Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 06:20
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
OK, eventjes logisch beredeneren...


Wij laten goederen maken in van die derde wereld landjes voor een lage prijs, en verkopen het weer bij ons voor een veel hogere prijs. Duidelijke inkomsten dus.

Maar die landen willen meer verdienen maar kunnen het niet afdwingen omdat de welvarende landen dan zeggen: "nou, dan laten we onze producten toch niet bij jullie produceren."
Ofterwijl ze kunnen niets doen tegen hun positie behalve hopen dat de welvarende macht in de wereld hun meer voor hun prestaties gaat belonen.

Dan komt het ook nog erbij dat ze producten MOETEN kopen die vanuit onze landen geïmporteerd moet worden en op die manier enorm duur zijn. Om te kunnen leven en een beetje luxe moeten ze vaak veel meer betalen dan dat ze verdienen.

Daardoor moeten ze een lening afsluiten om te blijven leven, die ze nooit kunnen aflossen omdat hun positie niet beter wordt.

Uiteindelijk is het momenteel het geval dus dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer.

Is dit niet lichtelijk schandalig van de welvarende landen in de wereld? Wat vind jij hier nou van, wat moet er gedaan worden?
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2002, 07:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Dit hoort niet op L&R... misschien naar A&N?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 08:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Dit hoort niet op L&R... misschien naar A&N?
L&R?

Ben het er wel mee eens, maar iedereen weet toch dat het zo gaat... wat moeten we dus met dit topic?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 08:19
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Het is logisch dat mensen zoveel mogelijk geld aan hun handel willen verdienen. Om dan te zeggen "De wereld gaat kapot aan onze welvaart" vind ik dan niet kloppen, ook al hebben andere landen het minder.

Heb jij anders een idee hoe dit veranderd kan worden? En overigens moeten we wel blij zijn dat we in een land leven waar welvaart is, ook al is dat ten koste van anderen.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 09:30
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Het is logisch dat mensen zoveel mogelijk geld aan hun handel willen verdienen. Om dan te zeggen "De wereld gaat kapot aan onze welvaart" vind ik dan niet kloppen, ook al hebben andere landen het minder.

Heb jij anders een idee hoe dit veranderd kan worden? En overigens moeten we wel blij zijn dat we in een land leven waar welvaart is, ook al is dat ten koste van anderen.
ja ja je doet er niks tegen dus what do i giff a fuck zo mot je maar denken
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 09:49
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:
ja ja je doet er niks tegen dus what do i giff a fuck zo mot je maar denken
De topicstarter heeft zich inderdaad vergist: de wereld gaat niet kapot aan onze welvaart, maar aan mensen die er als deze twee bovenstaanden over denken...
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:55
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
De topicstarter heeft zich inderdaad vergist: de wereld gaat niet kapot aan onze welvaart, maar aan mensen die er als deze twee bovenstaanden over denken...
eindelijk eens een verstandig antwoord.

Sommige mensen zien deze manier ook nog eens als landjeveroveren.

Mensen krijgen steeds meer schulden en daardoor raken ze op een gegeven moment al hun bezittingen kwijt, dan gaat de westerse bevolking hun huizen opkopen, daardoor worden hun als het ware verbannen van eigen land.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 14:00
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Als de welvarende landen een fatsoenlijke prijs betalen voor de productie van die goederen, gaat de prijs van dat goed wel omhoog maar zou dat wel een positief effect hebben op die bevolking daar. Daarmee kan die bevolking eindelijk eens iets gaan opbouwen. Daarmee behandelen wij hun als mensen en niet als beesten, en ik vind dat die paar extra centen die wij voor zo'n product dan betalen er ook wel af kunnen.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 14:13
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
Als de welvarende landen een fatsoenlijke prijs betalen voor de productie van die goederen, gaat de prijs van dat goed wel omhoog maar zou dat wel een positief effect hebben op die bevolking daar. Daarmee kan die bevolking eindelijk eens iets gaan opbouwen. Daarmee behandelen wij hun als mensen en niet als beesten, en ik vind dat die paar extra centen die wij voor zo'n product dan betalen er ook wel af kunnen.
Bijkomend voordeel is denk ik ook dat men daar wat mileu vriendelijker kan gaan produceren als men meer geld heeft.. (niet dat men hier echt milieu vriendelijk produceert, maar dat terzijde)

Maar..hoe denk je dit ooit voor elkaar gaan krijgen? Ik heb nou niet echt het idee dat het westen loopt te springen om meer te gaan betalen voor hun producten..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 17:50
The Dancing Demon
The Dancing Demon is offline
Citaat:
bracelance schreef:
OK, eventjes logisch beredeneren...


Wij laten goederen maken in van die derde wereld landjes voor een lage prijs, en verkopen het weer bij ons voor een veel hogere prijs. Duidelijke inkomsten dus.

Maar die landen willen meer verdienen maar kunnen het niet afdwingen omdat de welvarende landen dan zeggen: "nou, dan laten we onze producten toch niet bij jullie produceren."
Ofterwijl ze kunnen niets doen tegen hun positie behalve hopen dat de welvarende macht in de wereld hun meer voor hun prestaties gaat belonen.

Dan komt het ook nog erbij dat ze producten MOETEN kopen die vanuit onze landen geïmporteerd moet worden en op die manier enorm duur zijn. Om te kunnen leven en een beetje luxe moeten ze vaak veel meer betalen dan dat ze verdienen.

Daardoor moeten ze een lening afsluiten om te blijven leven, die ze nooit kunnen aflossen omdat hun positie niet beter wordt.

Uiteindelijk is het momenteel het geval dus dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer.

Is dit niet lichtelijk schandalig van de welvarende landen in de wereld? Wat vind jij hier nou van, wat moet er gedaan worden?
Ik ben het niet helemaal met je eens, natuurlijk weet ik ook wel dat het erg oneerlijk is verdeeld in de wereld, maar het is dus echt niet zo dat de wereld kapot gaat aan onze welvaart. Eigenlijk zou het veel erger zijn als alle arme landen ook ineens rijk zouden worden, omdat dit zou beteken dat er veel meer luxe goederen geproduceerd zouden moeten worden, dit zou tot gevolg hebben dat de grondstoffen uitgeput raken en dat er veel meer verontreiniging komt. Uiteindelijk zou de wereld dan veel eerder kapot gaan dan als we op deze voet verder zouden leven. Verder snap ik ook wel dat je het erg vind voor de arme mensen in de derde wereld, maar als het echt op aan zou komen, zou jij dan ook de helft van je rijkdom af willen staan aan om iemand in de derde wereld te kunnen helpen?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:19
Verwijderd
in het kapitalistische systeem moeten er arme mensen zijn. Bedrijven vestigen zich in landen met lage lonen, als de lonen stijgen trekken meesten zich weg. HEt zou nooit zo kunnen zijn dat iedereen rijk is. Dat kan niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rellen in Parijs; Regering onmachtig.
Levitating Nun
359 16-11-2005 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie Vertrouwen in de Mensheid...
A Narrator
32 08-04-2004 15:47
De Kantine Zwartboek van de wereld
niceman1984
29 29-03-2004 19:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 20:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap gezinnen in nederlan max. 1 kind
butthead136
77 23-01-2002 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.