er nl niet echt de moeite en tijd voorom erin te schrijven. Dan denk ik ow doek morgen wel. Maar ik vergeet ut dan weer etc. Wel had ik een tijd geleden een soort dagboek met nog wat anderen. Waar we vanalles inschreven en elkaar hielpen. Jammer genoeg bestaat ut nu niet meer. (twerd door andere gelezen, afgepakt etc. dan heeft het geen zin meer) Ik uit mezelf vaker door te dichten (daarom benk ook de laatste tijd weer te vinden op ut DoP forum. Alleen heb ik niets om te posten, want alles is maar half af, komt wel weer) als ik me kut voel ga ik ook dichten, tgebeurt gewoon vanzelf in mijn hoofd en dan schrijf ik ut maar op...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:33
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Een dagboek schrijven.... dat is zoiets als een brief aan jezelf schrijven, dat werkt bij mij absoluut niet.

Mijn beste Internet-vriendin is mijn dagboek, aan haar kan ik alles vertellen en kan ik dus toch mijn ding kwijt.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:35
kastdeur
kastdeur is offline
In een dagboek schrijven... wat voor nut/doel heeft 't voor jou?

geen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:46
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
In een dagboek schrijven... wat voor nut/doel heeft 't voor jou?

geen
hallow! Eefjes offtopic vraagje... Heb je een roze hoofddoekje?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:16
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
hallow! Eefjes offtopic vraagje... Heb je een roze hoofddoekje?
euh nee, wel een oranje slipje
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 09:43
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Mijn vader heeft een tijdje een dagboek bijgehouden, vanaf zijn zestiende tot zijn 25ste ofzo... Toen ik klein was hebben mijn zus en ik er wel eens in gelezen, hehe, vond hij niet erg ofzo.. Hij schreef echt super grappig, over dat hij van een vriend weer goede 'stuff' had gekregen. En hele verhalen over meisjes, elke week een andere
Das zo cool, om later terug te lezen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef:
Das zo cool, om later terug te lezen.
Inderdaad!
Ook zaten er hele lieve tekeningetjes in die hij had gemaakt op z'n zesde oid.. Heel leuk om te zien
Later werd hij iets minder lief en ging hij een hotel kraken, hehe, schreef hij allemaal in het boekje... Eerst zaten er 25 mensen die actie aan het voeren waren en aan het einde van de dag alleen hij nog met een vriend, arme vader
Ook meerdere malen bijna gepakt op zijn 'stuff' en dat schrijft hij dat hij de stuff gelukkig snel bij zijn broertje in de schoen kon stoppen

Ook zo leuk om te lezen hoe hij over mijn moeder dacht toen ze elkaar voor het eerst hadden ontmoet, echt cool
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2002, 15:44
Verwijderd
Ik heb het zo'n beetje hetzelfde als jij.

In de tijd dat ik echt depressief was, kon ik meestal niet meer schrijven als "Alles gaat zo klote, ik wou dat ik weg was uit deze klote wereld!" Of zoiets. maar het was te pijnlijk om te schrijven WAT er nou allemaal zo klote ging.

Ik was nooit bang dat mn familie het zou lezen, omdat mn moeder zei dat mijn dagboek van mij was en dat het mijn privacy was. Ik vertrouwde haar. Helaas heeft ze dat vertrouwen geschonden, en sindsdien ben ik wel bang om echte erge dingen erin te zetten. De echte diepste angstigste ergste gedachtes blijven angstvallig in mijzelf bewaard. Meestal uit ik ze in een gedicht waarvan iedereen hem anders kan interpreteren, zodat toch niemand erachter komt wat ik werkelijk bedoel. Wanneer het gedicht duidelijk zou zijn, zou ik het ook niet op DoP posten...

Ik schrijf iedere avond een bladzijde, soms iets meer. Heb intussen al een hele verzameling dagboeken. Vind ik angstig, ben bang dat deze ooit gelezen worden. Wil ze graag ritueel verbranden, meteen afscheid van mijn verleden en mijn nieuwe positieve leven verwelkomen, maar ja..hoe moet ik dat nou weer uitleggen, als ik opeens een vuurtje stook? Als we nou maar een open haard hadden...

Dat vind ik altijd het engst. Wanneer ik iets op papier zet, weet ik dat het blijft voortbestaan. Gedachtes zijn van mij alleen, maar wat op papier staat is in principe voor iedereen leesbaar..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef:

Waarom ik in een dagboek schrijf?!...Ik ben heeeeeeeel gesloten zelfs in mijn boeken is dat terug te vinden, ik schrjif NOOIT alles op, dat is of te pijnlijk, te lachwekend, of gewoon te normaal...

ben ik het ook mee eens
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:59
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik probeer het wel
maar ik word nooit persoonlijk
ik verwerk in mijn hoofd al genoeg
ik hoef het niet echt op te schrijven
ik maak wel leuke woordgrapjes ofzo
of schrijf een gedichtje
een betoog
meer met het oog op mensen die het ooit nog eens willen lezen dan met het oog op therapeutische werking
ik deel heel makkelijk gevoel met anderen
maar misschien wat minder met mezelf
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 16:25
Ellaha
Avatar van Ellaha
Ellaha is offline
Ik heb al heel lang een dagboek.. vroeger schreef ik nog elke dag.. En als ik et nu teruglees, vind ik et erg grappig allemaal Al een aantal jaren schrijf ik ong. elke maand.. Dan vertel ik alleen de belangrijkste dingen die gebeurt zijn in die maand! Zoals wie ik nu weer leuk vind, als ik ergens mee zit ofzo en dat soort dingen!! Ik vind et erg leuk om et bij te houden, want nu lees ik ook steeds terug en heel veel dingen zou ik zonder mijn dagboek niet meer herinneren.. okeej de slechte dingen die k heb meegemaakt zou ik idd liever vergeten, maarjah daar schrijf ik meestal niet zo heel veel over

Waarom denk ik meer meiden een dagboek bij houden en jongens niet, komt omdat jongens denk geen zin hebben om f de tijd te nemen een stukje te schrijven.. Kan je je et je voorstellen, dat een jongen een levensverhaal schrijft hihi Die hebben blijkbaar wel wat beters te doen!! Op uitzonderingen na dan eh!

Of et mij helpt dat ik in een dagboek schrijf? Uiteraard, soms als ik me k*t voel ofzo, dan heb ik wat te doen, kan ik et aan 'iemand' kwijt, ga ik alles beschrijven, maar meestal komt er dan weinig uit Maar als ik iets heeel leuks heb meegemaakt ofzo, dan pak ik meteen me dagboek en schrijf ik enthousiast 6 blz vol ofzo Maja genoeg geluld

Byee..xx
__________________
*~Friends for life~*
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 16:51
hopefully
hopefully is offline
gewoon de dingen van de dag van me af schrijven, ik wil niet zeggen dat ik er elke dag in schrijf, maar wel een paar x per week, gewoon de leuke dingen opschrijven, of juist de dingen waarover ik boos ben. Tis meestal zo dat als er eigenlijk niets is gebeurd ik er niet in ga schrijven, omdat het een 'dagboek' heet, dat vind ik een beetje onnodig. Maar ik lees ook regelmatig stuken weer van een paar maanden of een jaar geleden ofzo, gewoon om te kijken hoe ik me toen voelde of wanneer er dit en dit was gebeurd zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:03
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heb verschillende dagboeken gehad enzo, maar toen ik anderhalf jaar voor het eerst bij een psych zat raadde zij me aan weer een te beginnen. op die manier zou ik gaan leren mn emoties beter te kunnen uitten. ben inmiddels weer gestopt, maar toen hielp het opzich wel. werd er wel rustig van als ik me kut voelde. vervelende was alleen dat ik elke week bij de psych mn verhaaltjes voor moest lezen. dat was wel een beetje raar
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 21:24
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Ik schrijf niet vaak, meestal vergeet ik het 2 maanden ofzo en dan schrijf ik opeens paaaaaagina's achter elkaar vol en ook wel een paar dagen achter elkaar...Op een of andere manier is het schrijven een soort afsluiten voor me, als ik alles op papier heb gezet dan heb ik alles weer een beetje op een rijtje, dan voel ik me alsof ik daarna weer gewoon veel rustiger verder kan leven...Klinkt misschien raar, maar het is wel zo...Soms dan wil ik ook wel wat schrijven, maar als m'n dagboek dan eenmaal voor me ligt dan heb ik er geen zin meer in, dan kost het te veel moeite ofzo...en dan schrijf ik nix, tot ik zoveel te schrijven heb dat het er wel allemaal uit móét...en daarna kan ik weer lekker opgelucht verdergaan Meestal schrijf ik ook echt alle kleine details op, om maar niets te vergeten...en er zitten foto's in enzo, om dingetjes duidelijk te maken of te bewaren voor later...
Toen ik klein was had ik wel een dagboek maar daar schreef ik meestal niet zo vaak in, of alleen dingen over school, dat we rekenen en taal haden gehad ofzoiets...Toen ik meer begon te schrijven (ongeveer 1 á 2 jaar geleden ofzo) schreef ik in het begin nog niet echt over mijn gevoelens...T was meer heel oppervlakkig...Maar nu schrijf ik echt gewoon over alles eigenlijk...M'n dagboek heeft ook geen slot ofzo, het is een heel lief chinees-achtig boekje...En ik vertrouw erop dat niemand erin leest (en tot nu toe is dat ook nog nooit gebeurd..) M'n oude dagboeken hadden dat trouwens altijd wel...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 21:57
Verwijderd
Ik heb een livejournal (= dagboek op internet) en een agenda waarin ik alles zet. Heb sinds mijn 7e dagboeken gehad, er ook vier volgemaakt, maar ik vond die toch niet zo praktisch omdat ik er op het laatst nooit meer in schreef (rond mijn vijftiende wel heel erg). Nu schrijf ik in het agenda ding gewoon ff kort wat er gebeurd is, en ik verzamel er coole uitspraken, songtexten, plaatjes etc in. Hou dingen bij... gewoon alles wat leuk is. Handiger dan dagboek...

Ik schrijf omdat ik het kwijt wil en niet tegen iemand wil vertellen...

Waarom ik een livejournal heb... Mh, exhibitionistisch trekje of zo. Het is sowieso fijner, een dagboek op de computer (igg voor mij). Geen zere vingers, het ding houdt zelf de data en zo bij...
Waarom anderen het ook kunnen lezen..? Maar 1 vriendin van mij leest het ook echt, de anderen weten van het bestaan en kunnen het vinden als ze willen. Ik weet niet of ze het ook doen... Er zijn wel anderen die het lezen. Soms hebben ze nuttige tips en zo, soms niet.
Het maakt me eigenlijk niet uit of iemand dat leest, ik schrijf vrijwel geen negatieve dingen over die vriendinnen (en als ik het wel deed mochten ze het alsnog lezen... Het maakt me niet uit of ze het weten, ik ben alleen slecht in het ze recht in het gezicht zeggen) en de rest kent me toch niet persoonlijk...
Ik zou me alleen rot schamen als een jongen die ik leuk vind bijv. en waar ik net een enorm verhaal over heb opgehangen, het zou lezen. Of mijn ouders. Maar ik hoop maar dat dat niet gebeurd
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 17:17
Morcego
Morcego is offline
Ik schreef echt alles in mijn dagboek totdat mijn moeder dacht van goh het gaat volgens mij niet zo goed met haar laat ik dat eens gaan lezen. Nu ben ik zoo bang dat het weer gebeurt dat ik er niet meer in durf te schrijven, omdat al mijn gevoelens erin staan. Ik heb het nog een paar keer gedaan, maar omdat mijn moeder al naar een psychiater wou gaan met mij durf ik het echt niet meer omdat ik bang ben dat ze het weer leest, en dat ze andere dingen gaat doen.
__________________
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 18:58
utopian me
utopian me is offline
ik heb ook altijd dagboeken bijgehouden (naja, iig vanaf middelbare school) en dan schreef ik al op de eerste bladzijdes iets over verschrikkelijke dingen die ik zou doen wanneer iemand door zou lezen in de hoop dat ze dat dus niet zouden doen .
in m'n dagboek schrijf ik alles op wat ik wil. heb een tijdje ook m'n dagboek niet alles van mij durven vertellen, had dagboeken waarin ik dat wel gedaan had weggedaan enzo maar tegenwoordig geef ik mezelf alles toe. kan ik fijn alles mooi en leuk en fijn maken en relativeren wat er niet leuk was of even totaal zielig zijn. tegenwoordig schrijf ik liever verhaaltjes wat ik graag zou willen dat er zou gebeuren of wie ik graag tegen zou willen komen en hoe dat dan zou moeten gaan of herrinneringen anders vertellen (gevoelens erbij betrekken enzo). en idd leuk om terug te lezen ohja, ik doe het tegenwoordig trouwens op m'n compu en m'n ouders hebben daar het wachtwoord toch niet van. ook typ ik veeeeel sneller dan ik schrijf en dat maakt het veel makkelijker enzo.
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 19:04
Morcego
Morcego is offline
ik vind schrijven toch fijner, leg ik meer gevoel in maar durf het niet meer in verband met mijn ouders.
__________________
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 20:22
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Morcego schreef:
Ik schreef echt alles in mijn dagboek totdat mijn moeder dacht van goh het gaat volgens mij niet zo goed met haar laat ik dat eens gaan lezen. Nu ben ik zoo bang dat het weer gebeurt dat ik er niet meer in durf te schrijven, omdat al mijn gevoelens erin staan.
Ik zou zoooo kwaad zijn op mn moeder als ze dat zou doen he, echt das toch verschrikkelijk prive! Ik zou geeneens het lef hebben om stiekum in een dagboek van een ander te kijken.
Ik heb welles mn dagboek open in mn kamer laten liggen en dat dan mn moeder binnen kwam. Ik heb dr toen gevraagd of ze erin gelezen had maar ze zei van niet. Ik geloof haar maar, tis tenslotte ook mn eigen domme schuld om hem zo te laten liggen...

Citaat:
utopian me schreef:
ik doe het tegenwoordig trouwens op m'n compu en m'n ouders hebben daar het wachtwoord toch niet van. ook typ ik veeeeel sneller dan ik schrijf en dat maakt het veel makkelijker enzo.
Idd, vind ik ook. Ik schrijf ook steeds vaker op de PC.. is ook netter.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:35
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Heb ik een half jaartje gedaan in een heel duister verleden. Maar ik zette er ook lang niet alles in en wat er wel in stond was zo'n bullshit... Ik las dat later terug en ik vond het gewoon triest. Heb dat ding ook weggedonderd, al was het maar om te voorkomen dat het in verkeerde handen zou vallen.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:07
Morcego
Morcego is offline
Citaat:
Signy schreef:
Ik zou zoooo kwaad zijn op mn moeder als ze dat zou doen he, echt das toch verschrikkelijk prive! Ik zou geeneens het lef hebben om stiekum in een dagboek van een ander te kijken.
Ik heb welles mn dagboek open in mn kamer laten liggen en dat dan mn moeder binnen kwam. Ik heb dr toen gevraagd of ze erin gelezen had maar ze zei van niet. Ik geloof haar maar, tis tenslotte ook mn eigen domme schuld om hem zo te laten liggen...

Ik was ook heel erg kwaad omdat het gewoon mijn eigen gedachtes zijn die zij even ging lezen. Het ergste was nog dat ze ermee naar mijn huisarts is geweest omdat ze niet wist was ze ermee aanmoest.
Ze zegt wel dat ze het nooit weer zal doen maar ik vertrouw haar niet meer.
__________________
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:17
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Ik houd geen dagboek bij. Voor mij zou het alleen maar nadelen hebben. Stel dat iemand het leest of wat dan ook. Ik wil niet dat iemand er op zo'n manier achter komt hoe ik ben. En ik heb niet zoveel te vertellen, en al zeker niet aan mezelf.

Is dit btw typisch vrouwelijk ofzo? Zie hier geen mannen die een dagboek bijhouden.
Mja, mijn vader is wel een man
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 10:18
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik schrijf weer in een dagboek! En het gaat maar over één ding....
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 13:06
Nar'Hyarmen
Avatar van Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik schrijf al dagboeken sinds 1996 ofzo ben nu in mijn 11de boek bezig. Voor mij is het gewoon een giga uitlaatklep voor mijn emoties angsten en al die andere dingen die de mensen om mij heen niet begrijpen.
__________________
Pluk de dag, voordat ie wegrot.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 13:21
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik schrijf zelf niet in een dagboek, maar ik denk dat het nut van een dagboek is, dat je je gedachten en gevoelens beter kunt ordenen als je het opschrijft. Ik denk dat het ordenen van gedachten en gevoelens kan bijdragen aan bewustwording van je eigen innerlijke identiteit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2002, 14:57
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
ik schrijf nou denk ik 2 jaar in dagboeken. Eerst ging het over kleine dingen die ik meemaakte, maar naarmate ik ouder werd en minder leuke dingen meemaakte, of me minder goed begon te voelen ging ik ook mijn gevoelens beschrijven en de gedachten (al dan niet gelukkig) die ik kreeg. Ik heb ongeveer een half jaar geen dagboek meer gehad, maar op een gegeven moment was mijn hoofd zo vol met negatieve gedachten dat ik ze allemaal op ging schrijven. dat luchtte echt enorm op. Ik schrijf dus om dingen van me af te zetten, om ze nog eens te overdenken. Alles wordt voor mij zo veel duidelijker en aangezien ik nooit (of in ieder geval weinig) de behoefte voel om mijn problemen bij mensen ter sprake te brengen schrijf ik ze op.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:39
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ik houd geen dagboek bij. Voor mij zou het alleen maar nadelen hebben. Stel dat iemand het leest of wat dan ook. Ik wil niet dat iemand er op zo'n manier achter komt hoe ik ben. En ik heb niet zoveel te vertellen, en al zeker niet aan mezelf.

Is dit btw typisch vrouwelijk ofzo? Zie hier geen mannen die een dagboek bijhouden.

Ik ken wel een man die het doet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:48
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Is dit btw typisch vrouwelijk ofzo? Zie hier geen mannen die een dagboek bijhouden.
laat mij dan maar ff het tegendeel bewijzen...

Ik heb niet echt een dagboek, maar een snelhechter met een heleboel kladblaadjes met allemaal dingen die ik ooit opgeschreven heb. Ik vind het vooral prettig om gewoon achteraf nog eens te kunnen zien wat ik in een bepaalde periode deed. Verder is het wel lekker om je gedachten een beetje te kunnen ordenen, en zo ook tot nieuwe inzichten te komen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 00:10
Verwijderd
het is eeeeeerg leuk om later terug te lezen, zeker als je er nog iets van foto's o.i.d bij doet!!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:26
hitsiepitsie
Avatar van hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
ik hou wel eentje bij, alleen schrijf ik er soms maanden niet in en dan ineens weer heel veel. Ik heb het jaren geprobeerd, maar ik kon het nooit volhouden en nu ineens wel.. Ik weet niet of ik er veel aan heb op het moment zelf of later, maar gewoon ff schrijven waar ik aan denk en wat er door me heen gaat is leuk voor later.. denk ik.

Vaak zet ik er niet alles is, want dan denk ik dat mensen me aanstellerig vinden....raar want niemand leest het lijkt me...

Verder haal ik veel uit muziek.. teksten van liedjes kunnen mijn gevoelens heel goed onderdrukken.
__________________
Still I'm crying for years and day's I don't want to talk about it, so I hide this with a smile on my face.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:22
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ik heb ook wel een boek waarin ik schrijf, maar tis eigenlijk geen dagboek. ik schrijf er ook lang niet elke dag in, en er staat niet in wat ik die dag gedaan heb.
ik schrijf er altijd in als ik me ontzettend slecht voel, alle negatieve dingen schrijf ik op, tis denk ik n soort uitlaatklep voor me, omdat ik heel gesloten ben over mijn problemen. alles wat me te persoonlijk wordt en waarvan ik vind dat t niemand wat aangaat, kap ik af en schrijf ik op.
t voordeel van zo'n boek is dat ie het nooit tegen je zou gebruiken en het nooit zal doorvertellen, en dat doen mensen wel. ik heb er namelijk heel veel moeite mee om iemand te vertrouwen en om over mezelf te praten (mn problemen e.d.)
soms vertel ik niet eens aan mn beste vriend hoe k me voel, en als er 1 iemand is die ik volledig vertrouw is hij het wel!
mijn boek is dus meer n klaagboek, en ik weet niet wat er zou gebeuren als iemand het ooit zou lezen...

Grtz, K.G.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:28
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Problemen van je afschrijven werkt perfect bij mij.
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:47
Verwijderd
als ik heel heel erg verdrietig ben kan ik alleen maar huilen, schreeuwen of muziek luisteren... maar daarna ga ik meestal schrijven. verhalen, gedichten of dus in me dagboek (soms ook gewoon een briefje aan mijn vriendin... das me pratende dagboek)

als ik in de stemming ben of heel gekwetst ga ik dichten, als ik vrolijk ben of ik durf iets niet op de schrijven, uit angst dat iemand het ooit leest, dqan ga ik verhalen schrijven (en heel sneaky de namen veranderen hehehe). als ik gewoon down of verdrietig ben ga ik meestal ook in me dagboek schrijven...en eigenlijk schrijf ik dan wel alles op

waarom ik het doe weet ik niet precies. het is gewoon zo.
wat ik wel weet is dat het helpt alles in mijn hoofd op orde te krijgen. als je iets opschrijft kan je het later nalezen en een beetje objectiever bekijken, dat is meestal wel prettig. bovendien is het leuk je herinneringen aan goede en slechte dingen te bewaren op zon manier.

fotoos zeggen mij niet zo veel, ik raak ze ook altijd kwijt.. maar alle brieven, verhalen, gedichten en dagboeken die ik ook geschreven heb heb ik bewaard, en ik kijk er nog heel vaak naar.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:04
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik heb een livejournal (= dagboek op internet)
Waar vind je zoiets???
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:13
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
-bambi- schreef:
Waar vind je zoiets???
Ja waar vind je dat nou? Lijkt me wel iets... alhoewel, mijn echte dagboek heeft ook wel iets, is ook wel grappig om weer eens na te lezen wat ik vorig jaar allemaal geschreven had... whah! Hihi
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:20
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
-bambi- schreef:
Waar vind je zoiets???
Op ll.com heb je ook zoiets,
kweet niet meer precies hoe dat zat,
maar volgens mij konden anderen ut dan ook lezen
Mjah.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 23:53
Verwijderd
in me dagboek schrijven helpt bij mij om me gevoelens van me af te krijgen of me gedachten op een rijtje te krijgen.. dit hoeft natuurlijk niet in een dagboek, op een gewoon blaadje kan het ook, maar in een dagboek kan je het later weer terug lezen wat vaak ook erg leuk is.
ik schrijf niet vaak in me dagboek, gewoon als ik het nodig heb, ff me emotie's van me af penne...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 07:51
Q3
Avatar van Q3
Q3 is offline
Ik schrijf er alles in, dingen die gebeurt zijn die ik verder aan niemand kan vertellen omdat dat dan bijv een relatie zou kapot maken, maar moet het toch ergens kwijt.
Heb 2weken geleden iets meegemaakt wat ik aan niemand kan vertellen dus heb het in mijn dagboek opgeschreven, maar werd bang dat iemand het ooit zou lezen, dus heb de bladzijden eruit gehaalt en verbrand..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:43
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
in me dagboek schrijven helpt bij mij om me gevoelens van me af te krijgen of me gedachten op een rijtje te krijgen.. dit hoeft natuurlijk niet in een dagboek, op een gewoon blaadje kan het ook, maar in een dagboek kan je het later weer terug lezen wat vaak ook erg leuk is.
ik schrijf niet vaak in me dagboek, gewoon als ik het nodig heb, ff me emotie's van me af penne...
Ja inderdaag. Geld voor mij hetzelfde. Best grappig om ooit terug te lezen hoe je over bepaalde dingen denkt. Hoe dingen veranderen. Soms helpt heb bij het oplossen van bepaalde dingen. Van je af schrijven is namelijk ook naar je toe schrijven. Soms zie je samenhangen.
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.